Rome Leonardo Da Vinci Airport
3 اسفند 1401
رم

همه چیز درباره فرودگاه‌های رم؛ از داوینچی تا چمپینو

رم یکی از رویایی‌ترین و زیباترین شهرهای اروپا است و بسیاری از افراد علاقمند به سفر به این شهر هستند. به جرأت می‌توان گفت سفر به شهر رم یکی از بهترین و هیجان‌انگیز‌ترین سفرهای شما خواهد بود. زیبایی سفر از همان ابتدا آغاز می‌شود، یعنی از زمانی که پرواز شما در یکی از فرودگاه‌ های رم به زمین بنشیند، لحظات دل‌نشین و رویایی را تجربه خواهید کرد. اصلا تفاوتی ندارد که هواپیما در کدام فرودگاه به زمین بیاید در هر صورت شما قرار است به رم برسید و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن دیدن کنید. 

رزرو تور اروپا

با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد فرودگاه‌ های رم با شما در میان بگذاریم؛ زیرا هر چقدر اطلاعات شما درباره رم و فرودگاه‌ های آن بیشتر باشد، لذت سفرتان هم بیشتر می‌شود و اتفاقات ناخواسته سفر کمتر پیش می‌آید. 

شهر رم دو فرودگاه اصلی دارد که بهترین فرودگاه‌ های ایتالیا هم محسوب می‌شوند. اگر اطلاعاتتان راجع به این دو فرودگاه کامل باشد و راه‌های دسترسی به فرودگاه و همچنین امکانات و قوانین آن را بشناسید بدون دردسر برنامه تفریحی و کاری خود را پیش خواهید برد. 

در ادامه دو فرودگاه لئوناردو داوینچی و چمپینو رم را بررسی می‌کنیم. 

فرودگاه لئوناردو داوینچی رم 

فرودگاه‌ های رم

فرودگاه فیومیچینو یا همان فرودگاه لئوناردو داوینچی که از فرودگاه‌ های رم است، مهم‌ترین فرودگاه ایتالیا به شمار می‌رود. این فرودگاه اهمیت بسیار بالایی در اروپا دارد و در سال ۲۰۱۸ جزو ده فرودگاه شلوغ اروپا محسوب شد. از آنجایی که فرودگاه لئوناردو داوینچی دسترسی بسیار ساده‌ای به شهر دارد و کارکنان آن برخورد بسیار خوبی دارند، مسافران خاطره خوبی از آن در ذهن خود خواهند داشت. 

Tour europe

موقعیت فرودگاه فیومیچینو

این فرودگاه که در جنوب غربی رم قرار دارد تنها ۲۶ کیلومتر از مرکز شهر رم فاصله دارد. در واقع اگر بخواهید از مرکز شهر به فرودگاه بروید با ماشین سواری بین نیم ساعت تا یک ساعت بسته به میزان ترافیک زمان لازم دارید. 

ترمینال‌های فرودگاه لئوناردو داوینچی از فرودگاه‌ های رم 

در این فرودگاه ۴ ترمینال وجود دارد به همین دلیل اگر قرار است از طریق این فرودگاه مسافرت کنید باید دقت کنید ترمینال را اشتباه انتخاب نکنید، زیرا هر کدام از ترمینال‌های این فرودگاه پروازهای خاصی را انجام می‌دهند. 

  • ترمینال یک تنها پروازهای داخلی و پروازهای شنگن که توسط برخی ایرلاین‌ها مشخص شده را انجام می‌دهد. 
  • ترمینال دو برای پرواز‌های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده است 
  • ترمینال سه تنها پروازهای بین المللی را انجام می‌دهد. 
  • ترمینال چهار هم برای پروازهای بین المللی که زمان زیادی لازم دارند مثل پرواز به ایالات متحده آمریکا ساخته شده است. 

همه ترمینال‌های این فرودگاه دارای امکانات بسیار خوبی هستند. شما می‌توانید در این ترمینال‌ها برخی از کارهایتان را انجام دهید به طور مثال خرید کنید، کمی استراحت کنید و یا با وای فای رایگان آن ایمیل‌هایتان را چک کنید، نقشه رم را دانلود کنید و بعد به هتل بروید. 

اقامت در فرودگاه لئوناردو داوینچی از بهترین فرودگاه های رم

به طور خلاصه پاسخ این سوال بله است. در این فرودگاه صندلی‌های زیاد و راحتی وجود دارد که قطعا کمک خوبی برای استراحت شما قبل از پرواز خواهند بود. البته اگر قرار است یک شب در رم بمانید و مشکلی با پرداخت هزینه هتل ندارید می‌توانید در یکی از هتل‌های این فرودگاه اقامت کنید. 

فرودگاه لئوناردو داوینچی رم کودکان شما را هم از یاد نبرده است. در ترمینال‌های ۲ و ۳ این فرودگاه امکاناتی مثل تخت کودک، اتاق بازی و غیره برای کودکان دلبند مسافران وجود دارد که اگر کودکی همراه خود دارید، بتوانید کمی سرگرمش کنید تا انتظار برای پرواز خسته‌اش نکند. 

دسترسی‌ها به فرودگاه لئوناردو داوینچی یا فیومیچینو 

Rome Leonardo Da Vinci Airport

قطاری به نام لئوناردو اکسپرس در شهر رم وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به فرودگاه از شهر محسوب می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت ۱۱ یورو بلیط این قطار را تهیه کنید و در ایستگاه ترمینی سوار آن شوید. البته اگر وقت بیشتری دارید از مترو هم می‌توانید استفاده کنید. 

اتوبوس‌های آبی رنگی که در شهر رم هستند هم یکی از گزینه‌های دسترسی به فرودگاه فیومیچینو هستند و در ورودی ترمینال‌های ۲ و ۳ توقف می‌کنند. با استفاده از این اتوبوس‌ها ۷۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه مرکزی رم برسید. البته سه ایستگاه دیگر نیز بین راه وجود دارد که ممکن است ترجیح دهید در یکی از همان‌ها پیاده شوید. هزینه بلیط این اتوبوس‌ها ۹ یورو است. 

البته اگر با هزینه بیشتر مشکلی ندارید می‌توانید از تاکسی‌های مخصوص فرودگاه استفاده کنید که هزینه آن‌ها با تاکسی متر محاسبه می‌شود. البته بعضی از تاکسی‌ها تاکسی متر ندارند و بهتر است قبل از سوار شدن با آن‌ها درباره قیمت مذاکره کنید. معمولا از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۰ یورو می‌شود. نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که رنگ تاکسی‌های مخصوص این فرودگاه در رم زرد و سفید است. 

فرودگاه چمپینو یکی دیگر از فرودگا ه‌های رم 

فرودگاه چمپینو از دیگر فرودگاه‌ های رم قدیمی‌تر است اما امروزه به عنوان دومین فرودگاه رم شناخته می‌شود، این فرودگاه بین المللی تعداد بسیار زیادی از مسافران را بیش از یک قرن است که جابجا می‌کند و رکوردهای زیادی تابه حال از خود به جای گذاشته است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ صدساله شد و این یعنی در سال ۱۹۱۶ به طور رسمی افتتاح شده بود. 

اگرچه فرودگاه لئوناردو داوینچی رم اکنون بیشتر پروازهای رم را پوشش می‌دهد و گوی سبقت را از فرودگاه چمپینو ربوده است، اما این فرودگاه هنوز هم میان مسافران محبوب است؛ زیرا ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. 

یکی از ویژگی‌های خوب این فرودگاه فاصله کم آن تا شهر است، می‌توان گفت فاصله آن تا شهر تقریبا نصف فاصله فرودگاه فیومیچینو تا مرکز شهر است. این فرودگاه تا مرکز شهر رم تنها ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. 

فاصله فرودگاه چمپینو تا فرودگاه فیومیچینو

این فرودگاه برخلاف فرودگاه لئوناردو داوینچی در جنوب شرقی رم قرار دارد و فاصله این دو فرودگاه با یک دیگر بسیار زیاد است. به همین دلیل هرگز نباید فرودگاه را اشتباه بروید زیرا زمان بسیار زیادی را از دست خواهید داد و ممکن است به پرواز نرسید. 

اکثر پرواز‌های چارتری رم از طریق فرودگاه چمپینو انجام می‌شوند و جالب است بدانید که این فرودگاه هواپیما و پروازهای خصوصی را نیز می‌پذیرد. این روزها فرودگاه چمپینو بیشتر از ۶ میلیون مسافر را در سال پوشش می‌دهد و با این که شهر رم دو فرودگاه قوی دارد، طرح دیگری در دست بررسی است که احتمال می‌دهیم فرودگاه سومی را در شمال این شهر بسازند. 

امکانات فرودگاه چمپینو 

فرودگاه‌ های رم

این فرودگاه فقط یک ترمینال دارد، البته دود از کنده بلند می‌شود! این فرودگاه با همین یک ترمینال تمامی مسافران خود را با امکانات فوق العاده‌ای که دارد، راضی می‌کند. 

شما می‌توانید با وای فای رایگانی که در فرودگاه برای مسافران در نظر گرفته شده است، با شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنید و حتی لایو اینستاگرام بگیرید. 

اگر گرسنه شدید می‌توانید سری به رستوران‌ها و کافی شاپ‌های فرودگاه بزنید و سوغاتی‌های مورد نظرتان را از مراکز خرید واقع در فرودگاه بخرید! در این فرودگاه همه چیز کامل است. 

وجود یک بانک و صرافی برای مسافران خدمات مالی و چنج دلار و ارز را آسان کرده است و دیگر لازم نیست مسافران بعد از رسیدن به رم به فکر رفتن به یک صرافی در شهر باشند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم در ایران تبدیل ارز انجام دهید و سپس مسافرت خود را شروع کنید، زیرا بانکی که در فرودگاه قرار دارد، بسیار شلوغ است و ممکن است بیش از حد معطل شوید. 

دسترسی‌ها به فرودگاه چمپینو  

گران‌ترین راه رفتن به فرودگاه از مرکز شهر استفاده از تاکسی است. نرخ مصوب فرودگاه چمپینو رم برای تاکسی‌ها کمی بالاست اما بسیار امن‌تر از استفاده از سواری‌های متفرقه اطراف فرودگاه هستند. 

راه ارزان‌تر رسیدن به فرودگاه چمپینو استفاده از اتوبوس است، اما این اتوبوس‌ها هر ۳۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و معطلی زیادی خواهند داشت. 

متاسفانه هیچ ایستگاه قطاری نزدیک به این فرودگاه وجود ندارد. 

سخن آخر 

در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی از تهران به شهر رم انجام نمی‌شود و اگر شما قصد دارید به رم بروید، باید از یک کشور واسطه استفاده کنید. شما می‌توانید استانبول، دوحه، دبی و وین را به عنوان شهر واسطه انتخاب کنید. به خصوص اگر قصد ندارید با تور سفر کنید، باید اطلاعات بسیار زیادی درباره فرودگاه‌های رم و همچنین فرودگاه‌های واسطه داشته باشید و سپس برای خرید بلیط هواپیما آنلاین اقدام کنید. 

اگر تا بحال از خدمات فرودگاه‌ های رم استفاده کرده اید، خوشحال می‌شویم تجربه شخصی خودتان را از طریق نظرات با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران