سوئیس

زیباترین شهر سوئیس؛ یک فرشته اینجا را ساخته!

لوسرن از نظر جمعیت ششمین شهر سوئیس است و حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد. تحت تاثیر اقتصاد پویایی که دارد، بسیاری از سوئیسی‌ها برای کسب و کار به آنجا می‌آیند و علاوه بر بومیان این شهر، توریست‌هایی که در تمام ماه‌های سال در لوسرن حضور دارند هم جمعیت این شهر را بالاتر برده است. بنابراین، شما وارد شهر شلوغی خواهید شد.

ما ایرانی‌ها سال‌هاست عادت کرده‌ایم که هر عکسی از طبیعت بکر یا شهری فوق‌العاده زیبا در فضای مجازی می‌بینیم، پایین عکس نوشته باشد: زیباترین شهر سوئیس! بیشتر اوقات هم آن عکس‌ها هیچ ربطی به کشور زیبای سوئیس ندارند. حتی گاهی برای اینکه بخواهند توجه ما را به یکی از جاهای زیبای ایران جلب کنند، می‌گویند اینجا یکی از شهرهای زیبای سوئیس نیست، اینجا روستایی در فلان جای کشور خودمان است! انگار که زیباترین شهر سوئیس برای ما ایرانی‌ها تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده و کسی هم خبر ندارد این شهر کجا و چه شکلی است.

به همین خاطر، توصیف کردن این شهر اهمیت خاص خودش را دارد. شهری که با داشتن زیباترین پل‌های سنگی که یادگار سده‌های پیشین اروپا هستند، موزه‌های متعدد، دیواری کهن و طولانی، مجسمه‌های منحصر به فرد و ده‌ها چیز فوق‌العاده با ارزش و زیبای دیگر که همگی بر ارزش این شهر افزوده‌اند. همه این‌ها را وقتی به طبیعت بکر و دست نخورده آنجا اضافه می‌کنیم، الحق که زیباترین شهر سوئیس می‌تواند برازنده‌ترین صفت برای آنجا باشد. شهری به نام لوسرن!

قبل از سفر به زیباترین شهر سوئیس، درباره قوانین عجیب این کشور بخوانید ( لینک مقاله)

لوسرن، زیباترین شهر سوئیس کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

زیباترین شهر سوئیس

پشت سر تاسیس بعضی از شهرهای مهم دنیا افسانه‌های جذاب و شیرینی وجود دارند. نمونه‌اش شهر رم، پایتخت ایتالیا، که گفته می‌شود موسس شهر توسط یک ماده گرگ بزرگ شد. شهر لوسرن که به عنوان زیباترین شهر سوئیس شناخته می‌شود که از داشتن چنین افسانه‌ای بی‌نصیب نمانده است. می‌گویند در دوران باستان مردمی بوده‌اند که تصمیم داشتند برای خودشان محلی بنا کرده و در کنار یکدیگر زندگی کنند. اما انتخاب یک محل مناسب برای سکنی گزیدن، انتخاب راحتی نبوده و نیست و چنین می‌شود که فرشته‌ای بر آن‌ها ظاهر می‌شود.

این فرشته به سمت شهر لوسرن نوری می‌تاباند و با این کار بهترین منطقه را به آن‌ها نشان می‌دهد. چنین می‌شود که آن‌‌ها سنگ بنای زیباترین شهر کشور سوئیس را در آنجا می‌گذارند و حالا که در عصر مدرن به این افسانه فکر می‌کنیم، انگار که خیلی هم بی راه نگفته‌اند. این شهر از هر نظر زیبا و شگفت انگیز است. این شهر مانند یک جواهر سلطنتی در قلب سوئیس می‌درخشد و انگار نوری که آن فرشته تابانده بود، نوری ابدی بوده که هنوز هم درخشان مانده است.

کمی درباره شهر لوسرن

شهر لوسرن (Lucerne ) مرکز ایالتی با همین نام است که دقیقا در میانه جغرافیای کشور سوئیس قرار دارد. شهری که بالغ بر 82 هزار نفر را در خودش جای داده و عموم ساکنینش هم آلمانی زبان هستند. در واقع، ساکنین کشور سوئیس در برخی از مناطق آلمانی زبان، فرانسوی زبان و حتی ایتالیایی زبان هستند و لوسرن در بخشی قرار گرفته که مردمانش به زبان آلمانی با هم صحبت می‌کنند. لوسرن پرجمعیت‌ترین شهر در مرکز سوئیس است و از نظر اقتصاد و فرهنگ اهمیت فوق‌العاده زیادی در این کشور دارد. صنعت حمل و نقل، رسانه و توریسم در اینجا بسیار قدرتمند هستند و عملا کاری کرده که ساکنان بزرگ‌ترین و مشهورترین شهرهای اروپایی هم به مردمان اینجا حسادت کنند.

شهری که زیبایی، شکوه، تاریخ و محبوبیت را یکجا با هم دارد. پلی چوبی به یادگار مانده از قرن 14 میلادی، دریاچه‌ای هم نام خود شهر که طوری می‌درخشد که همه را به یاد افسانه فرشته و نور می‌اندازد، رودخانه‌ای مشهور و کوهستان‌هایی مسحور کننده که به آلپ متصل می‌شوند، به قدری توریست روانه لوسرن کرده‌اند که اقتصاد آنجا به قلب تپنده اقتصاد کشور سوئیس تبدیل شده است. زیباترین شهر سوئیس می‌تواند مقصدی ایده‌آل و بهتر است بگوییم رویایی باشد برای کسانی که سیر و سیاحت در خیابان‌های پاریس و طبیعت فلورانس دیگر سیرشان نمی‌کند و چیزی می‌خواهند فراتر از شهرهای مشهور اروپایی و آمریکایی!

جاهای دیدنی شهر لوسرن در سوئیس

Lucerne

هر شهری جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری خودش را دارد اما شهری مثل لوسرن، خودش به صورت بالقوه یک جای دیدنی در کشور سوئیس محسوب می‌شود. کافی است کمی وقت بگذارید و کلیپ‌ها، فیلم‌ها و آثاری که پیرامون این شهر تولید شده‌اند را ببینید تا مسحور این همه زیبایی شوید. در ادامه، به مهم‌ترین جاهای دیدنی زیباترین شهر سوئیس نگاهی می‌اندازیم.

اولد تاون، به جا مانده از اعصار کهن

زیباترین شهر سوئیس

یکی از مهم‌ترین نقاط شهر لوسرن، بخش قدیمی شهر است که با نام اولد تاون (Old Town) یا همان شهر کهن شناخته می‌شود. این قسمت تا جای ممکن بکر نگاه داشته شده است. حین قدم زدن در آن، حس گذر کردن از کوچه و خیابان‌های اروپای قرون وسطی به شما دست می‌دهد. دیوارهای سنگی شهر که صلابت لوسرن را با خود به یادگار دارند، کاخ‌های بازسازی شده که به خوبی شکوه فرمانروایان آن روزگار را القا می‌کنند و پل‌ها و کلیساهایی که هرکدام حکم بزرگ‌ترین گنجینه‌های تاریخی را دارند؛ همه و همه اولد تاون را به جایی منحصر به فرد و بی‌نظیر تبدیل کرده‌اند. در این مکان، پلی وجود دارد به نام پل چَپِل که قسمت کهن لوسرن را به قسمت مدرن متصل می‌کند. همین پل از جمله جاهای دیدنی زیباترین شهر سوئیس محسوب می‌شود.

پل چپل (Chapel Bridge)

زیباترین شهر سوئیس

چپل یک پل سرپوشیده و طولانی است که در سال 1360 میلادی ساخته شد. در ناحیه اولد تاون یک رودخانه قرار دارد به نام رویس (Reuss) که این پل چوبی بر فرازش ساخته شده است. این پل علاوه‌بر نوع مهندسی‌اش که آن را به یک پل چوبی مستحکم بدل ساخته و در طول سده‌های طولانی سالم و سر پا نگاهش داشته، یک ویژگی جذاب دیگر دارد که عبارت است از نقاشی‌های دیواری‌اش! وقتی روی آن حرکت ‌کنید، احتمالا یک چشم‌تان به سمت رودخانه زیبا و منظره شگفت انگیزش است و یک چشم‌تان هم نقاشی‌هایی که بر دیوار کشیده‌ شده را مشاهده می‌کند.

البته، بخشی از این نقاشی‌ها بر اثر آتش سوزی بزرگی که در سال 1993 رخ داد از بین رفتند. به هر حال، چپل نه تنها قدیمی‌ترین پل چوبی در سرتاسر اروپا به شمار می‌آید، بلکه نماد شهر لوسرن، زیباترین شهر سوئیس، است. به همین خاطر، دور از عقل نیست که برای مردمان لوسرن دارای ارج و قرب فراوانی باشد و مثل چشم‌شان از آن مراقبت کنند.

رودخانه رویس (Reuss)

زیباترین شهر سوئیس

دیگر المان مهم و مشهور زیباترین شهر سوئیس، رودخانه رویس است. رودخانه‌ای با طول 164 کیلومتر که در بین طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور سوئیس رتبه چهارم را دارد. این رودخانه از دره‌ای در بالای شهر به نام  Canton شروع می‌شود و در پایین دست به دریاچه لوسرن ختم می‌گردد. شاید توریست‌ها تنها به همان بخشی که پل چپل بر آن تاسیس شده اکتفا کنند اما بهتر است بدانید در این مسیر 164 کیلومتری رودخانه رویس جاهای دیدنی دیگر هم وجود دارند.

اگر حین گشت و گذار در شهر لوسرن فرصتی یافتید و ترجیح دادید در آن چند ساعت آرامش و تنهایی را جستجو کنید، کرانه‌ این رودخانه را بگیرید و بروید تا به دریاچه لوسرن برسید. اگر زمان را طوری تنظیم کنید که در زمان غروب آفتاب به دریاچه برسید، ممکن است خود را بین خواب بیداری یا رویا و واقعیت احساس کنید. این لحظات شاید در زندگی ما آدم‌ها ناب‌ترین لحظات عمرمان باشند.

سایر جاهای دیدنی زیباترین شهر سوئیس

زیباترین شهر سوئیس

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین بخش از شهر لوسرن که تعداد زیادی از جاهای دیدنی و توریستی این شهر در آن بخش تاسیس شده‌اند، اولد تاون یا شهر کهن است. تا اینجا به جاهایی اشاره کردیم که یا در منطقه اولد تاون هستند و یا در نزدیکی‌های آن بنا شده‌اند. اما جاهای دیدنی دیگری هم در لوسرن هستند که سیر کردن در آن مکان‌ها به توریست‌ها توصیه می‌شود، از جمله:

  • موزه روسنگارت که آثار هنری مربوط به سده‌های اخیر در آن نگهداری می‌شوند. از جمله این آثار هنری، می‌توان به نقاشی‌های پابلو پیکاسو، شاگال، مونه و سزان اشاره کرد.
  • موزه حمل و نقل سوئیس تمام وسایل حمل و نقل تاریخ سوئیس را از گاری و کالسکه گرفته تا لوکوموتیو و راه آهن و نهایتا کشتی، هواپیما و خودروهای مدرن در خود جای داده است.
  • بنای یادبود شیر که بازمانده از جنگی مهم در تاریخ سوئیس است و این بنا را به یاد سربازان وطن ساختند.

آماده برای رزرو بلیط هواپیما به این مقصد زیبا هستید؟

سوالات متداول

چرا لوسرن را زیباترین شهر سوئیس می‌دانند؟

لوسرن به خاطر طبیعت فوق‌العاده زیبایی که دارد، به دلیل داشتن مکان‌ها و بناهای منحصر به فرد از دوره‌های مختلفی تاریخی و همچنین، به علت وجود آثار هنری متنوع و با ارزش از هنرمندان مشهور در داخل موزه‌هایش، زیباترین شهر سوئیس و مهم‌ترین قطب گردشگری سوئیس به حساب می‌آید.

بهترین فصل برای سفر به سوئیس و گشت و گذار در شهر لوسرن کدام فصل است؟

این کشور در نیمه اول سال گرم و در نیمه دوم سال سرد است. حالت متعادلی در فصل‌ها ندارد ولی، نکته مهم این است که در هر ماه در هر فصلی که به لوسرن بروید آب و هوایش جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به همین دلیل، لوسرن جزو معدود شهرهایی است که ماه و فصل خاصی را نمی‌توان برایش پیشنهاد کرد و می‌توانید هر موقع که دوست داشتید به آنجا بروید و لذت ببرید.

جمعیت لوسرن چقدر است؟ شهر خلوتی به حساب می‌آید یا شهری شلوغ است؟

لوسرن از نظر جمعیت ششمین شهر سوئیس است و حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد. تحت تاثیر اقتصاد پویایی که دارد، بسیاری از سوئیسی‌ها برای کسب و کار به آنجا می‌آیند و علاوه بر بومیان این شهر، توریست‌هایی که در تمام ماه‌های سال در لوسرن حضور دارند هم جمعیت این شهر را بالاتر برده است. بنابراین، شما وارد شهر شلوغی خواهید شد.

نظرات کاربران