سوئیس

قوانین عجیب سوئیس؛ از خواندنشان تعجب می کنید!

Swiss

به راستی که سوئیس جای عجیبی است. مطمئناً دهانتان از تعجب بازمی‌ماند که بدانید قوانینی بس عجیب و نادر در کشور سوئیس وجود دارد که حتی سوئیسی جماعت هم از آن بی‌خبراست. می‌گویید نه، من هزار و یک دلیل برای شما می‌آورم. البته آوردن هزار و یک دلیل شرحی به بلندای مثنوی می‌طلبد و برای جلوگیری از بروز سردرد، فقط چند مورد از خفن‌ترین آن‌ها را گلچین کرده‌ایم، تا خدمتتان ارائه‌کنیم. پس چشم از این مطلب برندارید چراکه قراراست دچار تعجب‌گرفتگی شوید. بازهم می‌گویید نه!، با قوانین عجیب سوئیس، همراه باشید.

رزرو تور اروپا

کوهنوردی بدون لباس (برهنه) ممنوع، حتی شما دوست عزیز!

Swiss

در دنیای صنعتی آلوده به انواع آلودگی‌ها، مواردی مانند نسیم‌های خنک و باطراوت در هوای تازه آلپ نعمت بزرگ محسوب می‌شود. اما یکی از قوانین عجیب در سوئیس می‌گوید که حق ندارید درحالی که لخت و برهنه هستید در کوهستان پیاده روی کنید!. ممکن‌است بپرسید چرا؟ در پاسخ باید بگویم که تقصیر آلمانی‌ها است. پس از هجوم کوهنوردان برهنه آلمانی به مناطق کوهستانی، مقامات محلی سوئیس به مقابله با این امر غیرطبیعی پرداختند و حتی یک مرد بدشانس را جریمه‌کردند. در جریمه این فرد قیدشد این شخص خاطی است و باید جریمه‌شود به این دلیل که «آداب و رسوم نجابت» را رعایت نکرده‌است. چنین بود که مقامات سوئیسی اعلام‌کردند که از این پس هیچ فرد مشتاقی نمی‌تواند درحالی که برهنه است، به کوهنوردی در کشور سوئیس بپردازد.

در رابطه با زیباترین شهر سوئیس، چیزی شنیده اید؟ (لینک مقاله)

انتخاب هر اسمی برای فرزند ممنوع است!

 قوانین عجیب سوئیس

پدر و مادران اهل سوئیس، اجازه‌ندارند هر اسمی که دلشان خواست روی فرزندشان بگذارند!. در کل دولت سوئیس علاوه بر امکانات رفاهی و اجتماعی که دراختیار شهروندان خود گذاشته‌است، بر روی مسائل روحی و روانی مردم و به خصوص کودکان، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز انجام داده‌است. قوانین بسیار زیاد و مهمی در رابطه با تامین آسایش روحی و روانی شهروندان در سوئیس اجرامی‌شود. تا اینجا همه‌چیز طبیعی به نظرمی‌رسد. اما زمانی تعجب می‌کنید که بدانید در کشوری مانند سوئیس یکی از موارد مربوط به قوانین عجیب این کشور، مربوط به انتخاب نام برای نوزادان است. والدین نباید از اسامی استفاده‌کنند که باعث تمسخر و تضعیف روحیه فرزندشان در زندگی آینده شود. به همین دلیل پس از بچه‌دارشدن باید نامی برای فرزندشان انتخاب‌کنند که موجب افزایش اعتماد به نفس و ارزش او در جامعه‌شود. به همین دلیل باید نام انتخاب‌شده به تایید مقامات سوئیسی نیز برسد.

بازیافت کنید اما یکشنبه‌ها نه!

 قوانین عجیب سوئیس

اگر به شخصه مایل‌نیستید که در سوئیس طعم آب خنک را بچشید یا به قولی راهی زندان شوید، این مورد از قوانین عجیب در سوئیس را به جد رعایت‌کنید. در کل سوئیسی ها بازیافت را دوست‌دارند و حتی ادعا می‌کنند که در این زمینه بهترین هستند و لنگه ندارند. اما وقتی صحبت از یکشنبه می‌شود، همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود. دریک مورد فقط جودیت شولت، یک زن آلمانی ۳۵ ساله و البته بی‌خبر از همه‌جا، مرتکب جنایتی نابخشودنی شد، یعنی رهاکردن بازیافت خود در روز استراحت قانونی. موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید، یکی از همسایه‌هایش او را به پلیس گزارش‌کرد و این زن نگون بخت، ۲۵۰ فرانک سوئیس جریمه‌شد و دو شب را نیز در زندان‌های سوئیس سپری‌کرد.

پاسپورت دومینیکا

خرید حیوان خانگی فقط به شرط هم‌جفت!

 قوانین عجیب سوئیس

در سال ۲۰۰۵، قانونی به تصویب‌ رسید تا اطمینان حاصل‌شود که همه “حیوانات اجتماعی” اعم از، خوکچه هندی، ماهی قرمز و طوطی‌ها، یک دوست و همراه از جنس خویشتن داشته‌باشند و همچنین در قفس‌های خیلی تنگ، تاریک و کوچک نگهداری‌نشوند.

یکشنبه های مقدس!

قانون نهایی مجموعه قوانین یکشنبه این است که در این روز تا حد امکان ساکت باشید. شما مجاز نیستید علف ها را درو کنید، نمی توانید لباس های شسته شده را آویزان کنید، و نمی توانید زباله های خود را بازیافت کنید. بنابراین، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که استراحت کنید، در خانه با خانواده یا دوستان خود بمانید، برای پیاده روی بیرون بروید و از یکشنبه خود لذت ببرید.

آواز خواندن در پیست اسکی ممنوع

 قوانین عجیب سوئیس

شاید در اولین برخورد، برای شما عجیب به نظر برسد اما آواز خواندن یکی از خطرناک‌ترین کارهایی است که می‌توانید در پیست‌های اسکی انجام‌دهید. کشور سوئیس یکی از مقاصد اصلی ورزش‌های زمستانی در اروپا است و اسکی روی یخ یکی از پررونق‌ترین ورزش‌های این کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل امنیت ورزشکاران بسیار مورد توجه قانون‌گذاران بوده و قانون ممنوعیت آواز خواندن پیست اسکی علاوه بر اینکه در زمره قوانین عجیب سوئیس قراردارد، در همه پیست‎های اسکی این کشور نیز اجرامی‎شود.

صحبت پایانی

ما امیدواریم به مقصود خود که همانا شگفت‌زدگی شما باشد، رسیده باشیم. به هر حال سوئیسی ها خود بهتر می‌دانند که با مملکت خویش چه کنند همان‌گونه که میان پارسی زبانان نقل است که “صلاح دولت خویش خسروان دانند”. با این وجود نباید نعمت بازدید از سوئیس را در صورت امکان ازدست‌بدهید و در اولین فرصت باروبندیل خود را برای سفر به کوه‌های آلپ در اروپا ببندید. اما توصیه أکید داریم که موارد بالا را رعایت‌کنید تا خدای ناکرده جریمه‌نشوید یا تعطیلات خود را در زندان سپری‌نکنید.

با رعایت این قوانین، بلیط هواپیما را رزرو کنید!

سوالات پرتکرار

بهترین زمان سفر به سوئیس چه موقع از سال است؟

برای سفر به سوئیس مهم این است که چه نوع تفریحی را مد نظردارید. اگر که اهل اسکی و تفریحات زمستانی هستید باید در ماه‌های ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)، فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) و مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) کشور سردسیر سوئیس را برای مسافرت در اولویت قراردهید. اما اگر قصد‌‎‌دارید که با گرم‌شدن دمای هوا در تابستان از طبیعت بکر سوئیس لذت‌ببرید، باید ماه‌های جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) و سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) را برای گشت‌و‌گذار در سوئیس انتخاب‌کنید.

عمده جرایم درنظر گرفته‎شده برای عدم رعایت ۷ قانون عجیب در سوئیس چیست؟

دراین گونه موارد عمدتاً پلیس به جریمه نقدی و تذکر بسنده می‌کند اما به هرحال در برخی موارد خاص، امکان سپری کردن چند شب در زندان نیز وجود‌دارد.

نظرات کاربران