راهنمای کامل بازدید کوه پیلاتوس لوسرن در یک روز

یکی از دیدنی‌های سوئیس کوه پیلاتوس است که در مرکز سوئیس و در شهر لوسرن واقع شده است. این کوه دیدنی و باشکوه 2132 متر از سطح دریا فاصله دارد و برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و اکتشاف بسیار جالب خواهد بود. این کوه یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوئیس است.  در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با کوه پیلاتوس لوسرن آشنا می‌شویم و به جزئیات صعود این کوه می‌پردازیم. 

رزرو تور اروپا

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

تاریخچه کوه پیلاتوس

کوه پیلاتوس لوسرن

طبق افسانه‌ها و باور مردم بومی لوسرن در قرن پانزدهم یک اژدهای بزرگ از آسمان سقوط می‌کند و در محل این کوه می‌افتد. سپس فرماندار رومی پونتیوس پیلاتوس از این اژدها مراقبت می‌کند. بعدا این فرمانده در همین محل جانش را از دست می‌دهد و جسدش از بالای کوه به دریاچه نزدیک کوهستان پرت می‌شود. گروهی از مردم معتقدند نام این کوه از این فرماندار افسانه‌ای گرفته شده است و گروهی دیگر بر این باورند که پیلاتوس به معنای پوشیده از ابر است.  

چرا باید کوه پیلاتوس را ببینیم؟

کوه پیلاتوس لوسرن یکی از بهترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی سوئیس است که تور آن با سفر دریایی، اتوبوس‌سواری، تله‌کابین و گردش با قطار همراه است. همچنین از طریق شرکت در تور کوه پیلاتوس می‌توانید شاهد زیبایی طبیعت آلپ باشید. 

نحوه دسترسی به کوه پیلاتس از لوسرن

سفر به کوه پیلاتس از شهر لوسرن آغاز می‌شود. پیشنهاد ما استفاده از سفر رفت‌وبرگشت طلایی است که محبوب‌ترین گزینه بین مسافران و گردشگران است. از سویی دیگر طی این سفر می‌توانید تمام دیدنی‌های اطراف کوه پیلاتوس لوسرن را ببینید. این تور شامل 4 وسیله نقلیه متفاوت است که ابتدا قسمتی از مسیر را با اتوبوس طی می‌کنید، سپس به‌ترتیب با تله‌کابین، قطار و قایق ادامه مسیر را می‌پیمایید. طی سفر یک راهنما هم همراه شماست تا هر سوالی داشتید بپرسید. 

پاسپورت دومینیکا

همچنین می‌توانید از تور رفت‌وبرگشت نقره‌ای استفاده کنید که تفاوت آن با تور طلایی در نوع قطار است. این تور حدود 20 درصد از تور طلایی ارزان‌تر است. در ادامه جزئیات سفر طلایی به کوه پیلاتوس لوسرن را بررسی خواهیم کرد. 

سفر طلایی به کوه پیلاتوس لوسرن

کوه پیلاتوس لوسرن

ابتدا باید به کمک اتوبوس خودتان را به کرینز برسانید. سفر با اتوبوس از لوسرن تا کرینز حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید و بعد از پیاده شدن تنها با 7 دقیقه پیاده‌روی به ایستگاه تله‌کابین کرینز خواهید رسید. اگر به تنهایی و بدون تور به کوه پیلاتوس می‌روید نگران جا ماندن از اتوبوس نباشید زیرا معمولا هر چند دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه لوسرن حرکت می‌کند. 

برای ادامه، مسیر شما به دو بخش تقسیم می‌شود. در مسیر اول سوار قایق‌هایی به نام گوندولا می‌شوید و مسیری 20 دقیقه‌ای را طی می‌کنید. این قایق‌ها شما را از تله‌کابین تا فراکمونتگ می‌رساند. طی این مسیر از طبیعت زیبا لذت ببرید و عکس‌های یادگاری ثبت کنید. همچنین می‌توانید به زیپ‌لاین بروید و حسابی خوش بگذرانید. 

رزور بلیط هواپیما سه کلیک را برای سفرتان فراموش نکنید.

قسمت بعدی مسیر از فراکمونتگ تا کوه پیلاتوس را باید با تله‌کابین طی کنید که دراگون راید نامیده می‌شود. کابین‌ها پنجره‌های سراسر نمایی دارد که لذت تماشای طبیعت را دو چندان می‌کند. حدود 4 دقیقه بعد به کوه پیلاتوس خواهید رسید و ادامه مسیر را باید پیاده‌روی کنید. 

از منظره کوه پیلاتوس لذت ببرید

حالا که به بالای کوه پیلاتوس رسیده‌اید باید از منظره زیبای کوه نهایت لذت را ببرید. در این منطقه یک‌سری اقامتگاه وجود دارد که تراس‌هایی بزرگ دارد و برای استراحت و تماشای منظره کوه گزینه مناسبی است. برای ناهار هم می‌توانید به یکی از رستوران‌های کوه پیلاتوس لوسرن بروید و ناهاری لذیذ نوش جان کنید. 

حالا وقت برگشت است

کوه پیلاتوس لوسرن

شاید جالب باشد که بدانید برای برگشت از کوه پیلاتوس مسیر متفاوت خواهد بود. ابتدا سوار قطار آلپناچستاد بشوید. این مسیر با قطار حدود 45 دقیقه طول می‌کشد و از مسیری زیبا عبور می‌کند که در نوع خود بی‌نظیر است. این مسیر شیب بسیار تندی دارد اما قطار با تکنولوژی خاصی ساخته شده تا بتواند به راحتی مسافران را جابه‌جا کند. به این نوع قطارها چرخ‌دنده‌ای می‌گویند. 

در ادامه مسیر بازگشت به کمک قایق به لوسرن بازمی‌گردید. ای مسیر حدود 90 دقیقه طول خواهد کشید. می‌توانید حین سفر از غذاها و نوشیدنی‌های موجود در قایق لذت ببرید و به تماشای زیبایی طبیعت بنشینید.

چند نکته درباره سفر به کوه پیلاتوس

قبل از سفر به کوه پیلاتوس لوسرن این نکات را رعایت کنید تا سفر بهتری داشته باشید:

  • حتما بلیط‌هایی که برای رفتن به پیلاتوس لازم دارید را از قبل تهیه کنید. ممکن است بلیط لحظه آخری وجود نداشته باشد و ناامید شوید.
  • سعی کنید یک ساعت قبل از شروع سفر و زمان بلیط‌تان به محل مراجعه کنید تا با صفی طولانی مواجه نشوید. 
  • یادتان باشد پایان ساعت کاری تمام وسایل نقلیه در کوه پیلاتوس ساعت 5 بعدازظهر است. 
  • کفش مخصوص پیاده‌روی و کاپشن فراموش نشود زیرا آب‌وهوا در کوهستان غیرقابل پیشبینی است.
  • اگر گذرنامه سفر به سوئیس را همراهتان داشته باشید می‌توانید برای تله‌کابین و قطار تا 50 درصد تخفیف بگیرید. 

سخن پایانی سه کلیک درباره کوه پیلاتوس لوسرن

اگر به کوهنوردی علاقه داشته باشید و از طرفی برای سفر به سوئیس در فصل تابستان برنامه‌ریزی کرده باشید پیشنهاد می‌کنیم رفتن به کوه پلاتوس را هم در برنامه گردشتان قرار دهید. در این مقاله جزئیات رفتن به کوه پیلاتوس لوسرن را بررسی کردیم. حالا شما برای ما بنویسید که آیا دوست دارید به این کوه زیبا صعود کنید؟ 

سوالات متداول

کوه ریگی یا کوه پیلاتوس کدام بهتر است؟ 

هر یک از این کوه‌ها منظره‌ای متفاوت دارند بنابراین دیدن هر دو کوه خالی از لطف نیست. کوه ریگی مناظر دیدنی از کوه‌های آلپ، دریاچه‌های سوئیس و انواع پوشش گیاهان آلپ را برای شما به ارمغان می‌آورد اما بازدید از کوه پیلاتوس با چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از کوهپایه و طبیعت و پیاده‌وی دلنشین همراه است. 

بهترین زمان برای بازدید کوه پیلاتوس چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید کوه پیلاتوس لوسرن مارس و سپتامبر است زیرا هوا گرم‌تر است زیرا در زمستان دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد و بهترین زمان تابستان خواهد بود. همچنین ممکن است طی زمستان تله‌کابین و قطار بسته باشد. 

نظرات کاربران