Zurich
22 فروردین 1402
سوئیس

معرفی شهر زوریخ؛ مهمترین و بزرگترین شهر سوئیس

امروز قصد داریم به معرفی شهر زوریخ بپردازیم. شهری زیبا در یکی از بهترین کشورهای دنیا یعنی سوئیس که با قرارگیری در کنار آب و هوای عالی، طبیعتی وصف‌ناپذیری را در خود جای داده‌است و جاذبه‌های گردشگری و تفریحات بسیار زیادی دارد. زوریخ با فستیوال‌های بی‌شمار، موزه‌های بسیار و غذاهای خوشمزه و همچنین پرجنب‌وجوش‌ترین تفریحات شبانه سوئیس، روز و شب پر از فعالیت است. البته فقط تفریح و گشت و گذار نیست که این شهر را مهم کرده و خصوصیات زیادی در زوریخ وجود دارد که آن را نه تنها به یک مقصد گردشگری، بلکه به عنوان شهری عالی برای اقامت نیز شناخته می‌شود. 

زوریخ کجاست؟

Zurich

زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس و مرکز استان کانتون در شمال این کشور واقع شده‌است. به لحاظ جغرافیایی این شهر در انتهای شمالی دریاچه زوریخ قرار دارد و توسط تپه‌ها احاطه شده و از همه مهمتر مرکز مالی، فرهنگی و صنعتی آن در سوئیس به حساب می‌آید. 

اما بیایید تا قبل از اینکه همه چیز درباره شهر زوریخ را عنوان کنیم. درباره شهرهای مهم این کشور هم کمی اطلاعات بدست آوریم. شهرهایی که هر کدام با ویژگی‌های خود، نقش مهمی در پیشرفت کشور سوئیس دارند.

اینترلاکن (Interlaken): یکی از برترین شهرهای سوئیس، منطقه اینترلاکن یک مقصد عالی برای ورزشکاران ماجراجو در جهان است. سفر به اینترلاکن برابر سفری در تاریخ و همچنین طبیعت است. دیدن دنیای یخچال‌های طبیعی آلپ و دیوار شمالی آیگر برای همه جذاب است.

ژنو (Geneva): ژنو مرکز کانتون ژنو سوئیس در جنوب غربی‌ترین بخش این کشور قرار دارد. این شهر همچنین در سواحل دریاچه ژنو (Lac Léman)، بزرگ‌ترین مجموعه آبی استان واقع شده و با کوه‌های Jura در غرب و کوه‌های آلپ فرانسه در شرق هم مرز است. وجود جاذبه‌های طبیعی این شهر را به یک مقصد توریستی تبدیل کرده‌است. 

لوزان (Lausanne): لوزان در ساحل شمال شرقی دریاچه زیبای ژنو، بزرگ‌ترین دریاچه در اروپای غربی، پایتخت وو و چهارمین شهر بزرگ سوئیس واقع شده‌است. این شهر دارای تاریخ طولانی و خارق‌العاده‌ای است که از زمانی شروع شد که رومی‌ها در نزدیکی ویدی مستقر شدند و کمپ زدند و آن را به یک مقصد گردشگری فعال و جذاب و محل استقرار چندین نهاد مهم از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و دادگاه فدرال تبدیل کردند.

برن (Bern): پایتخت اصلی و اغلب نادیده گرفته سوئیس دارای انبوهی از بناهای تاریخی و مدرن است، از شهر قدیمی قرون وسطایی آن گرفته تا شنای شهری در رودخانه Aare، از جاذبه‌های فراوان پایتخت تا ساختمان‌های دولتی و پارلمان. این شهر همچنین محل استقرار دولت و مجالس پارلمان سوئیس است. مرکز زندگی فکری سوئیس، برن، مکانی آرامش بخش برای استراحت و گذراندن تعطیلات آرام است.

معرفی شهر زوریخ، در همسایگی طبیعت!

Zurich

زوریخ شهری است که تنوع زیادی دارد. شهری که زندگی شهری در آن هرگز از طبیعت دور نیست. بخش قدیمی شهر در کنار منطقه مدرن می‌توان یافت. مغازه‌ها و بوتیک‌هایی با برندهای لوکس، امکانات رفاهی و تفریحی ایده آل، پارک‌ها و کافه‌های آرام، رستوران‌هایی با منظره جنگل و کوه‌ها، همگی از خصوصیات این شهر هستند. در واقع، زندگی در شهر زوریخ به نوعی رویایی و عالی است. 

وجود نمایشگاه‌ها، موزه‌ها، فستیوال‌های متنوع و خانه اپرا سبب شده تا زوریخ به عنوان پایتخت فرهنگی سوئیس شناخته شود. از طرفی مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر مانند کلیساها، ساختمان‌های قدیمی و برخی میادین و خیابان‌های نمادین شهر، جذابیت‌های زیادی را برای دیدن به وجود آوردند تا در نهایت زوریخ به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شود. 

اطلاعات کلی شهر زوریخ

نام شهر: Zürich

زبان: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش

مذهب: مسیحیت

جمعیت: 420.000 نفر

واحد پول: فرانک با کد اختصاری CHF

اختلاف ساعت ایران با شهر زوریخ: 2 ساعت ایران جلوتر است.

طول پروازهای تهران زوریخ: 5 ساعت و 48 دقیقه

آب و هوای شهر زوریخ

زوریخ سردترین منطقه سوئیس با میانگین دمای بالای 12 درجه سانتیگراد است. آب و هوا به طور عجیبی با شرایط آب و هوایی اروپای مرکزی مطابقت دارد. به عبارتی دیگر، هوا سرد و مرطوب است و فقط چند ماه تابستان زیبا نیز در طول سال اتفاق می‌افتد. این شهر به ندرت واقعاً گرم می‌شود. بنابراین، بهترین زمان برای سفر از اردیبهشت تا شهریور است. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های زوریخ

Universities of Zurich

در معرفی شهر زوریخ قصد داریم تا شما را با وضعیت تحصیل در این شهر آشنا کنیم. در واقع، وجود چند دانشگاه معتبر در این شهر با رتبه‌های جهانی خوب سبب شده تا زوریخ به به مرکز مهمی برای آموزش و پژوهش تبدیل شود.

دو دانشگاه ETH زوریخ و دانشگاه زوریخ؛ بر اساس رتبه‎بندی‌های بین‌المللی، هر دو دارای نخبگان زیادی در میان موسسات تحقیقاتی و آموزشی اروپایی هستند. علاوه بر این، تعدادی از برندگان مشهور جایزه نوبل، مانند اروین شرودینگر، ویلهلم کنراد رونتگن و آلبرت انیشتین در اینجا دانشجو یا استاد بودند.

دانشگاه ETH زوریخ

این دانشگاه دوره‌های تحصیلی عمدتا فنی را در زمینه‌های مهندسی، علوم، ریاضیات و مهندسی عمران ارائه می‌دهد. حوزه‌های تمرکز اصلی پژوهش عبارتند از: پزشکی، پایداری، فناوری‌های تولید، و علم داده یا یادگیری ماشین. دانشمندان از سراسر جهان می‌توانند در این دانشگاه از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های تحقیقاتی بهره‌مند شوند.

دانشگاه زوریخ

دانشگاه زوریخ دارای طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی است و از هفت دانشکده: حقوق، اقتصاد، پزشکی، علوم و علوم اجتماعی تشکیل شده‌است. دانشمندان نیز در دانشگاه زوریخ می‌توانند تحقیقات برجسته خود در زمینه‌های پزشکی، ایمنی شناسی، ژنتیک، علوم اعصاب و زیست شناسی ساختاری و همچنین در اقتصاد، با امکانات عالی به نتیجه برسانند. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر زوریخ

Commuting and sightseeing in Zurich

تجربه زندگی در شهر زوریخ نشان داده که رفت و آمد با استفاده از سیستم حمل و نقل گسترده آن بسیار راحت و آسان است. چون حمل و نقل عمومی زوریخ (VBZ) از شبکه‌ای از تراموا، قطار، اتوبوس، تله کابین و قایق ایجاد شده تا به مسافران کمک کند تا زوریخ و حومه آن را طی کنند. به خصوص تراموا راه خوبی برای رفت و آمد است.

هزینه های زندگی در شهر زوریخ

در معرفی شهر زوریخ به یکی از موارد مهم و سوال پرتکرار شما یعنی هزنیه‌های زندگی در این شهر می‌رسیم. باید بگوییم که زوریخ یکی از شهرهای محبوب سوئیس است، این شهر همچنین به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی عالی خود از مهاجران، مشاغل و دانشجویان استقبال می‌کند. با این حال میانگین هزینه زندگی در زوریخ برای خانواده 3060 دلار، برای دانشجویان 1760 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 1860 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 2500 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 1760 دلار و برای یک نفر 1300 دلار است. هزینه زندگی در زوریخ تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان/خانه در منطقه معمولی 1800 دلار در ماه.

خلاصه هزینه های زندگی در شهر زوریخ

  • میانگین هزینه ماهانه: 1800 دلار
  • برای یک نفر: 1860 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 1760 دلار
  • برای یک زوج: 2500 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 3060 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر زوریخ

Commuting and sightseeing in Zurich

مرکز اقتصادی، شهر دانشگاهی و کلانشهری استثنایی با کیفیت زندگی بالا؛ زوریخ همه مزیت‌های یک شهر سبز و مدرن در پای کوه‌های آلپ را با زیرساخت‌های عالی و شبکه‌ای قوی از کسب و کار، آموزش و استارت آپ‌های بلندپروازانه را با هم دارد. این شهر همچنین مرکز تحقیق، توسعه، شکل‌گیری کسب‌وکار و نوآوری است، البته مکانی عالی برای زندگی. همه این‌ها را گفتیم تا بدانید که شهر زوریخ یک مقصد ایده آل و عالی برای زندگی است. بسته به اینکه هدف شما از سفر چیست و چه شرایطی دارید، با انتخاب یکی از ویزاهای تحصیلی، تجاری و کاری اقامت در این شهر را انتخاب کنید. 

چگونه ویزای توریستی زوریخ را بگیریم؟

رفتن به سوئیس و شهر زیبای زوریخ برای خیلی‌ها یک تعطیلات رویایی و ماجراجویانه خواهد بود. جاهای دیدنی زوریخ آنقدر جذاب و متنوع هستند که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. همین دلیل باعث شده تا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی به این شهر تعلق گیرد. ویزاهایی که اجازه اقامتی 90 روزه را برای اهدافی مانند تجارت یا گردشگری می‌دهند. 

رزرو بلیط هواپیما زوریخ با سه کلیک خوبه!

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • ارائه کلیه مدارک شناسایی به همراه کپی
  • ارائه تمکن مالی
  • رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت زوریخ
  • فرم درخواست ویزای توریستی
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر زوریخ

Airports in Zurich

نزدیکترین فرودگاه به زوریخ فرودگاه زوریخ (ZRH) است که 9.4 کیلومتر با شما فاصله دارد. با ایجاد سیستم حمل و نقل فرودگاهی از قبیل اتوبوس، تاکسی، قطار و تراموا به راحتی و در مدت زمان 10 تا 20 دقیقه می‌توانید به مرکز شهر دسترسی پیدا کنید. 

سایر فرودگاه‌های نزدیک شامل بازل (BSL) (80.8 کیلومتر)، مولهاوس (MLH) (80.8 کیلومتر)، ممینگن (FMM) (143.8 کیلومتر) و اشتوتگارت (STR) (154.7 کیلومتر) هستند.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا و دیدنی را دارید، مطلب کامل‌ترین راهنمای سفر به زوریخ در سال 2023 بسیار به شما کمک می‌کند.

قوانین و فرهنگ شهر زوریخ

در معرفی شهر زوریخ قصد داریم تا شما را با برخی از آداب و رسوم مردم این شهر آشنا کنیم: 

  • مردم زوریخ و کلا سوئیسی‌ها اهمیت زیادی به وقت شناسی می‌دهند. پس دیر نکنید!
  • در اولین ملاقات معمولا رسمی صحبت می‌کنند، دست می‌دهند و مستقیم در چشم یکدیگر نگاه می‌کنند. 
  • مردم زوریخ همیشه از لباس‌های مرتب و شیک استفاده می‌کنند و نحوه لباس پوشیدن برایشان مهم است. 
  • در جامعه سوئیس، زباله ریختن در خیابان‌ها غیرقابل قبول است. این نیز یک عمل قابل مجازات توسط قانون است.
  • افراد مسن در این کشور بسیار مورد احترام هستند. بنابراین، مردم سوئیس همین را از شما و سایر خارجی‌ها انتظار دارند. همیشه باید با سپردن جای خود به سالمندان احترام بگذارید.
  • اگر آدامس جویدن را دوست دارید، سعی کنید هنگام حضور در جمع آن را نجوید. سوئیسی‌ها آن را اقدامی بی‌ادبانه و تحریک آمیز می‌دانند.
  • سوئیسی‌ها افراد پر سر و صدا را دوست ندارند. هنگام حضور در اماکن عمومی یا در مکان‌های بسته مانند وسایل نقلیه عمومی باید سکوت کنید.

سخن آخر

در معرفی شهر زوریخ سعی کردیم تا درباره بیشتر خصوصیات این شهر صحبت کنیم. از دانشگاه‌ها، هزینه‌های زندگی و فرهنگ آن‌ها گفتیم و به سیستم حمل و نقل و نحوه دریافت ویزا اشاره کردیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

نظرات کاربران