28 فروردین 1402
سوئیس

لیست 56 تا از تفریحات زوریخ که باید انجام دهید!

وقتی به زوریخ فکر می‌کنید چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ بزرگ‌ترین شهر سوئیس که یک مرکز مالی است و بانکداری و تجارت در قلب تپنده آن قرار دارد. اجازه بدهید کمی عمیق‌تر شویم و متوجه خواهید شد که کارهای سرگرم‌کننده زیادی در زوریخ وجود دارد که هیچ ربطی به اقتصاد ندارند! لیست فعالیت‌ها و تفریحات زوریخ واقعاً بی‌پایان است و برای هر نوع مسافری، صرف نظر از علایقشان، جذاب و محبوب خواهد بود. به موسیقی و فرهنگ علاقه دارید؟ بلیت نمایش بعدی را در خانه اپرای فوق‌العاده زیبای زوریخ برای یک شب باله و رسیتال آهنگ خریداری کنید. 

اگر هم ماجراجویی در شهر و طبیعت برای شما جذاب‌تر است؟ در آب‌های یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا قایق‌سواری کنید، یا از گردش در صومعه تاریخی انگلبرگ انتخاب و با مناظر خیره‌کننده از دره زیر شگفت‌زده شوید. در شهر قدیمی تاریخی قدم بزنید، در دریاچه با قایق سفر کنید، یا برای هوای تازه کوهستانی به کوه بروید. سپس به خریدهای لوکس و غذاخوری در سطح جهانی بپردازید، هر چه باشد در تعطیلات هستید.

لیست 56 تایی تفریحات زوریخ

قلم و کاغذ خود را آماده کنید تا تفریحات مورد علاقه‌تان در شهر زیبای زوریخ را یادداشت کنید. با این لیست هر چه را بخواهید و دوست داشته باشید که در سفرتان انجام دهید، پیدا خواهید کرد. 

در دریاچه زوریخ با قایق سفر کنید

Lake Zurich

این دریاچه ماه‌شکل، در اطراف تپه‌های آلبیس و پفاننستیل می‌پیچد، تقریبا در همه جا وجود دارد. بهتر است بگوییم دریاچه‌ای که در کنارش یک شهر سر از زمین بیرون آورده‌است. خط ساحلی این دریاچه بسیار زیبا و البته طولانی است که بهترین گردش برای گردشگران را به همراه دارد. قدم زدن در امتداد تفرجگاه خوش منظره کنار دریاچه زوریخ زمانی که به این شهر رسیدید، می‌تواند آغاز کننده تفریحات زوریخ باشد. 

سوار قایق شوید تا از آن مناظر کوهستانی اصلی سوئیس نهایت استفاده را ببرید و بر روی امواج آرام آرام استراحت کنید.

کشف تاریخ در شهر قدیمی

شهر قدیمی زوریخ در کنار رودخانه لیمات، شما را به سفری به دوران پیش از قرون وسطی می‌برد. گذر رنگارنگ زمان را با پرسه‌زدن در کوچه‌های سنگفرش این شهر قدیمی و تماشای ساختمان‌های تاریخی احساس خواهید کرد.

در کافه‌های مشرف به میدان‌های زیبای این قسمت از شهر زوریخ، لیوان‌های شکلات داغ بنوشید و در مغازه‌ها و بوتیک‌های خاص با ویترین‌های جالب غرق فرهنگ مردم شهر شوید. در واقع این قسمت هر چیزی که می‌بینید، تغییر کاربری کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی بوده که همان سبک ساختمان را هنوز حفظ کردند. تالار شهر قرن هفدهمی یا کلیساهای باستانی را از دست ندهید.

در خیابان Bahnhofstrasse خرید کنید

خیابان بانهوف بهترین مقصد خرید زوریخ است؛ البته اگر بودجه درست و حسابی دارید. این خیابان خیره‌کننده که خانه برندهای بین‌المللی لوکس است، همه چیز را در لوکس‌ترین حالت ممکن به نمایش می‌گذارد. ویترین‌های مغازه‌ها پر از اجناس گوچی، پرادا، شانل و لویی ویتون هستند. خلاصه که یکی از تفریحات زوریخ می‌تواند برای علاقه‌مندان به خرید، رفتن به خیابان بانهوف باشد. فقط یادتان نرود بعد از خرید کردن یا گشتن در بین مغازه‌ها حتما خودتان را به قهوه و شیرینی‌ها در کافه اسپرونگلی واقع در میدان مرکزی دعوت کنید. 

با یک تور Segway در شهر بچرخید

برای آن دسته از افرادی که با وسیله Segway آشنایی ندارند، باید بگوییم که یک وسیله نقلیه بر روی دو چرخ است و مبتنی برا تعادل شخصی حرکت می‌کند. چیزی شبیه به موتورسیکلت دوچرخ، شما باید روی آن بایستید و به این طرف و آن طرف حرکت کنید. این روزها در زوریخ طرفداران زیادی پیدا کرده و مدرم و گردشگران به سبکی جدید در خیابان‌ها می‌گردند. 

در یک تور منحصر به فرد سگوی شرکت کنید، به سبک متفاوت در خیابان‌های زوریخ بگردید. در پارک‌ها بچرخید، از کنار خیابان خیره‌کننده Tonhalle و در امتداد خیابان پر زرق و برق بانهوف عبور کنید. این یک راه سرگرم‌کننده برای دیدن مکان‌های تاریخی شهر است. راستی نگران تعادل نباشید، خیلی زود یاد خواهید گرفت! 

در یک نمایش در خانه اپرای زوریخ شرکت کنید

سالن باشکوه Opernhaus زوریخ به خاطر نمایش‌های بین المللی خود مشهور است. چه عاشق موتزارت باشید و چه شکسپیر، گذراندن یک شب در اینجا یکی از بهترین کارهای فرهنگی برای انجام در زوریخ است. هر چند که به غیر از اجرا، ساختمان نئوکلاسیک اپرا در داخل و خارج خیره کننده است تا جایی که برخی تورها تنها برای بازدید از سالن اپرا برگزار می‌شوند. سالن احیای روکوکو یکی از مواردی است که حتما باید ببینید. 

در باغ وحش زوریخ با حیات وحش بازی کنید

بیش از 4000 حیوان در باغ وحش زوریخ وجود دارد که همه چیز از مورچه خواران غول پیکر گرفته تا پنگوئن‌های امپراتور برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند. تماشای این حیوانات قطعا یکی از بهترین تفریحات زوریخ خواهد بود. 

در اکوسیستم‌های مختلف بگردید تا ببینید که چگونه این موجودات کنجکاو در طبیعت زندگی می‌کنند. بچه اورانگوتان‌ها را ببینید که در میان درختان تاب می‌خورند و برای تماشای شنا کردن فیل‌های آسیایی به منطقه تماشای زیر آب بروید. این نکته برای آن دسته افرادی که حامی حیوانات هستند، اضافه کنیم که این باغ وحش با آنچه که تابحال دیده‌اید فرق دارد. برای هر نوع از حیوانات محلی شبیه به اکوسیستم واقعی‌ آن‌ها ایجاد کرده‌اند تا فضای بیشتر و بهتری برای زندگی و حتی نگهداری داشته باشند. پس حتی دوستداران طبیعت و حیوانات هم دوست خواهند داشت که با ساکنان باغ وحش که دوست دارند ملاقات کنند.

از هوای تازه در پارک پلاتزسپیتز لذت ببرید

پارک پلاتزسپیتز واقع در مرکز یکی از قدیمی‌ترین فضاهای سبز زوریخ است. این پارک تاریخی که توسط دو رودخانه و موزه ملی احاطه شده، فضایی فوق‌العاده جادویی دارد. از آن جاهایی که دوست دارید هر روز برای قدم زدن بروید و همیشه یک صحنه زیبا برای عکس گرفتن پیدا می‌کنید. 

این پارک یک مکان عالی برای یک پیک نیک یا قدم زدن در آفتاب است. از آن دسته از تفریحات زوریخ که اگر خوش شانس باشید ممکن است یک گروه موسیقی محلی در فضای باز در حال نواختن باشند. 

از کوه Uetliberg بالا بروید

از هر کجای شهر که باشید، کوه قدرتمند اوتلی برگ را خواهید دید که از بالا مراقب زوریخ است. برای همه گردشگران و توریست‌ها اصلی‌ترین تفریحات زوریخ رفتن به بالای این کوه است. اگر فصل بهار به سوئیس رفته باشید، شکوفه‌های رنگارنگ روی کوه تصویر رویایی در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. 

چندین مسیر پیاده‌گردی آسان به سمت قله می‌پیچند، جایی که پیاده‌روها با مناظر پانوراما از پشت بام‌های قرمز و دریاچه پاداش می‌گیرند.اینجا یک مکان عالی برای دوچرخه سواری در کوهستان نیز هست و در طول زمستان بسیاری از مسیرها به سورتمه سواری تبدیل می‌شوند.

در فروشگاه ShopVille-Zürich  خورده ریز و سوغاتی بخرید

در زیر ایستگاه اصلی قطار شهر، دنیای زیرزمینی پنهانی از خرید در انتظار شماست، یعنی شاپ‌ویلای زوریخ. از آن دسته فروشگاه‌هایی که شعبه‌های زیادی دارد، چیز در حدود 180. در این بوتیک زیبا همه چیز از مد گرفته تا جواهرات شما را برای خرید وسوسه می‌کنند. از ما می‌چرسید اینجا بهترین مکان برای خرید سوغاتی و یادگاری از سوئیس است تا همیشه شما را به یاد خاطرات سفرتان بیندازند. بعد از خرید، انرژی از دست رفته خودتان را در رستوران بالای فروشگاه بازیابی کنید. اگر هم دوست داشتید در آرایشگاه آنجا خودتان را به سبک اروپایی‌ها تغییر دهید. 

هنر مدرن را در موزه کونستهاوس تحسین کنید

موزه کونستهاوس زوریخ مجموعه‌ای خیره‌کننده از آثار هنری معاصر غربی را در خود جای داده‌است، اگرچه قدمت برخی از آثار به قرن سیزدهم بازمی‌گردد. بیش از 4000 نقاشی و مجسمه در اینجا وجود دارد، از جمله قطعاتی از مونک و پیکاسو.

ببینید آیا می‌توانید نیلوفرهای مونه را ببینید و سری به نمایشگاه هنر پاپ وارهول بزنید. از آبرنگ گرفته تا بتن، تمام سبک‌های اصلی در اینجا نشان داده شده‌است. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که به موزه‌گردی علاقه ندارید، این موزه نطر شما را تغییر خواهد داد. از آن دست تفریحات زوریخ که فرهنگ و هنر مدرن این شهر را به رخ شما می‌کشد. 

از منطقه تاریخی لیندن هوف از مناظر شهر دیدن کنید

این منطقه در بخش قدیمی شهر زوریخ قرار دارد. ناحیه‌ای سرسبز با درختان بزرگ و سایه‌دار که بهترین چشم‌اندازهای شهر را در اختیارتان می‌گذارد. قدم زدن در فضای آرام و زیبای این منطقه یکی از کارهایی است که در طول سفرتان می‌توانید انجام دهید. 

به میدان تاریخی لیندن هوف بروید و عکس یادگاری بگیرید. فقط یادتان نرود که از کلیسای صومعه بزرگ، تالار شهر و رودخانه لیمات هم دیدن کنید. 

  1. از برج گروس مونستر بالا بروید

آیا می‌خواهید نمایی 360 درجه از ارتفاعی حدود 200 پله داشته باشید. پس باید به دیدن برج گروس مونستر بروید. در واقع گروس مونستر کلیسای جامع زوریخ است که به سبک رومی ساخته شده و جلوه‌ای خاص و دیدنی دارد. وجود برج‌های دوقلو این کلیسا امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و خیلی با رفتن به بالای آن نمایی دیگر از زوریخ را تماشا می‌کنند. 

می‌توانید به یک تور راهنما بپیوندید تا در مورد آزمایشات و مصائب این کلیسای باستانی در طول اعصار بیاموزید. سپس از برج بالا بروید تا چشم انداز شهر و دریاچه را تماشا کنید.

پنجره های رنگی کلیسای فرومونستر را بررسی کنید

شاید تیتر کمی برای شما تعجب برانگیز باشد؛ اما تماشای این پنجره‌ها به عنوان یک اثر هنر ارزشمند، از کارهایی است که سفرتان به زوریخ می‌توانید انجام دهید. بگذاریم اینگونه بگوییم که این شهر مملو از کلیساهای قدیمی، تاریخی و جالب است که هر کدام از خصوصیات و المان‌های ویژه‌ای برخوردار هستند. چس حتما در طول سفر به یکی از این کلیساها بر می‌خورید که از قضا یکی از آن‌ها کلیسای فرومونستر است.

کلیسای فرومونستر، یک کلیسای جامع گوتیک قرن سیزدهمی است که شما را به روزهای گذشته سوق خواهد داد. نوک پا را در اطراف این پناهگاه قرار دهید و به پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ جاکومتی و شاگال خیره شوید. فراموش نکنید که قبل از رفتن، صومعه‌ها و شبستان را حتما بگردید. 

با تله کابین از فلسنگ صعود کنید

آیا می خواهید یک پانورامای شهری فوق‌العاده بدون عرق کردن داشته باشید؟ پس سوار تله کابین Adliswil-Felsenegg شوید و در عرض چند دقیقه روی قله کوه خواهید ایستاد. ترسناک نیست و برخلاف تصور خیلی هم مهیج و دوست داشتنی خواهد بود. 

این یکی از بهترین مناظر در زنجیره تپه آلبیس است و تنها منظره‌ای است که تراموا به آن متصل بوده و دسترسی راحتی دارد. همچنین مسیرهای پیاده‌روی و رستورانی وجود دارد که می‌توانید در قله از آن لذت ببرید، البته اگر می‌خواهید کمی بیشتر بمانید. برای آن دسته افرادی که زیاد اهل فضاهای تاریخی و هنری نیستند، این تله کابین از بهترین تفریحات زوریخ خواهد بود. 

از زوریخ با یک تور دوچرخه سواری دیدن کنید

سوار دوچرخه خود شوید و مانند یک مردم محلی از مناظر زوریخ دیدن کنید. توقف در Landesmuseum ، کنار رودخانه لیمات بهترین حال و هوای دوچرخه‌سواری در این شهر را خواهد داشت. منظره‌ای فراموش نشدنی از طبیعت وصف نشدنی شهر برای شما به همراه دارد. 

گل های رز را در باغ گیاه شناسی زوریخ بو کنید

در حالی که در باغ گیاه شناسی زوریخ پرسه می‌زنید، به تمام گوشه‌های جهان سفر خواهید کرد. به این معنی که شما با گیاهانی از سواحل عجیب و غریب دور افتاده و همچنین گونه‌های بومی سوئیس روبرو خواهید شد. این باغ گیاه شناسی از آن تفریحات زوریخ است که می‌توانید رایگان انجام دهید و از تماشای انواع گل‌ها در گلخانه‌های قدیمی و گنبدی شکل نهایت لذت را ببرید. 

این باغ سبز خانه بیش از 9000 گونه گیاهی و همچنین درختکاری است. رایحه شیرین رزهای آلپ را استشمام کنید و از کوهنوردان استوایی در گلخانه‌ای گنبدی شگفت‌زده شوید.

در یک شکار لاشخور معماها را حل کنید

آیا دوست دارید کمی کارآگاه بازی درآورید؟ پس مهارت‌های کارآگاهی خود را در یک جستجو در خیابان‌های زوریخ آزمایش کنید.

رد پای انیشتین را دنبال کنید، یکی از باهوش‌ترین ذهن‌ها برای زندگی در شهر. شما معماها را حل می‌کنید و سرنخ‌هایی را در مکان‌های دیدنی کلیدی باز می‌کنید تا تاریخچه‌های مخفی را در طول مسیر فاش کنید. کافی است به سراغ scavenger hunt بروید. 

در یک تور هواپیما بر فراز زوریخ پرواز کنید

به آسمان بروید و در حالی که در بالای کوه‌ها، دره‌ها و پشت بام‌ها پرواز می‌کنید، شهر را از منظری جدید ببینید. هنگام سر خوردن از میان ابرها، آدرنالین را احساس کنید.

علاقه ای به ارتفاع ندارید؟ سپس پشت کنترل‌های یک شبیه‌ساز پرواز قرار بگیرید و بفهمید که پرواز با هواپیما بدون ترک زمین چه حسی دارد.

یک سفر یک روزه به لوسرن داشته باشید

لوسرن در سایه کوه‌های پوشیده از برف در سواحل یکی از بزرگ‌ترین دریاچه های سوئیس و 50 کیلومتری زوریخ قرار دارد. شما به راحتی می‌توانید برای گذراندن یکی از بهترین تفریحات زوریخ سوار قطار شوید و به لوسرن بروید. از آن سفرهای روزانه که ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت. 

برای دیدن معماری قرون وسطایی خود مستقیماً به سمت شهر قدیمی بروید و از پل باستانی چپل عبور کنید. سپس از یک قایق سواری آرامش‌بخش در دریاچه لوسرن برای دیدن برخی از بهترین منظره‌های کوهستانی لذت ببرید.

در یک ماجراجویی پاراگلایدر به ارتفاعات پرواز کنید

یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که در زوریخ می‌توان انجام داد، پاراگلایدر سواری است. نگران نباشید اگر اولین بارتان است، می‌توانید با مربی متخصص خود پرواز کنید.

با استفاده از هوای گرم کوهستانی، روی چمنزارهایی که گل‌ها فرش شده‌اند، بالا بروید. احساس شجاعت خواهید کرد؟ اگر نترسیدید کنترل‌ها را در دست بگیرید و در امتداد دره‌های سرسبز بسیار پایین‌تر حرکت کنید.

از جذابیت دنیای قدیم در نیدردورف لذت ببرید

محله نیدردورف مملو از میدان‌های قرون وسطایی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، قلب تپنده شهر قدیمی زوریخ است. اینجا جایی است که صومعه بزرگ شهر و تفرجگاه کنار رودخانه را پیدا خواهید کرد و یک پیاده‌روی بعد از ظهر آفتابی عالی را خواهید گذراند. کلا پرسه زدن در محله نیدردورف یکی از آرام‌ترین تفریحات زوریخ به حساب می‌آید. 

فراموش نکنید که برای دیدن برخی از بهترین گرافیتی‌های اروپا به موزه ویژنر بروید. پس از آن بوتیک‌های لوکس اطراف ببینید و در رستوران‌های سنتی از غذاهای سوئیسی امتحان کنید. 

از یک تور هنری خیابانی لذت ببرید

با بازدید از محله‌های غیرعادی که با هنر زنده شده‌اند، چهره پنهان زوریخ را کشف کنید. تعداد کمی از بازدیدکنندگان می‌دانند و می‌توانند شهر را در این نور ببینند، اما این تور هنری تجربه‌ای است که برای مدت طولانی با شما خواهد ماند.

مناظر شهری را در شمال ریل راه آهن و آثار هنری زیرزمینی را کشف خواهید کرد که داستانی از شهر پنهان را روایت می‌کنند. این تور آن روی دیگر زوریخ را به نمایش می‌گذارد.

روی قله کوه تیتلیس بایستید

چه کسی است که سوئیس را با کوه‌های آلپ نشناسد؟ اگر در سفرتان می‌خواهید یک تجربه واقعی از این کوه‌های با عظمت داشته باشید، به سمت انگلبرگ بروید و از تله کابین گردان استفاده کنید تا تنها در چند دقیقه کوه تیتلیس را فتح کنید. بله با تله کابین راحت‌تر و سریع‌تر می‌رسید، ولی هیچ چیز به اندازه کوهنوردی لذت نخواهد داشت. بالا رفتن با کوله و کفش کوهنوردی و رسیدن به قله از بهترین تفریحات زوریخ خواهد بود. 

در تابستان به مسیرهای پیاده‌روی یا به دوچرخه‌سواری در کوهستان بروید. در غارهای یخی کاوش کنید و در زمستان اسکی صحرایی را امتحان کنید. اگر از گردشگران بی‌باک هستید، می‌توانید بر روی Ice Flyer سوار شوید و با سرعت نور از شکاف‌های یخ زده پایین بیایید. 

جوایز را در موزه جهانی فوتبال فیفا ببینید

این یکی از تفریحات زوریخ برای طرفداران فوتبال است که می‌خواهند درباره تاریخچه بازی مورد علاقه خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. موزه جهانی فوتبال فیفا شما را به سفری در زمان می‌برد و نشان می‌دهد که چگونه این ورزش به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌است.

نمایشگاه‌ها و تجربیات سمعی و بصری همگی به جادویی‌ترین لحظه منتهی می‌شوند؛ دست زدن به جام جهانی! اگر طرفدار فوتبال هستید، این لحظه را از دست ندهید. 

با قطار به بام اروپا یا یونگفراو بروید

یکی از بهترین منظره‌های کوه‌های آلپ برن، بام اروپا یا یونگفراو است. برای کسانی که عاشق مناطق کوهستانی جذاب سوئیس هستند، اینجا دقیقا بهشت خواهد بود. بر روی این بام مناظری را می‌بینید که تا به این لحظه در هیچ کجای دیگر ندیده‌اید. فرقی نمی‌کند تابستان یا زمستان، اینجا همیشه شگفت‌انگیز و زیباست. 

با قطار به مرتفع‌ترین ایستگاه راه‌آهن اروپا بروید و از طریق تونلی در جبهه شمالی آیگر حرکت کنید. 

از کلیسای سنت پیتر دیدن کنید

این بنای تاریخی ملی یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای زوریخ است که به دلیل داشتن بزرگترین صفحه ساعت در اروپا مشهور است. این ساعت با قطر 8.7 متر از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است!

اگر به محله یا همان شهر قدیمی زوریخ سر زدید، حتما به کلیسای سنت پیتر برخورد خواهید کرد، پس لحظه‌ای به داخل آن بروید تا از تماشای تاریخ و معماری شگفت‌زده شوید. 

بالن سواری کنید

یکی از بی‌نظیرترین تفریحات زوریخ، پرواز در آسمان و در دست گرفتن ابرا با بالن سواری است. سوار بالن شدن و تماشای زوریخ از بالا و منظره فوق‌العاده آسمان، تا آخر عمر به یادتان خواهد ماند و به یکی از بهترین تعطیلات شما تبدیل می‌شود. 

به عبارتی، شما بر فراز حومه شهر، با مناظر چشمگیر زوریخ، دریاچه و حتی آلپ شناور خواهید شد. دوربینت را رها نکن!

صلح را در باغ چینی در آغوش بگیرید

در حالی که در باغ چینی پرسه می‌زنید، از چند لحظه آرامش‌بخش دور از شلوغی شهر لذت ببرید. این پناهگاه زیبا درست در کنار دریاچه زوریخ قرار دارد و با حوض‌ها، آلاچیق‌ها و کاخ‌های مینیاتوری خود صحنه‌های زیبایی را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. کلا همه چیز در اینجا به سبک معابد و هنر چینی طراحی شده و ارزش دیدن از نزدیک را دارد.  

از صومعه در انگلبرگ بازدید کنید

دهکده کوهستانی دورافتاده انگلبرگ در اطراف یک صومعه قرون وسطایی بزرگ شد و هنوز راهبانی هستند در اینجا زندگی می‌کنند. این دهکده با وجود صومعه به یکی از مکان‌های دیدنی شهر و بازدید از آن یکی از تفریحات زوریخ به شمار می‌آید. 

برای آشنایی با زندگی در صومعه‌ها، گشتی در آن بزنید و در شب‌های تابستان به تلاوت‌ها گوش دهید. سپس با تله کابین به سمت کوه تیتلیس بروید و مناظر خیره کننده انگلبرگ را ببینید؛ این یکی از هیجان انگیزترین کارهای زوریخ است.

از پاشیدن آب را روی صورت خود در آبشار راین لذت ببرید

از طریق تپه‌های پوشیده از تاکستان به سمت شمال به سمت آبشار عظیم راین بروید؛ یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای اروپا. یک آسانسور شیشه‌ای وجود دارد که شما را مستقیماً به بالای آن می‌برد، جایی که یک سکوی تماشا شما را در قلب صحنه قرار می‌دهد.

در تابستان می‌توانید از نزدیک به آبشار رعد و برق قایق سواری کنید تا قدرت طبیعت را از نزدیک احساس و لمس کنید. از بهترین تفریحات زوریخ که دل شیر می‌خواهد! 

هنرهای عجیب و غریب را در موزه ریتبرگ ببینید

از موزه ریتبرگ دیدن کنید و مجموعه‌ای غنی از آثار هنری از آسیا، آفریقا و اقیانوسیه را کشف کنید. این سومین موزه بزرگ زوریخ با بیش از 23000 آثار نمایشی است، بنابراین مطمئن شوید که زمان زیادی در اختیار دارید.

از مانگای ژاپنی گرفته تا نقاشی‌های سنگی ماقبل تاریخ، نمایشگاه‌های التقاطی ذهن شما را درگیر می‌کند. هنر بودایی هیمالیا یا ماسک‌های کلاه کامرونی را از دست ندهید. اگر به آثار تاریخی و موزه‌های قدیمی علاقه ندارید، اینجا مختص شماست! 

از یک سفر یک روزه به لیختن اشتاین لذت ببرید

این شاهزاده کوچک که بین سوئیس و اتریش قرار گرفته است، یک سفر یک روزه جذاب از زوریخ را برای شما رقم می‌زند. لیختن اشتاین که به خاطر قلعه‌های قرون وسطایی، روستاهای عجیب و غریب و مناظر کوهستانی‌اش معروف است، یکی از کوچک‌ترین کشورهای اروپاست.

برای شکار آبشارها و حیات وحش از دره‌های آرام در کنار دریاچه‌های آلپ سفر خواهید کرد. یادتان نرود حتما به خیابان‌های جذاب و معماری گوتیک، در پایتخت، وادوز بروید. این سفر یک روزه از بهترین تفریحات زوریخ خواهد بود، متفاوت اما دوست داشتنی. 

بهترین پنیر سوئیس را امتحان کنید

دندان‌های خود را در قسمت های ملایم پنیر زرد فرو کنید و طعم سوئیس را در طعم خامه‌ای آن بچشید. وقتی صحبت از پنیر می‌شود، این کشور در جایگاه اول قرار می‌گیرد. بله بهشتی از انواع پنیرها!

با تور گردشگری می‌توانید نحوه ساخت چرخ‌های پنیر را در کارخانه محلی یاد بگیرید؛ آیا می‌توانید مواد مخفی و خاص آن را حدس بزنید!؟ سپس به انبار پنیر باستانی بروید و بوی آن را بچشید. حتما چند نوع از آن‌ها را می‌خرید. 

از Stein am Rhein جذاب عکس بگیرید

آیا می‌خواهید برخی از آن خانه‌های نیمه‌چوبی اصلی قرون وسطایی را ببینید؟ پس به شهر عجیب و غریب Stein am Rhein  بروید. معماری اینجا خارج از این جهان است، با نماهای رنگارنگ که مربع‌های توخالی را پوشانده‌اند.

می‌توانید از آنجا به کلیسای سنت جورج و موزه بروید یا تا قلعه هوهنکلینگن قرن سیزدهمی که در بالای شهر کوچک ساخته شده‌است، کمی پیاده‌روی کنید. در هر صورت رفتن به این منطقه جذاب باعث می‌شود تا به قرون وسطی و فیلم‌ها سفر کنید و عکس‌های یادگاری زیادی بگیرید. 

کوه قدرتمند ریگی را فتح کنید

یکی‌دیگر از کوه‌های دیدنی سوئیس، کوه ریگی عجیب و غریب است. عجیب به این دلیل که  به طور کامل توسط آب احاطه شده‌است. می‌توانید در میان دره‌ها و جنگل‌ها قدم بزنید و به صدای زنگ روستایی زنگ‌های گاو در میان چمن‌زارها گوش دهید،یا مثل کارتون هایدی از بالای کوه به پایین بدوید! 

سوار قطار چرخ دنده یا تله کابین شوید و در ابرها اوج بگیرید و مناظر دریاچه لوسرن و کوه‌های آلپ را ببینید. 

در موزه جانورشناسی با دایناسورها آشنا شوید

آیا تا به حال آواز نهنگ را شنیده‌اید؟ موزه جانورشناسی زوریخ خانه حیوانات بزرگی از گونه‌های متنوع است. شما می‌توانید به بسیاری از آنها گوش دهید و حتی از شدت هیجان سکته کنید!

کاوش در این موزه باحال و عجیب برای همه عاشقان طبیعت و حیوانات لذت بخش است. به صدای حشراتی که در هدفون‌هایتان وزوز می‌کنند گوش دهید، به ماموت‌های پشمالو غول‌پیکر نگاه کنید و با خز یک گراز وحشی آشنا شوید.

کیهان را از رصدخانه اورانیا مشاهده کنید

نظرتان درباره یک از خاص‌ترین تفریحات زوریخ چیست؟ در رصدخانه تاریخی اورانیا به تماشای آسمان بنشینید. به ستاره‌ها برسید، هلال ماه را از نزدیک ببینید. حتی احساس می‌کنید که می‌توانید حلقه‌های مشتری را لمس کنید. همین قدر زیبا و واقعی!

در اینترلاکن کمی بیشتر فعالیت کنید

روستای اینترلاکن یکی از زیباترین مناطق تفریحی در کشور سوئیس به شمار می‌آید. در کنار مناظر ویژه و ماورایی که دارد، بیشتر به دلیل فعالیت‌های ماجراجویانه خود در کنار آب‌های زمردی دریاچه تون مشهور است.  می‌توانید یک سفر یک روزه داشته باشید و کارهای سرگرم کننده زیادی را در اینترلاکن تجربه کنید.

پس از پرپیچ و خم شدن در خیابان‌های سنگفرش شده و تحسین خانه‌های چوبی قدیمی، کمی هیجان و اکشن را در دره‌های اطراف تجربه کنید. در یک ماجراجویی قایقرانی یا غوطه ور شدن در دره‌ها در یک تور دره نوردی، قلب خود را به حرکت درآورید. پیاده‌روی، قایقرانی و پاراگلایدر همه از این کارهایی هستند که اینترلاکن در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌بینید، تفریحات زوریخ تمام نشدنی است! 

به پیاده روی در گریندل والد بروید

دهکده زیبای گریندل والد که در قلب اوبرلند برنز قرار دارد، توسط قله‌های بلند و دریاچه‌های مخفی احاطه شده‌است.

این سکونتگاه کوهستانی که به خاطر کوهنوردی مشهور است، امروزه یکی از ‌کننده‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در کشور را در خود جای داده است. اگر مستندها و فیم‌های تپه‌های زیبای سوئیس را دیده باشید، اینجا دقیقا همان است. 

قایق سواری در رودخانه لیمات

رودخانه لیمات از دریاچه زوریخ و مرکز شهر قدیمی تاریخی می‌گذرد. می‌توانید از یک سفر آرام با قایق از کنار برخی از زیباترین نقاط دیدنی ساحلی عبور کنید و شهر را از نگاهی دیگر ببینید. در آخر نیز در امتداد رودخانه لیمات کمی قدم بزنید تا به خیابانی زیبا در کنار ساحل رودخانه شرقی و در محله باستانی قرار گرفته برسید. 

سوار قطار دنده‌ای Dolderbahn شوید

خودتان را برای یکی از متفاوت‌ترین تفریحات زوریخ آماده کنید. این مسیر قطار 1.3 کیلومتری راه آهن درست از مرکز زوریخ می‌گذرد. سوار قطار چرخ دنده‌ای Dolderbahn شوید و کمی به کوه آدلسبرگ بروید تا مناظر پانورامایی فوق‌العاده‌ای از شهر و دریاچه داشته باشید.

در حین سفر در منطقه هوتینگن، قبل از بالا رفتن از دامنه جنگلی، از خانه‌های باشکوه این منطقه عکس بگیرید. نگران وقت هم نباشید، فقط شش دقیقه طول می‌کشد تا به قله برسید!

برن تاریخی را کاوش کنید

با کاوش در پایتخت قرن دوازدهمی سوئیس، عمیقاً در گذشته کاوش کنید. برن مملو از خیابان‌های باریک، برج‌های تاریخی و میدان‌های جذاب است و خریدهای شگفت‌انگیزی در پاساژهای معروف دارد.

برای تماشای مناظر فوق‌العاده از شهر به برج کلیسای جامع سر بزنید و برای دست و پنجه نرم کردن با سیاستمداران، در اطراف خانه های پارلمان فضولی کنید. اگر موزه‌ها مورد علاقه شما هستند، خانه آلبرت انیشتین را دوست خواهید داشت.

سفر در زمان در آپنزل

مسیر پیاده‌روی در آپنزل، این دهکده کوهستانی ایده‌آل را به مکانی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر تبدیل کرده‌است. فضایی را تجسم کنید که خانه‌های چوبی در کنار نانو‌ایی‌های وسوسه انگیز، موزه‌های فرهنگی و بوتیک‌های رنگارنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. 

این سکونتگاه زیبا که توسط تپه‌های غلتان احاطه شده، پایگاهی عالی برای پیاده‌روی است. حتی می‌توانید با تله‌کابین‌ها به سمت مناظر رویایی اطراف بروید. 

دست‌های شکلاتی خود را در کارخانه شکلات سازی لینت لیس بزنید

یکی از خوشمزه‌ترین کارهایی که در زوریخ می‌توان انجام داد، گشت و گذار در کارخانه شکلات سازی لینت است. انواع شکلات‌های خوشمزه با شکل‌های عجیب و غریب که وقت آن است که ببینید از کجا آمده‌اند. همانند فیلم کارخانه شکلات سازی می‌توانید در دنیایی از شکلات غرق شوید و یکی از بهترین و فراموش نشدنی‌ترین تفریحات زوریخ را برای خودتان بسازید. 

از کوه افسانه ای پیلاتوس بالا بروید

با ورود به دنیای عرفانی کوه پیلاتوس، اطراف خود را با افسانه‌های غول‌ها و اژدهاها احاطه کنید. این توده کوهستانی در مرکز سوئیس بر فراز ابرها قرار دارد و دره‌های باشکوهی هم دارد. 

با تله کابین به سمت بالا بروید؛ اگر شانس داشته باشید و هوا صاف باشد، می‌توانید 73 قله را از بالا ببینید. گردشگران در تابستان به پیاده‌روی یا کوهنوردی و در زمستان به سورتمه سواری می‌روند. 

در Glattzentrum به خرید بروید

در محبوب‌ترین مرکز خرید کشور کمی چول خرج کنید. بیش از 90 مغازه برای گشت و گذار در Einkaufszentrum Glatt  وجود دارد، با فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌های برند، احتمالا شما را تا ساعت‌ها مشغول نگه می‌دارند.

برای کشف مغازه‌های سنتی سوئیسی و همچنین مارک‌های بین المللی به اینجا بیایید. پس از آن و در هنگام ناهار در یکی از رستوران‌های تخصصی اطراف به پاهای خسته خود استراحت دهید.

زمانی را در موزه ساعت و ساعت Beyer بگذرانید

دوست دارید کاری متفاوت از دیگر تفریحات زوریخ انجام دهید؟ پس خود را به موزه ساعت و ساعت Beyer برسانید و به سفری در زمان بروید؛ به معنای واقعی کلمه!

در زیرزمین پنهان  و عجیب آن بگردید و زمان را مانند قبل تجربه کنید. ببینید آیا می‌توانید نحوه استفاده از چوب‌های سایه قدیمی و ساعت‌های آبی را یاد بگیرید. مطمئنا از تماشای ساعت‌های شنی و آفتابی‌هایی را که قدمت تاریخی دارند، شگفت‌زده خواهید شد. 

سفر در فونیکولار Rigiblick تاریخی

با تله کابین فونیکولار در شمال شرقی زوریخ از کمی سفر به دنیای قدیم لذت ببرید. یکی از اولین مسیرهای تله کابین خودکار در سوئیس، Funicular Rigiblick  است که برای همه علاقه مندان به قطار گشت و گذار را واجب می‌کند. 

تله کابین از دامنه کوه از Seilbahn Rigiblick به سمت ایستگاه بالایی در Freudenbergstrasse می‌رود. 

از سرگردانی در میدان Bellevue لذت ببرید

این میدان شهری پر زرق و برق در قلب زوریخ را به سختی می‌توان از دست داد، چون قرار است مرکز تاریخی شهر را از نزدیک ببینید. این میدان درست در مقابل خانه اپرا واقع شده و بناهای باشکوهی در سه طرف دارد. فراموش نکنید که برای قهوه و کیک در یکی از کافه‌های تراس لذت بخش بروید و از مناظر رودخانه لیمات لذت ببرید.

candlelight concerts in Zurich

در یک کنسرت به یاد ماندنی شمع شرکت کنید

شبی را به یاد داشته باشید که در یک کنسرت با نور شمع شرکت کنید. کنسرتی که با موسیقی و هیجان در مکانی مملو از نور هزاران شمع درخشان برگزار می‌شود. از رویایی‌ترین تفریحات زوریخ! 

شما بایستی بین شرکت در یک کنسرت سمفونی کلاسیک، یک ارکستر دوست‌داشتنی و اجرای اپرا، یا چیزی مدرن‌تر مانند سبک‌های موزیکال Coldplay که با Imagine Dragons ترکیب شده‌اند، یکی را انتخاب کنید.

نکته: شروع کنسرت‌ها از 4000 فرانک فرانک است.

مجسمه Heureka را در Zürichhorn ببینید

اگر از گشتن و پیاده‌روی در سطح شهر زوریخ خسته شدید و دوست داشتید به یک مکان آرام و زیبا بروید؛ آن مکان قطعا Zürichhorn خواهد بود. این اسکله که زمانی محل صومعه و کارخانه ابریشم بود، امروز پارکی آرام با چشم‌اندازهای رویایی از دریاچه است.

اگر هم به دنبال ماجراجویی در این منطقه بودید، در ساحل بر روی شن‌های نرم آن به آب بپرید و پس از آن در زیر نور آفتاب خشک شوید و نوشیدنی بنوشید. 

اسباب بازی های تاریخی را در موزه Zürcher Spielzeug

در حین کشف گنجینه ‌های نمایش داده شده در موزه Zürcher Spielzeug، کودک درون خود را رها کنید. این مجموعه عجیب و غریب از اسباب‌بازی‌های اروپایی به قرن هجدهم برمی‌گردد و نگاهی اجمالی به زندگی در دوران گذشته دارد.

قطارهای مدل مینیاتوری و بازی‌های عتیقه را از نزدیک ببینید و سعی کنید عروسک‌های چینی واقعی که حرکات شما را تماشا می‌کنند، غافلگیر نشوید!

به شنا در Flussbad Oberer Letten بروید

هیچ چیز مانند شیرجه رفتن در آب های گوارا Flussbad Oberer Letten در یک روز گرم تابستانی مهیج نیست. به جرات می‌توان گفت که آبتنی یکی از بهترین تفریحات زوریخ است که تقریبا در هر کجا دلتان بخواهد می‌تواند آبی به تن بزنید. 

این استخر روباز محبوب‌ترین نقطه شنا در کنار رودخانه در زوریخ است. بنابراین، زودتر برسید، یک صندلی آفتابگیر در تراس رزرو کنید و کل روز را به استراحت بپردازید.

مراسم آبگرم رومی-ایرلندی ترکیبی از 2 مراسم سنتی حمام کردن اروپایی است که فواید زیادی برای پاکسازی، سلامتی و زیبایی دارد. 

فراموش نکنید که صندل و لباس شنا خود را همراهتان ببرید! 

در یک کنسرت در Hallenstadion شرکت کنید

لذت بردن از یک شب در Hallenstadion یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات زوریخ است. بزرگ‌ترین استادیوم سوئیس با داشتن وسایل نمایشی جذاب و اجرای موسیقی در طول سال بهترین لحظات را از یک کنسرت برای شما به ارمغان می‌آورد. 

تماشای یک بازی فوتبال در Stadion Letzigrund

فراخوانی برای همه ورزش دوستان؛ این استادیوم چند منظوره میزبان دو تیم فوتبال لیگ سوئیس است و مسابقات زیادی در طول سال برگزار می‌شود.

بازیکنان را در حالی که جادوی خود را در زمین به نمایش می‌گذارند، تشویق کنید و پس از آن با صرف غذا در رستوران بیضی جشن بگیرید. با فرا رسیدن غروب، استادیوم لتزیگروند به محل برگزاری کنسرت تبدیل می‌شود که میزبان ستاره‌های بین‌المللی و گروه‌های موسیقی ملی است.

در بهترین رستوران ها و کافه‌ها غذا بخورید

زوریخ از نظر رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک کم نیست، بنابراین وقتی صحبت از ناهار خوردن در بیرون می‌شودف انتخاب برای شما سخت خواهد بود. 

حال و هوای کافه‌ای بزرگ را در کروننهال تجربه و با کاسه‌های گولاش و پای سیب از خودتان پذیرایی کنید. حتی می‌توانید Maison Manesse  لوکس و شیک را امتحان کنید، جایی که تارتار فیله گوشت گاو و دسرهای خلاقانه منو را زیبا و دلچسب می‌کند.

تفریحات زوریخ تمام نمی‌شوند! 

از مناظر باورنکردنی پس از صعود از کوه Uetliberg گرفته تا عطر گل‌ها و پیاده‌روی‌های عجیبی که در باغ گیاه‌شناسی در انتظار شما هستند؛ حضور در یک نمایش باشکوه در Hallenstadion و بسیاری موارد دیگر از سری کارهایی است که باید در زوریخ انجام دهید. ما پیشنهادهای زیادی از تفریحات زوریخ را در اختیار شما قرار دادیم که امیدواریم با توجه به سبک و سلیقه‌تان بتوانید چند مورد را انتخاب کنید و از رزرو بلیط هواپیما زوریخ پشیمان نشوید. 

سفر خوش!

نظرات کاربران