zürich
20 فروردین 1402
سوئیس

جاهای دیدنی زوریخ؛ 23 جاذبه شگفت‌انگیز

زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس در ساحل دریاچه درخشان آن قرار دارد. قرارگیری در کشور سوئیس شاید کامل‌ترین توضیح برای توصیف این شهر باشد، اما بد نیست بدانید که این شهر مرکز مالی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی اروپا شناخته می‌شود. شهری که نه تنها به لحاظ مواردی که گفته شد، بلکه به دلیل مسائل زیست محیطی نیز از همه جای دنیا پیشی گرفته است. آب و هوای خاص، طبیعت منحصر بفرد، شهری آرام، مردمی دوست داشتنی، همگی از خصوصیات زوریخ هستند که سالانه گردشگران زیادی را برای گذراندن یک تعطیلات و سفر خاص به اینجا می‌کشانند. اگر بخت با شما نیز یار بوده و می‌خواهید به سوئیس سفر کنید، با ما باشید تا جاهای دیدنی زوریخ را به شما معرفی کنیم. 

برای رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک همسفر شوید!

23 مورد از جاهای دیدنی زوریخ 

جاذبه‌های گردشگری زوریخ از آثار تاریخی گرفته تا کلیساها، موزه‌ها، پارک و باغ‌ها همگی دیدنی هستند و می‌توانند خاطراتی خوبی از سفر را برای شما باقی بگذراند. 

بیایید بهترین کارها را در زوریخ بررسی کنیم:

دریاچه زوریخ (Lake Zürich)

Lake Zürich

این دریاچه هلالی شکل بزرگ از کنار قله‌های جنگلی Pfannenstiel در شرق و زنجیره Albis در غرب منحنی می‌گذرد و مناظری حیرت‌آوری از کوهستان اوتیلبرگ پیش روی شما قرار می‌دهد. در این دریاچه به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ تفریحات متنوعی را می‌توانید انجام دهید که ساده‌ترین آن‌ها قدم زدن و لذت بردن از طبیعت بی حد و حصر اینجاست. اگر پیاده‌روی را انتخاب کردید، حتما از تفرجگاه خوش منظره در امتداد ساحل شرقی در محله Seefeld استفاده کنید. این تفرجگاه از Bellevue شروع می‌شود و تا Tiefenbrunnen تا سه کیلومتر ادامه دارد.

می‌توانید از غرفه‌های صنایع دستی سوغاتی بخرید، دوچرخه‌سواری را امتحان کنید یا دریاچه زوریخ را با اجاره یک قایق بادبانی به شکلی دیگر ببینید. در هر صورت وقت‌گذرانی در این دریاچه بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی خواهد بود. 

موزه هنر (Museum of Art)

در نزدیکی Schauspielhaus در هایمپلاتز، موزه خارق‌العاده هنر زوریخ قرار گرفته که در دل خود مجموعه‌ای بزرگ از سال‌های 1200 تا 2000 را جای داده‌است. بد نیست بدانید که موزه هنر به عنوانی یکی از جاهای دیدنی زوریخ بیشتر از هر چیز به دلیل دارا بودن بزرگ‌ترین مجموعه‌ای از آثار هنرمند سوئیسی هنرمند قرن بیستم، آلبرتو جاکومتی در جهان شناخته می‌شود. 

به عبارتی اگر کمی در تاریخ کنجکاو باشید و علاقه‌مند؛ می‌توانید آثاری از نمادگرایان مانند فردیناند هودلر یا رمانتیک‌ها مانند هنری فوزلی یا حتی آثار معاصری از افرادی مانند پیپیلوتی ریست و پیتر فیشلی را تماشا کنید.

این را نیز اضافه کنیم که تنها آثار داخلی در این موزه نگهداری نمی‌شوند و هنر بین‌المللی زیادی نیز وجود دارد. مانند بزرگ‌ترین مجموعه ادوارد مونک در خارج از اسکاندیناوی و آثار متنوعی از ون گوگ، مونه، مارک شاگال، پیکاسو و ماکس بکمان که مربوط به استادانی مانند رامبراند و دومنیوچینو هستند. 

شهر قدیمی (Altstadt)

Altstadt

مرکز تاریخی زوریخ یا بخش قرون وسطایی آن که کل کریس 1 (منطقه 1) را تشکیل می‌دهد، در هر دو ساحل لیمات قرار دارد. این منطقه علاوه بر داشتن وسعتی بزرگ، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌است. 

اما احتمالا می‌پرسید که در این منطقه چه خبر است؟ باید بگوییم که اینجا یکی از آن مکان‌هایی است که خوشحال می‌شوید در میدان‌ها، کافه‌ها، مغازه‌های منحصربه‌فرد عجیب و غریب و انواع بناهای تاریخی از چهار کلیسای قرون وسطایی تا تاون هال قرن هفدهمی آن گم شوید. به شب هم رسیدید، شهر رنگ و بویی دیگر می‌گیرد و غرق زندگی شبانه پر جنب و جوش آن خواهید شد. 

در شهر قدیمی همچنین فراموش نکنید که به اسکله لیمات بروید. در ساحل سمت راست آن و در امتداد Limmatquai  خانه‌های اصناف قرون وسطایی زیبا هنوز هم پابرجا هستند. تاجران ادویه، نجاری و بازرگانان مختلفی در این مغازه‌های قدیمی هنوز هم به تجارت خود مشغول‌اند. شاید بتوانید از آن‌ها چند یادگاری و سوغاتی از سفرتان بخرید.  

لیندنهوف (Lindenhof)

بر فراز کرانه رودخانه لیمات، در مرکز شهر تپه‌ای قرار دارد که زمانی توسط یک قلعه رومی برای دریافت مالیات  گرفته‌ شده بود. در قرن 9 نیز یک کاخ در آن ساخته شد و حتی در سال 1747 هم یک قلعه رومی دیگر در آن کشف کردند. خلاصه که لیندنهوف از جاهای دیدنی زوریخ است که قدمت طولانی دارد و بیشتر به مکان تاریخی آن را می‌شناسند. 

این نقطه مرتفع، که در سایه درختان بلندقامت قرار گرفته است، منظره‌ای بی‌نظیر از قدیمی‌ترین محله‌های زوریخ در جلوی چشمان گردشگران می‌گذارد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که نقاط دیدنی در خط افق مانند تالار شهر، کلیسای Grossmünster، دانشگاه و اسکله در کنار رودخانه لیمات را از زاویه‌ای دیگر ببینند. 

غرب زوریخ (Zürich-West)

شهر قدیمی زوریخ شاید یک بهشت شیرین و زیبا برای گردشگران باشد، اما اگر می‌خواهید از جنبه خلاقانه و شیک زوریخ استفاده کنید، باید به غرب زوریخ بروید. این منطقه که در در شمال غربی Hauptbahhof قرار دارد تا پایان قرن بیستم مرکز تولیدات سنگین (مانند کشتی) بود. امروزه اما این محله شکل و شمایلی دیگر دارد. قرارگیری رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوع با فضاهای کلاسیک و صنعتی حال و هوایی خاص به آن بخشیده‌اند. حتی زیر چل راه آهن یک نمایشگاه با نام ایم ویادوکت (Im Viadukt) قرار گرفته که به معنای واقعی کلمه یک پل راه آهن تغییر کاربری داده‌است. 

در جاهای دیگر غرب زوریخ نیز کارخانه‌ها تخریب شده‌اند و پارک‌ها و امکانات تفریحی مانند سینما جای آن‌ها را گرفته‌اند. همچنین در طرف دیگر پل یکی از جاهای دیدنی زوریخ یعنی برج پرایم (Prime Tower) قرار گرفته که عنوان دومین آسمان‌خراش بلند سوئیس را با ارتفاع 126 متر داراست. رکورد اولین به برج روش در شهر بازل اختصاص دارد. 

موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum)

Swiss National Museum

قرار است به ساختمانی شبیه به قلعه بروید که جلوه‌ای قدیمی دارد و نمایشگر فرهنگ و تاریخ مردم این سرزمین است. بله، موزه ملی سوئیس با داشتن بزرگ‌ترین مجموعه آثار تاریخی آن یکی از جاهای دیدنی زوریخ است که فرهنگ این کشور را به معرض نمایش می‌گذارد. اگر از آن دست افراد هستید که در سفر دوست دارید مردم و گذشته آن شهر را بیشتر بشناسید، مطمئنا این موزه بهترین مکان برای شما خواهد بود. 

در موزه ملی به گذشته سوئیس سفر می‌کنید. با ابزارهای تسلیحات ماقبل تاریخ و سفال شروع خواهید کرد و در طول اعصار به قرن بیستم خواهید رفت. همچنین، دوره‌های خاصی مانند دوره قرون وسطی و هنر استادانه گوتیک آن به خوبی نشان داده شده‌اند.

در کل، آلات موسیقی، فلزات، پوشاک، ابزارهای علمی، ابزارآلات روستایی و کشاورزی، صنایع‌دستی، جواهرات، طلا و نقره‌جات، عتیقه جات و غیره از چیزهایی هستند که در این موزه آن‌ها را خواهید دید. همچنین مجموعه گسترده‌ای از تصاویر چوبی، محراب‌های کنده‌کاری شده و لوازم کلیساها که متعلق به دوره رنسانس هستند، در اینجا به چشم می‌خورند. 

همه این‌ها در یک کاخ مجلل احیای رنسانس متعلق به سال 1898 قرار دارد.

کلیسای گروس مونستر (Grossmünster)

کلیسای گروس مونستر یکی دیگر از جاهای دیدنی زوریخ است که در کنار رودخانه شهر قرار گرفته و با برج‌های دوقلوی جالب‌اش می‌درخشد. در واقع، دو برج این کلیسای رومی را برجسته‌ترین نقطه عطف شهر می‌دانند که از همه جا پیداست. 

داستان این کلیسا به زمان‌های خیلی دور برمی‌گردد، زمانی که مقبره دو تن از قدیسان شهر که فلیکس و رگولا نام داشتند در این مکان توسط شارلمانی پیدا شد. از آن دستور داد تا در این مکان کلیسایی ساخته شود و بدین شکل بود که اصل یک کلیسای رهبانی، در آغاز قرن دوازدهم ساخته شد. اما باید بگوییم که شکل کنونی این کلیسا در طی سال‌ها به وجود آمد، برای مثال در سال ۱۷۸۲ گنبدها را اضافه کردند و برج‌ها را در سال 1487. 

هرکسی که علاقه‌مند به معماری قرون وسطایی باشد، از تماشای درگاه اصلی و سرستون های مجسمه سازی شده آن شگفت‌زده خواهد شد. وجود سه پنجره زیبا با شیشه‌های رنگی، نقاشی‌های زیبای روی دیوارها، محراب قدیمی کلیسا و سرداب از جلوه‌های زیبای این کلیسا به شمار می‌آیند. 

باغ وحش زوریخ (Zürich Zoo)

باغ وحش زوریخ حتی برای آن دسته از افرادی که حامی حیوانات هستند، دیدنی خواهد بود. یکی از بهترین باغ وحش‌های اروپا که محل زندگی هر جانور تقریبا مشابه به اقلیم اصلی خودشان طراحی شده‌است. در اینجا توجه زیادی به طراحی زیستگاه حیوانات شده تا هر کدام فضای بزرگ و مناسبی داشته باشند. 

این باغ وحش با داشتن بیش از 300 گونه جانوری و 4000 حیوان مختلف به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ شناخته می‌شود. پس خودتان را برای دیدن و لمس حیواناتی چون: پنگوئن‌ها، فیل‌های هندی، پلنگ‌های برفی، انواع پرنده‌ها و حتی خفاش‌ها آماده کنید. 

کوه اوتلی برگ (Uetliberg)

Uetliberg

یکی از زیباترین جاهای دیدنی زوریخ، کوه اوتلی برگ آن است. رفتن به بالای این کوه و تماشای شهر، رودخانه‌های آن، دریاچه و کوه‌های آلپ پوشیده از برف در پس‌زمینه خیره‌کننده و بی‌نظیر است. تقریبا همه گردشگران به بالای اوتلی برگ می‌روند. اگر در فصل بهار باشد که فرصت تماشای شکوفه‌های گل‌های کوهستانی را خواهید داشت. در زمستان نیز به اندازه بهار جذاب خواهد بود و تفریحات به برف بازی و سورتمه سواری تغییر پیدا می‌کنند. 

از سال 1875 می‌توان با قطار از مرکز شهر به سمت قله این کوه به سمت جنوب غربی رفت. از ایستگاه در Uetlibertg فقط پیاده‌روی مختصری تا قله خواهید داشت. اما با سوار تله کابین شدن تنها در عرض 25 دقیقه به قله نزدیک خواهید شد. اگر هم از پیاده‌روی و تفریح خسته شدید یک رستوران و هتل در کرست وجود دارد تا به خوبی از شما پذیرایی کند و خستگی از تنتان بیرون برود. 

محله نیدردورف (Niederdorf)

در زیر برج‌های گروس مونستر، محله جوان و هیجان‌انگیز نیدردورف قرار دارد. محلی‌های زوریخ اغلب آن را دورفلی می‌نامند. با داشتن شبکه‌ای کوچه‌های سنگفرش تنگ و بدون ماشین، این محله که در ساحل لیمات قرار گرفته، شما را به زندگی محلی و سنتی مردم زوریخ دعوت می‌کند. در میان این کوچه‌ها قدم بزنید، از تماشای مغازه‌ها و بوتیک‌های زیبا با ویترین‌های قدیمی لذت ببرید و در آخر به سراغ zürcher geschnetzeltes در یکی از رستوران‌های اطراف بروید که گوشت گوساله در شراب و سس خامه است. اگر هم زیاد گرسنه نبودید می‌توانید Conditorei Péclard، یک کافه سنتی با دکورهای صد ساله و Cabare Voltaire، یکی از زادگاه‌های جنبش دادا انتخاب کنید. در هر صورت این محله واقعا دوست داشتنی و محبوب است. 

لیمات کروز (Limmat Cruise)

برای سفر در رودخانه اصلی شهر به اسکله روبروی موزه لندم (موزه ملی سوئیس) بروید. اگر در آوریل تا اکتبر (اردیبهشت تا آبان) به این شهر رویایی سفر کردید، لیمات کروز با سفرهای دریایی بر روی زیباترین رودخانه شهر زوریخ را از دست ندهید. تقریبا هر هر نیم ساعت یک بار قایق ها حرکت می‌کنند. مطمئن باشید تماشای شهر از روی رودخانه حال و هوایی دیگر دارد. به عبارتی، قایق‌ها طوری طراحی شده‌اند که از زیر هر هفت پل شهر در لیمات عبور کنند و مناظری مانند Grossmünster و Fraumünster را با شکلی متفاوت به شما نشان می‌دهند. 

موزه ریتبرگ (Rietberg Museum) 

Rietberg Museum

موزه ریتبرگ یک ساختمان ویلایی نئوکلاسیک است که قبل از ورود به آن، نمای زیبا و ساده‌اش نظر شما را به خود جلب می‌کند. می‌گویند این ساختمان را از ویلا آلبانی در شهر رم ساختند که خیلی مشابه آن است. در هر صورت الان به موزه‌ای برای نگه داشتن اشیای با ارزش تاریخی و کلکسیونی زیبایی از بارن ادوارد تبدیل شده و تنها موزه غیراروپایی سوئیس به شمار می‌آید.  

در این موزه همچنین اشیای مذهبی از دریاهای جنوبی، مجسمه‌های مصر باستان، هنر بودایی از شرق آسیا، مجسمه‌های آفریقایی، اما همچنین ماسک‌هایی با طراحی ظریف در نزدیکی خانه در سوئیس جمع شده‌اند که ارزش دیدن را از نزدیک دارند.

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse)

یکی دیگر از جاهای دیدنی زوریخ، خیابان بانهوف است که از ایستگاه متروی اصلی شهر تا میدان بروکلی امتداد دارد و چیزی در حدود 120 متر طول دارد. از خیابان‌های اصلی و مهم شهر که وجود فروشگاه‌های مدرن و برند آن را به یکی از گران‌ترین خیابان‌های جهان تبدیل کرده‌است. اکثر ویترین‌های شیک این خیابان پر از جناس مختلف با برندهای بین‌المللی (پرادا، شانل، باربری، گوچی و لویی ویتون) است. اگر در زمستان و کریسمس به زوریخ سفر کردید، خودتان را برای زیباترین صحنه‌ها و تزئینات باشکوه آماده کنید. 

اضافه کنیم که ترافیکی در خیابان بانهوف دیده نمی‌شود، چون ورود ممنوع است و فقط ترامواها از آن رفت وآمد می‌کنند. اگر به سمت جنوب خیابان در نزدیکی Paradeplatz بروید با مجلل‌ترین مغازه‌ها روبرو خواهید شد. 

موزه ساعت و ساعت Beyer(Beyer Clock and Watch Museum)

زیر جواهرفروشی و ساعت فروشی Beyer در خیابان بانهوف، موزه‌ای جذاب قرار گرفته که تاریخچه زمان‌سنجی و هنر ساعت سازی را نشان می‌دهد. هنگامی که وارد می‌شوید، یک iPad به شما داده می‌شود که اطلاعات دقیقی در مورد هر ساعت دارد، قدیمی‌ترین آن به 3400 سال قبل بازمی‌گردد. در این موزه همچنین، ابزارهای ناوبری، ساعت‌های آونگی، اتومات‌های پیچیده قرن 16 و 17، ساعت‌های جیبی بسیار زیبا و نسخه اولیه اولین ساعت مچی کوارتز از دهه 1960 وجود دارد. اگر درباره کیفیت و گرانی ساعت‌های سوئیسی چیزی نمی‌دانید یا حتی کنجکاو هستید، اینجا جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. 

کلیسای فرومونستر (Fraumünster)

Fraumünster

این کلیسا توسط نوه شارلمانی، لوئیس آلمانی در قرن نهم تأسیس شد، اگرچه بیشتر معماری مربوط به قرن‌های 12 و 15 است. چیزی که این کلیسا را به یکی از جاهای دیدنی زوریخ تبدیل کرده، نمای زیبای برج ساعتی سبز رنگ آن است که تقریبا از همه جای شهر پیداست. به غیر از این در کلیسای فرومونستر پنج پنجره با شیشه‌های رنگی و نقاشی شده وجود دارد که توسط مارک شاگال در سال 1970 ساخته شده‌اند. این پنجره‌ها هر کدام نمایانگر صحنه‌هایی از زندگی مسیح، یعقوب، موسی، عروج الیاس به بهشت و ک فرشته در حال دمیدن در صور هستند. در واقع نام این پنجره‌ها پیامبران، یعقوب، مسیح، صهیون و شریعت است.

در داخل کلیسا نیز معماری و صحنه‌های ارزشمند تاریخی زیادی برای دیدن وجود دارد اما از سال 2016 می‌توان سنگ کاری‌های مربوط به دهه 800 را در دخمه پس از بیش از صد سال مهر و موم شدن آن مشاهده کرد. 

موزه جهانی فوتبال فیفا (FIFA World Football Museum)

موزه قدیمی فیفا در محله Enge و در سال 2016 افتتاح شد. این موزه سه طبقه با یک طرح‌بندی شیک برای دوستداران فوتبال تاسیس شده‌است. این نمایشگاه شما را به روزهای اولیه فوتبال می برد و هر جام جهانی را از اولین جام جهانی در سال 1930 به شکل مستند به نمایش می‌گذارد. بیش از 500 ویدیو برای تماشا وجود دارد و آثار مختلفی را در رابطه با فوتبال و تاریخ آن در معرض دید قرار دادند. یکی از کارهای جالب این موزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی زوریخ، ایجاد بازی‌های فوتبالی متنوع برای بچه‌ها است تا از موزه‌گردی خسته نشوند. 

کلیسای سنت پیتر (St Peter)

مانند سایر کلیساهای آلتشتات، سنت پیتر نیز بسیار قدیمی است و به قرن هشتم باز می‌گردد. این کلیسا بر روی یک تپه کوچک قرار گرفته که با یک سری پله به آن دسترسی پیدا می‌کنید. چیزی که در نمای اولیه کلیسای سنت پیتر خودنمایی می‌کند، وجود برج ساعت در کنار آن است. همه تصور می‌کنند که این برج ساعت متعلق به کلیسا است، در صورتی که چنین نیست. در زمان‌های گذشته از این برج به عنوان پاسگاه دیده بانی برای تشخیص زودهنگام آتش سوزی استفاده می‌شده و امروزه به یکی از جاهای دیدنی زوریخ تبدیل شده‌است. این را هم اضافه کنیم که برج ساعت با داشتن قطر 86.64 متر بزرگ‌ترین ساعت در اروپا است.

پاویلون لوکوربوزیه (Pavillon Le Corbusier)

Pavillon Le Corbusier

در اواخر عمرش، لوکوربوزیه، یک شخصیت مسلط در معماری قرن بیستم، موزه‌ای را برای آثار زندگی خود در ساحل شرقی دریاچه زوریخ در سیفلد طراحی کرد. نام این ساختمان Pavillon است که ظاهر آن خود یک اثر هنری مانند تئاتر و موزه دالی در اسپانیا است. این موزه آخرین پروژه بزرگ لوکوربوزیه بود که در سال 1967 دو سال پس از مرگ او تکمیل شد. وجود پانل‌های لعابی رنگی، صفحه‌های بتنی و سبک مدرن از مشخصه‌های این ساختمان است. در داخل اما نقاشی‌های لوکوربوزیه، طرح‌هایی از پروژه‌های پیشرو، طراحی‌ها، مجسمه‌ها، نمایشگاه‌های نوشته شده و نمونه‌های زیادی از مبلمان و آثار او، وجود دارد.

خانه اپرای زوریخ (Zürich Opera House)

خانه اپرا نئوکلاسیک باشکوه در میدان Sechseläutenplatz متعلق به دهه 1890 است. در این میدان می‌توانید یک یا دو دقیقه از کنار مجسمه‌های چهره‌های مشهور فرهنگی در نما عبور کنید، جایی که موتزارت، واگنر، شیلر، گوته، شکسپیر و وبر همه جای افتخار دارند. از اینجا که بگذریم، خانه اپرا یکی از جاهای دیدنی زوریخ بسیار زیباست و حتی در سال 2014 توانست جایزه بهترین شرکت اپرا را در جوایز بین المللی اپرا دریافت کند. تورهای زیادی وجود دارند که گوشه و کنار این ساختمان را به شما نشان می‌دهند، اما تنها راه برای چشیدن جادوی اپرا، شرکت در یکی از ۲۵۰ اجرای آن در طول سال است که توسط ستارگان بین المللی اپرا و رهبران ارکستر برگزار می‌شود. 

باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ (University of Zürich Botanical Garden)

زوریخ شهری گران قیمت است، بنابراین ممکن است خوشحال شوید که بدانید این باغ‌ها در Seefeld کاملا رایگان هستند. این باغ گیاه شناسی دارای بیش از 8000 گونه گیاهی است که در سه گلخانه گنبدی شکل قرار دارند. خود این گلخانه‌ها به دهه 1970 برمی‌گردند و فضای قدیمی و سنتی خود را هنوز هم حفظ کرده‌اند. 

هر کدام از این گلخانه‌ها شرایط آب و هوایی متفاوتی دارند: بزرگ‌ترین آن‌ها دارای گونه‌های گرمسیری است، در حالی که دوتای کوچکتر دارای گیاهان نیمه گرمسیری و ساوانا هستند. بیرون گلخانه‌های نیز باغ‌های زیبایی با مضمون تاریخی و باغ مدیترانه‌ای قرار دارد که فضای فوق‌العاده زیبا و رویایی را خلق کرده‌است. 

شانزنگرابن (Schanzengraben)

Schanzengraben

در ضلع غربی شهر قدیمی، خندقی قرار دارد که در طول جنگ سی ساله در سال 1642 شروع به کندن آن کردند و تا سال 1678 تکمیل نشد. در حال حاضر نشانه‌های زیادی از ابزارها و نوع دفاعی زوریخ در آن زمان وجود ندارد، اما خود این خندق برای نشان دادن قدرت دفاعی آن‌ها کافی است. اگر به اینجا سر بزنید باید انتظار یک مسیر طولانی را داشته باشید.

در دهه 1880، شانزنگرابن برای اوقات فراغت به عنوان بخشی از سیستم تفرجگاه‌ها دوباره طراحی شد. امروزه اما از آن برای پیاده‌روی آرام به سمت دریاچه استفاده می‌کنند. 

موزه جانورشناسی

موزه جانورشناسی یکی از جاهای دیدنی زوریخ است که به صورت رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید. این موزه در مرکز شهر قرار گرفته و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های شهر به حساب می‌آید. این جاذبه با ترکیب نمایشگاه‌هایی از موزه دیرینه‌شناسی دانشگاه، دارای اسکلت و تاکسیدرمی هزاران گونه جانوری، چه زنده و چه منقرض شده است. در این موزه می‌توانید به برخی از نمونه‌ها دست بزنید تا بدانید که لمس که خز گراز یا گوزن چه احساسی دارد. همچنین، می‌توانید آوازهای 280 پرنده را بشنوید و به میکروسکوپ نگاه کنید تا عجیب‌ترین قسمت‌های بدن حشرات را ببینید.

رژه خیابانی (Street Parade)

اگر جوان هستید و به موسیقی الکترونیک علاقه دارید، هیچ جایی بهتر از زوریخ در دومین شنبه آگوست برای بودن در سراسر دنیا وجود ندارد. 

یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های الکترونیکی جهان که گردشگران زیادی را از به سوئیس می‌کشاند. این رژه خیابانی از سال 1992 آغاز و از رژه عشق در برلین الهام گرفته شده است. این رویداد هر سال بیشتر و بیشتر می‌شود و اکنون بیش از یک میلیون نفر برای یک مهمانی خیابانی که در اطراف ساحل دریاچه زوریخ برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

سخن آخر 

جاهای دیدنی زوریخ شما را به کشف کلیساهای تاریخی و قدیمی می‌برند، با طبیعت شگفت‌انگیز این شهر آشنا می‌کنند و درون موزه‌ها سفر به زمان را برای شما به ارمغان می‌آورند. ما در این مقاله به 23 مورد از جاذبه‌های گردشگری این شهر اشاره کردیم تا قبل از رزرو بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی سفر آن‌ها را بیشتر بشناسید.

نظرات کاربران