Lucerne

جاهای دیدنی لوسرن؛ ترکیبی از هنر، تاریخ، و طبیعت فریبنده

لوسرن که در مناظر کوهستانی مرکز سوئیس واقع شده است، مکان خوبی برای کشف این کشور است. با این حال، مسافران بهتر است قبل از اینکه با قطار به مکان دیگری بروند، مدتی را در این شهر زیبا بگذرانند. چه بازدید کنندگان بخواهند در یک دریاچه آبی زیبا گشت و گذار کنند، خانه‌های قرون وسطایی رنگارنگ را ببینند، به موسیقی کلاسیک عالی گوش دهند یا فقط به کوه‌های پوشیده از برف خیره شوند، لوسرن مکانی برای لذت بردن تمام این تفریحات است. لوسرن مورد ستایش بسیاری از گردشگران از جمله ملکه ویکتوریا و مارک تواین قرار گرفته است. امروزه جاذبه‌های لوسرن فرصت‌های زیادی را برای گردشگران فراهم می‌کند تا تحسین خود را اضافه کنند. این شهر همچنین دارای یک زندگی فرهنگی پر رونق است که با کارناوال مملو از سرگرمی و فستیوال لوسرن که تنها دو مورد از اصلی‌ترین رویدادهای آن است، می‌توان به آن پرداخت. در این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر درباره جاهای دیدنی لوسرن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

در لوسرن کجا بمانید؟

Sights of Lucerne

از آنجایی که تقریباً تمام جاذبه‌های اصلی توریستی در لوسرن در فاصله چند قدمی قرار دارند، بهتر است در شهر قدیمی یا اطراف آن بمانید. با قطار و سفرهای قایق که در نزدیکی حرکت می‌کنند، می‌توانید در کمترین زمان خود را در دریاچه یا در میان کوه‌ها بیابید. به محض دیدن موقعیت فوق العاده و فضای داخلی شیک آن، عاشق هتل چهار ستاره دز بالانس خواهید شد. علاوه بر این، بسیاری از اتاق‌های شیک آن چشم ‌اندازی باورنکردنی از پل چپل، کلیسای یسوعی و کوه پیلاتوس ارائه می‌دهند. برای تکمیل آن، رستوران، بار و تراس برجسته ای دارد که میهمانان می‌توانند از آن استفاده کنند. درست در کنار ایستگاه قطار و مجموعه Rosengart یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای بازدید کنندگان از شهر قرار دارد. هتل سنترال لوزرن که کمی مقرون به صرفه تر است، اتاق‌های تمیز و مدرنی را ارائه می‌دهد که خوابی آرامش و راحتی را تضمین می‌کند. علاوه بر موقعیت مرکزی آن، مهمانان مرتباً از صبحانه‌ خوشمزه‌ بوفه‌ آن و کارکنان خوش‌ برخورد لذت می‌برند.

چگونه به لوسرن برسیم؟

لوسرن که درست در مرکز سوئیس قرار دارد، ارتباط خوبی با بقیه کشور دارد. به لطف ایستگاه قطار اصلی آن، می توانید تنها در یک ساعت به برن و زوریخ سفر کنید و بازل در فاصله یک ساعت و نیم فاصله دارد. فرودگاه‌های این شهرها همچنین نقطه اصلی ورود بازدید کنندگان بین المللی به دنبال بازدید از لوسرن هستند. فرودگاه بین‌ المللی زوریخ به ‌ویژه جایی است که اکثر مردم در آنجا فرود می‌آیند و هر روز هواپیما از ۱۷۰ مقصد در سراسر جهان در اینجا پرواز می‌کنند. برخی از اتوبوس‌ها نیز به این شهرها متصل می‌شوند و برخی دیگر با جاده‌های سوئیس برای رانندگی عالی هستند، اگر بخواهید با ماشین بیایید یا زمانی که در شهر هستید یکی را اجاره کنید. راه اصلی برای دیدن کوه‌ها، دریاچه‌ها و مکان‌های طبیعی اطراف، قطار است. پس از رسیدن، متوجه خواهید شد که به راحتی می‌توان از ایستگاه قطار مرکزی آن، با پای پیاده به بیشتر جاهای دیدنی لوسرن رسید.

آشنایی با جاهای دیدنی لوسرن

از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی لوسرن می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

Lakeside Promenade

Lakeside Promenade

تفرجگاه زیبای کنار دریاچه که بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است، شما را درست در امتداد ساحل پر زرق و برق شهر می‌برد. جدا از تمام مناظر دیدنی، ساختمان‌های قدیمی جذاب و پارک‌های زیبایی نیز برای دیدن وجود دارد. این مکان از روی پل Seebrucke از ایستگاه اصلی قطار شروع می‌شود و در طول چندین کیلومتر در کنار دریاچه لوسرن امتداد دارد. مسیر پیاده‌ روی آسفالت ‌شده با ردیفی از درختان و نیمکت‌ها، از مقابل هتل بزرگ ملی و کازینو لوسرن پر زرق و برق نیز می‌گذرد. به غیر از قدم زدن یا نوشیدن یک قهوه در یکی از تراس‌های کافه، می‌توانید در Seebad یک آب تنی با طراوت داشته باشید. در تابستان، کنسرت‌های عمومی نیز در غرفه قدیمی که در همسایگی تفرجگاه است برگزار می‌شود. در هر زمان از سال، مناظر چشم‌انداز بر فراز دریاچه انعکاسی و کوه‌های پوشیده از برف درخشان، کاملاً فریبنده است.

Rosengart Collection

در پشت پل کنار ایستگاه قطار، مجموعه روزنگارت قرار دارد. این مجموعه یکی از موزه‌های اصلی شهر است که گالری‌های آن بیشتر بر آثار پابلو پیکاسو و هنرمند سوئیسی ‌الاصل پل کلی تمرکز دارد. این موزه هنری کوچک اما فوق‌العاده که در یک ساختمان نئوکلاسیک باشکوه واقع شده است، در سال 2002 برای عموم رونمایی شد. حدود 300 نقاشی و طراحی مهم آن همگی از مجموعه خصوصی فروشنده هنری لوسرن، آنجلا روزنگارت است. هم عکس‌ها و هم نمایشگاه‌ها به شما کمک می‌کنند تا هنرمندان برجسته را بهتر بشناسید.علاوه بر این، سایر قطعات نفیس از همه از کاندینسکی و سزان گرفته تا مونه، میرو و ماتیس نیز به نمایش در می‌آیند.

Rathaus

Rathaus

Rathaus که از دیرباز یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های شهر است، قرن‌ها به عنوان مقر حکومت لوسرن عمل کرده است. در امتداد میدان عجیب کورنمارکت، برج سر به فلک کشیده و دیوارهای سنگی محکم آن نیز از پل چپل قابل مشاهده است. این بنا که در اوایل دهه 1600 ساخته شده است، معماری برجسته‌ای به سبک رنسانس ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد. در حالی که طاق‌های زیبای طبقه همکف را احاطه کرده‌اند، سقف شیبدار سنتی به سبک سوئیسی بالای تالار شهر قرار دارد. ستون‌های حکاکی ‌شده پیچیده و نشان شهر نیز ورودی را احاطه کرده‌اند در حالی که برج ساعت رنگارنگ بالای سر خودنمایی می‌کند. 

Franciscan Church

یکی دیگر از جاهای دیدنی لوسرن که می‌توان در آن توقف کرد، کلیسای پر از هنر فرانسیسکن در امتداد میدان زیبا به همین نام است. اگر چه نمای بیرونی آن بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما فضای داخلی آن شامل انواع گنجینه‌های هنری است. این بنا که در ساحل چپ رودخانه Reuss، نه چندان دور از کلیسای یسوعی قرار دارد، در سال 1280 به عنوان بخشی از یک صومعه فرانسیسکن ساخته شد. در داخل دیوارهای سفید رنگ آن، می‌توانید یک ارگ عظیم و محراب بلند را در کنار نقاشی‌های دیواری محو شده و پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ پیدا کنید.

Bourbaki Panorama

Bourbaki Panorama

مطمئناً برای دوستداران تاریخ، پانورامای بورباکی، یکی از بهترین جاهای دیدنی لوسرن است. با یک توقف نسبتاً سریع، می‌توانید ساختمان مدور آن که فقط یک نقاشی غول پیکر را در خود جای داده است ببینید. این نقاشی پانورامای وسیع که اکنون بیش از 140 سال به نمایش گذاشته شده است، پایان جنگ 1870-1871 فرانسه و پروس را به تصویر می‌کشد. صحنه‌های برفی آن ارتش شکست خورده فرانسه را نشان می‌دهد که در تلاش برای فرار به سوییس است. در پیش ‌زمینه این اثر هنری عظیم به طول 115 متر، فیگورها و وسایل مختلفی دیده می‌شود که کل مجموعه را سه‌بعدی جلوه می‌دهد. این فیلم که توسط هنرمند سوئیسی ادوارد کستر خلق شده است، وحشت‌های جنگ و عواقب آن را کاملاً برجسته می‌کند. خوشبختانه، برخی از نمایشگاه‌های کوچک، فیلم‌ها و اطلاعات بیشتری در مورد نبرد و هزاران سرباز، اسب و صف پناهندگان پیش روی شما ارائه می‌دهند. با وجود سوژه غم انگیز، پانوراما زیبایی جذابی دارد.

KKL Luzern

اگر بعد از تمام روزهایی که در گشت و گذار گذرانده اید، می‌خواهید یک کنسرت یا نمایش باکلاس را تماشا کنید، KKL Luzern جایی است که باید سر بزنید. این مجموعه چند مکان، یک قطعه شگفت‌انگیز از معماری مدرن است، درست در جایی که رودخانه Reuss به دریاچه درخشان می‌ریزد. این مرکز فرهنگی پیشرفته که توسط معمار مشهور فرانسوی ژان نوول طراحی شده است، در سال 1998 افتتاح شد. زیر سقف مسطح عظیم آن، نه تنها موزه عالی هنر لوسرن و یک مرکز همایش شیک، بلکه چندین رستوران نیز وجود دارد. دلیل اصلی بازدید مردم، سالن کنسرت عظیم آن است که دارای برخی از بهترین آکوستیک‌های جهان است. این سالن بسیار زیبا، برنامه‌ای مملو از کنسرت‌های کلاسیک و اجراهای ارکستر دارد. همچنین میزبان جشنواره مشهور لوسرن، یکی از بهترین جشنواره‌های موسیقی کلاسیک است.

Jesuit Church

Jesuit Church

مشرف به Reuss، کلیسای زرق و برق دار یسوعی قرار دارد که درست پایین دست پل چپل واقع شده است. دو گنبد پیازی و نمای باشکوه آن در حال حاضر منظره‌ای زیبا را ایجاد کرده‌اند. این کلیسا که در سال 1677 تقدیس شد، اولین کلیسای بزرگ باروک بود که در سوئیس، در شمال کوه‌های آلپ ساخته شد. ساخت آن تقریبا صد سال پس از دعوت یسوعیان به شهر در تلاش برای مقابله با نفوذ فزاینده پروتستان انجام شد. وقتی داخل آن می‌شوید، سخت است که تحت تأثیر تمام گچ ‌کاری‌های پرآذین، محراب مرتفع و ارگ پیچیده‌اش قرار نگیرید. فضای داخلی سفید و درخشان کلیسا و نیز سقف نقاشی شده خیره کننده آن، آثار هنری مذهبی زیبا را به نمایش می‌گذارد. 

Glacier Garden

در حومه شمالی شهر قدیمی، باغ یخچالی جذاب که یکی از جاهای دیدنی لوسرن است قرار دارد. علاوه بر تمام تشکل‌های شگفت‌ انگیزش که در آخرین عصر یخبندان به جا مانده است، این مکان دارای موزه و تالار آینه‌ها و جاذبه‌های دیگر است. چاله‌های عجیب و غریب و فسیل‌های باستانی آن که در سال 1872 کشف شد، حدود 20000 سال پیش توسط یخچال‌های طبیعی در حال عقب ‌نشینی شکل گرفتند. همانطور که سازنده‌های صخره‌ای با ظاهری دراماتیک را مشاهده می‌کنید و گذرگاه‌های زیرزمینی را کاوش می‌کنید، انیمیشن‌هایی این منطقه را زنده‌‌تر نشان می‌دهد. موزه عالی آن همچنین عصر یخبندان، زمین شناسی منطقه و چگونگی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر همه چیز را توضیح می‌دهد. پس از دیدن اتاق‌های تاریخی کلبه و نقشه برجسته سوئیس، می‌توانید در پیچ و خم آینه‌ای بی پایان الحمرا گشت و گذار کنید. هنگامی که از آنجا بیرون آمدید، می‌توانید از مناظر حماسی بر فراز دریاچه و لوسرن از بالای برج مشاهده رفیع سایت لذت ببرید.

Spreuer Bridge

Spreuer Bridge

مسیرهای پیاده روی چوبی این پل معماری نفیس و نقاشی‌های جذابی را به نمایش می گذارند. پل عابر پیاده سرپوشیده که از نظر طراحی بسیار شبیه است، در سال 1406 ساخته شد و نام آن به خاطر چف یا “اسپرو” آسیاب های مجاور ریخته شده در رودخانه گرفته شده است. جالب‌ترین آنها 45 نقاشی نسبتاً ترسناک هستند که توسط کاسپار مگلینگر و شاگردانش ساخته شده‌اند. بین سال‌های 1616 و 1637، صفحات مثلثی شکل زیر تیرهای پل، رقص مرگ را به تصویر می‌کشد. تماشای صحنه‌های قرون وسطایی و اسکلت‌های رقص وهم‌آور که در زبان آلمانی به نام Totentanz شناخته می‌شود، کاملاً جذاب است. آنها به عنوان یک یادآوری روزانه برای ساکنان بودند که سرانجام مرگ برای همه ما فرا می‌رسد. این پل تاریخی علاوه بر گرفتن عکس‌های خارق‌العاده، مناظر الهی بر روی رودخانه و شهر قدیمی را نیز ارائه می‌کند. از آنجایی که تنها پنج دقیقه از پل چپل فاصله دارد، می‌توانید به راحتی از هر دو سازه به طور همزمان بازدید کنید.

کوه تیتلیس

اگر می‌خواهید بیشتر از کوه‌های آلپ را ببینید و از فعالیت‌های در فضای باز لذت ببرید، دهکده تفریحی ایده‌آل انگلبرگ بهترین مکان برای بازدید است. این مکان که فقط چهل دقیقه با شما فاصله دارد، پیاده‌ روی، دوچرخه ‌سواری و اسکی هیجان ‌انگیزی در بالا و پایین کوه تیتلیس دارد. این مکان محبوب تعطیلات تابستانی و زمستانی که در یک دره کوهستانی زیبا واقع شده است، درست در جنوب لوسرن در مرکز سوئیس قرار دارد. ارتفاع کوه عظیم تیتلیس به 3238 متر می‌رسد. از پایین، تله‌کابین‌ها و آسانسورهای صندلی، بازدید کنندگان را به سمت استراحتگاه خود می‌برند، جایی که می‌توانید در مسیرهای آن اسکی، اسنوبرد و تیوپ برفی کنید. در تابستان، پیاده‌ روی لذت‌بخش، صخره‌ نوردی و دوچرخه‌ سواری در کوهستان را نیز می‌توان در دامنه‌های وسیع آن انجام داد. به لطف محیط آرام و مناظر پانوراما، انگلبرگ و کوه تیتلیس یکی از بهترین جاهای دیدنی لوسرن هستند که در هر زمانی از سال می‌توان از آن‌ها دیدن کرد.

Hofkirche

Hofkirche

Hofkirche زیبا و تاریخی در بالای تپه کوچکی مشرف به شهر قدیمی قرار دارد که به نام کلیسای سنت لئودگار نیز شناخته می‌شود و دو گلدسته دوقلوی سر به فلک کشیده و نمای پرآذین آن، نمای فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند. برج‌های ناقوس بلند کلیسا که اکنون ترکیبی چشمگیر از سبک‌های معماری قرون وسطایی، گوتیک و رنسانس را به نمایش می‌گذارند، تا کیلومترها در اطراف قابل مشاهده هستند. اگر چه فضای داخلی آن در مقایسه با آن تا حدودی ساده است، اما منبر و غرفه‌های گروه کر پراکنده شده‌اند. همچنین محراب طلایی و مشکی پر زرق و برق Hofkirche آن چشم نواز است. در خارج نیز، پاساژهای زیبایی برای گردش در اطراف وجود دارد که بسیاری از برجسته ترین خانواده‌های شهر دارای مقبره هستند.

شیر لوسرن

شیر لوسرن یک ادای احترام غم انگیز و تاثیرگذار به سربازان سوئیسی است که در طول انقلاب فرانسه سعی در محافظت از خانواده سلطنتی داشتند. این بنای یادبود یک شیر در حال مرگ را نشان می‌دهد که در حوضچه ای در انتهای شرقی لوسرن در ماسه سنگ حک شده است. مارک تواین، نویسنده آمریکایی، این مجسمه را “سوگناک ترین و متحرک ترین تکه سنگ در جهان” نامید. این یادبود برای بیش از 800 نگهبان سوئیسی است که برای محافظت از پادشاه لوئیس شانزدهم و خانواده‌اش در کاخ تویلری یا بعداً در زندان فرانسه درگذشتند. تنها حدود 100 سرباز موفق به فرار از قتل عام شدند.

قایق سواری دریاچه لوسرن

Boating on Lake Lucerne

یک راه شگفت انگیز برای دیدن بیشتر لوسرن و محیط زیبا و دیدنی آن، قایق سواری آرامش بخش در دریاچه است. شرکت‌های بی‌شماری سفرهایی را در این دریاچه با قایق‌های بادبانی شیک و قایق‌های تندرو انجام می‌دهند. چهارمین دریاچه بزرگ سوئیس که در مجموع 38 کیلومتر امتداد دارد، دارای بازوهای متعددی است که کوه‌های باشکوهی از هر طرف آن را پر کرده اند. هنگامی که سوار قایق خود شوید، در سطح درخشان آن گشت و گذار خواهید کرد و تمام شهرها و جنگل‌های آن را به آرامی تماشا خواهید کرد. در حالی که برخی از گشت‌ها یک ساعت طول می‌کشند، برخی دیگر نصف روز را با ناهار، نوشیدنی و گاهی اوقات تورهای پیاده ‌روی شامل می‌شوند. بیرون از دریاچه، می‌توانید در کنار دریاچه بنشینید، استراحت کنید و از نسیم ملایم و مناظر خیره کننده آن لذت ببرید.

پل چپل

قدیمی ترین پل خرپایی جهان که بر روی رودخانه Reuss قرار دارد، به قرن چهاردهم باز می‌گردد. این بنا که به صورت مورب بر روی آب‌های سریع جریان دارد، برای کمک به محافظت از شهر در برابر حمله ساخته شده است. در طول سال‌ها، برج 34 متری آن به عنوان زندان، شکنجه گاه، خزانه و بایگانی مورد استفاده قرار گرفته است. در زیر تیرهای قدیمی آن، دوباره می‌توانید صحنه‌هایی با رنگ‌آمیزی درخشان از سراسر تاریخ لوسرن را ببینید. زمانی، این آثار در مجموع 158 اثر می‌شد، اکنون متأسفانه تنها سی اثر هنری قرن هفدهم باقی مانده است. با این حال، دیدن این موارد بسیار جالب است و قدم زدن روی پل را خاص تر می‌کند. این پل با کوه‌ها، رودخانه و شهر قدیمی که اطراف آن را احاطه کرده اند و گل‌های رنگارنگی که کناره‌های آن را پوشانده‌اند، حتی بهتر از آن چیزی که انتظار دارید به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی لوسرن پرداختیم. جاهای دیدنی این شهر آنقدر زیاد است که شاید نتوانید در سفر چند روزه خود به تمام آنها سر بزنید، اما می‌توانید بنا به سلیقه خود به زیباترین جاهای دیدنی لوسرن سر زده و عکس‌های یادگاری فوق العاده‌ای ثبت کنید.

نظرات کاربران