switzerland lucerne

تفریحات لوسرن؛ ماجراجویی در هر گوشه!

هنگامی که در خیابان‌های دلربای شهر دوست داشتنی لوسرن قدم می‌زنید، خود را در یک قلمرو طبیعی منحصر به فرد خواهید دید. در حالی که آلمانی زبان اصلی است که در لوسرن صحبت می‌شود، اما از قله کوه‌ها گرفته تا ساختمان‌های زیبای آن کاملا سوئیسی است. در این شهر می‌توانید تعدادی گالری هنری فوق‌العاده، مسیرهای پیاده‌روی خوش منظره و ورزش‌های زمستانی فراوان را تماشا کنید. در واقع تمام امکانات لازم برای یک تعطیلات باورنکردنی مملو از مناظر عالی و حتی ماجراجویی‌های بزرگ‌تر را خواهید داشت. اگر با تفریحات لوسرن آشنایی زیادی ندارید ما در این مقاله قصد داریم تا نگاه دقیق‌تری به تمام این فعالیت‌ها داشته باشیم. 

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

در اطراف شهر قدیمی پرسه بزنید

The old town of Lucerne

مطمئناً، این نام احتمالاً به شما ایده ای از مدت زمان وجود این منطقه می‌دهد، اما این مجموعه ای از خیابان‌های خفه کننده و قدیمی نیست. در گوشه و کنار، کلیساهای باشکوه، ساختمان‌های کوچک عجیب و غریب، و پل‌های دیدنی را خواهید دید که همگی یک معماری مبهم را تشکیل می‌دهند که بینش‌های جذابی را درباره خود شهر نشان می‌دهد. همانطور که زیبایی سازه ها و خیابان‌ها را تحسین می‌کنید، می‌توانید وزن تاریخ را نیز در هر سنگفرش احساس کنید. این منطقه از قرون وسطی بخش فعالی از زندگی اجتماعی بوده است و برخی از آن نشانه‌های اولیه هنوز هم در اطراف امروز هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن این منطقه و تفریحات لوسرن، شروع یک تور پیاده روی است. 

سوار بر ریل به کوه پیلاتوس بروید

صدای تق تق چرخ‌ها، احساس گیج کننده صعود، مناظر خیره کننده ای که به طور پیوسته در حین صعود تغییر می‌کنند؛ این یک ماجراجویی جالب در کوهستان است. اگر به سمت کوه پیلاتوس می‌روید، می‌توانید این کار را به سبک، روی شیب دارترین راه آهن چرخ دنده سیاره انجام دهید. این شیوه حمل‌ونقل جذاب به دهه 1800 باز می‌گردد و معمولاً برای حمل مهمانان از دامنه‌های کوهستانی بالا و پایین استفاده می‌شود. کوه پیلاتوس کاملاً دیدنی است. مناظر باشکوه و مناظر شگفت‌انگیز آن یک روز فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد و بهتر از همه، یک سفر یک روزه آسان از شهر است. می‌توانید در اطراف قله قدم بزنید و صخره‌ و زمین مرتفعی که این رشته کوه را در سراسر جهان مشهور کرده است ببینید.

با قایق در اطراف دریاچه لوسرن گشت بزنید

Boating on Lake Lucerne

دریاچه لوسرن مانند شهری که با آن نام مشترکی دارد به طرز خیره کننده ای زیبا و پر از هیجان است. در حالی که تصویر آن هنگام مشاهده از ارتفاع بسیار جذاب است، اما با آب‌های آبی درخشان و قاب فراموش نشدنی کوه‌ها، منظره ای به همان اندازه زیبا ایجاد می‌کند. هیچ راهی بهتر از یک تور قایق برای دیدن این دریاچه وجود ندارد. یک قایق، شما را به سفری فراموش نشدنی در آب می برد و همه چیز را در مورد شهر و شگفتی‌های طبیعی مجاور آن یاد می‌گیرید. 

از پیاده روی با طراوت در کوه تیتلیس لذت ببرید

اگر بیشتر عاشق زمستان هستید، حتما به کوه تیتلیس بروید. زیرا کوه تیتلیس به دلیل گرد و غبارگیری مداوم برف شهرت دارد. می‌توانید سوار تراموا شوید و در این بهشت ​​پودری غوطه‌ور شوید، جایی که لوله‌های داخلی، کاوش در غار یخی، و قدم زدن در امتداد مرتفع‌ترین پل معلق قاره همگی برای امتحان کردن در دسترس هستند. همچنین اگر هوا گرمتر باشد، مکان مناسبی برای پیاده روی است. این کوه یکی از تفریحات لوسرن است که با طیف گسترده ای از مسیرهای پیاده روی، فرصت‌های بی پایانی برای لذت بردن از شگفتی‌های کوه خواهید داشت.

سازهای کلیسای سنت لئودگار را بررسی کنید

Church of St. Leodgar

این کلیسای باشکوه که به خاطر مناره‌های دوقلوی سر به فلک کشیده‌اش شناخته می‌شود، از خود کشور قدیمی‌تر است. ریشه‌های این کلیسا به دهه 700 باز می گردد، زمانی که یک صومعه در آنجا ساخته شد. اولین نسخه کلیسا در دهه 1600 در آتش سوخت و پس از بازسازی به یک مرکز اجتماعی تبدیل شد. می‌توانید به صداهای موزون ارگ عظیم یا ریتم‌های منحصر به فرد دستگاه باران گوش دهید، طبلی که به آرامی می‌چرخد ​​با توپ های فلزی درون آن که به طرز عجیبی صدای طوفان ملایم را تقلید می‌کند. این ترکیب مقاومت ناپذیر از تاریخ و هنر شما را مجذوب خود خواهد کرد.

از پاراگلایدر استفاده کنید

اگر همه این ماجراجویی‌های کوهستانی هنوز موقعیتی را که انتظارش را داشتید به شما نمی‌دهند، از پاراگلایدر که یکی از عالی‌ترین تفریحات لوسرن است استفاده کنید. هیچ چیز مانند پاراگلایدر بر فراز کوه ها و دره‌های مرکز سوئیس، با دهکده‌های کوچک که کاملاً در علفزارهای غلتان و اطراف دریاچه ها ترکیب می‌شوند، وجود ندارد. هیچ تجربه قبلی برای این ماجراجویی لازم نیست. شما با شرکت در یک راهنمای با تجربه پرواز خواهید کرد که بر جنبه های فنی تمرکز می‌کند و به برخی از مناظر شگفت انگیز پیش روی شما اشاره می کند.

در اطراف کلیسای یسوعی گشتی بزنید

Jesuit Church

در میان بسیاری از دستورات مذهبی که در تاریخ شهر نقش داشته اند، یسوعیان از برجسته ترین آنها بودند. کلیسای یسوعی در سال 1677 افتتاح شد و به عنوان یک خانه معنوی برای عبادت کنندگان کاتولیک محلی خدمت می‌کرد. این کلیسا به عنوان اولین بنای مذهبی به سبک باروک در کشور، دکورهای زیبا و گنبدهای پیازی چشم نواز خود معروف است. این ساختمان اجراهای موسیقی فراوانی دارد (ارگ در اینجا محبوبیت خاصی دارد) و هنوز هم می‌توانید ساختمان را برای نگاهی اجمالی به این جامعه مذهبی منحصر به ‌فرد ببینید.

شاهکارهای Kunstmuseum Luzern را ببینید

یکی از هنری‌ترین تفریحات لوسرن این موزه هنری شگفت انگیز مملو از خلاقیت است. تمرکز اصلی این موزه بر روی آثار سوئیسی مربوط به قرن های 18، 19 و 20 است، از جمله آثار استادانی مانند فردیناند هودلر، فلیکس ماریا دیوگ و کاسپار مگلینگر. موزه Kunstmuseum Luzern همچنین به دلیل نمایشگاه‌های موضوعی سالانه‌اش مشهور است و نمونه‌هایی از مجموعه آثار قابل توجه خود را به نمایش می‌گذارد که همگی با مفهومی فراگیر به هم مرتبط هستند. گاهی اوقات، آنها بر رسانه‌های خاص، مانند نقاشی تمرکز می کنند. در مواقع دیگر، این موضوعات خود هنر هستند که کانون اتحادند، مانند انواع مختلف حیوانات. با رفتن به این موزه شما می‌توانید در میان آثار قدم بزنید و زیبایی آن را به چشم خود ببینید. تمام آثار به سبکی نوآورانه و خلاق چیده شده‌اند.

به چتربازی روی دریاچه لوسرن بروید

Skydiving on Lake Lucerne

مانند پاراگلایدر، این ورزش هیجان انگیز احساس پرواز را با منظره های باورنکردنی اطراف ترکیب می‌کند. برای لذت بردن از یکی از بهترین تفریحات لوسرن یعنی چتر بازی، از یک نقطه رفیع 13000 فوتی، با مربی خود شروع کنید و به جو بپرید و به شکلی هیجان انگیز به سمت زمین اوج می‌گیرید.

در پانورامای بورباکی از گذشته دیدن کنید

اغلب گفته می‌شود که موزه‌ها به زنده شدن تاریخ کمک می‌کنند و پانورامای بورباکی این کار را به شیوه ای عملا سینمایی انجام می‌دهد. این هنر از یک نقاشی دایره‌ای عظیم تشکیل شده است که کل اتاق را پر می‌کند، زمانی یکی از محبوب‌ترین و مورد احترام‌ترین نقاشی‌ها در دنیای موزه‌ها بود و نسخه‌هایی که هنوز هم وجود دارند، همگی آثاری چشمگیر محسوب می‌شوند. این نمایش خاص یک حادثه تاریخی جذاب را به نمایش می‌گذارد. در سال 1871، 87000 سرباز فرانسوی از مرز سوئیس عبور کردند تا از جنگ جاری جلوگیری کنند و پناهگاهی به آنها داده شد. حرکتی که گفته می‌شود آغازگر سنت بی‌طرفی جهانی این کشور است. شما می‌توانید وقت خود را به قدم زدن در اطراف اتاق اختصاص دهید و تمام جزئیات این پرتره عظیم را ببینید. هر ضربه قلم، داستانی را در مورد این لحظه مهم در زمان، با تمام رنگ و بافتی که یک نقاشی خوب می تواند ارائه دهد، بیان می‌کند.

مسیرهای کوه ریگی را امتحان کنید

sandy mountain

کوه ریگی در ارتفاع 5899 فوتی از سطح دریا، یک سفر مناسب برای خانواده‌ها است. این کوه مانند بسیاری از کوه‌های معاصر زیبای خود، دارای سیستمی از قطارهایی است که به سمت بالا، پایین و اطراف توپوگرافی حرکت می‌کنند و فرصت های دیدنی زیادی برای لذت بردن از مناظر ارائه می‌دهند. همچنین ارزش این را دارد که پیاده ‌روی کنید و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینید. از مسیرهای آرام مناسب برای همه سنین گرفته تا مسیرهای پرنشاط بین نقاط قله، هر مسیر فرصتی را برای لذت بردن زیبایی‌های پر جنب و جوش منطقه فراهم می‌کند.

در امتداد پل Spreuer قدم بزنید

این مسیر زیبا تا حدودی پیشینه ای غیرعاشقانه دارد. زمانی که برای اولین بار در دهه 1400 ساخته شد، آسیاب‌های محلی در کنار آن تاب می‌خوردند و زباله‌های باقی مانده خود را به رودخانه می.ریختند. این پل چوبی ساده تا حد زیادی شبیه به 600 سال پیش باقی مانده است، اما مانند پل چپل، مجموعه‌ای از تصاویر درون آن نشان می‌دهد که قدمت آنها به قرون وسطی باز می‌گردد. یک کلیسای کوچک نیز در این سازه تعبیه شده است، بنابراین می‌توانید تجربه آرام‌تری را در بین تمام پرتره‌های بسیار وهم‌آور و متمرکز بر مرگ که بر فضا تسلط دارند، داشته باشید. اگر می‌خواهید درباره این سازه باشکوه بیشتر بدانید، یک تور صوتی از موزه تاریخی لوسرن بگیرید.

سوار یک هلیکوپتر شوید

Helicopter ride

آیا تا به حال خواسته اید در اطراف کوه‌ها پرواز کنید؟ پس یک هلیکوپتر رزرو کنید و آماده حرکت شوید. هلی کوپترهای پروازی برای کاوش در زمین های متنوع از یک نقطه دید کاملا جدید، پرواز بر فراز دریاچه لوسرن و منحنی کوه‌ها عالی هستند. اگر می‌خواهید تجربه عالی‌تری داشته باشید؛ می‌توانید در واقع خودتان با هواپیما پرواز کنید. روی صندلی کمک خلبان بنشینید و کنترل‌ها را یاد بگیرید، سپس از هیجان بی‌نظیر خلبانی بر فراز مناظر لذت ببرید.

از قلعه هایدگ دیدن کنید

باور کنید یا نه، بیش از یک اقامتگاه سلطنتی در لوسرن وجود دارد که می‌توانید یک شب را در آن سپری کنید. قلعه هایدگ بسیار قدیمی است به طوری که اولین بار در اواخر دهه 1100 به آن اشاره شد. امروزه بازدید از این قلعه به عنوان یکی از تفریحات لوسرن یاد می‌شود. این قلعه به عنوان ترکیبی از مکان‌های تاریخی، اقامتی مجلل و فضای فرهنگی عمل می‌کند و بازدید کنندگان را به کاوش در گذشته و در عین حال لذت بردن از تمام امکانات موجود دعوت می‌کند. پیشنهاد می‌شود که به هیچ عنوان موزه تاریخ زنده را از دست ندهید که مبلمان و طراحی داخلی چندین قرن ساکنان را به تصویر می‌کشد. حتی می توانید یک اتاق در آنجا رزرو کنید.

شکلات معروف سوئیسی را امتحان کنید

Aeschbach

وقتی به سوئیس فکر می‌کنید، ممکن است با فکر پنیر و شکلات هوش از سرتان برود. شاید جالب باشد که بدانید یکی از تفریحات لوسرن امتحان کردن شکلات سوئیسی است. می‌توانید مغازه‌ها و کارخانه‌های مختلف را برای نمونه ‌برداری و بررسی شکلات‌های مختلف کاوش کنید. البته باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است در تحقیقات خود کامل باشید. پیشنهاد می‌شود که Aeschbach Chocolatier را از دست ندهید، اینجا فضایی فوق ‌العاده مملو از نمونه شکلات‌های رایگان، نمایشگاه‌های تعاملی و حتی یک گالری پر از آثار ساخته شده از شکلات است. این کارخانه به عنوان خانه سکه شکلات معروف جهانی، شجره نامه ای بی نظیر دارد و ارزش آن را دارد که از آن دیدن کنید.

شگفتی‌های کلیسای فرانسیسکن را ببینید

از طرح‌های گوتیک گرفته تا محوطه‌های زیبای آن، این کلیسای خیره ‌کننده به قرن 1200 برمی‌گردد، زمانی که نظم محلی فرانسیسکن برای اولین بار خود را تثبیت کرد. در طول سالیان، به عنوان پناهگاهی برای افراد نیازمند جامعه و همچنین زائران سرگردان بوده است. این کلیسا در کنار شهرت خوشایندش، به خاطر آثار هنری با جزئیات فوق‌العاده‌اش که هنوز هم می‌توان بسیاری از آنها را امروز دید، شهرت داشت. طراحی آن نیز مجموعه ای شگفت انگیز از سبک‌ها است که نتیجه تلاش های مستمر بازسازی است. مواظب پرچم‌های بالای دیوارهای بلندتر باشید که نشانگر نبردهای پیروزمندانه سربازان مختلف سوئیسی در دهه 1600 است. این ساختمان همچنین در فرانزیسکانرپلاتز، یکی از سرزنده‌ترین خیابان‌های شهر واقع شده است. اگر در طول تعطیلات از آن بازدید می کنید، حتماً در بازار افسانه کریسمس توقف کنید.

از مناظر فراموش نشدنی در استانسرهورن لذت ببرید

Stanserhorn

از لحظه ای که سوار تله کابین کابریو می شوید و شروع به رفتن به سمت بالا می‌کنید، عاشق استانسرهورن خواهید شد. پس از رسیدن به قله، می‌توانید با یک محیط بان همراه شوید و منطقه را کاوش کنید، گل‌های وحشی زیبا را تحسین کنید و مراقب عقاب‌هایی باشید که بالای سرتان پرواز می‌کنند. برای لذت بردن از یک وعده غذایی در رستورانی که در قله قرار دارد، کمی وقت بگذارید، سپس با همان تراموا دوست ‌داشتنی به پایین برگردید که تنها تراموا در جهان است که ارتفاع بالایی دارد. اگر به اندازه کافی جرأت داشته باشید که به بالا بروید و به اطراف نگاهی بیندازید، با یک منظره پانورامای باورنکردنی روبرو خواهید شد.

از تاریخ غنی Musegg Wall و نه برج آن لذت ببرید

با ساختارهای چشم نواز و سقف‌های زیبا، دیوار Musegg را به یکی از تفریحات لوسرن نباید از دست بدهید. این دیوار قدرتمند که در دهه 1200 به عنوان یک سازه استحکامات برای شهر ساخته شد، در طول سال‌ها برج‌های بیشتری را اضافه کرد که هر کدام سبک و عملکرد خاص خود را داشتند. از پست دیده بانی برج Luegisland گرفته تا ساعت عظیمی که برج Zyt را تزیین می کند، این سازه‌ها بسیار بیشتر از پست‌های نگهبانی عمر دارند. مراقب خفاش‌ها، زنبورها، جکداوها و دیگر موجودات منحصر به فرد باشید که خانه خود را در کنار سنگ‌ها و شکاف‌ها می‌سازند. این بنای تاریخی باشکوه واقعاً بسیار فراتر از شکل اصلی خود رشد کرده است.

به دره نوردی بروید

Canyoneering

اگر دوست دارید گشت و گذارهای مبتنی بر طبیعت شما کمی بیشتر باشد، دره نوردی را دوست خواهید داشت. در حالی که اکثر این ورزش شامل پایین آمدن از صخره‌ها و پیاده روی در اطراف است، طیف وسیعی از ماجراجویی ها در طول مسیر وجود دارد. در میان رودخانه‌ها پیاده‌ گردی کنید و برای فرود هیجان‌انگیز به سرسره‌های صخره‌ای طبیعی بروید. این سفرهای شگفت انگیز آدرنالین شما را در حین اکتشاف افزایش می‌دهد.

از یک پرواز خوش منظره در کوه‌های آلپ سوئیس لذت ببرید

اگر هواپیماها بیشتر از هلیکوپترها سبک شما هستند، از یک پرواز منظره فراموش نشدنی لذت ببرید. هر چه بالاتر می‌روید، بیشتر می‌توانید توپوگرافی متمایز کوه‌های آلپ را درک کنید، هر کوهی در این رشته دارای شکل و زمین منحصر به ‌فردی است. بر فراز کرانه‌های برفی بکر پرواز کنید، سپس از محدوده آبی وسیع دریاچه لوسرن و مزارع کوچک و ساختمان‌های بسیار پراکنده در دره اطراف لذت ببرید. در این گشت و گذار مناظری را می‌بینید که مدت‌ها پس از بازگشت به زمین در حافظه شما نقش م‌ بندد.

چگونه به لوسرن برویم؟

switzerland lucerne

فرودگاه زوریخ نزدیکترین مرکز پروازها است که تنها 45 دقیقه با این قلمرو زیبای کنار دریاچه فاصله دارد. شما می‌توانید با رزرو چند ترانسفر فرودگاهی که به راحتی شما را به شهر و از شهر می رساند، کل فرآیند را آسان‌تر کنید. این وسایل نقلیه تمیز و کارآمد که همگی با رانندگان مفید و مودب ارائه می‌شوند؛ گزینه ای عالی برای رهایی از دردسر ترتیب دادن وسایل حمل و نقل عمومی در هنگام ورود و خروج هستند. همچنین اگر وقتتان کم است و می‌خواهید بهترین تفریحات لوسرن را ببینید، تورهای لوسرن بسیار عالی از زوریخ وجود دارد.

کجا در لوسرن اقامت کنیم؟

برای اقامت در لوسرن می‌توانید مکان‌های زیر را مد نظر داشته باشید:

  • هتل Schweizerhof Luzern اتاق‌های درجه یک و تا حدودی عجیب و غریب در قلب شهر قدیمی ارائه می‌دهد که هر اتاق با مضمون شخصیت مشهور متفاوتی طراحی شده است که زمانی در آنجا اقامت داشته اند.
  • هتل رادیسون بلو لوسرن، دسترسی آسان به دریاچه و مرکز فرهنگ و کنوانسیون ارائه می‌دهد. به ‌علاوه یک رستوران درجه یک و یک مرکز سلامتی برای طرفداران سلامت خواهید داشت.
  • هتل Rebstock غذاها، نوشیدنی‌ها و هنرهای معاصر را برای لذت بردن ارائه می‌کند که همگی در یک ساختار تاریخی خیره ‌کننده قرار دارند که قدمت آن به دهه 1300 بازمی‌گردد.
  • هتل Holiday Inn Express – Luzern نزدیکی به مکان‌های اصلی شهر را با امکانات عالی خود ترکیب می‌کند. اتاق‌های این هتل یک تراس زیبا دارند که می‌توانید در آن آفتاب بگیرید و از مناظر لذت ببرید.
  • با اقامت در Altstadt Hotel Krone Luzern با دکوراسیون جذاب و موقعیت مکانی عالی درست در میانه میدان Weinmarkt لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره تفریحات لوسرن صحبت کردیم. همیشه می‌توانید ترکیب خوبی از کارهای فعال و آرام را در لوسرن پیدا کنید. چه در حال جستجو در دنیای هنر، کاوش در تفاوت‌های ظریف معماری مذهبی و نظامی، یا حتی یافتن چیزهای جدید در مورد مهارت‌های ورزشی خود باشید، این شهر شما را به بهترین شکل ممکن به چالش می‌کشد و درگیر می‌کند و در عین حال فرصت‌های فراوانی را برای استراحت ارائه می‌دهد.

نظرات کاربران