Lindenhof

لیندن‌هوف | شهر قدیمی زوریخ

محله لیندن‌هوف منطقه‌ای زیبا و دیدنی در سوئیس است که به «ریه سبز» زوریخ شهرت دارد. این محله بر روی یک تپه کوچک بر فراز شهر قدیمی زوریخ واقع شده است. با بازدید از لیندن‌هوف می‌توانید از منظره فوق‌االعاده زوریخ با پیش‌زمینه‌ای از رودخانه لیمات، لذت ببرید. این‌جا مکان بسیار مناسبی برای صعود و تماشای دوردست‌های زوریخ است. 

تپه لیندن‌هوف با چشم‌اندازی وسیع از تالار شهر، رودخانه لیمات و موسسه فناوری فدرال زوریخ در انتظار شما است. این مکان همچنین صحنه رویداد‌های تاریخی متعددی نیز بوده‌ و از غنای تاریخی بسیاری برخوردار است.اگر دوست دارید بدانید لیندن‌هوف چگونه مکانی است و با ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی و زیبایی‌شناختی آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

مروری بر تاریخچه لیندن‌هوف

Lindenhof

لیندنهوف پارکی در بالای تپه است که در محل استقرار استحکامات و قلعه رومی، درست در آلتشتات واقع در سواحل لیمات قرار دارد. پیدایش شهرک رومی‌ها در اینجا به قرن دوم باز می گردد و قلعه لیندن‌هوف در طول قرن پنجم و ششم مورد استفاده قرار می‌گرفت. در قرن چهارم، ارگی بر فراز تپه ساخته شده‌ بود که دارای دیوارهایی به عرض دو متر و ده برج بود. این قلعه برای لویی آلمانی در قرن نهم بازسازی شد، اما در قرن سیزدهم رها شده و سنگ‌های آن برای ساختمان‌های دیگر شهر مورد استفاده قرار‌گرفت.

اهمیت لیندنهوف

درست است که رومی‌ها در سوئیس بیشترین اعتبار را برای اولین بار در این منطقه به دست آوردند، اما تپه لیندن‌هوف قبل از آن نیز برای شهر مهم بوده است. از دوران نوسنگی و عصر مفرغ، از 4500 تا 850 سال قبل از میلاد، سکونت‌گاه‌هایی در اینجا متمرکز بوده‌اند. در آن زمان، رودخانه سیهل بیشتر قسمت های پایینی این ناحیه را زیر آب گرفت و باعث شد تا تپه مرتفع لیندن‌هوف برای سکونت ایده‌آل گردد. 

لیندنهوف از گذشته تا امروز

از سال 1700، تپه لیندن‌هوف به عنوان یک پارک عمومی مورد استفاده قرار گرفته است. فواره‌ای بزرگ در پارک، معروف به فواره هدویگ، یادآور محاصره زوریخ در سال 1292 توسط دوک آلبرت اول آلمانی است. در طول محاصره، زنان زوریخ لباس کامل جنگی پوشیدند و دوک را فریب دادند تا باور کند که شهر محافظت شده است. در واقع، همه مردان زوریخ در آن زمان در جبهه جنگ دیگری دور از این ناحیه، درگیر بودند. این فواره در سال 1912 توسط مجسمه ساز گوستاو سیبر ساخته شد.

هم‌اکنون، موقعیت مرتفع لیندن‌هوف، محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد چرا که می‌توانند در این مکان به نمایی کلی از جغرافیای زوریخ قدیمی دست‌ پیدا کنند.

جاذبه‌های دیدنی لیندن‌هوف

لیندن‌هوف

محله لیندن‌هوف مانند موزه‌ای در فضای باز است و یکی از قدیمی ترین محله‌های شهر قدیمی زوریخ به‌شمار می‌آید. این شهر با بناهای تاریخی، کوچه‌های قرون وسطایی و خیابان‌های سنگ‌فرش شده، شما را به سفری جذاب به گذشته می‌فرستد.

لیندنهوف مکانی عالی برای ثبت تصاویر خیره‌کننده از شهر قدیمی زوریخ است. شما در این محله در ارتفاعی قرار می‌گیرید که انگار همچون پرنده‌ای بر فراز رود‌ها و دریاچه‌ها به پرواز درآمده‌اید.

تپه لندن‌هوف فضایی سبز و آرام است که می‌توانید در میان ماجراجویی‌های دیگر خود قدری در اینجا مکث کنید. زمین‌های بازی برای بچه‌ها و یک صفحه شطرنج غول‌پیکر در فضای باز، کودکان و علاقمندان به شطرنج را به سمت خود می‌کشد.

شما می‌توانید از سنگ قبر رومی قرن دوم که در سال ۱۷۴۷ در این مکان یافت شده است، دیدن کنید. این سنگ قبر که دارای اولین نشان «Turicum» ،نام رومی زوریخ است، در موزه ملی سوئیس به نمایش گذاشته شده و یک نسخه از آن در لیندن‌هوف قرار دارد.

جشنواره ها و رویدادهای متعددی در طول سال در لیندن‌هوف برگزار می شود که می‌توانید با هماهنگی‌های قبلی، از جزییات آنها  در طول سفر خود باخبر شوید.

در این قسمت شما را با برخی از جاذبه‌های دیدنی اطراف لیندن‌هوف آشنا می‌کنیم. 

کلیسای سنت پیتر (St. Peterskirche)

کلیسای سنت پیتر، که قدیمی‌ترین کلیسای زوریخ است و در نزدیکی تپه لیندن‌هوف قرار دارد، در قرن نهم ساخته شد. علت دیگر شهرت این کلیسا، صفحه ساعت بزرگ واقع در برج آن است که بزرگترین صفحه ساعت در تمام اروپا است. این ساعت 8.6 متر قطر دارد و جالب است بدانید که طول دقیقه شمار آن ۵.۷ متر است!

این کلیسا یک‌بار در قرن سیزدهم و بار دیگر در اوایل دهه ۱۷۰۰ به طور قابل توجهی تغییر یافت. تا سال ۱۹۱۱ دیده‌بانی روی برج این کلیسا گمارده شده بود. وظیفه او این بود که چهار بار در ساعت از پنجره‌ها بیرون بیاید و مطمئن شود در جایی آتش‌سوزی رخ نداده است. اگر آتشی را می‌دید، باید زنگ خطر را به صدا در می آورد و با پرچم، سمت آتش را نشان می‌داد. ظاهراً این یک استراتژی مؤثر بود؛ زیرا برخلاف بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر، زوریخ هرگز دچار آتش‌سوزی ویرانگری نشد.

فضای داخلی کلیسا دارای شبستانی به‌سبک باروک، گروه کر رومی و چند نقاشی دیواری محو شده از قرون وسطایی است. یکی دیگر از دیدنی‌های داخل سنت پیتر، نام خدا است که به زبان عبری بالای منبر حک شده‌است؛ این نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان در سوئیس تا چه‌ حد بر زبان‌های اصلی کتاب مقدس تاکید داشته‌اند. 

کلیسای فرامونستر (Fraumünster)

Fraumünster

فرامونستر کلیسایی در حوالی لیندن‌هوف، در شهر قدیمی زوریخ است که بر روی بقایای صومعه‌ای متعلق به زنان اشراف ساخته شده‌است. این صومعه در سال ۸۵۳ توسط لویی آلمانی برای دخترش هیلدگارد ساخته‌شده بود. او صومعه بندیکتین را با زمین‌های زوریخ، اوری و جنگل آلبیس وقف کرد. امروزه این کلیسا متعلق به کلیسای انجیلی کانتون زوریخ است و در کنار کلیساهای گروسمونستر، پردیگر و سنت پیتر، یکی از چهار کلیسای اصلی شهر قدیمی زوریخ به شمار می‌آید.

کلیسای آگوستین (Augustinerkirche)

کلیسای آگوستین یک کلیسا-صومعه گوتیک است که در حدود سال ۱۲۷۰ در قسمت غربی شهر قدیمی زوریخ ساخته شد. این کلیسا در دوره اصلاحات به یک مکان سکولار تبدیل شد و به عنوان ضرابخانه و اتاق انبار مورد استفاده قرار ‌گرفت. در سال ۱۸۴۱، زمانی که کاتولیک‌های زوریخ قصد داشتند کلیسای خود را بسازند، این کلیسای قدیمی توجه آن‌ها را جلب کرد. معماری این بنا توسط فردیناند اشتادلر، که معماری تازه‌کار بود، به سبک نئوگوتیک ساخته‌شد.

این کلیسا از سال 1958 تا 1959 توسط ماکس کوپ در وضعیت قرون وسطایی خود بازسازی شد و عناصر نئوگوتیک از آن حذف شدند. نقش‌هایی از گروه مصلوب شده، محراب‌ها و محل غسل تعمید توسط فرانتس فیشر در این کلیسا نقاشی شده و نقاشی‌های روی شیشه، هنری از آگوست وانر است که  در سال 1965 در این کلیسا نقش بست. 

خیابان آگوستینرگاس (Augustinergasse)

آگوستینرگاس یکی از زیباترین خیابان‌های تاریخی و باریک زوریخ است که فاصله چندانی با لیندن‌هوف ندارد. پنجره‌های خلیجی ساختمان‌های این خیابان که به‌خوبی حفظ و رنگ‌آمیزی شده‌اند، منظره‌ای از تاریخ شهر قدیمی زوریخ را به نمایش می گذارند. 

فلسفه ساخت پنجره‌های کناری این بوده که علاوه بر تامین نور بیشتر، این امکان را فراهم می‌کردند که ساکنین خانه‌ها ببینند چه کسی پشت در است. آنها هرگز مستقیماً بالای درب ورودی ساخته نشده‌اند و همیشه کمی مایل هستند. در نتیجه، ساکنان می‌توانستند مهمان‌های ناخواسته را از دور ببینند و در صورت لزوم به شیوه‌ای ماهرانه از آنها دوری کنند!

خیابان آگوستینرباس خیابان شلوغ بانهوفستراس (Bahnhofstrasse) را به کلیسای آگوستینر متعلق به قرن سیزدهم متصل می‌کند و تا میدان سنت پیترهوفستات (St. Peterhofstatt) – میدان روبروی کلیسای سنت پیتر – در بخش قدیمی زیبای شهر ادامه می‌یابد. 

محله صنعتگران (Schipfe)

لیندن‌هوف

شیپف (Schipfe) یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر زوریخ است که زیر تپه لیندنهوف قرار دارد. این نام از اصطلاح دریایی «schupfen» به معنای «هل دادن» گرفته شده‌است. این اصطلاح را ماهیگیران برای توصیف اینکه چگونه قایق‌های خود را به سمت ساحل رودخانه هل داده و آن را خارج می‌کنند، به‌کار می‌بردند.

در قرون وسطی، محله شیپف محل انتقال کالاهای ضروری بود و از قرن شانزدهم به مرکز صنعت ابریشم و محل حمام‌ها و قایق‌سازی تبدیل شد.

حتی امروزه، شیپف خیابان صنعتگران است و جایی است که صنعتگران برای مشتریان خود وقت می‌گذارند و توصیه‌ها و پیشنهاداتی تخصصی را به آن‌ها ارائه می‌دهند. محصولات با کیفیت و سفارشی در مغازه‌ها و کارگاه‌های کوچک و رمانتیک در کنار رودخانه لیمات موجود است. شیپف مکانی ایده‌آل برای سرگرمی، خرید و لذت بردن از غذاهای خوب است.

برای بازدید از لیندن‌هوف آماده شوید!

همان‌طور که خواندید، تپه لیندن‌هوف در تاریخ سوئیس اهمیت زیادی دارد و یکی از پربازدیدترین مکان‌های شهر قدیمی زوریخ به‌شمار می‌آید. این مکان زیبا و دیدنی با دشت‌های سرسبز احاطه شده و منظره‌ای تمام‌عیار از تمام شهر قدیمی زوریخ را پیش چشمان شما به‌نمایش درمی‌آورد.  

بازدید از لیندن‌هوف در تمام طول سال لذت‌بخش است. پیشنهاد می‌کنیم همین حالا آن را به فهرست مکان‌هایی که باید در زوریخ ببینید اضافه کنید و ساعاتی شگفت‌انگیز و فراموش‌نشدنی را با قدم زدن در حوالی لیندن‌هوف برای خود رقم بزنید. 

رزرو بلیط هواپیما آنلاین با سه کلیک!

نظرات کاربران