Zurich

کامل‌ترین راهنمای سفر به زوریخ در سال 2023

سفر به سوئیس یکی از جذاب‌ترین و رویایی‌ترین مقاصد گردشگری است. این کشور بیشتر از هر چیز با طبیعت فوق‌العاده زیبایش شناخته می‌شود. امروز ما می‌خواهیم با شما سفری کوتاه به یکی از شهرهای بزرگ این کشور یعنی زوریخ داشته باشیم. شهری فوق‌العاده که سفر به آن همانند هیچ مقصد دیگری نیست. اگر می‌خواهید تمامی اطلاعات و ویژگی‌های این شهر را بدانید، با ما در راهنمای سفر به زوریخ کمی در این شهر قدم بزنید.  

مگر زوریخ برای سفر چه دارد !؟

Zurich

یکی از بزرگترین شهرهای سوئیس، شهر زوریخ است که مرکز اقتصادی این کشور هم به حساب می‌آید. در این شهر هر چه را که یک تعطیلات خوب نیاز دارد، پیدا می‌کنید. از موقعیت ویژه آن بگوییم، در کنار دریاچه‌ای بزرگ قرار دارد و در اطراف کوه‌های سرسبز محاصره شده‌است. 

زوریخ را شهری هنری می‌دانند و این را وجود تئاترها، اپرا، ارکسترهای مشهور، موزه‌های هنری و از همه مهم‌تر نمایشگاه‌های خیابانی ثابت می‌کند. در کنار آن وجود کافه‌ها و رستوران‌های فراوان با شگفت‌انگیزترین مناظر و غذاها به بهترین شکل از شما پذیرایی می‌کنند. در طول روز کارهای زیادی در شهر زوریخ می‌توانید انجام دهید و وقتی که خورشید غروب می‌کند، زندگی شبانه پرشور در انتظار شما خواهد بود. به‌طورخلاصه، زوریخ شهری است که دارای صدها مکان برای دیدن و کار برای انجام دادن است، علاقه شما هر چه می‌خواهد باشد!

در کل، سفر به این شهر با ماجراجویی‌های زیادی همراه است و البته هزینه‌ها هم بالا هستند. این راهنمای سفر به زوریخ می‌تواند نکات لازم پیرامون یک سفر عالی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را به شما ارائه دهد. 

زوریخ کجاست؟

زوریخ شهری در سوئیس با حدود 420.000 نفر جمعیت است. این شهر در 95 کیلومتری شمال شرقی پایتخت سوئیس واقع شده‌است.

راهنمای سفر به زوریخ؛ بهترین زمان سفر

Zurich street parade

تابستان محبوب‌ترین زمان برای بازدید از زوریچ است. ژوئیه و آگوست (تیرماه تا شهریور) گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و مسیرهای پیاده‌روی بدون برف و همچنین روزها طولانی‌تر خواهند بود. اگر در ماه اوت (اوایل مرداد تا اوایل شهریور) به سوئیس سفر کنید، جشن‌های زیادی خواهید دید. اما باید بدانید که این فصل گردشگری شلوغی جمعیت و گرانی را به همراه خواهد داشت. 

در فصل بهار و پاییز هوا خنک است، اما خلوت. مطمئنا فصل ورزش‌های آبی و شنا نیست ولی می‌توانید از خلوتی لذت ببرید. 

فصل زمستان در زوریخ برف زیادی می‌بارد و پیست‌های اسکی زیادی کار‌ و‌ بارشان رونق می‌گیرد. این فصل نیز گردشگران زیادی را به سوئیس می‌کشاند که قیمت‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد.

اطلاعات مورد نیاز در سفر به زوریخ

  • واحد پول: فرانک با کد اختصاری CHF
  • زبان رسمی: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش
  • اختلاف ساعت: ساعت تهران دو ساعت و نیم جلوتر است
  • کد کشور:41+

کارهای بی‌پایان در زوریخ و جاهای دیدنی برای دیدن!

در سفر به زوریخ با ساختمان‌های تاریخی، طبیعت بکر، جشن‌ها و زیبایی‌های زیادی روبرو خواهید شد. که تعدادی از آن‌ها را در ادامه با شما درمیان می‌گذاریم.

  1. در زوریخ تا می‌توانید پیاده‌روی کنید

زوریخ دارای دو کوه بزرگ در اطرافش است که زیباترین مناظر را دارند. مسیرهای پیاده‌روی در اطراف این کوه‌ها راحت هستند و شما می‌توانید یک سفر کوتاه چند ساعته به این کوه‌ها داشته باشید و مطمئنا متوجه گذر زمان نخواهید شد. در کوه زوریکبرگ مسیرهای زیادی برای دوچرخه‌سواری و پیا‌ده‌روی وجود دارد. اما برای رسیدن به کوه یوتلیبرگ باید در ابتدا از قطار یا تراموا استفاده‌ کنید. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد که به این کوه برسید. 

  1. از موزه ملی بازدید کنید

این موزه نگاهی دقیق به تاریخ کشور سوئیس را ارائه می‌دهد. درواقع در موزه ملی در زوریخ نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شوند که برخی دائمی و برخی دیگر موقت هستند. در نگاه اول نمای زیبای این موزه با معماری گوتیک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و درون آن نیز از دیدن آثار تاریخی (820 هزار) متعلق به قرن‌های مختلف شما را شگفت‌زده خواهند کردو ورودی این موزه10 CHF است.

  1. به دیدن باغ‌های شهر Stadt Gaertnerei بروید

این باغ گیاه‌شناسی در زوریخ حدود 250 هزار گیاه را در دل خود جای داده و تنوع آن‌ها به 8 هزار گونه می‌رسد. بااین‌تفاسیر خود را برای ورود به یک بهشت واقعی آماده کنید. در این باغ همچنین سه گلخانه بزرگ گنبدی شکل وجود دارد که هر کدام از اقلیم مختلفی برخوردارند و گونه‌های متفاوتی از گل و گیاه را به معرض نمایش می‌گذارند.

  1. رژه خیابانی زوریخ را از دست ندهید
Zurich street parade

یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های شهر زوریخ که هر ساله میلیون‌ها نفر را به این شهر می‌کشاند، رژه خیابانی‌ آن‌ها است که با موسیقی الکترونیک و رقص در شنبه دوم اوت (اوایل مرداد ماه) برگزار می‌شود. رویدادی شاد که در اطراف دریاچه، زیباترین و بهترین تجربه از سفر را برای شما به همراه خواهد داشت. البته اگر در مرداد ماه به این شهر فوق‌العاده سفر کنید. 

  1. در اطراف شهر قدیمی قدم بزنید

شهر قدیمی واقع در دو طرف رودخانه لیمات، پر از خانه‌های مسکونی، صنفی و همچنین کلیساهای تاریخی است. قدم‌زدن در این شهر قدیمی یکی از بهترین کارهایی است که در سفر به زوریخ می‌توانید انجام دهید. به مغازه‌های سر بکشید و در یکی از رستوران‌ها غذاهای محلی را امتحان کنید. خوردن انواع پنیرها و شکلات‌های خالص این منطقه لذتی دیگر دارد، حتماً Truffles را در Confiserie Honold نیز امتحان کنید.

  1. شکلات سوئیسی را مزه کنید   

سوئیس مترادف با شکلات است. اگر می‌خواهید یک تجربه شیرین داشته باشید، حتما به سراغ یکی از تورهای غذایی در زوریخ بروید. تورهایی که شما را با سنت‌های 200 ساله این شهر آشنا می‌کنند. شما می‌توانید  ترافل‌ها، شکلات‌ها و بستی‌های متنوع را با طعم‌های مختلف به سبک خودتان و با طعم موردعلاقه‌تان درست کنید. تورهای کوچک آن‌‌ها (2-10 نفر) حدود 2.5 ساعت طول می‌کشد و هزینه‌ای CHF 85 دارد.

  1. زندگی شبانه پر جنب و جوش زوریخ چیر دیگری‌ست!

زوریخ ممکن است در طول روز یک شهر آرامش‌بخش باشد‌، اما در شب با بیش از 500 مکان تفریحی از جمله بارها، رستوران‌ها‌، سالن‌های موسیقی به شهری دیگری تبدیل می‌شود. می‌توانید با موسیقی، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها شبی متفاوت را بگذرانید. برای پیداکردن بهترین کافه‌ها و رستوران‌های زوریخ به شهر قدیمی بروید که البته قیمت ‌هم ارزان‌تر است. 

  1. تفرجگاه دریاچه مکانی باحال برای پیک نیک

تفرجگاه دریاچه زوریخ در حدود سال 1800 تاسیس شد و در اطراف کل دریاچه امتداد داشت. شما می‌توانید در کنار این دریاچه از دوچرخه‌، اسکیت و از انواع ورزش‌های دیگر لذت ببرید یا در فضای سبز کنار دریاچه (Bürkliplatz) یک روز آفتابی خوب، یک پیک نیک جمع‌وجور داشته باشید. اینجا بهترین فرصت است تا با مردم محلی بیشتر گپ بزنید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید. 

  1. مگر می‌شود به اسکی نرفت!
Skiing in Zurich

در راهنمای سفر به زوریخ مگر می‌شود از اسکی چیزی نگفت! بزرگ‌ترین و بهترین پیست‌های اسکی متعلق به کشور سوئیس است و خیلی از ورزشکاران برای اسکی به این کشور سفر می‌کنند. اگر در زوریخ هستید، این فرصت را مغتنم بشمارید و اسکی کنید. اگر آماتور هم هستید حتما به سراغش بروید و نترسید، این فرصتی است که شاید هیچ‌وقت دیگر تکرار نشود.  

Flumserberg نزدیکترین اسکی بزرگ به شهر است که حدود 69 CHF هزینه دارد. وسایل و امکانات لازم هم در اختیار شما قرار داده می‌شود و می‌توانید حتی لباس هم اجاره کنید.  

  1. از موزه ساعت و ساعت Beyer Zürich دیدن کنید

سوئیس به دلیل ساعت سازی مشهور است. این موزه خصوصی یکی از بهترین مجموعه‌های جهان را دارد و تاریخچه وقت خود را از 1400 پیش از میلاد (هنگامی که آن‌ها از چیزهایی مانند ساندیا و ساعت شنی استفاده می‌کردند) می‌گوید تا امروز. تمام ساعت‌هایی که از گذشته تا به امروز طراحی شده در این موزه دیده می‌شوند و واقعا دیدنی هستند. تماشای ساعت‌های عتیقه که احتمالا تابحال ندیده‌اید را از دست ندهید. راستی هزینه  ورودی فقط 10 CHF است.

  1. یک تور با قایق را امتحان کنید

در سفر به زوریخ وقتی هوا خوب است، حتما تور قایق را امتحان کنید. قایق‌سواری در دریاچه زوریخ و تماشای مناظر دیدنی از شهر و کوه‌های اطراف حس‌و‌حال دیگری دارد. اینجا از بهترین مناطقی است که با پس زمینه‌های عالی می‌توانید عکس یادگاری بگیرید. انواع قایق‌ها در اطراف دریاچه موجود هستند که بین 45-115 CHF برای هر نفر هزینه دارد.

  1. موزه ریتبرگ را ببینید
Rietberg Museum

برای داشتن یک روز هنری، به موزه ریتبرگ بروید. سومین موزه بزرگ در شهر و تنها موزه هنر در کشور است که بر هنر غیر اروپایی تمرکز دارد. این موزه شامل مجموعه‌هایی از سراسر جهان از جمله آسیا، آفریقا و اقیانوسیه است. نقاشی‌های مینیاتوری هندی، ماسک‌های سوئیسی و سرامیک‌های آسیایی، آویزهای دیواری فارسی، تندیس‌های بودا و آثار ارزشمند دیگری از سراسر جهان در این موزه دیده‌ می‌شوند که در نوع خود بسیار جالب هستند. در کنار این‌ها ساختمان موزه که به سال 1857 تعلق دارد، معماری تحسین‌برانگیزی برای شما خواهد داشت. اگر می‌خواهید در سفر به زوریخ به دیدن موزه ریتبرگ بروید باید 18 CHF بپردازید. 

  1. در بازار  Rosenhofسوغاتی بخرید

این بازار در یک میدان در قسمت نیدردورف (شهر قدیمی) برای انتخاب سوغات متنوع سوئیسی مناسب است. فروشگاه‌های جذابی در این بازار وجود دارد که صنایع‌دستی، لباس‌های مختلف با سبک بوهمی، خوراکی‌های خوشمزه و… را می‌توانید بخرید. 

  1. معماری زیبای شهر را تحسین کنید

زوریخ شهری جذاب است که به اندازه زیبایی‌های طبیعی که دارد از معماری بی‌نظیری هم برخوردار است. در اینجا کلیسای سنت پیتر که 1400 ساله قدمت دارد و توسط شارلمانی ساخته شده‌است. فقط این نیست، اگر به دیدن کلیسای Fraumünster (مینستر بانوی ما) بروید از دیدن سبک معماری آن با پنجره‌های رنگارنگ و سبک گوتیک متحیر خواهید شد. این معماری را در ساخت خانه‌ها و خیابان‌های اطراف نیز به چشم می‌خورد و کافی است کمی در خیابان‌ها به خصوص در شهر قدیمی قدم بزنید تا بیشتر با این معماری آشنا شوید. 

راهنمای سفر زوریخ و هزینه‌های آن

بیشتر هزینه‌های سفر به زوریخ مربوط به محل اقامت و خورد و خوراک می‌شوند که در ادامه برخی از قیمت‌ها را به شما ارائه می‌کنیم.

هزینه محل اقامت در زوریخ

hostel zurich

هاستل‌ها: تعداد زیادی هاستل در زوریخ وجود ندارد، به همین دلیل خیلی سریع پر می‌شوند. اتاق‌ها در این هاستل‌ها متفاوت هستند، برای مثال برای اتاقی که 4 تا 6 تختخواب دارد، هزینه هر شب یک تختخواب به 50 فرانک می‌رسد. اتاق‌های خصوصی به 100 فرانک می‌رسند و اگر به دنبال امکانات خاصی مانند وعده غذایی باشید، این میزان به 120 فرانک خواهد رسید. در هر صورت صبحانه و وای فای در هاستل‎‌ها رایگان هستند.

هتل‌های اقتصادی: تعداد معدودی از هتل‌های اقتصادی در زوریخ وجود دارد و قیمت آن‌ها از 80 CHF در هر شب شروع می‌شوند. امکانات این هتل‌ها معمولا شامل Wi-Fi رایگان، تلویزیون، قهوه یا چای‌ساز و صبحانه رایگان هستند.

سه کلیک می‌تواند بهترین رزرو هتل را به شما پیشنهاد بدهد.

هزینه خورد و خوراک در زوریخ

غذاهای سوئیسی با تاثیر زیادی که از غذاهای فرانسوی‌، آلمانی و ایتالیایی گرفته ترکیبی از غذاهای گوشتی و سیب‌زمینی به همراه تعداد زیادی پنیرهای محلی است. غذاهای محبوب مردم محلی شامل گوشت گوساله و قارچ‌، فوندو (غذایی نان یا سیب زمینی)، Rösti (سیب‌زمینی‌های رنده و سرخ شده) و کوویچ است. ما در راهنمای سفر به زوریخ توصیه می‌کنیم که اگر هم غذاهای محلی را امتحان نکردید، هرگز پنیر و شکلات سوئیسی را از دست ندهید. 

اگر به دنبال وعده‌غذایی ارزان قیمت هستید، کافه‌ها بهترین گزینه هستند و برای ناهار بین  9-15 CHF هزینه دارند. یک رستوران ارزان قیمت در حدود 25 CHF هزینه خواهد داشت، درحالی‌که سه وعد‌ه‌غذایی به صورت میانگین چیزی در حدود 60 فرانک هزینه دربردارد. در مورد نوشیدنی‌ها نیز قیمت از 7 شروع می‌شود تا 15 فرانک.

اگر اهل فست فود هستید، مک دونالد یک وعده غذایی کوچک را در حدود 15 فرانک می‌فروشد، در حالی که یک پیتزا بزرگ قیمتی معادل با 15-21 CHF دارد.

همچنین، شما می‌توانید با مراجعه به سوپرمارکت‌های محلی و خرید موادغذایی خود، هزینه خورد و خوراک را در طول سفر کاهش دهید. به خصوص اگر در هاستل اقامت دارید؛ چون اغلب دارای آشپزخانه هستند. در این صورت انتظار داشته باشید که در یک هفته چیزی در حدود 140 فرانک بابت مواد خوراکی مانند ماکارونی، برنج، تخم مرغ، محصولات فصلی و مقداری گوشت بپردازید. سوپرمارکت‌های اصلی MINGRO ، COOP و SPAR هستند. البته کوپ گرانترین است.

بودجه پیشنهادی برای کسانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند

بودجه کم:

برای آن دسته از کسانی که بودجه روزانه 100 فرانک در سفر به زوریخ را در نظر دارند، شیوه سفر بدین‌گونه خواهد بود: اقامتتان در هاستل و تمام وعده‌های غذایی خودتان می‌پزید. فعالیت‌ها و گشت‌گذارهای هم بیشتر به شکل پیاده‌روی هستند و جاذبه‌هایی که ورودی رایگان دارند را می‌توانید ببینید. 

بودجه متوسط:

franc money

این بودجه روزانه  195 CHF است. احتمالا بتوانید در یک اتاق خصوصی اقامت داشته باشید. چند وعده غذایی را بیرون بخورید اما بیشتر خورد‌وخوراک را خودتان بپزید. چند بار از تاکسی استفاده کنید و به سراغ فعالیت‌ها و تفریحاتی مانند تور غذا، اسکی و بازدید از موزه بروید. 

بودجه لوکس: 

با بودجه لوکس 41 فرانک در روز، می‌توانید در یک هتل بمانید. بیشتر وعده‌های غذایی خود را در بیرون و رستوران غذا بخورید. در رفت‌وآمد بیشتر از تاکسی استفاده کنید و هر فعالیتی را که دوست دارید انجام دهید. اگر بودجه شما بیشتر از این است، خود را برای یک سفر شاهانه آماده کنید. 

راهنمای سفر زوریخ و نکات مهم صرفه‌جویی در پول

زوریخ شهری گران‌قیمت است و ما نمی‌توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم و پنهان کنیم. بااین‌حال یک سری روش‌ها وجود دارد که می‌توانید در طول سفر به شما کمک کند تا حد امکان در بودجه خود صرفه‌جویی کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند:

یک کارت گردشگری بخرید: این کارت با نقل و انتقالات رایگان فرودگاه و حمل‌و‌نقل درون شهری ارزان‌تر و همچنین پذیرش رایگان در چهل موزه زوریخ، ارزش بسیار خوبی دارد و راه به‌صرفه‌ای است. یک کارت 24 ساعته 27 CHF هزینه دارد، درحالی‌که یک کارت گردشگری 72 ساعته 53 CHF قیمت خواهد داشت.

از دوچرخه‌های رایگان استفاده کنید. در زوریخ، دوچرخه‌های شهری‌، دوچرخه الکترونیکی و دوچرخه‌های کودکان را می‌توان به صورت رایگان اجاره کرد! شما می‌توانید با حدود 20 فرانک سپرده و کارت شناسایی خود یک دوچرخه انتخاب کنید.  

وعده‌های غذایی خودتان را بپزید: پخت‌وپز غذاها بخش زیادی از هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. 

وعده ناهار را غذا بخورید: اگر می‌خواهید یک وعده‌غذایی در روز بخورید، قطعا ناهار خواهد بود. ما در راهنمای سفر به زوریخ به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ غذاهای چینی، هندی، تایلندی و خاورمیانه بروید.  

راهنمای سفر به زوریخ و سیستم حمل و نقل

حمل و نقل عمومی

Zurich

سیستم اتوبوس، قطار و تراموا در زوریخ تمام شهر را تحت یک پوشش وسیع قرار داده‌اند. در صورتی که کارت روزانه یا بلیط بخرید به راحتی می‌توانید به هر نقطه از شهر سفر کنید.

بهترین روش برای حمل‌و‌نقل عمومی استفاده از کارت Zürich است که این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت نامحدود با استفاده از تراموا، اتوبوس، راه آهن‌ و قایق در شهر و همچنین مناطق اطراف آن رفت‌وآمد کنید. هزینه 24 ساعت 27 CHF و 53 CHF برای 72 ساعت است.

تاکسی 

تاکسی‌ها در سفر به زوریخ فوق‌العاده گران هستند. در حقیقت‌، با شروع کرایه‌های پایه از 6 CHF و سپس با افزایش 3.80 CHF در هر کیلومتر‌، می‌توان گفت که تاکسی‌های زوریخ یکی از گران‌ترین‌ها در جهان هستند.

اجاره اتومبیل

اجاره اتومبیل حدود 30 CHF در روز آن هم چند روزه شروع می‌شود. هرچند که با وجود یک سیستم حمل‌و‌نقل خوب نیازی به اجاره ماشین نخواهید داشت. بااین‌حال، ما در راهنمای سفر به زوریخ به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید به سراغ اجاره اتومبیل بروید. داشتن حداقل 21 سال سن و گواهینامه بین‌المللی از شرایط این کار است.

راهنمای سفر به زوریخ و امنیت این شهر

Zurich

سوئیس یکی از امن‌ترین کشورها در جهان است (در‌حال‌حاضر در رتبه هفتم امن‌ترین قرار دارد). حتی وجود جرم‌هایی مانند دعوا و سرقت‌های کوچک هم بسیار نادر است. اما شما وسایل با ارزش خود را در جای امن قرار دهید و در مکان‌های شلوغ بیشتر دقت به خرج دهید.

اگر قصد پیاده‌روی یا اسکی در کوه‌ها را دارید‌، به گزارش‌های هواشناسی دقت کنید. 

شماره 117 برای شرایط ویژه و مواقع اضطراری است.

نسخه‌ کپی از اسناد شخصی خود، از جمله گذرنامه به همراه داشته باشید. 

در آخر

رزرو بلیط هواپیما به مقصد زوریخ می‌تواند شما را به یک سفری بی‌نظیر به کشوری فوق‌العاده ببرد. جایی که کم از بهشت ندارد و هر کجای آن که قدم بگذارید، شگفت‌زده خواهید شد. ما نیز سعی کردیم که هر آنچه را باید بدانید در قالب راهنمای سفر به زوریخ عنوان کنیم تا همه چیز را مطابق با یک برنامه‌ریزی خوب پیش ببرید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید. 

نظرات کاربران