بهترین شهرهای ایتالیا؛ از رم تا ونیز

بهترین شهرهای ایتالیا؛ از رم تاریخی تا ونیز رویایی

ایتالیا یک کشور نسبتا کوچک از نظر مساحت به شمار می‌آید اما وسعت آن در فرهنگ، موزه‌ها، غذا و ویژگی‌های دیگر آن جبران می‌شود. در این مقاله درباره شهرهای بزرگ ایتالیا از جمله رم، میلان و ونیز تا شهرهای کمتر شناخته‌شده مانند ریمینی و سیه‌نا به مطالعه می‌پردازیم. برای شناخت بیشتر بهترین و مدرن ‌ترین شهرهای ایتالیا و جاهای دیدنی هریک تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

Rome.1 

بهترین شهرهای ایتالیا

یکی از بهترین شهرهای ایتالیا برای سفر بدون شک رم است. این شهر اغلب به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای ایتالیا به بازدیدکنندگان برای اولین بار پیشنهاد می‌شود. در گذشته، این پایتخت بر امپراتوری رم حکومت می‌کرد. خرابه‌های باستانی پراکنده آن در سراسر شهر قدرت آن را به نمایش گذاشته است. این شهر دارای جاذبه‌های دیدنی معروفی مانند کولوسئوم، پانتئون، انجمن رم، شهر واتیکان و چشمه تروی بوده و معماری خیره‌کننده آن در بناها دیده می‌شود. به‌علاوه، کلیسای سنت پیتر و کلیسای سیستین در واتیکان واقع شده و یکی از جاذبه‌های برتر رم به شمار می‌آید.‌ هم‌چنین علاوه‌بر چیزهای زیادی که در این شهر برای دیدن وجود دارد، شهر Eternal ایتالیا نیز یکی از زیباترین شهرهای اروپاست که رم باستان را با رم جدید ترکیب می‌کند. در ادامه هنگامی که از جاذبه‌های اصلی بهترین شهر توریستی ایتالیا بازدید کردید و احتمالا گرسنه شدید، نوبت آن رسیده تا به رستوران‌ها و کافه‌ها بروید. شما می‌توانید در پله‌های اسپانیایی یا همان Spanish Steps بنشینید و از فضای روبه‌رو لذت ببرید یا در یکی از کافه‌های آن‌جا کاپوچینو بنوشید. شما برای بازدید از رم، حداقل به 3 روز زمان احتیاج دارید.

2. Venice 

یکی دیگر از معروف ‌ترین شهرهای ایتالیا ونیز است. ونیز به شهر رویاها شناخته می‌شود. شاید شنیده باشید که مردم می‌گویند به ونیز نروید، اما اگر مدتی را در آن‌جا بگذرانید شما نیز عاشق این شهر بزرگ و قدیمی زیبا خواهید شد. جایی که میدان سنت مارک، کاخ دوج، پل ریالتو و پل آه را در خود جای داده است. ‌ونیز همچنین به‌خاطر کانال‌ها و کلیساهای جامع  خود نیز شناخته می‌شود. علاوه‌بر آن، ونیز مکانی برای عاشقانه‌ها، به‌خصوص بعد از کم شدن جمعیت به شمار می‌آید. وقتی کشتی‌های کروز و تورهای روزانه به پایان می‌رسد، در ساعات اولیه صبح یا بعد از غروب آفتاب، خیابان‌ها و کوچه‌ها برای پیاده‌روی و قدم زدن در سطح شهر مهیا می‌شود. علاوه‌بر این، ما پیشنهاد می‌کنیم 3 روز برای گشت‌وگذار در ونیز وقت‌ بگذارید. 

3.Bologna  

یکی دیگر از بهترین‌ شهرهای ایتالیا برای مسافرت بولونیا بوده که در شمال این کشور قرار دارد. ممکن است بولونیا در کنار دیگر شهرهای بزرگ ایتالیا نادیده گرفته شود، اما پس از بررسی تجربه افرادی که نزدیک به یک‌ماه در آن و منطقه امیلیا رومانیا اقامت داشتند، باید در لیست بهترین شهرهای توریستی ایتالیا قرار گیرد. هم‌چنین این شهر به‌عنوان پایتخت آشپزی ایتالیا شناخته می‌شود که می‌توانید محبوب‌ترین غذاهای ایتالیا را در این شهر امتحان کنید. علاوه‌بر غذا خوردن، کارهای زیادی برای انجام دادن در بولونیا وجود دارد؛ دیوارهای قدیمی شهر که به قرون وسطی بازمی‌گردد و دروازه‌های منحصربه‌فرد شهر که دست‌نخورده باقی مانده از جمله آن است. هم‌چنین بولونیا خانه قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، کلیساها و برج پیزاست. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم از میدان اصلی مگور که در آن‌جا آب‌نمای نپتون قرار دارد، دیدن کنید. بولونیا دارای جاذبه‌های زیادی بوده که حداقل یک‌هفته شما را مشغول نگه می‌دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم حداقل 5 روز را برای اقامت در منطقه امیلیا رومانیا در نظر بگیرید.

رزرو تور اروپا

4. Florence

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای دیدن فلورانس به شمار می‌آید که مرکز توسکانا بوده و با هنر رنسانس از جمله شاهکارهای میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی است. در این شهر از گالری Dell’accademia و مجسمه دیوید دیدن کرده و شاهد تولد ونیز توسط Botticelli در گالری Uffizi باشید. هم‌چنین می‌توانید در اطراف میدان دومو قدم بزنید و کلیسای جامع فلورانس را ببینید. مرکز تاریخی فلورانس یونسکو به‌راحتی به‌عنوان یکی از مدرن ‌ترین شهرهای ایتالیا شناخته می‌شود که منظره‌ای دلگرم‌کننده از رودخانه آرنو و میدان میکل‌آنژ دارد. اگر به‌دنبال تجربه‌ای عاشقانه هستید، فلورانس شهری مناسب برای شماست تا دست‌دردست یک‌دیگر داده و در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده به‌سمت پل قوسی‌شکل پونته وکیو قدم بزنید. هم‌چنین می‌توانید در کافه‌های رمانتیک در میدان دلا سینوریا دم‌نوش یا قهوه بنوشید. برای اقامت در فلورانس فقط به 2 روز زمان نیاز دارید، اما برای بازدید از توسکانا حداقل یک‌هفته در نظر بگیرید.

5. Verona 

بهترین شهرهای ایتالیا

یکی از مدرن‌ ترین شهرهای ایتالیا وروناست که به‌خاطر رشته تئاتر موسیقی در کالج همیشه مردم را به‌سمت خود جذب می‌کند. امروزه این شهر، عاشقان را به‌دنبال داستان‌های رومئو و ژولیت به‌دنبال خود می‌کشاند. گردشگرانی که به ورونا؛ بهترین شهر ایتالیا برای دیدن، سفر می‌کنند به بالکن خانه ژولیت می‌آیند تا نگاهی به صحنه بالکن معروف داشته باشند و نامه‌های عاشقانه‌شان را روی دیوارها بگذارند. شما گردشگران برای درک بیشتر این کار، باید صحنه فیلم سینمایی «نامه‌هایی به ژولیت» را ببینید. علاوه‌بر آن سالن ورونا یکی از بهترین آمفی‌تئاترهای رومی در این شهر به شمار می‌آید. هم‌چنین بازدید از کلیساها و پل‌ها از دیگر جاذبه‌های ورونا به‌ حساب می‌آید.

6. Genova

جنوا یکی دیگر از بهترین شهرهای بندری ایتالیایی با یک ساحل محبوب به شمار می‌آید. این شهر یکی از شهرهایی است که کمتر مورد بازدید قرار گرفته، اما استراده نووه و مجموعه پلازی دی رولی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. جنوا با تاریخچه دریایی خود، بندر اصلی ایتالیا به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم از کاخ Via Garibaldi، کلیسای جامع روم سن لورنزو و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا، یعنی Acquario di Genova، دیدن کنید.

7. Palermo 

بهترین شهرهای ایتالیا

پالرمو یکی دیگر از معروف ‌ترین شهرهای ایتالیا به شمار می‌آید. این شهر، پنجمین شهر بزرگ این کشور و پایتخت سیسیلی با جمعیت بیش از 600 هزار نفر است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر، بازار آن است که میان اهالی منطقه محبوبیت دارد. هم‌چنین تعداد زیاد موتور سیکلت‌های آنجا، به شهر رنگ‌ولعاب شمال آفریقا را می‌دهد. هم‌چنین پالرمو مانند دیگر شهرهای توریستی ایتالیا، دارای یک کلیسای جامع بزرگ به‌نام Cattedrale Di بوده که معماری آن از سایر کلیساها متمایز است. پس از گشت‌وگذار در مرکز تاریخی این شهر و خرید در بازارها، حتما به ساحل موندلو، یکی از معروف‌ترین سواحل سیسیلی بروید، در گوشه‌ای نشسته، به طبیعت ناب خیره شده و از شنیدن صدای دل‌نشین امواج دریا لذت ببرید.

پاسپورت دومینیکا

8. Milan

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای سفر میلان است. میلان، دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر، پایتخت مد ایتالیا و جهان به‌ شمار می‌آید. در مرکز میلان، جاذبه‌های زیادی برای سرگرمی و تفریح وجود دارد. اثر هنری شام آخر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا  به نمایش گذاشته شده است. هم‌چنین میلان یکی از بزرگترین کلیساهای جهان، یعنی کلیسای جامع، را در خود جای داده است. این شهر دارای ساختمان‌ها و معماری جذابی است که زمینه دلنشینی برای عکاسی را در این شهر فراهم کرده است. هم‌چنین خیابان‌های میلان برای پیاده‌روی انتخاب ویژه‌ای به‌ شمار می‌آید؛ به‌ویژه اگر هوا بارانی باشد، قدم زدن در این خیابان‌ها انتخابی رویایی برای عاشقانه‌های‌تان است.

9. Naples 

بهترین شهرهای ایتالیا

ناپال یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای دیدن محسوب می‌شود. برخی نیز از واژه «ناپولی» به‌‌جای «ناپال» استفاده می‌کنند. ناپال سومین شهر بزرگ ایتالیا به شمار می‌رود. این شهر به‌عنوان محل تولد پیتزا، این غذای خوشمزه، شناخته می‌شود. شما تمام جاذبه‌های اصلی از جمله کاخ سلطنتی، کلیسای جامع ناپل، ویرانه‌های پمپئی، گالری Umberto و میدان    del Plebiscito را در ناپال خواهید دید. هم‌چنین توری وجود دارد که به شما فرصت آشنایی از خلیج تا مرکز تاریخی شهر را می‌دهد. همین‌طور شما می‌توانید با تاریخ و گذشته یکی از بهترین شهرهای ایتالیا آشنا شوید؛ چرا که خرابه‌های زیرزمینی رومی را توسط یک راهنمای محلی خواهید دید.

10.  Pisa

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای سفر پیزاست. پیزا در منطقه توسکانا واقع شده و به‌عنوان شهری برای بازدید در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا بیشتر مردم به‌سادگی برای دیدن برج The Leaning of Pisa  یا همان برج معروف و کج پیزا به اینجا می‌آیند. هم‌چنین کلیساها، کاخ‌ها و پل‌های تاریخی این شهر نیز، مکانی فوق‌العاده‌ای برای بازدید است. بسیاری از مردم در مسیر رم به فلورانس در یک سفر یک‌روزه از پیزا بازدید می‌کنند.

11. Siena 

بهترین شهرهای ایتالیا

سیه‌نا یکی دیگر از بهترین شهرهای زیبای ایتالیا در توسکاناست. سیه‌نا که از بهترین شهرهای ایتالیا برای مسافرت به شمار می‌رود، مرکز قدیمی‌ترین بانک جهان به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن منظره‌های چشمگیر از برج 85 متری کلیسای جامع سیه‌نا به بالای برج توره دل مانگیا بروید. هم‌چنین می‌توانید در یکی از رستوران‌ها و حیاط‌های آن بنشینید و استراحت کنید و از خوردن آب‌میوه اسپریتز آپرول لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شهر معماری ساختمان‌های آن است؛ چرا که در قسمت ورودی خانه‌ها گلدان‌های رنگی قرار دارد، تمامی خانه‌ها به‌طور یک‌‌دست دارای یک تا سه پله برای ورودی خانه هستند، درب‌ خانه‌ها نیز چوبی و سبز یا قهوه‌ای است. 

12. Rimini

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایتالیا برای سفر شهر ساحلی ریمینی است. بیشتر شهرهای توریستی ایتالیایی که ما در مورد آن‌ها صحبت کردیم، دارای مکان‌های تاریخی، کلیساها، قلعه‌ها و مکان‌های هنری هستند؛ ریمینی هم یکی از آن‌هاست. این شهر ساحلی با شن‌وماسه زیاد و سواحل واقع در امتداد دریای آدریاتیک، یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی اروپا به شمار می‌رود. هم‌چنین این مکان به‌عنوان زادگاه فلینی، فیلم‌نامه نویس مشهور، شناخته می‌شود و در طول زمان میزبان هنرمندانی از جمله لئوناردو داوینچی بوده است. هم‌چنین بناهای تاریخی رومی مانند قوس آگوستوس و پل تیبریوس در آن قرار دارد.

 13. Pompeii 

بهترین شهرهای ایتالیا

یکی دیگر از شهرهای توریستی ایتالیا شهر باستانی پمپئی است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. این شهر با وجود فوران آتشفشانی که در سال 79 میلادی رخ داد، هم‌چنان پابرجاست. بنابراین شما بازدیدکنندگان می‌توانید این مجموعه را مشاهده کنید تا با سبک زندگی و تاریخ قرن سوم قبل از میلاد آشنا شوید. هم‌چنین شما می‌توانید با تور به بازدید محل فوران آتشفشان بروید. علاوه‌بر این موارد حمام‌های حرارتی و تئاتر یونانی از دیگر جاهای دیدنی این شهر به شمار می‌آید.

14. Amalfi Coast

یکی دیگر از شهر‌های توریستی ایتالیا آمالفی است که در نزدیکی شهر ناپال قرار دارد. این ساحل که در سرتاسر جهان به‌دلیل چشم‌اندازهای مدیترانه‌ای و تنوع طبیعی آن شناخته شده است، نام شهر آمالفی را گرفته است که مرکز اصلی تاریخی و سیاسی آن به شمار می‌رود. شما در این ساحل می‌توانید از چشم‌انداز مقابل‌تان لذت ببرید و مدتی را به تماشای جزرومد آب با پس‌زمینه‌ای از ساختمان‌ها و درختان بنشینید. هم‌چنین می‌توانید به پیاده‌روی در اطراف این ساحل بپردازید. غروب‌های این ساحل چنان چشم‌نواز است که هر گردشگری برنامه‌ریزی می‌کند تا آن را تجربه کند، با تاریک شدن هوا چراغ‌های اطراف روشن شده و بازتاب نور ماه در آب دریا شگفت‌زده‌تان می‌کند. این تجربه عاشقانه‌ را از دست ندهید مخصوصا اگر برای ماه‌عسل به ایتالیا سفر کرده‌اید.

15. Cinque terre  

بهترین شهرهای ایتالیا

یکی دیگر از مدرن ‌ترین شهرهای ایتالیا شهر Cinque Terre است که از 5 روستا تشکیل شده که مراکز شهری هستند. پیاده‌روی از روستا به روستای دیگر از تفریحات گردشگران در این شهر به شمار می‌رود. روستاهای Cinque Terre عبارتند از: Monterosso al Mare ،Corniglia ،Riomaggiore ،Manarola  و Vernazza. این روستا‌ها در فاصله نزدیکی از Cinque Terre La Spezia قرار دارند. این شهر توریستی ایتالیا، به‌خاطر ساختمان‌های بلند و رنگارنگ، غذاهای دریایی تازه و لذیذ معروف است. هم‌چنین مسیر پیاده‌روی نیز برای گردشگران جهت داشتن تجربه‌ای به‌یادماندنی فراهم است.

سخن پایانی سه کلیک درباره بهترین شهرهای ایتالیا

در این مقاله به سراغ کشور ایتالیا رفتیم. درباره بهترین شهرهای ایتالیا ازجمله رم، میلان، ونیز، فلورانس و چند شهر دیگر صحبت کردیم. هم‌چنین با تاریخ، امکانات، جاذبه‌ها و تفریحاتی که در شهرهای ایتالیا وجود دارد آشنا شدیم. پس با خیالی آسوده بلیط خود را تهیه کرده و آماده سفری دل‌انگیز به یکی از این شهرها باشید. شما تصمیم دارید به کدامیک از شهرها سفر کنید؟

نظرات کاربران