Car rental in Istanbul

نکاتی مهم برای اجاره ماشین در استانبول

استانبول، شهری است که در آغوش تاریخ، فرهنگ و همزمانی با مدرنیته جلوه می‌کند. اگر به دنبال ماجراجویی در این شهر جذاب هستید و می‌خواهید هر زاویه‌ای از آن را کاوش کنید، اجاره ماشین یک گزینه بی‌نظیر است. از خیابان‌های پرانرژی تا بازارهای پرشور و از مساجد باستانی تا مناظرهای خیره‌کننده از تقاطع اروپا و آسیا، استانبول پیشنهادهای فراوانی برای کاوش دارد. در این مقاله، ما با هم به سفری در دنیای اجاره ماشین در استانبول خواهیم رفت. از مزیت‌ها و امکانات این سرویس گرفته تا راهنمایی‌هایی که به شما در انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای هر ماجراجویی کمک خواهد کرد، همه چیز را با ما تجربه کنید.

رزرو تور استانبول

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

چرا باید ماشین کرایه کنیم؟ 

اجاره ماشین در استانبول

ترکیه کشوری بزرگ است و مناظر نمادینی در سراسر کشور وجود دارد. اجاره ماشین در ترکیه یکی از بهترین راه‌ها برای گشت و گذار است. این موضوع در مورد استانبول نیز صادق بوده و وسعت این شهر بسیار زیاد است. مسلما رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد، برخی‌ها حتی برای فرار از این به سراغ تورهای گردشگری می‌روند. اما با اجاره ماشین در استانبول می‌توان تمام این مشکلات را حل و فصل کرد و به راحتی به هر کجا که دلتان بخواهد، سفر کنید. زمان خود را تنظیم کنید و هر کجا دلتان بخواهد بایستید تا از مناظر شهر لذت ببرید. 

بخوانید: همه چیز در مورد هزینه های سفر به استانبول

آیا اجاره ماشین در استانبول می ارزد؟

اجاره ماشین در استانبول می‌تواند به نسبت هزینه‌های دیگر شما ارزان تمام شود. مسلما ارزش دارد که از قبل یک ماشین کرایه کنید تا هماره در دسترستان باشد و هر کجا که بخواهید بروید. خوشبختانه شرکت‌های زیادی در همان فرودگاه اقدام به اجاره ماشین می‌کنند و شما می‌توانید از همان بدو ورود، سفری بدون دغدغه و راحت را پیش‌بینی کنید. 

 نکته کرایه ماشین در ترکیه: بزرگ‌ترین مزیت داشتن یک ماشین کرایه ای در استانبول این است که می‌توانید از مناظر غیر توریستی بازدید کنید و به سراغ هتل‌های دورتر از مراکز دیدنی شهر بروید. این همچنین به شما امکان می‌دهد در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، زیرا به طور کلی هتل‌های مناطق شهری گران‌تر هستند و گردشگران نمی‌توانند بدون ماشین خیلی از آن‌ها دور شوند.

داشتن شرایط لازم برای اجاره ماشین در استانبول

اکثر شرکت‌های اجاره‌ای دارای شرایط خاصی برای کرایه خودرو هستند. به این معنی که شما باید حداقل دارای 21 سال و گواهینامه بین المللی باشید. حتی برخی شرایط سنی را 25 سال قرار می‌دهند. 

بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

حواستان به مجوز بین المللی رانندگی (IDP)باشد

International driving license

شما برای اینکه بتوانید در استانبول یا هر کشور و شهر خارجی دیگری رانندگی کنید، باید حتما گواهینامه بین المللی داشته باشد. پروسه دریافت این گواهینامه در این زیاد طولانی نیست و کافی است یک سری مدارک خاص را ارائه دهید.

ماشین کرایه ای خود را تحویل بگیرید

اکثر شرکت‌های اتومبیل کرایه‌ای در فاصله کمی از فرودگاه استانبول قرار دارند. به سادگی در میز شرکت خودروی کرایه‌ای خود در فرودگاه بررسی کنید و آن‌ها شما را به بخش پارکینگ ماشین‌ها راهنمایی می‌کنند تا ماشینتان را تحویل بگیرید! 

بخوانید: محله های خطرناک استانبول

رانندگی استانبول در سمت راست است

همانند ایرانی رانندگی در جاده‌های کشور ترکیه در سمت راست انجام می‌شود. 

استانبول و ترکیه دارای محدودیت سرعت هستند

اجاره ماشین در استانبول

در ترکیه، محدودیت سرعت عمومی برای مناطق شهری 50 کیلومتر در ساعت، برای مناطق روستایی 90 کیلومتر در ساعت و برای بزرگراه‌ها 120 کیلومتر در ساعت است. این یک قانون کلی است و در دیگر مناطق نیز می‌توانید با مشاهده علائم جاده‌ای از میزان سرعت در آن منطقه مطلع شوید. 

حواستان باشد که با اجاره ماشین در استانبول نمی‌توانید سرعت غیرمجاز برانید. چراکه پلیس از دستگاه‌های رادار استفاده می‌کند و سرعت به دقت رصد می‌شود. در صورت گرفتار شدن شما در سرعت غیرمجاز جریمه برای شرکت اجاره صادر خواهد شد و این به معنای پرداخت هزینه‌های اضافی برای شماست. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

به علائم راه دقت کنید

علائم جاده عمدتاً به زبان ترکی هستند، اما نام مکان‌ها به راحتی قابل ترجمه هستند. تابلوهای مکرر نزدیک به پیچ‌های اصلی و شهرهای بزرگ وجود دارد و به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند. 

داشتن سیم کارت برای رانندگی لازم می‌شود

توصیه می‌کنیم هنگام ورود به ترکیه یک سیم کارت با اینترنت خریداری کنید. استفاده از نقشه راه در اینترنت می‌تواند مکان‌هایی را که قصد سفر و گشتن دارید به راحتی به شما نشان دهند. به این طریق مسیر پیمایش در حین رانندگی شما را راهنمایی خواهد کرد. می‌توانید به محض ورود به فرودگاه سیم کارت بخرید. 

بخوانید: اپلیکیشن ‌های کاربردی استانبول؛ همراهان همه‌فن‌حریف‌ سفر!

آیا در استانبول پارکینگ زیاد است؟

Istanbul parking lot

هنگام اجاره ماشین در استانبول خیلی‌ها کنجکاو هستند که بدانند، آیا در این شهر جای پارک پیدا می‌شود؟ در مراکز اصلی شهر معمولا مکان‌ها شلوغ و جای پارک کم است، اما در سطح شهر پارکینگ‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. 

پارکینگ هتل ها

هر هتلی که در آن اقامت داشته باشد، دارای پارکینگ اختصاصی است. تعداد کمی از هتل‌ها هستند که پارکینگ اختصاصی خود را ندارند. برای همین اگر قصد اجاره ماشین در استانبول را دارید، حتما از قبل چک کنید. اگر هتل شما دارای پارکینگ باشد، معمولا هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد. 

بخوانید: آشنایی با بهترین هتل های استانبول

پارکینگ در جاذبه های گردشگری

پارکینگ کافی در جاذبه‌های توریستی اصلی وجود دارد و کاملاً ایمن هستند. گاهی اوقات، یک شارژ کوچک 5 یا 10 لیر وجود دارد که باید برای پارک خودرو بپردازید. 

نکته: وسایل مهم خود را در ماشین رها نکنید. توصیه می‌کنیم در صورت همراه داشتن وسایل و چمدان‌ها حتما یک نفر در ماشین بماند. 

میزان زمان رانندگی در استانبول

اجاره ماشین در استانبول

بسته به مقصد زمان متفاوتی برای رفت و آمد خود در نظر بگیرید. هر چند که وجود اپلیکیشن‌ها راه‌یاب این کار را برای شما راحت کرده‌اند و مشخص می‌کنند که چه زمانی طول می‌کشد تا به مقصد برسید. 

نکته کرایه ماشین در ترکیه: در سفرهای طولانی‌تر، مطمئن شوید که برای توقف‌ها و مکان‌های توریستی وقت بگذارید.

بخوانید: ارزان ترین راه سفر به استانبول

کیفیت جاده‌ها در استانبول

اگر در مراکز اصلی و مهم شهر باشید، معمولا جاده‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. بزرگراه‌ها نیز به همین شکل؛ اما احتمالا در جاده‌های ساحلی با پیچ و خم‌های زیادی روبرو شوید. 

سبک رانندگی مردم ترکیه

رانندگان ترک بسیار منظم و قانون مدار هستند. بنابراین انتظار یک رانندگی راحت و بدون ناراحتی را داشته باشید.

نکته اجاره ماشین در استانبول: حواستان باشد که قبل از بیرون کشیدن یا سبقت گرفتن، هر زاویه‌ای را بررسی کنید.

وضعیت ترافیک 

Traffic in Istanbul

رانندگی در شهر استانبول با ترافیک‌های بسیار سنگین همراه است. هر چند که رانندگی در این شهر استرس زا نیست، اما برای مقابله با ترافیک نیاز به صبر زیادی دارد.

وضعیت بیمه هنگام اجاره ماشین در استانبول

بیمه کامل در ترکیه نسبتاً ارزان است. در هنگام اجاره ماشین در استانبول از شما می‌پرسند که چه نوع بیمه‌ای مد نظر دارید و ما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، بیمه کامل را انتخاب کنید. در این صورت نگران چند ضربه و خراش جزئی احتمالی نخواهید بود. 

بخوانید: بایدها و نبایدهای سفر به استانبول

وضعیت سوخت در ترکیه

اگر می‌توانید یک ماشین دیزلی اجاره کنید، بهتر خواهید بود؛ زیرا بنزین نسبتا گران است. تعداد زیادی پمپ بنزین در سطح شهر وجود دارد که اکثر آن‌ها کارت‌های اعتباری را می‌پذیرند. متصدیان خوشان در خودرو سوخت خواهند ریخت.

هنگام خرید سوخت، دو رسید دریافت خواهید کرد: یکی برای ارائه به مهماندار پیش از رانندگی برای اثبات اینکه هزینه سوخت خود را پرداخت کرده‌اید.

پرداخت عوارض در استانبول

اجاره ماشین در استانبول

در بزرگراه‌ها و پل‌ها جاده‌های عوارضی وجود دارد. در واقع اگر بخواهید از سمت آسیایی به سمت اروپایی بروید، حتما باید عوارض پرداخت کنید. 

بسیاری از این موارد در حال حاضر به توکن یا برچسب خودکار HGS (سیستم عوارض با سرعت بالا) نیاز دارند و پول نقد یا کارت اعتباری را نمی‌پذیرند. در زمان اجاره ماشین در استانبول بررسی کنید که آیا ماشین شما مجهز به ژتون عوارض خودکار است یا خیر. در غیر این صورت، از شرکت اجاره بخواهید تا برای مدت اجاره شما یکی را ارائه دهد.

بخوانید: چگونه استانبول کارت بگیریم

صندلی ماشین برای نوزادان و کودکان

قوانین می‌گوید کودکان زیر 150 سانتی‌متر و وزن کمتر از 35 کیلوگرم باید از صندلی کودک مناسب استفاده کنند. توصیه می‌کنیم صندلی کودک خود را همراه داشته باشید. 

همچنین، کودکان زیر 10 سال نمی‌توانند روی صندلی جلو بنشینند.

رانندگی در خارج از ترکیه

اکثر شرکت‌های اجاره‌ای اجازه رانندگی در خارج از کشور ترکیه را به شما نخواهد داد و فقط در داخل کشور می‌توانید سفر کنید. 

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

حرف آخر

اجاره ماشین در استانبول می‌تواند سفرتان را به یک تجربه فراموش نشدنی و البته راحت تبدیل کند. با داشتن خودرو به راحتی می‌توانید در هر کجا که می‌خواهید اقامت کنید و به هر نقطه از شهر متصل شوید. 

سوالات متداول

چگونه می‌توانم ماشین را در استانبول اجاره کنم؟

برای اجاره ماشین در استانبول، می‌توانید از شرکت‌های اجاره‌ای معتبر مانند Avis، Hertz یا Europcar استفاده کنید.

آیا مجوز بین‌المللی رانندگی برای اجاره ماشین در استانبول لازم است؟

بله، مجوز بین‌المللی رانندگی به همراه مجوز ملی رانندگی شما برای اجاره ماشین در استانبول الزامی است.

چه نکاتی برای رانندگی در ترافیک استانبول باید در نظر گرفت؟

ترافیک در استانبول گاهی پیچیده است، بهتر است در ساعات شلوغی جلوگیری از رانندگی کنید و از نقشه‌های آنلاین برای مسیریابی استفاده کنید.

آیا پارکینگ‌ها در استانبول به راحتی قابل دسترسی هستند؟

پیدا کردن پارکینگ مناسب در مراکز شهری استانبول ممکن است چالش‌برانگیز باشد؛ بنابراین، از پارکینگ‌های عمومی یا پارکینگ‌های هتل‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران