vietnam

مثل حرفه ای ها سفر انفرادی به ویتنام را تجربه کنید!

 اگر قصد سفر دارید، ویتنام کشوری جالب برای کشف است. راهنمای سفر ما در سفر انفرادی به ویتنام شامل مکان‌هایی برای اقامت، مکان‌های دیدنی ، و کارهایی که باید در ویتنام انجام دهید،  را برایتان آماده کرده ایم  تا  سفری به یاد ماندنی داشته باشید. اگر قصد سفر به آسیای جنوب شرقی را دارید، به دنبال سفر انفرادی به ویتنام باشید. اگرچه ویتنام اغلب تحت الشعاع همسایگان آسیایی خود تایلند و کامبوج است، اما  کشوری جذاب است که برخی مناطق آن هنوز نسبتاً بکر و آماده کشف شدن است.

با زیبایی های طبیعی و شگفتی های متنوع در سفر انفرادی به ویتنام ، می توانید زمانی را به قایقرانی در خلیج های زیبا، پیاده روی در کوه ها، شناور شدن در دلتا یا کاوش در شهرهای قدیمی استعماری فرانسه بگذرانید. در اینجا به اندازه کافی انگلیسی صحبت می شود تا از پس آن بربیایید و هیچ مشکلی برای  درک و برقراری ارتباط با مردم در هوشی مین، پایتخت، نخواهید داشت. ویتنام نسبت به همسایگان خود حجم کمتری از مسافران را پذیرایی می کند. سفر در داخل کشور مشکلات خاص خود را دارد به عنوان مثال، هنگام سفر انفرادی به هانوی، به صبر نیاز دارید زیرا پایتخت پر سر و صدا با ترافیک سنگین است و می تواند کمی خسته کننده باشد..

آیا سفر انفرادی به ویتنام امن است؟

Vietnam

جواب این سوال به صورت کلی بله است اما در هوشی مین باید مراقب وسایل خود باشید. در واقع شما باید مراقب کیف قاپی باشید خصوصا کیف قاپی موتوری در اینجا رایج است، بنابراین مطمئن شوید که اشیای قیمتی ، پول و تلفن خود را در جیب خود و دور از چشم نگه دارید. و کیف خود را محکم روی سینه خود  نگه دارید.

همچنین تکدی گری نیز، به ویژه توسط کودکان در مناطق توریستی بسیار رایج است. 

مانند هرجای دیگر، هنگام عکس گرفتن از یک محلی با درخواست اجازه  محترمانه رفتار کنید. ویتنامی ها بسیار کنجکاو هستند، بنابراین منتظر سوالات مختلف  و یک نوع کنجکاوی در مورد اینکه چرا تنها سفر می کنید باشید. در این کشورتا حدودی باید محافظه‌کار باشید به این معنی  که وقتی در ساحل برای آفتاب گرفتن دراز می‌کشید، به پوشش لباس مردم محلی متواضعانه احترام بگذارید. این بدان معنا نیست که شما باید کاملاً لباس بپوشید، اما به لباس محلی‌ها نگاه کنید و از آنها پیروی کنید.

چقدر زمان برای  سفر انفرادی به ویتنام باید در نظر بگیرید؟

به دلیل بزرگی، حداقل به دو هفته زمان نیاز دارید تا طعم این کشور را بچشید. اگر وقت داشته باشید، یک ماه بهتر است، اگر برای به حداکثر رساندن روزهای خود با پروازهای داخلی بروید، می توانید سفر خود را با یک کشور همسایه ترکیب کنید و به عنوان مثال در یک ماه یا شش هفته از ویتنام و کامبوج دیدن کنید.

بهترین زمان برای سفر انفرادی به ویتنام چه موقع است ؟

از آنجایی که این کشور بسیار وسیع است، آب و هوا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، بنابراین حتی اگر در یک مقصد گرم باشد، ممکن است در مناطق دیگر، مانند ارتفاعات مرکزی، سردتر باشد. شهر هوشی مین در تمام طول سال گرم است و در هر زمانی می توان از آن بازدید کرد، اما در ماه آوریل می تواند بسیار مرطوب باشد.

فصل بارانی به طور کلی از ژوئن تا اکتبر است، بنابراین اگر در این زمان سفر انفرادی به ویتنام  می کنید،  یک کت بارانی همراه ببرید. باران گاهی اوقات می تواند یک استراحت خوشایند برای دوری از گرما باشد، و ممکن است فقط برای مدت کوتاهی باران شدید ببارد و در بقیه روز یا شب صاف شود. اگر به خلیج ها لونگ سفر می کنید، بهتر است از سفر به آنجا در فصل بارانی اجتناب کنید.

نوامبر تا مارس ماه های خوبی برای سفر انفرادی به ویتنام  هستند، زیرا می تواند در شمال خنک تر و در جنوب کمتر مرطوب باشد. همچنین مقصد خوبی برای تعطیلات کریسمس در جنوب است. سعی کنید زمان بازدید خود را با فصل شکوفه ها در مناطق کوهستانی تنظیم کنید. سپتامبر تا اکتبر دوره خوبی برای دیدن شالیزارهای برنج ساپا قبل از برداشت است.

با فرودگاه های ویتنام آشنا شوید

سفر انفرادی به ویتنام

ویتنام دارای چندین فرودگاه بین المللی در هوشی مین، هانوی و دا نانگ است.  . در اینجا نحوه ورود و خروج از هر کدام را برای راحتی شما در سفر انفرادی به ویتنام  آورده ایم.

هوشی مین سیتی – فرودگاه بین المللی تان سو نهات (SGN) بزرگترین فرودگاه ویتنام است و به مرکز شهر بسیار نزدیک است. هزینه تاکسی حدود 5 پوند برای 6 دقیقه رانندگی است. گزینه  ارزان تر در سفر انفرادی به ویتنام  اتوبوس فرودگاه 119 است که هر 30 دقیقه از ایستگاه اتوبوس Mien Tay حرکت می کند و 9 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد. اتوبوس فرودگاه 109 نیز به فرودگاه می رود. اتوبوس شاتل 49 مستقیماً از فرودگاه به مرکز شهر حرکت می کند. 

هانوی :

فرودگاه بین المللی نوی بای (HAN) 45 دقیقه با اتوبوس از هانوی فاصله دارد. تاکسی حدود 18 پوند هزینه دارد و تنها 25 دقیقه طول می کشد یا می توانید با اتوبوس فقط با 1 پوند سوار شوید. شاتل های فرودگاه هانوی هر ساعت یکبار انجام می شود و 2 پوند هزینه دارد. 

دا نانگ :

فرودگاه بین المللی دا نانگ  (DAD)  تنها 4 دقیقه با دا نانگ فاصله دارد. به نظر می رسد هیچ سرویس اتوبوسی به آن وجود ندارد، بنابراین ممکن است مجبور شوید تاکسی 3 پوندی بگیرید. اگر از اینجا به هوی آن سفر کنید، فقط 30 دقیقه طول می کشد.

وقتی ترانسفر فرودگاهی خود را با  Hoppaاز قبل رزرو می کنید، ، یک سرویس ایمن و مطمئن برای سفر انفرادی به ویتنام  ، با شخصی که در فرودگاه منتظر شماست، در اختیار خواهید داشت.  برای برنامه ریزی سفر خود به سایر فرودگاه ها از Rome2Rio استفاده کنید.

گشت و گذار و  حمل ونقل درسفر انفرادی به ویتنام :

اگر در سفر انفرادی به ویتنام  از نحوه سفر مطمئن نیستید، بهتر است بدانید حمل و نقل متنوعی در ویتنام وجود دارد. اگر وقتتان کم است، پرواز داخلی را در نظر بگیرید. یک خط هوایی ارزان به نام  VietJet  وجود دارد که در سراسر ویتنام پرواز می کند. می توانید از دانانگ به شهر هوشی مین در 1 ساعت و 15 دقیقه پرواز کنید و سپس از فرودگاه دانانگ به هوی آن سفر کنید.

سفر با قطار  – سفر با قطار در ویتنام  در مسیر مشخصی وجود دارد و شما می توانید از مینی بوس در سراسر کشور برای رفتن به هر نقطه از ویتنام که قطار نمی رود استفاده کنید. ویتنام کشوری طولی است، بنابراین مسافت ها می تواند بسیار طولانی باشد. برای مسافت های طولانی ، بهترین راه در سفر انفرادی به ویتنام  ، سوار شدن به یکی از قطارهای شبانه از Sapa به هانوی یا پرواز از هانوی به Danang  یا هانوی به Hue است (که فقط 1 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد).

راه های دیگر را امتحان کنید!

وقتی اینجا هستید، ممکن است بخواهید سوار اکسپرس Reunion شوید. راه آهن شمال-جنوب هانوی را به شهر هوشی مین متصل می کند و این اصطلاح برای هر قطاری که در امتداد خط شمال – جنوب حرکت می کند صدق می کند. راه آهن نماد ویتنام متحد است که از مزارع برنج و شهرهای کوچک عبور می کند. قطارها دارای گزینه های مختلف برای نشستن و خواب هستند مانند صندلی های اتوبوسی، کابین (با 6 تخت) یا کابین (با 4 تخت). شما همچنین  می توانید برای حفظ حریم خصوصی بیشتردر یک کابین VIP  اقامت کنید.

حمل و نقل با قایق  – قایق ها شکل دیگری از حمل و نقل عمومی در ویتنام هستند و همچنین قایق های شبانه مانند قایق شبانه به خلیج هالونگ وجود دارد که اگر به تنهایی به ویتنام سفر می کنید عالی هستند. برخی از مقاصد را می توان به راحتی از طریق زمینی طی کرد، مانند Hue به Hoi An.

Vietnam

اتوبوس  – اگر در سفر انفرادی به ویتنام  کوله‌پشتی گردی می‌کنید، می‌توانید از جنوب به شمال  با اتوبوس سفر کنید و اتوبوس‌های صندلی خواب شو را برای سفرهای شبانه انتخاب کنید (بهترین راه برای سفر شبانه در ویتنام). آنها راحت هستند و هزینه های سفر شما را کاهش می دهند زیرا بلیط اتوبوس به نوعی هزینه اقامت شما است. در ویتنام می توانید  اتوبوس های محلی  را رزرو کنید. به عنوان مثال، برای رفتن از هانوی به خلیج هالونگ، می توانید 2 ساعت و 40 دقیقه با اتوبوس سفر کنید و سپس با کشتی 30 دقیقه ای به خلیج هالونگ بروید. PSD Express یا Giant Ibis اتوبوس‌های راحت با تهویه مطبوع با آب و تنقلات رایگان هستند.

نظرتان با یک پیشنهاد متفاوت چیست؟

موتورسیکلت با راننده اجاره ای   – یکی از کارهای جالب در سفر انفرادی به ویتنام و بهترین راه برای تجربه سفرهای جاده ای این است که پشت موتور سیکلت با راننده اجاره ای سفر کنید. این روش سفر در ویتنام یک تجربه جدید است و می توانید برای موتور سواری Ha Giang Loop یک راننده استخدام کنید یا با Hue Easy Driver از Hue به Hoi An سفر کنید.

شما همچنین میتوانید از  یک نقشه آفلاین مانند maps.me برای رفت و آمد استفاده کنید ویا یک برنامه تاکسی اینترنتی مانند Grab یا Uber را دانلود کنید تا از فرودگاه به محل اقامت خود برسید. BaoLau یک وب سایت مفید برای رزرو حمل و نقل شما در سفر انفرادی به ویتنام است.

آنچه باید در شهر هوشی مین ببینید!

شهر هوشی مین برای کاوش با پای پیاده عالی است، اما عبور از جاده هایش آسان نیست. اگر ترجیح می دهید در سفر انفرادی به ویتنام به جای پیاده روی از وسایل نقلیه استفاده کنید، هیچ چیز سرگرم کننده تر از پریدن به پشت موتورسیکلت (با راننده) برای بردن شما به یک تور خصوصی نیست. هوشی مین شهری است که برای صحنه هنری اکشن و موسیقی  آماده شده است. معماری زیبای آن  را در روز ببینید و در غروب آفتاب زندگی شبانه اش را تجربه کنید.

وسعت شهر، سروصدا و ترافیک بی‌نظم می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، بنابراین قبل از حرکت به خودتان زمان بدهید به آن عادت  کنید (و از غذاهای خوشمزه خیابانی و تنقلات لذت ببرید). اگرچه هوشی مین پایتخت نیست، اما بسیاری از پروازهای ارزان به اینجا پرواز می کنند، بنابراین پایگاه خوبی برای شروع سفر انفرادی به ویتنام است.

شروع کنیم!

برای شروع می توانید وقت خود را به بازدید از آثار قدیمی جنگ، موزه‌ها، کلیسای جامع نوتردام با آجر قرمز بگذرانید یا فقط در یکی از مهمان‌خانه‌های کنار رودخانه استراحت کنید. در منطقه Le Loi، پشت بام های زیادی برای حضور پیدا خواهید کرد.

هنگامی که به ویتنام سفر می کنید، موزه بقایای جنگ یکی از مکان هایی است که باید در سفر انفرادی به ویتنام ببینید تا درباره جنگ ویتنام بیشتر بدانید. اگرچه این یکی از جاذبه های گردشگری ویتنام است، اما آماده باشید تا احساساتی شوید زیرا روایت و عکس های جنگ بسیار تکان دهنده است. قربانیان مین های باقی مانده از جنگ در مغازه های سوغات فروشی کار می کنند.

برای دیدن مناظر عالی در سفر انفرادی به ویتنام ، به مرکز خرید پانوراما سایگون (که زمانی بلندترین ساختمان بود) یا بلندترین برج مالی Bitexco بروید. در نزدیکی قصر می توانید از بازار بن تن کالاهای ارزان تهیه کنید.

رودخانه مکونگ

سفر انفرادی به ویتنام

این شهر پایگاه خوبی برای بازدید از تونل‌های کو چی  است که ویتنامی‌ها در طول جنگ ویتنام از آن به عنوان راهی برای حمل تجهیزات و زندگی در آن استفاده می‌کردند. در سفر انفرادی به ویتنام  هنگام بازدید از  دلتای مکونگ،  با یک sampan (قایق کف تخت چوبی) از طریق کانال ها عبور کنید و سرعت حرکت بروی رودخانه مکونگ را کم کنید تا از بازارهای شناور در Can Tho بازدید کنید. سبزی‌های سرسبز، شالیزارهای برنج، و رودخانه‌هایی را خواهید یافت که همگی به زیبایی در هنگام قایق‌سواری یا کایاک سواری به هم بافته شده‌اند .

دا لات

در سفر انفرادی به ویتنام  به ارتفاعات مرکزی بروید و چند روز را در دالات بگذرانید، منطقه کوچکی از ویتنام، که بخشی از مسیر معمولی توریستی نیست. منطقه کوهستانی جذاب با کاخ‌های استعماری، ویلاهایی به سبک فرانسوی و دریاچه Xuan Huong. دالات شهر دوست داشتنی است. از اینجا می توانید از سه آبشار مختلف دیدن کنید و حتی در آنها شنا کنید. قبل از پیاده روی به سمت آبشارهای رعد و برق، از منطقه قهوه Buon Ma Thout دیدن کنید تا طعم بی نظیر قهوه را در سفر انفرادی به ویتنام  تجربه کنید. اگر قبلاً مزرعه فلفل را ندیده‌اید، به Pleiko بروید که در میان مزارع چای، قهوه و لاستیک احاطه شده است.

در یک خانه روستایی با یک مانونگ محلی درکنار دریاچه لک اقامت کنید. در اینجا می‌توانید اجرای منونگ گونگ را تماشا کنید و سنت ماهیگیری آن‌ها را در حالی که توسط تپه‌های کم ارتفاع احاطه شده‌اید تماشا کنید. سنترال هایلندز برای مجردهای فرهیخته ای مناسب است که به شیوه های سنتی زندگی کوهستانی و مردمی که در اینجا زندگی می کنند علاقه مند هستند.

خانه دیوانه به سبک اسپانیایی!

یکی از مکان های منحصر به فرد برای بازدید در سفر انفرادی به ویتنام  ، خانه دیوانه در دالات است. این ساختمان به سبک گائودی ، توسط یک معمار ویتنامی طراحی شده است، با طراحی رنگارنگ و استفاده از عناصر طبیعی، شبیه طرح هنری آنتونی گائودی  در بارسلونا است . دیدن نمای بیرونی یکی از کارهای رایگانی است که می توان در ویتنام انجام داد. اگرچه این یک مهمانخانه است (به نام مهمان خانه Hang Nga)، اما لازم نیست که مهمان باشید تا به داخل آن نگاه کنید. با پرداخت هزینه ورودی، می توانید در داخل آن پرسه بزنید و از طراحی افسانه ای آن شگفت زده شوید.

نها ترانگ

Nha Trang

هنگامی که برای رفتن به ساحل آماده شدید، به سمت جنوب به خلیج زیبای Ke Ga بروید یا جمعیت را به سمت  Nha Trang، یک شهر ساحلی محبوب دنبال کنید. . Nha Trang دارای سه دریاچه است و شما می توانید برای لذت تماشای یک ساحل شنی سفید (فقط 1.5 ساعت با اتوبوس) به ساحل Doc Let بروید یا برای ملاقات با دیگران به باشگاه قایقرانی بروید. برای دیدن تپه های شنی به مدت یک یا دو روز از Mui Me دیدن کنید. رنگ طلایی تپه ها در غروب آفتاب و سفید در اوایل صبح شگفت زده تان میکند.. Fairy Stream شما را در سفر انفرادی به ویتنام  به دره قرمز و جنگل بامبو به دنیای پریان می برد.

جزیره فو کوک

اگر عاشق ساحل هستید بهترین مکان برای بازدید در سفر انفرادی به ویتنام  ، جزیره فو کوک است، بهشت جزیره ای با سواحل ماسه ای  سفید، دهکده های سنتی و پارک ملی یونسکو. بازارهای محلی و غذاهای خیابانی را در میان استراحتگاه‌ها، بارها و کافه‌های آن بیابید. لانگ بیچ مکانی برای یک رستوران ساحلی و استراحتگاه لوکس و زیبا در جنوب کشور است.

دانانگ

سفر انفرادی به ویتنام

در کنار هوی آن، دا نانگ، شهر ساحلی قرار دارد که زمانی بندر استعماری بوده است. دا نانگ در نیمه راه بین جنوب و شمال است. نفوذ فرانسه در اینجا به راحتی در میان ساختمان های استعماری فرانسه دیده می شود و با خط ساحلی 30 کیلومتری، مکان خوبی برای توقف در ساحل است. ساحل لانگ کو و ساحل مای خه محبوب ترین ها هستند و می توانید غواصی یا اسکی روی آب را در امتداد خط ساحلی امتحان کنید.

از جمله کارهایی که در سفر انفرادی به ویتنام  باید در دا نانگ انجام دهید شامل صعود به بالای کوه های مرمر، تپه های سنگ آهک و مرمر است که در آن می توانید معابد بتکده بودایی و صنعتگران را بیابید. در بالا، می‌توانید سواحل را در دوردست ببینید، یا از کوه سون ترا، پارک ملی دیدن کنید که در آن می‌توانید در جنگل پیاده‌روی کنید و میمون‌ها را ببینید.

کلیسای جامع صورتی دا نانگ، یک کلیسای ویتنامی منحصربفرد با چشم‌انداز شهررا از برج ناقوس ببینید. صدها مجسمه سنگی و سفالی را در آن ببینید و در مورد ایل چم در موزه چم  دانستنیهای ویتنانم را یاد بگیرید. در ساحل Non Nuoc به موج سواری یا جت اسکی بروید، سپس مجسمه بودا را در Phap Lam Pagoda ببینید یا از پل اژدها، طولانی ترین پل کشور، عکس بگیرید.

هوئه

اگر اهل تاریخ هستید، حتما باید یک یا دو شب در این شهر کنار رودخانه بمانید. هوئه زمانی پایتخت سلطنتی سابق کشور بود و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های  سفر انفرادی به ویتنام  است که مملو از مقبره‌های امپراتوران باستانی، پاگوداها، معابد و رودخانه‌ای زیبا با نام‌های شگفت‌انگیز است.

هوی آن

How it is

مکان مناسبی برای آشنایی با زندگی محلی در سفر انفرادی به ویتنام  و دیدن مناطق کمتر «توریستی» این کشور است. از این فرصت استفاده کنید و یاد بگیرید که چگونه غذاهای سنتی ویتنامی بپزید یا به شکار خرچنگ در باغ های نارگیل بروید.  هنگام عبور از گذرگاه هوی آن، از Hue به Hoi An سفر کنید تا مناظر بکر و زیبای آن را ببینید . اگر به دنبال خرید یک لباس ابریشمی دست دوز هستید، به شهر ساحلی Hoi An سفر  کنید. این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو است و یک شهر بندری به خوبی حفظ شده است.

این شهر قدیمی استعماری فرانسه برخی از جاذبه های شگفت  را در میان معابد چینی پنهان کرده تا به دیدنی های  خود بیافزاید.در مجموعه معبد هندو ، در کلاس آشپزی شرکت کنید یا به جای آن قهوه و تخم مرغ محلی Bane Mee را امتحان کنید. به عنوان یکی از بهترین مکان های سفر انفرادی به ویتنام  برای خوردن غذاهای محلی، باید به اینجا بیایید و نودل هایی را که فقط در هوی آن فروخته می شود، امتحان کنید.  ضمنا یک ساحل نیزبرای آفتاب گرفتن یا شنا در این نزدیکی وجود دارد.

غارهای سونگدون

این غار هیولایی لقب “بزرگترین غار روی زمین” را به خود اختصاص داده و دلیل خوبی هم دارد.  کاملاً عظیم و فوق العاده زیبا است. برای دیدن آن به یک تور خصوصی با راهنما نیاز دارید، اما ارزش آن را دارد که یکی از معدود افرادی باشید که در سفر انفرادی به ویتنام  شکوه آن را تجربه می کنند.

آنچه باید در هانوی انجام دهید:

ویتنام شمالی روستاهای دارای اقلیت قومی زیادی در ارتفاعات خود دارد و فرصت اقامت در کنار خانواده های محلی، طبخ غذاهای سنتی و پیاده روی در ارتفاعات زیبا را فراهم می کند.

سفر انفرادی به ویتنام

در ویتنام شمالی کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت، چه تصمیم داشته باشید در حومه شهر یا درمرکز شهر هانوی،( معروف به پاریس شرق) بمانید. هانوی می تواند برای برخی در سفر انفرادی به ویتنام آشفته و کمی گیج کننده باشد، اما حال و هوای خوبی دارد. زمانی که در هانوی هستید، حتما از مقبره هوشی مین، محل استراحت محبوب ترین رهبر ویتنام دیدن کنید. با تاریخ غنی آن آشنا شوید 

یکی از بهترین کارهایی که در سفر انفرادی به ویتنام هستید می توانید انجام دهید تماشای  نمایش عروسکی آب  در هانوی است. این سنت در شمال ویتنام از شالیزارهای برنج  سرچشمه می گیرد، جایی که مردم محلی عروسک های خود را در حالی که در شالیزارهای برنج  در آب ایستاده اند  به  رقص ذر می آورند و شالیکاران را سرگرم می کنند. این یک شکل از هنر روستایی است که به قرن یازدهم باز می گردد و معمولاً با موسیقی سنتی همراه است. تماشای نمایش یکی از کارهای توریستی در سفر انفرادی به ویتنام است و نمایش های عروسکی آب در تئاتر عروسکی آب  تانگ لانگ نیز برگزار می شود که در مجموع حدود یک ساعت طول می کشد. 

به سمت دریاچه!

اگرگشت و گذار ذر محله های قدیمی هانوی را زیاد دوست ندازید، به سمت دریاچه بروید و مردم محلی را که صبحانه  خود را با نوشیدن چای و رقصیدن با سگ‌ها همراه می‌کنند تماشا کنید . هانوی قابل پیاده روی است و به راحتی می توان جاذبه های اصلی را در یک روز دید.روزتان را با بازدید از موزه زنان در نزدیکی دریاچه شروع کنید چون ارزش دیدن دارد .سپس  یک تور غذای خیابانی داشته باشید و به یک سفر دریایی در خلیج هالونگ بروید، یکی از شگفت انگیزترین مکان های کشور و یکی از بهترین چیزها یی است در سفر انفرادی به ویتنام می توانید تجربه کنید، اگرچه می تواند کمی توریستی باشد.

چگونه در اطراف هانوی بگردیم ؟- بیشتر چیزهایی که در هانوی باید دید نزدیک به هم هستند، بنابراین اگر از پیاده روی لذت می برید، می توانید وقت خود را برای دیدن مناظر اختصاص دهید یا  ریکشا سوار شوید تا شهر را به طور کامل تماشا کنید.. تاکسی موتورسیکلت نیز یکی از رایج ترین و آسان ترین راه ها برای گردش درشهر است، اما باید چانه بزنید و آدرس جایی که می خواهید بروید را داشت باشید. اگر دوست ندارید با موتور سیکلت گزدش کنید میتوانید در خیابان های هانوی سوار توک توک شوید.

ذخیره‌گاه طبیعی  Pu Luong

یکی دیگر از مکان‌هایی که وقتی در شمال هستید در سفر انفرادی به ویتنام باید بروید، ذخیره‌گاه طبیعی  Pu Luong است.  مکانی  ایده‌آل برای خارج شدن از مسیر قدیمی و دیدن یکی از مکان‌های ناشناخته ویتنام، به دور از هیاهوی گردشگران.  مکانی برای دوستداران  طبیعت  با کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌ها  است که در ترکیب طبیعت جذاب ویتنامی‌ قرار دارد. در این محیط بکر می توانید در یکی از خانه‌ها ی محلی بمانید و از جوامع قومی  سفید و سیاه‌پوست،تولید صنایع دستی، شنا در آبشارها و پیاده‌روی در شالیزارهای برنج را یاد بگیرید. پولنگ 150 کیلومتر از هانوی فاصله دارد و از طریق یک شاتل خصوصی قابل دسترسی است  . 

ساپا

Sapa

اگر کمی بیشتر به شمال سفر کنید، با قطار شبانه ۸ ساعته از هانوی به استان لائو کای خواهید رسید. ساپا تنها 30 دقیقه با شما فاصله دارد و اگر اهل طبیعت گردی هستید، ساپا منطقه ای زیبا برای پیاده روی است. ساپا دریایی بی پایان از کوه های سبز و شالیزارهای برنج است که شبیه صحنه ای از فیلم است. فن سی پان بلندترین کوه ویتنام نیز در ساپا قرار دارد و یکی از دیدنی های سفر انفرادی به ویتنام در شمال است. از پیاده روی های روزانه گرفته تا پیاده روی های چند روزه، هنگام قدم زدن در شالیزارهای برنج، مناظر خیره کننده ای را پشت سر خواهید گذاشت. خانه ای را برای چند روز انتخاب کنید و تجربه ای اصیل و فرهنگی را احساس کنید.

Mai Chau

منطقه ای در 160 کیلومتری هانوی است و جایگزین خوبی برای Sapa است. شما همچنین می توانید در اینجا بمانید و تکنیک های بافت سنتی آنها را یاد بگیرید. اگر با موتور سفر می کنید، مو کانگ چای کمتر توریستی است اما دسترسی به آن بدون وسیله نقلیه دشوار است.

مو کانگ چای

کاوش در کوه های سبز و شالیزارهای برنج در مو کانگ چای ادامه دارد. این نماها هرگزدر سفر انفرادی به ویتنام قدیمی نمی‌شوند، اما اگر فقط زمان برای رفتن به یکی از آن‌ها را داشته باشید، می‌توان ساپا و مو کانگ چای را با همان جلوه عوض کرد. این نقطه به دلیل غروب های رنگارنگ و رنگ طلایی درخشانی که بوته های برنج در هنگام برداشت به آن تبدیل می شوند، مشهور است.

آبشار  Ban Gioc-detian

سفر انفرادی به ویتنام

برخلاف تصور رایج، در واقع باید به درون آبشار بروید. حداقل در مورد این آبشارها این کار را بکنید  زیراواقعا” خیره کننده هستند. می توانید با قایق به لبه آبشار بروید یا در استخرهای فیروزه ای زیر آن شنا کنید، در هر صورت، از هر لحظه بودن کنار این آبشارزیبا درسفر انفرادی به ویتنام  لذت ببرید،چون  بهتر از این نمی شود!

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ یکی از میراث جهانی یونسکو است و یک منطقه واقعاً محبوب با کوه های آهکی است که این خلیج را پوشانده اند. مردم برای غواصی، کایاک و صخره‌نوردی به اینجا می‌آیند و یکی از سفرهای دریایی متعدد این منطقه را برای دیدن آب‌های بکر و کوه‌های حماسی از نزدیک انجام می‌دهند. سواحل اینجا خیره کننده است و جزایر زیبایی برای گذراندن شب با چشم اندازهای عالی وجود دارد. خلیج هالونگ می‌تواند گران‌تر از سایر مناطق در سفر انفرادی به ویتنام باشد و ممکن است بیش از حد شلوغ باشد، بنابراین به جای سفر یک روزه، یک سفر دریایی شبانه (2 روز و 1 شب) داشته باشید تا از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید.

جزیره Cat Ba

Cat Ba

برای دوری از شلوغی، از هانوی به جزیره Cat Ba بروید. می توانید شب را بمانید و با قیمت کمتری یک روز با قایق به خلیج هالونگ بروید. در اینجا می توانید مسیرهای کوهستانی را پیاده روی کنید، در ساحل آفتاب بگیرید و در امتداد تفرجگاه قدم بزنید. جزیره Cat Ba همچنین محل زندگی یکی از در معرض خطرترین پستانداران جهان – لانگور سر طلایی است.

نین بین

منطقه ای دیدنی شامل شالیزارهای بی‌پایان برنج و کوه‌های زیبا برای کاوش است. همچنین منظره ای باورنکردنی از کوه اژدها دارد که باید در سفر انفرادی به ویتنام از آن دیدن کنید. به سمت بالای کوه بروید تا خودتان این منظره کاملا نفس گیر را ببینید.

پیشنهاد ما برای اقامت شما در سفر انفرادی به ویتنام:

از هتل های بین المللی ویتنام در شهرهای بزرگ، استراحتگاه های ساحلی لوکس و استراحتگاه های ساحلی ویتنام گرفته تا هاستل های ارزان، اقامتگاه های زیادی در سفر انفرادی به ویتنام خواهید یافت. ممکن است لازم باشد علاوه بر هزینه اتاق خود مالیاتی بپردازید و انتظار داشته باشید که محل اقامت پاسپورت شما را نیز بخواهد.

مهمان‌خانه‌های محلی را در امتداد رودخانه پیدا خواهید کرد که ممکن است از یک روش خاص برای پرداخت استفاده کنند . در مهمان‌خانه‌های محلی همه غذاها و نوشیدنی‌هایی را که مصرف می‌کنید در دفترچه مهمان یادداشت می‌کنید و هنگام خروج پول را پرداخت می‌کنید. اتاق ها معمولاً طرفدار بسیاردارند وباید برای تهویه مطبوع هزینه اضافی پرداخت کنید.

برای یک تجربه فرهنگی بیشتر، ارتفاعات مرکزی و شمالی ویتنام اقامتگاه های سنتی را در جوامع محلی به شما  ارائه می دهند. آنها می توانند کاملاً ابتدایی باشند اما قطعاً یک تجربه اصیل ویتنامی هستند.

در سفر انفرادی به ویتنام همچنین می توانید از Airbnb  استفاده کنید و  در اولین اقامت خود 20 دلار پس انداز کنید یا با افراد محلی در یک اتاق  اقامت کنید و یا حتی کل آپارتمان را رزرو کنید.

دالات – خوابگاه مخفی آقای روت

سفر انفرادی به ویتنام

اگر قصد سفری مقرون به صرفه به ویتنام دارید، هاستل مستر روت در فاصله کمی از دریاچه ژوان هونگ قرار دارد. می توانید دوچرخه یا ماشین اجاره کنید یا تور روز مخفی آقای روت را رزرو کنید (که شگفت انگیز است). اتاق ها تمیز و مدرن هستند و یک تراس آفتابگیر زیبا با منظره کوه وجود دارد. مستر روت واقعا صمیمی است و کارکنان تمام تلاش خود را می کنند تا به شما  خوش بگذرد. یک خوابگاه 4 تخته، یک تخت لوکس یا یک تخت دونفره را انتخاب کنید. صبحانه  در قیمت گنجانده شده است. 

هاستل می بینمت در لیلی

اگر می خواهید در سفر انفرادی به ویتنام درهانوی بمانید،  See You At Lily’s Hostel  عالی است. این هاستل  در منطقه هانگ ترونگ، 15 دقیقه پیاده تا خانه اپرا فاصله دارد. پذیرش 24 ساعته باز است، بنابراین مهم نیست که شب دیر به هاستل برسید و رستورانی در محل وجود دارد که غذاهای محلی و غربی را سرو می کند و آشپزخانه ای برای پختن وعده های غذایی تان (با صبحانه) وجود دارد. هاستل رنگارنگ و پر جنب و جوش با کارکنان خوش برخورد است که می توانند تورهایی مانند تور ساپا را برای شما ترتیب دهند. یک تخت در یک اتاق مختلط 8 تخته، یا 6 تخته، یا یک اتاق دوقلو یا سوئیت انتخاب کنید.

هاستل  کوله پشتی های جمهوری

Cozy hostel

این هاستل مکانی عالی برای ملاقات و معاشرت با دیگران  است. آنها نوشیدنی  رایگان در اوایل شب ارائه می دهند تا شما را برای  پیاده روی رایگان و یا تورهای ترکیبی درون  شهر همراه کنند. صبحانه هاستل در یک تراس  با چشم انداز به  شهر فوق العاده است . دریاچه Hoan Kiem  کمتر از 1 کیلومتر با شما فاصله دارد و شما تنها چند دقیقه با بازار Dong Xuan   فاصله دارید. تخت‌ها  پرده‌ها و سوکت‌های مخصوص به خود را دارند و کمدها به اندازه‌ای بزرگ هستند که برای کیف شما مناسب باشند. اگر می خواهید در سفر انفرادی به ویتنام با دیگران ملاقات کنید ، این هاستل عالی است. یک تخت را در یک اتاق   8 تخته یا  یک اتاق دو نفره انتخاب کنید.

 خانه دنج 160

این هاستل دنج در یک موقعیت عالی، درنزدیکی  تعداد زیادی رستوران و بار و فاصله پیاده روی تا جاذبه های ویتنام و کارهایی که باید در شهر هوشی مین انجام دهید، قرار دارد. (اگر مشکلی ندارید پیاده روی کنید)، هاستل در یک خیابان فرعی به دور از سر و صدای خیابان های شلوغ. با اتاق‌ها بزرگ، تمیز و شیک قرار دارد . می توانید با کارکنان هاستل تور رزرو کنید و صبحانه بوفه (به علاوه میوه رایگان) دریافت کنید.

Hoi An  زیر درخت نارگیل

اگر به مکانی برای تجدید قوا نیاز دارید و مطمئن نیستید کجا بمانید، این خانه جذاب برای برقراری ارتباط مجدد با طبیعت عالی است. یک مسیر خصوصی منتهی به ساحل دارد ، مطمئناً آماده برای ماجراجویی بعدی خود در سفر انفرادی به ویتنام  اینجا را ترک خواهید کرد. یک تخت  دو نفره یا یک اتاق خصوصی دو نفره استاندارد انتخاب کنید. همه دارای پنکه و لوازم بهداشتی و دوش هستند. صبحانه شامل نمی شود و باید  هزینه اضافی بپردازید.

Hue – Bonjour Hostel

سفر انفرادی به ویتنام

اگر در سفر انفرادی به ویتنام  اقامت در Hue را انتخاب می کنید، این هاستل یک انتخاب عالی است. . Bonjour Hostel  نزدیک به بارها و رستوران‌ها و در چند قدمی ارگ است. اتاق ها تمیز و دارای پنکه یا تهویه مطبوع و آب گرم هستند. تخت ها راحت هستند و پرده های مخصوص به خود را برای حفظ حریم خصوصی دارند. قهوه و چای رایگان و پنکیک موز برای صبحانه وجود دارد . کارکنان نیز عالی هستند. تنها نقطه ضعف این است که اگر عجله دارید ممکن است مجبور شوید برای دوش گرفتن  درصف بایستید. یک تخت در اتاق 6 تخته یا یک اتاق دو نفره را انتخاب کنید.

در آخر

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را در سفر انفرادی به ویتنام میتوانید ببینید و البته نمی‌خواهید هیچ یک از بهترین جاذبه ها و مناظر ویتنام را از دست بدهید، همراه ما باشید!

از رزرو بلیط هواپیما تا اقامت در بهترین هتل ها؛ فقط کافیه که با سه کلیک همراه باشید!

نظرات کاربران