پل دستان خدا ویتنام، فرصت راه رفتن روی دستان خدا

کشور ویتنام یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است. جاذبه‌های گردشگری این کشور آنقدر تماشایی هستند که هر سال گردشگران بسیاری را جذب این کشور می‌کنند. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور که احتمالا عکس‌های آن را دیده‌اید پل دستان خدا ویتنام است. این پل طلایی و باشکوه بر روی دو دست غول‌آسا ساخته شده و اینطور به نظر می‌رسد که این دست‌ها پل را نگهداشته‌اند. اگر قصد سفر به ویتنام را دارید باید بازدید از این پل و مناظر اطراف آن را در برنامه سفر خود بگنجانید. در ادامه با ما همراه باشید تا به گوشه و کنار پل دستان خدا ویتنام نگاهی بیندازیم و با آن آشنا شویم.

رزرو تور اروپا

یک تور جذاب همراه با رزرو بلیط هواپیما در سه کلیک میتوانید تجربه کنید

پل دستان خدا ویتنام کجاست؟

پل دستان خدا ویتنام

پل دستان خدا ویتنام به پل طلایی یا پل دستان طلایی نیز شهرت دارد و در میان تپه‌های بانا قرار گرفته است. این منطقه تنها یک ساعت با ماشین از هوی‌آن یا دانانگ فاصله دارد. بنابراین اگر در یکی از این دو شهر اقامت دارید می‌توانید یک نیم روز خود را برای بازدید از پل دستان طلایی ویتنام اختصاص دهید. 

منطقه تفریحی بانا هیلز

بانا هیلز یک پارک تفریحی عجیب‌وغریب و در عین حال جذاب است و همانطور که از نامش پیداست بر بالای یک تپه قرار دارد. این منطقه را عجیب می‌دانیم چون به محض اینکه وارد آن می‌شوید انگار از ویتنام خارج شده‌اید. بر روی این تپه‌ها که خانه پل طلایی ویتنام نیز هستند چند قلعه و مجسمه جالب و دیدنی وجود دارد که حس ورود به اروپا یا فرانسه را به شما می‌دهند. در این پارک همه چیز نامی فرانسوی دارد که احتمالا دلیل آن به دوران طولانی استعمار فرانسه در ویتنام برمی‌گردد. پیش‌تر اشاره کردیم که بانا هیلز یک پارک تفریحی است اما توقع چیزی مثل دیزنی‌لند با ترن هوایی و بازی‌های اینچنینی را نداشته باشید. در این پارک چند بنا و رستوران با معماری‌های زیبا را می‌بینید که در واقع برای مردم محلی ویتنام عجیب‌وغریب است.

چطور به پل دستان خدا ویتنام برویم؟

پل دستان خدا ویتنام

با وسائل نقلیه مختلفی می‌توانید خودتان را به بانا هیلز و پل دستان خدا ویتنام برسانید. هرکدام از این وسایل را که انتخاب کنید شما را تا ورودی پارک تفریحی بانا هیلز می‌برند. وقتی از ورودی اصلی وارد می‌شوید باید سوار تله‌کابین شوید تا به پل طلایی ویتنام برسید. ایستگاه اول این تله‌کابین طولانی هوی‌آن نام دارد و اسم ایستگاهی که باید در آن پیاده شوید مارسِی است. پارک از ساعت 7:30 صبح باز می‌شود و اگر زود خودتان را به آنجا برسانید لازم نیست در صف طولانی تله‌کابین منتظر بمانید. این تله‌کابین طولانی حدود 25 دقیقه طول می‌کشد تا به پل دستان طلایی ویتنام برسد. در مسیر صعود مناظر فوق‌العاده زیبای تپه‌های بانا را می‌بینید. پس از گذشت حدود 20 دقیقه از صعود سر انگشتان دست‌های غول‌پیکر کم‌کم نمایان می‌شوند. حال ببینیم با چه وسائل نقلیه‌ای می‌توانید به پل طلایی ویتنام برسید.

پاسپورت دومینیکا

رزرو تور سفرتان با سه کلیک انجام دهید.

اتوبوس  به مقصد پل طلایی ویتنام

اگر در شهر دانانگ اقامت دارید با اتوبوس به بانا هیلز و پل دستان خدا ویتنام بروید. این ارزان‌ترین راه برای رسیدن به منطقه بانا هیلز است. اتوبوس‌های شهر دانانگ به مقصد بانا هیلز فقط از 7:30 تا 8:30 صبح و از 2:30 تا 3:30 بعدازظهر مسافران را به مقصد می‌رسانند. برای اینکه با این اتوبوس‌ها به پل دستان طلایی ویتنام بروید باید 150 هزار دانگ هزینه کنید.

تاکسی

تاکسی راحت‌ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به بانا هیلز و پل طلایی ویتنام است. اگر چند نفر هستید تاکسی گزینه خوبی به حساب می‌آید. برای تاکسی باید بین 500 تا 600 هزار دانگ هزینه کنید.

با ماشین ترانزیت

پل دستان خدا ویتنام

برای اینکه با ماشین‌های ترانزیت به بازدید از پل طلایی بانا هیلز بروید باید به ازای هر نفر 70 هزار دانگ هزینه کنید. این ماشین‌ها را می‌توانید از 8:30 صبح تا 6 عصر رزرو کنید. این را در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید شبانه از پل دستان خدا ویتنام دیدن کنید ماشین‌های ترانزیت مناسب نیستند.

با موتور به پل طلایی ویتنام برویم

اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که سفر را ساده می‌گیرند و عاشق ماجراجویی هستند پیشنهاد می‌کنیم با موتور به پل دستان خدا ویتنام بروید. مطمئن باشید سفر با موتور و دیدن جاده‌های سرسبز در مسیر دانانگ به بانا هیلز بهترین بخش سفر شما به ویتنام خواهد بود. برای اجاره موتور باید بین 100 تا 150 هزار دانگ بپردازید. علاوه‌براین می‌توانید مدت زمان بیشتری را در این منطقه بگذرانید و با خیال راحت پل طلایی ویتنام را ببینید.

لذت یک سفر فوق العاده را میتوان با رزرو هتل های شیک چند برابر کرد.

با ماشین شخصی

بهترین و ایمن‌ترین راه برای رفتن به منطقه بانا هیلز و دیدن پل دستان خدا ویتنام استفاده از ماشین شخصی است. شما می‌توانید از شرکت‌های معتبر ماشین به همراه راننده اجاره کنید. بسیاری از راننده‌ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و قیمت‌ این ماشین‌ها نیز مناسب است. علاوه‌براین می‌توانید از راننده بخواهید برای عکاسی یا استراحت در مسیر توقف کند. این سرویس‌ها شما را تا هتل یا محل اقامتتان برمی‌گردانند.

تاریخچه و سازه پل طلایی ویتنام

پل دستان خدا ویتنام

فرآیند ساخت پل دستان خدا ویتنام در جولای سال 2017 آغاز شد و ساخت و ساز آن در آوریل 2018 به طور رسمی به پایان رسید. پل طلایی ویتنام در واقع بین ایستگاه تله‌کابین مارسِی و باغ‌های تین تای و لِ ژاردین دِآمور ارتباط برقرار می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار پل دستان طلایی ویتنام را می‌بینند محو زیبایی سازه می‌شوند. این پل 1414 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و طول آن به 148.6 متر می‌رسد و در مجموع 8 طاقی دارد که ارتفاع بلندترین آنها به 21.2 متر می‌رسد. قطعا تا به الان فهمیده‌اید که بزرگترین مشخصه این پل دو دست غول‌پیکری است که گویی آن را روی هوا نگهداشته‌اند.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک پل دستان طلایی ویتنام

پل دستان خدا ویتنام خود یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های ویتنام است و به نوعی نماد این کشور نیز به شمار می‌رود. مناظر فوق‌العاده و پانوراما از بالای این پل دیدنی‌ترین بخش این سفر خواهد بود. اما در اطراف پل طلایی ویتنام چند جاذبه گردشگری دیدنی دیگر هم وجود دارد. باغ‌های تین تای، لِ ژاردین دِآمور، انبار شراب دی‌بِی، باغ فلاور و ویلای فرنچ بانا هیلز از جمله جاذبه‌های دیدنی این محدوده هستند. اگر وقت کافی دارید حتما سری به این دیدنی‌ها بزنید. در انتهای پل دستان طلایی ویتنام یک باغ گل بسیار زیبا به سبک غربی وجود دارد که چندین مجسمه عجیب‌وغریب در آن دیده می‌شوند. یک مجسمه بودای غول‌پیکر هم در این باغ وجود دارد که از برجسته‌ترین دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود. پس از گشتن در بالای تپه با تله‌کابین به ایستگاه لوور بروید و از دهکده فرانسوی دیدن کنید. اگر گرسنه شدید می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌‌های این دهکده غذا بخورید.

اقامت در تپه‌های بانا

اقامت در تپه‌های بانا

 اگر دوست دارید کمی بیشتر در این تپه‌ها بمانید می‌توانید در هتل مرکور دانانگ فرنچ ویلا اقامت کنید. با اقامت در این هتل می‌توانید صبح زود و پیش از شلوغی از پل دستان خدا ویتنام دیدن کنید.

بهترین زمان برای رفتن به پل طلایی ویتنام

بهتر است فصل‌ خشک ویتنام یعنی ماه‌های فوریه تا آگوست را برای بازدید از پل طلایی ویتنام در نظر بگیرید. هوا در این زمان مطبوع و بسیار تمیز است. بین ماه‌های سپتامبر تا ژانویه اصلا زمان خوبی برای بازدید نیست. در این ماه‌ها هوا به شدت بارانی است و زود تاریک می‌شود، این تاریکی زودهنگام با توجه به کوهستانی بودن منطقه می‌تواند خطرناک باشد.

برخی توصیه‌ها درباره بازدید از پل دستان خدا ویتنام

به یاد داشته باشید که این پل در منطقه‌ای طبیعی قرار دارد پس حتما زباله‌های خود را جمع کنید و بعدا در سطل زباله بیندازید. به هیچ عنوان از نرده‌های پل طلایی ویتنام بالا نروید. اگر با کودک خود سفر می‌کنید حتما روی پل مراقب آنها باشید. مهم‌ترین نکته برای بازدید از پل دستان خدا برنامه‌ریزی دقیق است. پل از ساعت 7:30 صبح تا 9 شب باز است و پیشنهاد می‌کنیم صبح زود خودتان را به بانا هیلز برسانید تا با ازدحام گردشگران مواجه نشوید. از آنجا که منطقه کوهستانی است حتما یک لباس گرم با خودتان ببرید.

کلام پایانی

ویتنام جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد اما برجسته‌ترین آنها که نماد این کشور نیز به شمار می‌رود پل طلایی است. این پل زیبا به واسطه موقعیت مکانی فوق‌العاده و سازه دیدنی‌اش شهرت پیدا کرده است. مناظری که از روی پل طلایی مشاهده می‌کنید احتمالا یکی از زیباترین مناظر طبیعی کشور ویتنام است. در این مقاله کوتاه سعی کردیم پل دستان خدا ویتنام را به شما معرفی کنیم و نکاتی که هنگام بازدید از آن نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم سفری به یادماندنی به یکی از زیباترین پل‌های دنیا داشته باشید.

نظرات کاربران