ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام؛ باورنکردنی، سبز و البته بی نهایت زیبا

ویتنام کشوری است که بین دریای چین جنوبی و مرزهای لائوس و کامبوج قرار دارد، ویتنام سرزمین مناظر چشمگیر است که از تراس های سرسبز برنج و کوه های جنگلی در شمال، تا دره های زیبای ارتفاعات مرکزی و مناطق حاصلخیز را شامل می شود، همچنین دلتا و سواحل زیبای جنوب ویتنام را نیز نباید نادیده گرفت. ویتنام تا سال 938 پس از میلاد برای تقریبا هزار سال توسط سلسله های مختلف چینی اداره می شد و در قرن 19 تحت الحمایه فرانسه قرار گرفت. پس از استقلال، ویتنام وارد جنگ شد. درست است که این کشور را کشوری جنگ زده می نامند، اما امروز ویتنام کشوری پرافتخار است و می توانید دلیل آن را به وضوح ببینید، نه فقط برای دفاع شدید از استقلال خود، بلکه برای مناظر و جاهای دیدنی ویتنام!

اولین کلماتی که در مورد ویتنام به زبان می‌آیند بدون شک خلیج هالونگ است، هانوی نیز پایتخت شلوغ و پر از موتور آن است. سفر خود را به این مقصد زیبای سفر در جنوب شرقی آسیا با لیست ما از بهترین مکان های دیدنی در ویتنام برنامه ریزی کنید.

دالات | Dalat

دبی

هوای خنک در تمام طول سال و مناظر ایده‌آل دره‌های مه‌آلود، درختان سرسبز کاج و گل‌های رنگارنگ از جمله دلایلی است که دالات زمانی توسط امپراتوران ویتنامی و مستعمرات فرانسوی به عنوان یک استراحتگاه تابستانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه، این شهر جذاب در ارتفاعات مرکزی جنوبی ویتنام، مقصدی محبوب برای ماه عسل، تعطیلات آخر هفته و کسانی است که به دنبال رهایی از گرما هستند.

دالات یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام، منظره‌ای زیبا از معماری استعماری فرانسوی و ویلاهایی است که در میان مناظر رویایی قرار گرفته‌اند، که آن را تبدیل به مکانی مناسب برای پیاده روی می‌کند. این شهر به خاطر کاخ های سلطنتی اش که متعلق به آخرین امپراتور ویتنام بود، به خوبی شناخته شده است. این کاخ‌های دوست‌داشتنی مانند مهمان‌خانه Hang Nga، عجیب‌ترین جاذبه شهر برای گردشگران محسوب می‌شود. این سازه که به طور غیررسمی “خانه دیوانه” نامیده می شود، یک سازه خارق العاده با غارها، تار عنکبوت و اشکال حیوانات و انواع قارچ ها است. بازار پرجنب‌ وجوش دالات نیز مکانی عالی برای یافتن میوه‌ها، گل‌ها و سبزیجاتی است که در این منطقه رشد می‌کنند، همچنین صنایع دستی و اقلام ابریشم دوزی ویتنام نیز بسیار معروف هستند.

در خارج از شهر دریاچه‌های دیدنی، باغ‌های گل، مزارع و کوه‌هایی وجود دارد که آبشارها و مسیرهای بسیار زیبایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان ارائه می‌دهند. یکی از جاهایی که باید به آن بروید دره عشق است، دره ای فوق العاده زیبا با جنگل های کاج و دریاچه هایی که گردشگران می‌توانند از قایق سواری با پدال و دره نوردی لذت ببرند.

مای سان | My Son

این مکان مهم باستان شناسی، که به ” پسر من” معروف است، در ساحل مرکزی ویتنام در نزدیکی روستای Duy Phú واقع شده است. یکی از برجسته‌ترین مکان‌های میراث جنوب شرقی آسیا، یعنی مای سانزمانی مرکز مهم مراسم مذهبی هندو بود که در آن پادشاهان شامپا معابد متعددی را برای پرستش خدایان، شیوا، بین قرن‌های 4 و 14 ساختند.

تصور می شود مای سان زمانی بیش از 70 معبد را در خود جای داده است که با آجر و کنده کاری های تزئینی و مجسمه هایی که دارای صحنه هایی از حیوانات، کشیشان، خدایان، نبردهای افسانه ای و کتیبه هایی به زبان سانسکریت و شامپا ساخته شده، امروز مای سان مجموعه ای از ویرانه ها را در حالات مختلف آشفته نشان می دهد که با تعمیر و باز سازی، همه در چند گروه مختلف مرتب شده اند.

در داخل شهر نیز موزه ای وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند از نمایشگاه ها دیدن کنند تا ویرانه ها را از نزدیک ببینند و بهتر درک کنند. در نزدیکی ورودی My Son چند کافه، فروشندگان مواد غذایی و یک مغازه سوغاتی وجود دارد. در ساعات خاصی از روز، بازدیدکنندگان می توانند اجرای زنده رقص Champa را تماشا کنند. علاوه بر این، این مکان توسط جنگل، تپه ها و یک دریاچه احاطه شده است که بازدیدکنندگان می توانند از پیاده روی و کایاک سواری در آن لذت ببرند.

Phu Quoc

دبی

Phu Quoc یک جزیره دیدنی در خلیج تایلند است. در حالی که رسما بخشی از ویتنام را تشکیل می‌دهد، جالب است بدانید از نظر جغرافیایی نیز به کامبوج نزدیک تر است. امروزه، جنگل های استوایی متراکم، سواحل شنی نرم و تپه های موج دار این جزیره دیدنی طرفداران زیادی دارد. این جزیره تاریخ شگفت انگیزی دارد، زیرا ابتدا به عنوان یک پایگاه مبلغان فرانسوی و سپس به عنوان یک زندان دوران جنگ استعماری فرانسه از آن استفاده می‌شده، همچنین از آن زمان یک رفرمخانه تاریک به جا مانده که امروز می توانید از آن بازدید کنید.

گذشته از تاریخ آن، این جزیره به دلیل طبیعت گرمسیری جذابش بسیار وسوسه انگیز است. با رفتن به آن جا می‌توانید روزها را در Phu Quoc به آفتاب گرفتن در سواحل شنی، اسکوتر در اطراف دهکده های ماهیگیری، بازدید از مزارع مروارید و فلفل و پیاده روی به سمت آبشارها بگذرانید.

این جزیره به خاطر غذاهای دریایی اش هم معروف است، با رفتن به آن جا فرصت را از دست ندهید و سس ماهی معروف Phu Quoc (nuoc mam) را حتما امتحان کنید، حتی می توانید تا زمانی که در آن جا هستید از یکی از کارخانه های سس ماهی نیز دیدن کنید!

حتما تا به الان متوجه شده اید که جاهای دیدنی ویتنام به زیبایی هرچه تمام تر اند!

Phong Nha-Ke Bang National Park

پارک ملی Phong Nha-Ke Bang که در استان کوانگ بین در منطقه ساحلی مرکزی ویتنام واقع شده است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام است. این پارک ملی که محل فیلمبرداری 2017 Kong: Skull Island بود بسیار شهرت پیدا کرد و با داشتن فرودگاه بین‌المللی در نزدیکی‌اش، برای گردشگران محبوب‌تر از همیشه شد.

پارک ملی Phong Nha-Ke Bang در سال 2010 به روی عموم باز شد، جذابیت این پارک ملی فرار از شهر است. در اینجا، وقتی با سرعت خود در جنگل‌های کنگ می‌چرخید، انگار زندگی را در مسیر آهسته تجربه می‌کنید. کوه‌های کارست که در آن جا واقع شده‌اند 400 میلیون سال قدمت دارند، همچنین صدها غار و رودخانه مخفی برای کاوش نیز وجود دارد. فراموش نکنید که در سفرتان به ویتنام از غار سون دونگ باید بازدید کنید. این غار که جنگل مخفی و رودخانه‌ای زیرزمینی در خود جای داده است، یکی از بزرگترین غارهای روی زمین به شمار می‌رود.

به دلیل موقعیت مکانی آن در نزدیکی مرز لائوس، دسترسی به پارک به شدت کنترل می شود و بازدیدکنندگان می توانند انتظار داشته باشند که یک حضور نظامی قوی در این مکان ببینند. این موضوع عمدتا به دلیل جنگ است، این پارک دارای بالاترین تعداد بمب های منفجر نشده در جهان است، به همین دلیل است که بازدیدکنندگان فقط می توانند با راهنمای تور دارای مجوز از این مکان دیدن کنند.

Ho Chi Minh City

ویتنام

هوشی مین که قبلاً با نام سایگون شناخته می شد، بزرگترین شهر در کل ویتنام است. این شهر همچنین پایتخت قدیمی جمهوری ویتنام است. هنگامی که سایگون در سال 1975 سقوط کرد، به HCMC تغییر نام داد، با این حال نام سابق آن هنوز هم امروزه استفاده می‌شود، به‌ویژه هنگامی کسی می‌خواهد قلب تپنده شهر را توصیف ‌کند.

هوی شی مین شهری است که همه نوع جاذبه‌ای را در خود جای داده، معابد، موزه ها، پارک ها و مراکز خرید. به هر چیزی که علاقه داشته باشید، می‌توانید در این شهر پیدایش کنید. برای تماشای همچنین می‌توانید برای تماشای منظره خیره کننده 360 درجه ای از شهر به بالای اسکای دک سایگون بروید، به خصوص در شب که چراغ ها چشمک می زنند و منظره‌ای زیباتر را به وجود می‌آورند.

علاقه مندان به تاریخ نباید فرصت کاوش در شبکه اسرارآمیز تونل های Cu Chi را از دست بدهند، زیرا مقر بسیاری از عملیات های نظامی در طول جنگ ویتنام بوده است.

پنج طبقه کاخ اتحاد مجدد که به عنوان کاخ استقلال شناخته می شود، مکان جذابی برای رفتن است. این مکان یک نقطه مشهور در تاریخ ویتنام است زیرا زمانی را به تصویر می‌کشد که سایگون در اثر شکستن یک تانک از دروازه‌های کاخ سقوط کرد. ماکتی از همین تانک نیز روی چمن های بیرون کاخ دیده می شود. اگر کنجکاو هستید که درباره جنگ بیشتر بدانید، بازدید از موزه بقایای جنگ یا موزه تاریخ ویتنام لذت خواهید برد.

اینجا را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام از دست ندهید!

Mekong Delta

دلتای مکونگ، با نام مستعار «کاسه برنج ویتنام»، شبکه‌ای از آبراه‌های سرسبز در ویتنام است که به خاطر خاک‌های غنی از مواد مغذی عالی و اکوسیستم‌های متنوعش معروف است، سواحل آن مجموعه‌ای واقعی از میوه‌ها، سبزیجات، مزارع برنج و مزارع گاو است که آن را به جایی زیبا تبدیل کرده. تامین معاش بیش از یک سوم کشور مربوط به این بخش است.

اگر آمازون را در نظر نگیریم، این امتداد چشمگیر از نمای رودخانه، متنوع ترین تنوع زیستی در جهان است. دلتای مکونگ که بخش اعظم جنوب ویتنام را به خود اختصاص داده است، مکانی خارق‌العاده است که مملو از آبراه‌های سوسن، شالیزارهای برنج، جنگل‌های حرا و حیات وحشی شگفت انگیز است.

گردشگران با تعداد زیادی اتوبوس و موتور سیکلت، می توانند از دلتای مکونگ و شهرهای آن مانند ترا وین را که یکی از زیباترین روستاهای دلتا به حساب می آید، بازدید کنند. سفر با قایق در زیر شاخه‌های آرام و جنگل های حرای مکونگ یک تجربه فراموش نشدنی است. با راهنمایی یک فرد محلی در یک قایق رانی چوبی، می‌توانید شاهد زندگی روزمره در رودخانه، زمین‌های کشاورزی، باغ‌های میوه، پل‌های میمون، بوفالوهای آبی و بازارهای شناور باشید. بهترین زمان برای بازدید از مکونگ، یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام، بین دسامبر و مه است که احتمال وقوع سیل و باران‌های شدید کمتر است.

Nha Trang

ویتنام

اگر دنبال ساحل هستید، Nha Trang بهترین انتخاب است. این مکان معروف ترین استراحتگاه ساحلی در ویتنام است که فضایی آرام و غواصی استثنایی دارد. در حالی که مطمئناً در مقیاس با بسیاری از سواحل زیبای آسیا شاید امتیاز کمتری بگیرد، اما آب گرم و برخی از جزایر زیبای ساحلی را می‌تواند به گردشگران ارائه دهد.

منطقه‌ای که این ساحل را احاطه کرده است، همیشه پر جنب و جوش است، همچنین پر از پارک ها و مجسمه‌هایی است که گشتن را برایتان جذاب تر می‌کند. مانند بسیاری از استراحتگاه‌های ساحلی، بیشتر فعالیت ها با غروب خورشید انجام می شود. در نزدیکی ساحل Nha Trang، مجموعه‌ای از رستوران‌ها را خواهید دید که شبتان را فراموش نشدنی تر می‌کند.

در Nha Trang می‌توانید در حمام گل تاپ غوطه ‌ور شوید یا با طولانی‌ترین تله‌کابین، دریا را کاوش کنید. برج‌های مقدس پوناگار چام که قدمت آن‌ها به قرن‌های 7 تا 12 بازمی‌گردد، تجربه‌ای متفاوت از تاریخ شهر را ارائه می‌دهد، این برج‌ها حتی امروزه یکی مکان های مذهبی فعال برای چام‌ها، چینی‌ها و بودایی‌ها به شمار می‌آیند.

Sapa

ساپا که مرز چین را دنبال می کند، یک شهر دورافتاده و زیبا در کوه های Hoang Lien Son در شمال ویتنام است. ارتفاع 1500 متری آن از سطح دریا منظره فوق العاده ای را فراهم کرده که وقتی در حال پیاده روی در تپه ها و دامنه های پلکانی اطراف این شهر کوهستانی با ارتفاع بالا هستید، خاطره ای فراموش نشدین برای خودتان به ارمغان آورید. شاید این سوال برایتان به وجود آید که چه کسی حاضر است به این نقطه دور در ویتنام سفر کند، اما باید بگوییم زیبایی های طبیعی فراوانی وجود دارد که شما را برای سفر به این گوشه دوردست کشور وسوسه خواهد کرد، بسیاری از جذابیت های Sapa در فرهنگ اصیل آن نهفته است.

روزهای خود را می توانید در میان شالیزارهای برنج، روستاهای دست نخورده گردشگری و ابرهای فنسیپان که مرتفع ترین قله ویتنام است بگذرانید. جدا از مناظر، نکته برجسته این است که فرصت شناختن مردم محلی را در طول سفر خود خواهید داشت، بچه‌های محلی با کمک هم سعی می‌کنند مقداری از جواهرات دست ساز خود را به شما بفروشند یا به سادگی سعی می‌کنند با صحبت کردن با شما انگلیسی خود را بهبود بخشند.

در خود شهر ساپا، مکان‌های جذابی که از دوره استعمار فرانسه به جا مانده، مانند کلیسای گوتیک، میدان شهر و تالار شهر که می توانید از آن ها بازدید کنید. ساپا یک شهر با بازار بزرگ است که در آن قبایل مختلف قومی اغلب برای فروش صنایع دستی خود جمع می‌شوند که سوغاتی‌های عالی را به گردشگران ارائه دهند. در موزه فرهنگ ساپا نیز بازدیدکنندگان می توانند همه چیز را در مورد تاریخ و فرهنگ این گروه های قومی بیاموزند.

جاهای دیدنی ویتنام به شما فرصت رها شدن در طبیعت را می دهد.

Hue

ویتنام

Hue – که قبلا به عنوان Panduranga پادشاهی چم شناخته می شد، زمانی پایتخت امپراتوری ویتنام بود. Hue که در منطقه مرکزی واقع شده، نقش بزرگی در جنگ ویتنام داشت. مردم این منطقه در مجموع 24 روز توسط ویت کنگ ها اسیر شده بودند و هزاران نفر کشته شدند.

امروزه این شهر توسط رودخانه عطر به دو قسمت تقسیم شده است، شهر قدیمی با ارگ ویران شده باستانی در شمال و شهر امروزی که در جنوب قرار دارد. منطقه غیرنظامی این شهر، که مرز رسمی سابق را مشخص می کند، با بتکده Thien Mu که نماد رسمی شهر است، یکی از محبوب ترین سفرهای یک روزه از Hue به شمار می رود.

از میان  تمام بناهای تاریخی شهر، ارگ آن مشهورترین است. ارگ که زمانی محل استقرار امپراتوران نگوین بود، مجموعه‌ای وسیع از کاخ‌های بزرگ، معابد پرآذین، دیوارها و دروازه‌ها است. جاذبه های اصلی سیتادل عبارتند از: شهر ممنوعه بنفش، کاخ تایلندی هوآ و دروازه Ngo Mon.

اگر به قدم زدن علاقه دارد پیشنهاد می‌کنیم در امتداد تفرجگاه این شهر تنها یا با همراهتان پیاده روی کنید، سپس با اسکوتر یا قایق کروز به مقبره امپراتورها در حومه شهر بروید. مقبره تو داک که قدمت آن به قرن‌های 19 و 20 بازمی‌گردد، با معماری بودایی خیره‌کننده‌اش و درخت گیلاسی که از بالای آن خود نمایی می‌کند، گرداشگران را همیشه به وجد می آورد.

هوی آن | Hoi An

هوی آن با آرامش و جذابیتی که دارد، نقطه برجسته و یکی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام است. این شهر قدیمی که در جنوب دانانگ در امتداد ساحل مرکزی قرار دارد، از زیبایی خاصی برخوردار است، همچنین در آن جا فانوس های روشن و شاد هر ساختمان را زینت می دهند.

خطوط باریک و پرپیچ ‌و خم شهر قدیمی مملو از ساختمان‌های تاریخی زیبا، معابد چینی و مغازه‌های چوبی با فرصت‌های عالی برای خرید است، بعدازظهرهای شما در هوی آن بسیار لذت بخش و پر جنب و جوش خواهد گذشت.

شما می‌توانید در بازار بگردید، هنگام خرید فروشندگان را به چالش بکشید، و یک لباس یا کت و شلوار دست دوز برای خود در یکی از خیاطان برجسته شهر تهیه کنید. بدون بازدید از پل سرپوشیده ژاپنی و خانه های تجاری چینی با سقف لعاب دار که قدمت صدساله دارد و یک چهارم جمعیت شهر را در خود جای داده است، آنجا را هرگز ترک نکنید.

Hanoi

ویتنام

هانوی، پایتخت ویتنام، واقعاً پر جنب و جوش است که بخشی از جذابیت آن به شمار می‌آید. در این شهر ترکیبی جالب از تأثیرات فرانسوی، چینی و یتنامی، را مشاهده خواهید کرد که یکی از شهرهایی است که به سرعت در حال رشد در آسیای جنوب شرقی است. هانوی بسیار پر انرژی است و در واقع می‌توان گفت یک کندوی فعالیت است، شهری که عبور از جاده می تواند زندگی شما را با ماشین ها، موتورها و توک توک ها که برای حق تقدم در شهری بدون رقابت می کنند، به دست بگیرید.

رستوران Legend Beer با موقعیت مکانی مناسب در جاده مکانی ایده آل برای نشستن به همراه نوشیدنی و تماشای جنون ساعت شلوغی درست قبل از غروب آفتاب است. در این مکان می‌توانید عابران پیاده، سگ‌ها، ماشین‌ها، توک‌توک‌ها و اسکوترها را ببینید که همگی در ترافیک در هم تنیده شده‌اند، اما تصادفات بسیار کمی رخ می‌دهد.

همچنین می‌توانید به قدم زدن در اطراف دریاچه آب شیرین Hoan Kiếm در محله قدیمی بروید یا با بازدید از قلعه امپراتوری Thăng Long از تاریخ ویتنامی لذت ببرید. فراموش نکنید مقبره هوشی مین، آخرین آرامگاه رهبر انقلاب و رئیس جمهور ویتنام، یکی از مواردی است که باید ببینید.

 خلیج هالونگ بی | Ha Long Bay

خلیج هالونگ که در حدود 130 کیلومتری شرق هانوی در شمال ویتنام قرار دارد، به دلیل آب‌های خوب، هزاران سنگ آهکی دیدنی، غارهای شگفت‌انگیز کنار آب و جزایر زیبای پوشیده از درختان مشهور است. این خلیج یک مکان محبوب برای ماجراجویی است، غواصی، کایاک سواری، پیاده‌روی، و صخره‌نوردی را می‌توانید در پارک ملی Cat Ba و اطراف آن تجربه کنید. برای کسانی که می‌خواهند به استراحت کنند و از مناظر لذت ببرند، سفرهای دریایی متعددی در خلیج هالونگ وجود دارد، از تفریحات ارزان قیمت تا تفریحات لوکس.

هزاران جزیره پراکنده در اطراف این خلیج هستند، از خشکی‌های پراکنده تا میمون‌های آزاد و بز کوهی گرفته تا جزایر مسکونی بزرگ‌تر با سواحل خارق‌العاده همگی جزو جذابیت های خلیج هالونگ محسوب می‌شوند. سفرهای دریایی با قایق بهترین راه برای تجربه شگفتی های طبیعی خلیج ها لونگ است. می‌توانید با صدها قایق از جاهای سنتی چینی گرفته تا جاهای لوکس را ببینید، تورهای قایق سواری می توانند از سفرهای یک روزه تا سفرهای چند روزه باشند. این تورها اغلب وعده‌های غذایی، فعالیت‌های شبانه و گشت و گذار را به گردشگران ارائه می‌کنند که در آن می‌توان جزایر، غارها و تالاب‌ها را کاوش کرد. بیشتر سفرهای دریایی با قایق از هانوی یا از بنادری مانند هایفونگ، هالونگ سیتی و کای رونگ ترتیب داده می شود.

در آخر

سفر خود و رزرو بلیط هواپیما آنلاین را بین ماه مارس و ژوئن برنامه ریزی کنید تا بیشترین بهره را از بازدید خود ببرید. به یاد داشته باشید ژوئن تا سپتامبر فصل مناسبی برای رفتن به آن جا نیست، اما اگر قصد داشتید در این ماه ها سفر کنید، فقط مطمئن شوید که پیش بینی آب و هوا را زیر نظر داشته باشید زیرا بادهای موسمی واقعاً می توانند در سفر شما و دیدن جاهای دیدنی ویتنام تأثیر منفی بگذارند.

نظرات کاربران