جاهای ترسناک ویتنام

جاهای ترسناک ویتنام؛ در پی گمشدگان در پیچ وخم تاریکی!

آیا از آن دست افراد ماجراجویی هستید که به جاذبه‌های گردشگری وهم‌برانگیز و ترسناک علاقه دارند؟ پس احتمالا از سفر به ویتنام و دیدن جاذبه‌های ترسناکش پشیمان نمی‌شوید. این کشور زیبا و سرسبز به جاذبه‌های طبیعی معابد باستانی‌اش شهرت دارد اما اگر کمی بیشتر بگردید و با راهنماها و مردم محلی صحبت کنید به جاهایی می‌رسید که کمتر شناخته شده‌اند و گردشگران کمتری سراغ آنها را می‌گیرند. حتی بعضی مردم محلی هم سمت این مکان‌ها نمی‌روند. با کمی شجاعت به خرج دادن می‌توانید خاطره‌ای هیجان‌انگیز برای خود بسازید در این صورت شاید دیگر هیچ فیلم ترسناکی به نظرتان آنقدرها هم ترسناک نباشد. داستان‌های متفاوتی پشت جاهای ترسناک ویتنام نهفته است، بعضی داستانی عاشقانه دارند و بعضی دیگر یک داستان مخوف را روایت می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاهای ترسناک ویتنام آشنا شویم.

رزرو تور اروپا

با سه کلیک میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما خود به هر کجا که دوست دارید اقدام کنید

کلیسای دالات از بهترین جاهای ترسناک ویتنام

کلیسای دالات-جاهای ترسناک ویتنام

وقتی صحبت از جاهای ترسناک ویتنام می‌شود اولین نامی که به آن برمی‌خوریم کلیسای دالات است. این کلیسا به همراه چند ویلای متروکه دیگر در دامنه یک تپه قرار دارند. با غروب خورشید و سرد شدن هوا این منطقه در مه غلیظی فرو می‌رود. این منطقه به عنوان یکی از جاهای ترسناک ویتنام شناخته می‌شود و بسیاری از مردم به دلیل محیط وحشتناکش از رفتن به آن خودداری می‌کنند. دیوارهای کلیسا تا سقف از خزه پوشیده شده و بسیار کثیف و وهم‌برانگیز به نظر می‌رسد. اگر قلب ضعیفی دارید جدا از رفتن به کلیسای دالات خودداری کنید. به این دلیل کلیسای دالات را به عنوان یکی از جاهای وحشتناک ویتنام معرفی می‌کنیم که مردم محلی داستان‌های ترسناکی از این کلیسا و مناطق اطراف آن تعریف می‌کنند. کلیسا در میان درختان کاج احاطه شده و روزها منظره زیبایی دارد و عکس‌های خوبی می‌توانید بگیرید. با دیدن کلیسا احساس می‌کنید وارد یکی از داستان‌های قدیمی اروپای غربی شده‌اید و هر لحظه امکان دارد اتفاق غیرمنتظره‌ای بیفتد. اگر جرات رفتن به کلیسای دالات را که از مکان های ترسناک ویتنام است ندارید می‌توانید در جنگل کاج اطراف آن قدم بزنید. در بعضی مناطق چمن‌ها بیش از حد رشد کرده‌اند و نمای زیبایی به این جنگل بخشیده‌اند. اما اگر شجاعتش را دارید داخل دالان‌های تاریک سرک بکشید و زندگی راهبان این صومعه قدیمی را تصور کنید.

ویلای متروکه پرن پَس یکی از مکان های ترسناک ویتنام

این ویلا یکی از معروف‌ترین جاهای ترسناک ویتنام است. ویلای پرن پس تاریخ تیره و تار دوران استعمار فرانسه را روایت می‌کند. بر اساس شایعات این ویلا متعلق به یکی از مقامات فرانسوی بود. وی قصد داشت زنی را که یکی از رقاصان منطقه بود در این خانه مورد آزار قرار دهد که زن از پنجره بیرون پرید و همین کار منجر به مرگ وی شد. این تنها یکی از چندین شایعه ترسناک پیرامون این ویلا است. در حیاط ویلا که یکی از معروف‌ترین مکان های ترسناک ویتنام است سه سنگ قبر پیدا شد که بعدها گفتند این سنگ‌ها جعلی بوده‌اند. اما با توجه به دخالت دولت و مقامات محلی در این پرونده آیا واقعا جعلی بودند؟ این سنگ قبرها با وجود شایعات باز هم حفظ شدند و گردشگران ماجراجو می‌توانند آنها را از نزدیک ببینند.

یک سفر فوق العاده را میتوان با رزرو هتل سه کلیک تجربه کرد.

پاسپورت دومینیکا

پارک آبی هو تیو تین در شهر هیو

پارک آبی هو تیو تین در شهر هیو- جاهای ترسناک ویتنام

این پارک آبی جذاب در نزدیکی تین آن هیل در شهر هیو قرار دارد و مناظر طبیعی اطراف آن بسیار زیبا و خیره‌کننده هستند. پارک آبی هو تیو تین به طرز عجیبی رها شده و در حال حاضر یکی از جاهای ترسناک ویتنام به حساب می‌آید. این پارک در حال حاضر متروکه است و هرکس بخواهد می‌تواند به راحتی از آن بازدید کند. از دلایلی که این پارک را در فهرست جاهای وحشتناک ویتنام آورده‌ایم فضای وهم‌برانگیز پارک است که شبیه به صحنه فیلم‌های ترسناک به نظر می‌رسد. بسیاری از جوانان محلی که به دنبال هیجان هستند به همراه دوستان خود به این پارک می‌روند و در گوشه و کنار آن سرک می‌کشند. درست است که پارک هو تیو تین یکی از مکان های ترسناک ویتنام است اما اگر یک گردشگر ساده باشید امکان ندارد به راحتی آن را پیدا کنید. در رسانه‌ها و بروشورهای گردشگری تبلیغاتی هم هیچ اثری از این پارک آبی نمی‌بینید. حتی مردم محلی هم رغبتی برای حرف زدن درباره پارک آبی هو تیو تین ندارند، البته بسیاری از جوانان هم واقعا از وجود این پارک اطلاع ندارند. به نظر می‌رسد همه کم‌کم این پارک را فراموش می‌کنند.

کوره آجرپزی دونگ تاپ از جاهای ترسناک ویتنام

این مکان متروکه یکی از ترسناک ترین جاهای ویتنام است و البته افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. در حاشیه رودخانه سا دک در چائو تان کوره‌های آجرپزی زیادی وجود دارد که متروکه هستند. این کوره‌ها رها شدند چون بازدهی اقتصادی بالایی نداشتند. در میان تمام جاهای ترسناک ویتنام که باید ببینید این مکان بدون شک بهترین مناظر را دارد و بسیار خلوت است. احتمال اینکه غیر از خودتان گردشگر دیگری را در این مکان ببینید بسیار کم است. دیواره‌های این کوره پر از خزه و گیاه است و از دور که نزدیک می‌شوید توجه شما را به خود جلب می‌کند. به محض اینکه وارد کوره می‌شوید می‌بینید که گل‌ها و گیاهان وحشی سرتاسر دیوارها را پوشانده‌اند و فضای آن را وهم‌آورتر هم کرده‌اند. آنقدر رفت‌وآمد به این منطقه کم است که علف‌های هرز بیش از حد رشد کرده‌اند و فضا را شبیه به فیلم‌های ترسناک کلاسیک کرده‌اند. یکی از جذابیت‌های این کوره که از جاهای وحشتناک ویتنام به حساب می‌آید درختان انگوری هستند که به صورت آبشاری بر روی دیوارها رشد کرده‌اند. با ورود به ساختمان کوره از شباهت آن به برج‌های هزار ساله شگفت‌زده می‌شوید. این کوره شباهت زیادی به برج سامبور پری کوک در کامبوج دارد. برج سامبور پری کوک در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از قرن ششم تا هشتم مقر امپراطوری خمر بود. تنها تفاوت آنها در این است که کوره‌های آجرپزی گرد هستند و برج‌های تاریخی مربع یا مستطیل هستند. این کوره‌ها خلی از سکنه‌اند اما هنوز هم بعضی از گردشگرانی که به دنبال ماجراجویی در جاهای ترسناک ویتنام هستند از آنها بازدید می‌کنند. تا چند سال پیش این کوره‌های متروکه تخریب می‌شدند اما خوشبختانه مقامات استان دونگ تاپ با این موضوع مقابله کردند و در حال حاضر این کوره‌ها برای مقاصد گردشگری حفظ شده‌اند. 

هیجان ترین سفرها را میتوان با رزرو تور سه کلیک تجربه کرد.

کلیسای متروکه پارک ملی با وی از جاهای وحشتناک ویتنام

کلیسای متروکه پارک ملی با وی - جاهای ترسناک ویتنام

اگر شهر هانوی را برای اقامت انتخاب می‌کنید نیازی نیست برای دیدن جاهای ترسناک ویتنام راه دوری بروید. چند مورد از بهترین مکان های ترسناک ویتنام در پارک ملی با وی قرار دارند. این خانه‌ها و ویلاهای متروکه بهترین مکان برای ماجراجویی هستند. رد پای معماری فرانسوی در ویلاها و کلیسا‌ها و یتیم‌خانه پارک ملی با وی دیده می‌شود. دیوارهای پوشیده از خزه و پنجره‌های شکسته حس و حال فیلم‌های ترسناک را به بیننده القا می‌کنند. اگر فکر می‌کنید خیلی شجاع هستید فقط صبر کنید هوا تاریک شود آن وقت است که با کوچک‌ترین صدایی از جا می‌پرید و تمام داستان‌‌های ترسناکی که در کودکی شنیده‌اید برایتان زنده می‌شوند. بی دلیل نیست که این منطقه را به عنوان یکی از ترسناک ترین جاهای ویتنام می‌شناسند. البته این منطقه روزها آنچنان هم ترسناک نیست و نور خورشید داخل ساختمان‌ها را روشن می‌کند. دیوارهای پوشیده از گیاه این مکان را تبدیل به جایی مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری موزیک ویدیو کرده است.

خیابان 300 کیم ما از ترسناک ترین جاهای ویتنام

این مکان در گذشته سفارت بلغارستان بود و امروزه به عنوان یکی از جاهای ترسناک ویتنام شناخته می‌شود. داستان‌های ترسناک زیادی درباره این ساختمان تعریف می‌شود. برخی ادعا می‌کنند که اینجا قبلا گورستان بوده و بقایای چینی‌ها در آن دفن شده است. بعضی دیگر می‌گویند قبلا بیمارستان بوده و تمام بیماران آن فوت کردند. بعضی‌ها هم می‌گویند کارگران ساختمانی به ارواح احترام نگذاشتند و این ساختمان تبدیل به یک افسانه بین کارگران تاسیسات شد. تا اینکه در سال 2009 در مقابل سفارت سابق بلغارستان یک قتل اتفاق افتاد و گلوی یک پسر را جلوی چشمان دوستش بریدند. از دلایلی که این ساختمان را به عنوان یکی از مکان های ترسناک ویتنام معرفی می‌کنیم اتفاقات عجیبی است که در آن رخ می‌دهد برخی می‌گویند شب‌ها صدای پا در راهروها می‌پیچد و صداهای عجیب و غریبی از آن شنیده می‌شود. این ساختمان در حال حاضر تحت اختیار دولت ویتنام است و به خوبی از آن محافظت می‌شود.

کلام پایانی

جذابیت‌های کشور ویتنام تنها به جاذبه‌های طبیعی و معابد باستانی و پر زرق و برق ختم نمی‌شود. اگر کمی ماجراجو و نترس باشید جاذبه‌های دیگری هم برای کاوش وجود دارد. از نزدیک دیدن جاهای وحشتناک ویتنام که داستان‌های ترسناکی درباره آنها نقل می‌شود می‌تواند خاطره‌ای هیجان‌انگیز از سفر شما باشد. کافیست از مردم محلی یا یک راهنمای خبره کمک بگیرید تا شما را به سمت این مکان‌های ترسناک راهنمایی کنند. در این مطلب کوتاه بعضی از بهترین جاهای ترسناک ویتنام را به شما معرفی کردیم. امیدواریم وقتی برگشتید خاطره‌ای ترسناک برای تعریف کردن داشته باشید.

نظرات کاربران