ویتنام

راهنمای سفر به ویتنام؛ از سرگیجه در شهرهای شلوغ تا تپه های شنی!

ویتنام، وقتی نام این کشور را می‌شنوید؛ حتماً کشوری مخروبه و جنگ زده به ذهنتان می‌رسد که هیچ جای دیدنی ندارد! خوب این تصور به کلی غلط است؛ شاید در گذشته و زمان جنگ به این صورت بوده، ولی الان با کشوری فوق‌العاده زیبا روبرو هستید. کشوری که انگار جدایی از زمین است و هر زیبایی که فکرش را کنید، در خود جای داده است. از طبیعت سرسبز و بکر گرفته تا تنوع فرهنگ، تاریخ پرفراز و نشیب و البته غذاهای جالب، این کشور مملو از شگفتی است. راهنمای سفر به ویتنام به شما کمک می‌کند تا با یک برنامه‌ریزی کامل سفر خود را آغاز کنید و با خیال راحت برای خرید و رزرو بلیط هواپیما اقدام نمایید.

راهنمای سفر به ویتنام؛ طبیعتی کم نظیر یا بی نظیر

ویتنام کجاست؟

ویتنام کشوری سراسر ماجراجویی در جنوب شرقی آسیا است. در این کشور آب‌وهوا و بارندگی زیاد باعث شده تا به غیر از رنگ سبز، رنگی دیگری به چشم شما نخورد. نام رسمی آن جمهوری سوسیالیستی ویتنام است که شهر هانوی پایتخت آن است. اگر راهنمای سفر به ویتنام را می‌خوانید و به سرتان زده که از این کشور زیبای آسیایی دیدن کنید؛ پیشنهاد ما فصل بهار یا پاییز است؛ هر چند که آب و هوا کمی متفاوت خواهد بود، ولی دیدن فستیوال‌های بزرگ این کشور ارزشش را خواهد داشت.

آب و هوای ویتنام؛ استوایی و مرطوب

برای اینکه به صورت دقیق از آب‌وهوای ویتنام مطلع شوید؛ باید بگوییم که در هر سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی آن، این تغییرات آب و هوایی با یکدیگر فرق می‌کند. در شرایطی که شهرهای جنوبی بارندگی بیشتر و آب و هوای مرطوبی دارند؛ در شهرهای شمالی، دما پایین و هوا کاملا سرد است. در ماه آوریل تا می بارندگی زیاد و دمای هوا گرم است. اگر بخواهیم به صورت فصلی بیان کنیم که با توجه به اینکه در کدام قسمت از ویتنام قرار دارد؛ متفاوت خواهد بود. یعنی در جنوب کشور هوا گرم است، در حالی که در همان زمان در شمال ویتنام آب و هوای خنکی را تجربه می‌کنید. شبیه به ایران!

بهترین زمان برای سفر به ویتنام

برای سفر به ویتنام قبل از هر چیز مشخص کنید در چه فصلی بلیط هواپیما ویتنام را رزرو می‌کنید و کدام شهرها قرار است اقامت داشته باشید. با این حال، زمستان چون فصل خشک ویتنام است؛ بهترین زمان برای تعطیلات و خوش‌گذرانی در سواحل زیبای این کشور است.

راهنمای سفر به ویتنام؛ زیبایی تمام

سفر به ویتنام؛ تفریح و خوش‌گذرانی

با راهنمای سفر به ویتنام متوجه خواهید شد که تجربه‌های باحال و فراموش‌نشدنی در این کشور در انتظار شما خواهند بود.

از غذا بگوییم: ویتنام را یک ابرقدرت آشپزی می‌دانند، ولی شاید آن‌گونه که باید با ذائقه ما ایرانی‌ها جور نباشد. به هر حال، آشپزی ویتنامی پر از طعم‌های فوق‌العاده ظریف با ادویه‌های متنوع است که بیشتر طعم دریا دارد. در این کشور حتماً یک‌بار هم که شده غذاهای خیابانی یا رستوران‌های محلی را امتحان کنید. چراکه نه! بهترین بخش سفر خوردن غذاهای محلی است، پس دل را به دریا بزنید.

از تاریخ و فرهنگ بگوییم: در خیابان‌های پر پیچ و خم ویتنام که قدم می‌زنید، فرهنگ و تاریخ این کشور به وضوح در جلوی چشمتان قرار دارد. به معابد که می‌روید، معماری باشکوه آن‌ها شما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به بازارهای محلی که سر می‌زنید، پر از صنایع دستی زیبا و رنگارنگ است. خلاصه، فرهنگ و تاریخ این کشور بیش از هر جای دیگری غنی و پر از مفهوم است که در جای جای آن به وضوح خواهید دید.

از گشت‌وگذار بگوییم: ویتنام پر از احساس هیجان و بعضی مواقع لرز و ترس است. در مرکز آن سیل عجیبی از موتورها را خواهید دید؛ در آب‌های اقیانوس استوایی، ترافیک دریایی را تجربه می‌کنید؛ در تپه‌های شنی قدم خواهید زد و از تماشای این همه زیبایی ذوق زده می‌شوید. زمانی که از گشت و گذار و هیجان خسته شدید به سراغ اسپاهای معروف بروید و از تمام خستگی‌تان رها شوید. بله، این کشور چیز بیشتر از تبلیغات و عکس‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید؛ چیزی که فقط و فقط با سفر کردن و از نزدیک دیدن متوجه خواهید شد.

اما ویتنام به چی معروفه؟

اگر هنوز نمی‌دانید چرا باید به ویتنام سفر کنید؛ اینکه این کشور به چه چیزهایی معروفه می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند. با ما در راهنمای سفر به ویتنام همراه باشید:

هر گوشه از ویتنام نشان‌دهنده تاریخ این کشور است.

در خیابان‌های شهر که قدم می‌زنید و در هر گوشه و کنار آثاری را خواهید دید که با وجود جنگ و خرابی، هنوز هم پابرجا هستند. بله، ویتنام دارای تاریخ شگفت‌انگیزی است که می‌توان آن را در ساختمان‌های نفیس از سلسله نگوین در هو، تا زندان وحشتناک هوآ لو که در زمان استعمار فرانسه در هانوی ساخته شد، مشاهده کرد. نه تنها این موارد، بلکه موزه‌ها مکان‌های تاریخی زیادی در این کشور وجود دارد که با تماشای آن‌ها تاریخ از جلوی چشمانتان می‌گذرد.

معماری خاص و منحصربه‌فرد ویتنام

راهنمای سفر به ویتنام؛ با معماری زیبا

تقریباً در همه جای این کشور شاهد معماری متفاوت و مختص فرهنگ مردم ویتنام هستید. ولی بخش مرکزی آن چیز دیگری است. مثلاً در شهر هو (Hue)، شهر ممنوعه را در دل خود جای داده است. جایی که مقبره‌های امپراتوران قدیم به شکل استادانه‌ای ساخته شده؛ حتی یک پارک آب با استخر اژدها و سرسره‌های آبی قدیمی هم دران قرار دارد. در شهر دیگر ویتنام که نامش Hoi An است، معماری به طرز عجیب دیگری است. در امتداد رودخانه این شهر خانه‌های چوبی به شکلی سنتی و قدیمی قرار دارند که در چهاردهمین روز  هر ماه با فانوس‌های شمعی تزئین و روشن می‌شوند. خلاصه که معماری در این کشور، به طرز جالبی زیباست.

غذاهای معروف و خوشمزه ویتنامی

وجود غذاهای خیابانی فراوان حتی بر روی قایق‌ها، رستوران‌های کنار ساحل و غذاخوری‌های متنوع در سراسر ویتنام، نشان دهنده محبوبیت و معروفیت غذاهای این کشور است. لذیذترین غذاهای خوش طعم شامل انواع مختلفی از رشته فرنگی، سالاد شکوفه موز، پنکیک شکم پر، اسپرینگ رول تازه و بان می (باگت پر) خوشمزه می‌توان نام برد. مسلماً یکی از تجربه‌های سفر، امتحان کردن غذاهای جدید است که ویتنام هم بهترین گزینه‌ها را روی میز شما می‌گذارد.

غارهای باورنکردنی و عجیب ویتنام

از هر چیز در ویتنام بگذریم، از طبیعت بکر آن، به خصوص غارهای باورنکردنی‌اش نمی‌توانیم بگذریم. در این کشور می‌توانید، بزرگترین غار جهان را ببینید؛ البته کمی هزینه ورودی آن گران است. با این حال، فقط این نیست غارهای کوچک زیادی برای کشف کردن وجود دارد. برای مثال، دو تا از آن‌ها غار فونگ نها و غار بهشتی هستند که با رفتن به داخل آن‌ها، به یک دنیای دیگر وارد می‌شوید.

سواحل خارق‌العاده تپه‌های شنی ویتنام

یکی از موارد اصلی که باید در راهنمای سفر به ویتنام حتماً به آن پرداخته شود؛ سواحل زیبای این کشور است. امتداد این کشور به دریا راه دارد و این یعنی از هر گوشه و کنار آن می‌توانید به سواحل زیبای ویتنام برسید. سواحلی که با داشتن تپه‌های شنی قرمز و سفید معروف و محبوب هستند. می‌توانید از آبتنی لذت ببرید یا به تماشای غروب و طلوع خورشید بنشینید.

تراس‌های سرسبز برنج در مناطق شمالی ویتنام

راهنمای سفر به ویتنام؛ به همراه بوی چای

یکی از دلایل معروفیت ویتنام همین تراس‌های برنج است که حتما دیده‌اید. در راهنمای سفر به ویتنام از هر چیز که بگذریم از تماشای این صحنه نمی‌توانیم به راحتی گذر کنیم. چون خیلی‌ها از سراسر دنیا برای تماشای این مزارع به ویتنام سفر می‌کنند. قدم زدن بین این مزارع پلکانی و سرسبز و عکس گرفتن از بهترین خاطره‌های سفر به این کشور خواهد بود.

سرگیجه در شهرهای شلوغ ویتنام

شهرهای شلوغ از دیگر مواردی است که ویتنام را معروف کرده. خواه این جذابیت جذاب شهر پررونق هوشی مین باشد یا شلوغی دائمی خیابان‌های سنتی کوچک هانوی در هرج و مرج شلوغی هم سرگیجه می‌گیرید؛ هم هیجان‌زده می‌شوید.

دانستنی‌های لازم در سفر به ویتنام

پایتخت: هانوی

ویزا: نیاز به ویزا دارد.

ایمنی: برای مسافران کشوری ایمن است.

اختلاف ساعت: ویتنام دو ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

زبان رسمی: ویتنامی

واحد پول: دونگ که با علامت اختصاری VND مشخص می‌شود.

نوع برقی شهری: 220 ولت و 50 هرتز است.

مذهب: آیین بودایی (مسیحیت و اسلام)

در آخر

کسانی که به کشور ویتنام سفر کردند، بر این اعتقادند که ویتنام چیزی بیشتر از یک سفر است و آن را یک تجربه شیرین و پر از ماجراجویی‌های باحال می‌دانند. در صورتی که می‌خواهید با مطالعه راهنمای سفر به ویتنام، راهی این کشور شوید؛ پیشنهاد ما رزرو تور ویتنام است؛ به خصوص اگر برای اولین بار است که به این کشور سفر می‌کنید. استفاده از تور به شما کمک می‌کند تا دغدغه اقامت، رزرو بلیت و حمل و نقل را نداشته باشید و با خیال راحت تعطیلاتی پر از خاطره داشته باشید.

نظرات کاربران