معرفی 17 تا از بهترین شهرهای ویتنام

بهترین شهرهای ویتنام؛ 17 شهر و 17 راز!

ویتنام، کشوری که در منطقه جنوب شرقی آسیا قرار دارد و به‌سرعت در حال توسعه است. بهترین شهرهای ویتنام دارای ترکیبی از سبک‌های معماری و ساخت‌وساز مدرن آسیایی است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها به این کشور سفر می‌کنند. تپه‌های سرسبز، دره‌های زیبا، آبشارهای دیدنی، زیارتگاه‌ها و معابد مکان‌های دیدنی این شهر هستند. شهرهای معروف ویتنام دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بوده و فرهنگ و سنت برخی از آن ها بسیار جذاب است. همچنین از تفریحات این شهرها می‌توان به قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، موتورسواری و آفتاب گرفتن در سواحل اشاره کرد. در ادامه مقاله شما را با تعدادی از شهرهای این کشور آشنا می‌کنیم.

رزرو تور اروپا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

1. Hanoi

بهترین شهرهای ویتنام

یکی از شهرهای معروف ویتنام، Hanoi است. این شهر پایتخت کشور ویتنام بوده و سرشار از معماری‌های زیبا و تاریخی است. همچنین بسیاری از موزه‌ها‌، دریاچه‌ها و بازارهای زیبا در این منطقه وجود دارد که باعث جلب‌توجه افراد می‌شود. غذاهای خیابانی شهر Hanoi از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و طرفداران زیادی دارد. خودتان را به خوردن یک قهوه خنک در یکی از کافه‌های این شهر دعوت کرده و لذت ببرید.

2. Kon Tum

یکی دیگر از بهترین شهرهای ویتنام Kon Tum نام دارد. این شهر خنک در قسمت شمالی ارتفاعات مرکزی کشور ویتنام، در امتداد یک رودخانه  قرار دارد. همچنین به‌دلیل دسترسی راحت به جاده، مقصدی عالی برای گردشگران بوده و زمانی که در این شهر حضور دارید به‌راحتی می‌توانید با فرهنگ این کشور آشنا شده و از آن لذت ببرید. اگر به‌دنبال مکانی آرام در کشور ویتنام هستید، بازدید از این شهر زیبا که یکی از دیدنی ترین شهرهای ویتنام است را از دست ندهید.

3. Vung Tau

بهترین شهرهای ویتنام؛ Vung Tau

یکی دیگر از شهرهای گردشگری ویتنام، Vung Tau است. این شهر مقصدی عالی برای گذراندن تعطیلات آخرهفته بوده و شما می‌توانید با استفاده از قایق به این شهر سفر کرده و از دیدن مناظر زیبا و شگفت‌انگیز آن لذت ببرید. همچنین خوردن نوشیدنی و غذاهای معروف در رستوران‌های این شهر یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین کارهاست. به شما پیشنهاد می‌کنیم در این شهر، گردش خود را از ساحل وونگ تاو آغاز کنید تا از فروشندگانی که روی ماسه‌ها بساط می‌کنند دیدن کرده و لذت ببرید. 

پاسپورت دومینیکا

4. Haiphong

یکی دیگر از بهترین شهرهای ویتنام که به معرفی آن می‌پردازیم، شهر Haiphong نام دارد. این شهر صنعتی و پررونق در شمال کشور ویتنام قرار داشته و در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور جمعیت زیادی را در خود جای داده است. این شهر زیبا با درختان پر از گل، انتخابی عالی برای گردش و دیدن مکان‌های دیدنی مانند معابد، بتکده‌ها و زیارتگاه‌هاست. همچنین می‌توانید در ساحل زیبای آن زیر نور درخشان آفتاب استراحت کرده و لذت ببرید. اگر به کشور ویتنام سفر کردید، بازدید از این شهر زیبا را از یاد نبرید.

5. Ha Giang

بهترین شهرهای ویتنام

یکی از دیدنی ترین شهرهای ویتنام Ha Giang نام دارد. این شهر در سواحل رودخانه لو قرار دارد و توسط کوه‌های مه‌آلود احاطه شده است. این مکان، بسیار جذاب و دیدنی بوده و تپه‌ها و دره‌های اطراف آن محل زندگی قوم‌های مختلف است. در روزهای یکشنبه بازارهای محلی پرجنب‌وجوش این شهر، مردم زیادی را جذب خود می‌کند که به خرید غذاهای تازه و کالاهای دست‌ساز می‌پردازند. همچنین جاده‌ای که به شهر Ha Giang می‌رسد، حلقه‌ای‌شکل بوده و موتورسواری در این جاده بسیار لذت‌بخش است. لذت و هیجان در کشور ویتنام در این شهر نهفته است؛ پس بازدید از شهر Ha Giang را در برنامه سفر خود قرار دهید.

6. Cao Bang

یکی از بهترین شهرهای ویتنام برای سفر، Cao Bang است. این شهر خنک و نشاط‌آور، تپه‌های سرسبز، دره‌های زیبا و آبشارهای خروشانی را در خود جای داده که تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از این مکان‌ها به آن سفر می‌کنند. این منطقه به محل زندگی بسیاری از قبایل معروف است. بازارهای این شهر مملو از کالاهای تولیدشده توسط جوامع روستایی است و زنان روستایی محصولات خود را در این بازارها به فروش می‌رسانند. حتما از بازارهای این شهر دیدن کرده و از فرهنگ و سنت نهفته در آن لذت ببرید.

7. Tay Ninh

بهترین شهرهای ویتنام؛ Tay Ninh

یکی دیگر از شهرهای تاریخی ویتنام Tay Ninh نام دارد. این شهر از سه طرف با کشور کامبوج مرز مشترک دارد و توسط کوه‌های بلند احاطه شده است. معبد بزرگ و معروف کائو در این شهر قرار دارد و به همین دلیل به مرکز مذهبی کشور ویتنام معروف است. معبد کائو یک مکان بسیار جذاب و دیدنی است و معماری آن ترکیبی منحصربه‌فرد و خاص است که هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مکان به شهر Tay Ninh سفر می‌کنند. اگر به کشور ویتنام سفر کردید، بازدید از معبد کائو را فراموش نکنید.

8. Dong Hoi

یکی دیگر از شهرهای توریستی ویتنام، Dong Hoi است. این شهر در نزدیکی خط تقسیم شمال و جنوب ویتنام واقع شده و در طول جنگ با آمریکا به‌شدت آسیب دید. این شهر برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری درجه‌یک، بازسازی شد و در سال‌های اخیر به‌دلیل وسعت زیاد ساحل شنی خود توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این شهر تفریحات بسیار متنوعی را برای بازدیدکنندگان خود تدارک دیده است؛ از جمله این تفریحات می‌توان به گردش در غارها، قایق‌سواری و آفتاب گرفتن کنار ساحل اشاره کرد. همچنین هتل‌های بسیار لاکچری و زیبا و رستوران‌های مدرن در این شهر بسیار معروف هستند. اگر به شهر Dong Hoi که یکی از معروف ترین شهرهای ویتنام است سفر کردید، خودتان را به خوردن یک غذای دریایی در یکی از رستوران‌های این شهر دعوت کرده و لذت ببرید.

9. My Tho

بهترین شهرهای ویتنام

از دیگر شهرهای ساحلی ویتنام می‌توان به شهر My Tho اشاره کرد. My Tho در نزدیکی شهر Ho Chi Minh واقع شده و این فرصت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا زندگی در کنار رودخانه را تجربه کنند. این شهر در اواخر دهه 1600 توسط پناهندگان تایوانی تأسیس شد و می‌توان فرهنگ چینی را در معماری آن مشاهده کرد. در کنار رودخانه، مغازه‌هایی وجود دارد که انواع کالاها را می‌فروشند و قایق‌سواری روی آب یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات این منطقه است. فراموش نکنید تا زمانی که در این شهر هستید، طعم بی‌نظیر سوپ My Tho را امتحان کنید.

10. Ninh Binh

یکی دیگر از بهترین شهرهای ویتنام  برای سفر، Ninh Binh است. شغل اصلی مردمان این شهر کشاورزی بوده و کمتر از سایر مقاصد کشور ویتنام از آن بازدید می‌شود. برج‌های برآمده از سنگ آهک در این منطقه، نماد این شهر است و دوچرخه‌سواری یکی از معروف‌ترین تفریحات آن به‌شمار می‌آید. در خارج از شهر مکانی به اسم Trang An Grottoes وجود دارد که شبکه‌ای از غارهاست و با دوچرخه‌سواری به‌راحتی می‌توان به این مکان رسید و از آن دیدن کرد.

11. Can Tho

بهترین شهرهای ویتنام؛ Can Tho

یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای ویتنام Can Tho نام دارد. این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های Can Tho و Hau قرار دارد و بازارهای شناور روی آب، باعث معروف شدن این شهر شده است. مردم این شهر در اطراف رودخانه‌ها زندگی می‌کنند و غذا در بازار شناور Cai Rang روی آب خریدوفروش می‌شود. این منطقه به‌عنوان «کاسه برنج ویتنام» نامگذاری شده است و سبزیجات تازه، برنج و ماهی در سطح شهر خریدوفروش می‌شود و به همین دلیل رستوران‌های شهر همیشه مملو از غذاهای خوشمزه هستند. پیاده‌روی رویایی زمان غروب خورشید در کنار رودخانه نیز بسیار لذت‌بخش است. 

12. Nha Trang

یکی دیگر از دیدنی ‌ترین شهرهای ویتنام، Nha Trang است. این شهر تفریحی و پررونق در دریای چین جنوبی قرار دارد و به سواحل زیبا و طولانی معروف است. زندگی دریایی، آب تمیز و صخره‌های سالم ازجمله مواردی است که باعث جذب گردشگران به این منطقه می‌شود. همچنین این شهر ساحلی مملو از معماری و معابد پادشاهی شامپا و کلیساهای کاتولیک و رستوران‌های ویتنامی است. مناطق اطراف شهر به‌دلیل وجود آبشارهای زیبا و چشمه‌های آب گرم طبیعی شهرت دارد. در سفر به ویتنام، بازدید از این شهر زیبا که یکی از بهترین شهرهای ویتنام است را از دست ندهید.

13. Hue

بهترین شهرهای ویتنام

یکی دیگر از شهرهای معروف ویتنام Hue نام دارد. این شهر در زمان‌های گذشته محل پایتخت امپراتوری ویتنام بوده و خانه‌ها و کاخ‌های بسیار زیبا و باشکوهی را در خود جای داده بود. متاسفانه بسیاری از این کاخ‌های پرزرق‌وبرق در طول جنگ با آمریکا ویران شدند. این شهر اکنون مکانی برای گردشگران است که می‌توانند چند روزی را به گشت‌وگذار در اطراف خرابه‌ها بگذرانند و از آن‌ها دیدن کنند. تعدادی از این کاخ‌ها با دشواری بازسازی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. همچنین مقبره‌های امپراتوران در خارج از شهر قرار دارد که با دوچرخه‌سواری می‌توانید به راحتی از آن‌ها دیدن کنید.

14. Dalat

یکی دیگر از شهرهای گردشگری ویتنام، Dalat است. این شهر زیبا در جنوب ارتفاعات مرکزی ویتنام قرار دارد و دارای آب‌وهوای خنک و بهاری است. ویلاهای استعماری فرانسوی به‌طور پراکنده در این شهر قرار دارد و همین موضوع باعث بازدید افراد زیادی از این منطقه شده است. این شهر در ابتدا یک استراحتگاه تعطیلات فرانسوی بود و به‌مرور زمان توسعه یافت و اکنون به مقصدی عالی برا گذراندن تعطیلات رمانتیک برای زوج‌های ویتنامی تبدیل شده است. خیابان‌های مملو از کالسکه‌های اسب‌کشی و سازه‌ای شبیه برج ایفل باعث دوچندان‌شدن زیبایی این شهر شده است. کسانی که به ورزش علاقه دارند می‌توانند از تفریحات ورزشی این شهر مانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در کوهستان و قایقرانی در آب استفاده کنند و لذت ببرند.

15. Da Nang

بهترین شهرهای ویتنام؛ Da Nang

یکی دیگر از بهترین شهرهای ویتنام که به معرفی آن می‌پردازیم Da Nang نام دارد. سواحل شنی و ساختمان‌های استعماری ازجمله دلایلی است که باعث جذب گردشگران به این شهر شده است. این منطقه بین شهرهای Hanoi و Ho Chi Minh قرار دارد و مقصدی عالی برای استراحت کردن و گذراندن مدتی بدون دغدغه کنار ساحل است. همچنین مکانی مناسب برای کسانی است که به ورزش‌های آبی علاقه دارند. اگر نیاز به آرامش و سکوت دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم ساحل پردرخت لانگ کو با آب‌های درخشان و شفاف و امواج ملایم آن را امتحان کنید. 

16. Hoi An

یکی دیگر از بزرگ ترین شهرهای ویتنام، Hoi An به‌شمار می‌آید. فضای قرمز و درخشان این شهر شباهت زیادی به کیوتوی ویتنام دارد و مملو از کانال‌های جذابی است که با مغازه‌های چینی عجیب، بتکده‌های زیبا و ویلاهای استعماری پوشیده شده است. این شهر نه‌تنها به‌دلیل معماری جذاب و خیابان‌های رنگارنگش معروف است، بلکه با غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر خود بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند. رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی این شهر، غذاهای تازه و شگفت‌انگیزی را سرو می‌کنند. ترکیبی منحصربه‌فرد از هویت ملی قوی با تأثیرات فرانسوی، آمریکایی و چینی را می‌توانید در این شهر زیبا که یکی از شهرهای توریستی ویتنام است مشاهده کرده و لذت ببرید.

17. Ho Chi Minh

بهترین شهرهای ویتنام

یکی دیگر از بهترین شهرهای ویتنام Ho Chi Minh نام دارد. این شهر یادآور قدرت‌های نظامی و اجتماعی ویتنامی است و نام خود را از رهبر بزرگ کمونیست گرفته است. شهری که امروزه از پایتخت زیباتر بوده و ترکیبی مدرن از مهاجران، گردشگران و مردم محلی است که همگی در کنار هم در کوچه‌های قدیمی زندگی و کار می‌کنند. موزه نظامی موجود در این شهر قدرت ویتنامی‌ها را نمایش می‌دهد و گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند. عصرها در شهر سرشار از شلوغی و سرگرمی است، بارها و رستوران‌ها کارشان را شروع می‌کنند و مسافران و مردم محلی به خیابان‌ها می‌آیند. بدون شک با سفر به این شهر با یکی از بهترین شهرهای ویتنام آشنا می‌شوید.

کلام آخر سه کلیک در رابطه با بهترین شهرهای ویتنام

در این مقاله شما را با تعدادی از بهترین شهرهای ویتنام آشنا کردیم. این شهرها دارای ترکیبی از سبک‌های معماری و ساخت‌وساز مدرن آسیایی هستند. تپه‌های سرسبز، دره‌های زیبا، آبشارهای دیدنی، زیارتگاه‌ها و معابد ازجمله دلایل سفر گردشگران به این کشور به شمار می‌آید. همچنین تفریحات بی‌نظیری در این شهرها برای گردشگران در نظر گرفته شده است که عبارتند از قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، موتورسواری و آفتاب گرفتن در سواحل. با خواندن این مقاله بازدید از کدام شهر برایتان در اولویت قرار دارد؟

نظرات کاربران