بهترین زمان سفر به ویتنام؛ بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟

بهترین زمان سفر به ویتنام؛ بهار، تابستان، پاییز یا زمستان؟

کشور ویتنام با مساحتی حدود 311,699 کیلومتر مربع در بخش جنوب شرقی سرزمین آسیا قرار دارد. این کشور از شمال به جمهوری چین و از خاور به خلیج Tonkin و دریای چین جنوبی متصل شده است. کشور ویتنام با جمعیتی بالغ‌بر 97 میلیون نفر، پانزدهمین کشور پرجمعیت جهان است. این کشور با طول و عرض جغرافیایی خود گزینه گردشگری بسیار مناسبی برای توریست‌ها و جهان‌گردان به حساب می‌آید. اما برای اینکه گردشگران سفر رویایی خوبی را در ویتنام بگذرانند باید اطلاعات دقیق و مفیدی در اختیار داشته باشند؛ یکی از این نکات بسیار کلیدی دانستن بهترین زمان سفر به ویتنام است. اگر شما هم دوست دارید بدانید که بهترین فصل سفر به ویتنام چه موقع  از سال است، تا کلام آخر مقاله با ما همراه شوید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

تقسیم‌بندی فصلی کشور ویتنام 

بهترین زمان سفر به ویتنام

کشور ویتنام از سه منطقه به نام‌های دلتای رود Mekong، مناطق مرتفع مرکزی و مناطق شمالی تشکیل شده است. به همین ‌علت در طول سال دو فصل بارانی و خشک را تجربه می‌کند. فصل بارانی در ویتنام از ماه می شروع و در ماه اکتبر تمام می‌شود.در این ماه‌ها به‌دلیل باراندگی‌های زیاد و رطوبت فراوان هوا دما بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد متغیر است. فصل خشک ویتنام نیز از ماه نوامبر شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد. بارش‌ها به‌شدت کاهش یافته و دمای هوا بین 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. 

 آشنایی با چهار فصل‌ کشور ویتنام 

وقتی که برای رفتن به سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، شاید اولین نکته‌ای که به آن توجه می‌کنید، وضعیت آب‌هوایی آن منطقه باشد. به عبارت دیگر می‌خواهید بدانید چه وقت از سال امکانات تفریحی و جاذبه‌های دیدنی بهتر و جذاب‌تری در اختیار شما قرار می‌گیرد. مثلا به‌خاطر آب‌و‌هوای متغیر ویتنام هر چه به‌سمت سواحل و جزایر ویتنام بروید، روزهای آفتابی طولانی‌تر و گرمای هوا بیشتر می‌شود. هم‌چنین رطوبت هوا بالاتر می‌رود و امکان بارندگی‌های فصلی هم بیشتر خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا وضعیت آب‌وهوایی ویتنام را در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان بررسی کنیم و با بهترین زمان سفر به ویتنام آشنا شویم.

1. ویتنام در بهار

بهترین زمان سفر به ویتنام

بعد از پایان یافتن فصل کم بارش و خشک زمستانی فصل مرطوب و خنک بهار در ویتنام آغاز می‌شود. فصل بهار از ماه‌ مارس آغاز و تا آخرین روزهای می ادامه می‌یابد. به‌خاطر بارندگی فصلی، رطوبت هوا در این فصل بالا می‌رود و میانگین دما 26 درجه سانتی‌گراد می‌شود. در این فصل شما می‌توانید از سواحل بی‌نظیری مانند Sao، Hoi An و Onglong دیدن کنید، از تفریحات آبی مانند قایق‌سواری و ماهیگیری لذت ببرید و یا با نوشیدن مایعات خنک در کنار ساحل روی تخت‌های ساحلی اوقات خوشی را سپری کنید. یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌رو در ویتنام در بهار، گذر از رودخانه Mekong است که از وسط یکی از سرسبزترین مناطق ویتنام که در واقع مزارع برنج است، می‌گذرد. در آخرین ماه فصل بهار در شمال ویتنام نیز شاهد باران‌های فصلی شدید و عجیبی هستیم، اما دما بسیار قابل کنترل است و هنوز شما گردشگران می‌توانید از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن مناطق لذت ببرید. بنابراین یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام بهار است.

پاسپورت دومینیکا

2. ویتنام در تابستان

با پایان یافتن فصل بهار، فصل تابستان در ویتنام فرا می‌رسد. این فصل از ماه ژوئن آغاز می‌شود و با پایان یافتن ماه آگوست تمام می‌شود. دمای هوا در فصل تابستان در ویتنام 35 درجه سانتی‌گراد و همچنان رطوبت هوا بالا است. زیرا فصل باران‌های شدید موسمی در جنوب ویتنام شروع شده که این امر در بعضی مواقع باعث پیش‌آمدن سیل هم می‌شود. به‌خاطر وزش بادهای تند و لحظه‌ای، پیاده‌روی در مناطق شمالی اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین با بارش شدید که گه‌گاهی در کوه‌ها اتفاق ‌می‌افتد، کوهنوردی هم به حالت تعلیق در می‌آید. اما در مرکز ویتنام همچنان هوا خشک است و گردشگران می‌تواند به سواحلHoi An and Da Nang بروند؛ در سواحل استراحت کنند و یا به غواصی در میان مرجان‌ها بپردازند. گزینه دیگر که پیش‌روی گردشگران در فصل تابستان است، بازدید از میراث جهانی یونسکو و همچنین رفتن به اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت اما باکیفیت در شهرهای خلوتی مانند هانوی و هوشی مین است.

3. ویتنام در پاییز

بهترین زمان سفر به ویتنام

 بعد از پایان آخرین روزهای پربارش تابستانی کم‌کم فصل کم‌بارش پاییزی در ویتنام فرا می‌رسد. با شروع فصل پاییز که از ماه اکتبر شروع می‌شود و در دسامبر پایان می‌یابد، هوا دیگر از آن حالت شرجی که در روزهای بارانی بوده است، خارج می‌شود؛ همین امر باعث می‌شود تا خیل عظیمی از گردشگران از هتل‌‌ها و خانه‌ها بیرون بیایند و در سطح شهرها، جزایر، جنگل‌ها و سواحل به خوش‌گذارانی بپردازند. همچنین اگر دوست ندارند که با طوفان‌های فصلی روبه‌رو شوند، باید از رفتن به مرکز ویتنام دوری کنند. از تفریحات پرطرفدار ویتنام در فصل پاییز می‌توان به پیاده‌روی در کوهستان، سفرهای دریایی در خلیج هالونگ و ماهیگیری اشاره کرد. همین‌طور یکی از بهترین زمان‌های سفر به ویتنام در پاییز، نوامبر است که در مناطق شمالی ویتنام می‌توانید اوج هیاهو و شادابی را در آنجا تجربه کنید.

4. ویتنام در زمستان

یکی دیگر از فصل‌های کشور  ویتنام، فصل زمستان است. این فصل که از دسامبر شروع می‌شود و تا آخرین روزهای فوریه ادامه دارد، نسبت به دیگر فصل‌های سال خنک‌تر است. به همین علت نباید فراموش کرد که برای گردشگری در سطح کشور پهناور ویتنام باید لباس‌های گرم به‌همراه داشته باشید. میانگین هوا در این فصل بین  15 تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در این ماه شما می‌توانید در مناطق کوهستانی به پیاده‌روی و دوچرخه سواری بپردازید یا در  مناطق ساحلی ویتنام مثل هوی و دانانگ با زدن کرم ضد آفتاب به استراحت بر روی شن‌ها و تخت‌های ‌ساحلی بپردازید. همین‌طور گردشگران می‌توانند در جشن‌های نزدیک به شب‌های سال نو در شمال ویتنام شرکت کنند. لازم به ذکر است که رزرو هتل در این فصل سال کمی سخت و مشکل است؛ زیرا تمامی شهر در ماه دوم زمستان به‌خاطر برگزاری جشن‌های سال نو نیمه‌تعطیل و یا تعطیل می‌شود. 

بهترین زمان برای سفر به ویتنام چه موقع از سال است؟

بهترین زمان سفر به ویتنام

شاید بعد از خواندن مقاله این سوال ذهن شمای مخاطب را مشغول کرده باشد که بالاخره بهترین زمان برای سفر به ویتنام چه موقع از سال است. بی‌اغراق  می‌توان بهترین زمان برای سفر به ویتنام را ماه آوریل تا ژوئن دانست. زیرا شمال ویتنام از فصل سرد زمستان خارج شده و آسمان در سراسر کشور صاف و دمای هوا نه‌چندان گرم و نه‌چندان سرد است. البته نباید فراموش کرد که در جنوب ویتنام گاهی طوفان‌های استوایی و باران‌های فصلی هم آسمان کشور را در بر ‌می‌گیرد و باید برای رفتن به آن مناطق برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. دلیل انتخاب این ماه‌ها برای سفر شاید بیشتر این باشد که در زمستان بین نوامبر تا ژانویه هوا به‌شدت سرد و گاهی دما تا کمتر 10 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و معمولا مسافران ژاکت به تن در هتل‌ها و رستوران‌ها وقت خود را می‌گذارنند. 

اما از آوریل تا ژوئن روزها در مناطق شمالی بسیار دلپذیر می‌شود و شما می‌توانید در چمنزارها و کوه‌های در نزدیکی  Sa pa در ویتنام از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید زمان سفر خود را برای ماه‌های آگوست تا می هم بگنجانید؛ زیرا همان‌طور که گفتیم در دو فصل بهار و تابستان مخصوصا در مرکز و شمال ویتنام آسمان آبی و آب دریا ولرم است و شما می‌توانید در کنار ساحل روی شن یا تخت‌های ساحلی کرم ضد آفتاب بزنید و در آرامش به استراحت بپردازید. همچنین می‌‌توانید از مناطق دیدنی همچون دروازه  Because Duke  در قلب شهر امپراطوری Huh ویتنام دیدن کنید. یا می‌توانید در خیابان های شهر پرهیاهوی شهر  Ho Chi Minh به گشت‌و‌گذار بپردازید. 

کلام آخر سه کلیک در مورد بهترین زمان سفر به ویتنام

همانطور که اوایل مقاله گفتیم کشور ویتنام در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این کشور به‌خاطر مساحت جغرافیایی که دارد دارای آب‌وهوای متغیری است. اما باید این را بدانید که هیچ‌وقت برای رفتن به ویتنام زمان بدی وجود ندارد. زیرا این بستگی به علائق و سلیقه و همچنین زمان‌بندی گردشگر دارد که چه زمانی را برای سفر به ویتنام در نظر بگیرد؛ مثلا شاید دوست داشته باشد که در شمال ویتنام در جنگل‌های 1500 هکتاری آن در زیر آسمان صاف قدم بزند و یا در جنوب ویتنام در لاوی هتل بنشیند و قهوه‌ و کیک ‌شکلاتی نوش جان کند. بعد ار آنکه بهترین زمان سفر به ویتنام را انتخاب کرده و به این کشور رفتید، تجربیات خودتان را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران