چشمگیرترین جاذبه های طبیعی ویتنام

جاذبه های طبیعی ویتنام؛ زیبایی هایی که هیچ وقت تمام نمی شوند!

کشور ویتنام در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و جمعیت آن به حدود 90 میلیون نفر می‌رسد. ویتنام در سال 968 و به عنوان یک دولت فئودال متحد تاسیس شد. بسیاری از سنت‌هایی که امروزه در فرهنگ این مردم می‌بینید یادگار همان دوران است. بسیاری از بناهای تاریخی مربوط به جنگ و سازه‌های سبک فرانسوی هنوز در این کشور پا برجا باقی مانده‌اند. زیبایی طبیعی ویتنام هر ساله گردشگران بسیاری را روانه این کشور می‌کند. ویتنام از سه جهت به دریا ختم می‌شود و طول خط ساحلی آن به 3260 کیلومتر می‌رسد. یک خط ساحلی سفید به طول 8000 متر و یک خلیج با شکوه با غارهای آهکی اسرارآمیز تنها بخش کوچکی از جاذبه های طبیعی ویتنام هستند. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و قصد سفر به ویتنام را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه های طبیعی ویتنام آشنا شوید.

رزرو تور اروپا

بلیط هواپیما لحظه آخری را با سه کلیک رزرو کن

خلیج هالونگ یکی از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام

جاذبه های طبیعی ویتنام

خلیج خالونگ به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام شناخته می‌شود. این خلیج زیبا یک خط ساحلی 120 کیلومتر دارد که پر است از صخره‌های آهکی. خلیج هالونگ بیش از 2000 جزیره بزرگ و کوچک دارد و مساحت آن به 1553 کیلومتر مربع می‌رسد. این خلیج با وجود کوه‌های آهکی و آب‌های زلال به عنوان یک شاهکار در طبیعت ویتنام شناخته می‌شود. در خلیج هالونگ امکانات لازم برای انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی از جمله قایق‌سواری، کایاک‌سواری، جت اسکی و غواصی فراهم است. یکی دیگر از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها در این خلیج کاوش در غارهای آهکی است. یک سفر دریایی چند ساعته با کشتی کروز نیز می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی از مناظر طبیعی ویتنام باشد. اگر به دنبال جایی آرام و به دور از شلوغی هستید خلیج لان ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. خلیج لان ها به اندازه خلیج هالونگ زیبا و شگفت‌انگیز است و به عنوان یکی دیگر از دیدنی های طبیعی ویتنام شناخته می‌شود. 

غار سون دونگ

به دنبال جاهای مرموز و هیجان‌انگیز در طبیعت ویتنام هستید؟ ما غار سون دونگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این غار در 500 کیلومتری جنوب هانوی قرار دارد. عظمت و زیبایی این غار گردشگران و دانشمندان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است و در حال حاضر به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام شناخته می‌شود. غار سون دونگ در سال 1991 در جنگلی دور افتاده کشف شد و مناظر فوق‌العاده آن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دیدنی های طبیعی ویتنام شد. این غار بزرگترین غار منفرد در تمام دنیا است. غار سون دونگ یک دالان دراز به طول 8900 متر دارد و ارتفاع سقف آن به 200 متر می‌رسد. ترکیب جادویی آب‌وهوای بارانی و جریان مداوم آب می‌تواند چنین شاهکاری به وجود بیاورد. غار سون دونگ استالاکتیت و استالاگمیت‌های دیدنی و شگفت‌انگیزی دارد. سنگ‌های داخل غار همه بر اثر عوامل طبیعی به شکل‌های مختلف تراشیده شده‌اند. اگر به دور و اطراف خود نگاه کنید حوضچه‌های زیرزمینی زیادی را می‌بینید. اگر قصد دارید در اعماق این غار کاوش کنید باید آمادگی بدنی بالایی داشته باشید و بتوانید شنا کنید. پیشنهاد می‌کنیم از یک راهنما یا غارنورد حرفه‌ای هم کمک بگیرید.

پارک ملی پونگ نا که بنگ

پارک ملی پونگ نا که بنگ

پارک ملی پونگ نا که بنگ در تین کوانگ بین در 500 کیلومتری جنوب هانوی قرار دارد. در این پارک ملی که از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام است بیش از 300 غار کارستی وجود دارد که معروف‌ترین آنها غار سون دونگ است. این پارک در سال 2003 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. هرچه در بیشتر در عمق این پارک پیش بروید بیشتر از زیبایی‌های آن شگفت‌زده می‌شوید، بی‌دلیل نیست که پارک ملی پونگ نا که بنگ را به عنوان یکی از بهترین دیدنی های طبیعی ویتنام معرفی می‌کنیم. استالاکتیت‌های طبیعی در غارهای این منطقه اشکال عجیبی دارند و بعضی از آنها شبیه به حیواناتی مثل شیر یا فیل به نظر می‌رسند. این پارک ملی علاوه بر غارهای کارست جنگل بکر و وسیعی دارد که گونه‌های گیاهای و جانوری زیادی در آن زندگی می‌کنند. حتی برخی از این گونه‌ها در معرض انقراض قرار دارند. این پارک ملی برای گردشی یک روزه در طبیعت ویتنام و تنفس هوای تازه کاملا مناسب است. 

پاسپورت دومینیکا

آبشار بان گیوک از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام

آبشار بان گیوک یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام است. این آبشار دیدنی از نظر جغرافیایی به آبشار دیتاین در استان گوانگشی چین متصل است. آبشان بان گیوک دومین آبشار چند ملیتی دنیا است. این آبشار به عنوان زیباترین آبشار در ویتنام شناخته می‌شود. عرض آبشار بان گیوک 100 متر است و ارتفاع آن 70 متر می‌رسد. جریان آب این آبشار از رودخانه کوای سون تامین می‌شود که در مرز بین ویتنام و چین جریان دارد. اگر آب‌وهوا خوب باشد می‌توانید رنگین‌کمانی که زیر آبشار تشکیل می‌شود را ببینید. حوالی ظهر آب سدی که در بالا دست آبشار قرار دارد باز می‌شود و جریان با شدت بیشتری وارد آبشار می‌شود در این زمان منظره ‌آبشار فوق‌العاده دیدنی است. در فصل‌های بارانی بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر آبشار بان گیوک خروشان‌تر و دیدنی‌تر است. می‌توانید از مردم محلی منطقه قایق‌های بامبو را اجاره کنید و تا جای ممکن به آبشار نزدیک شوید. آبشار بان گیوک حتی در فصل‌های خشک و کم‌باران هم یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام است. در نزدیک این آبشار مزرعه‌ برنج طلایی و وسیعی قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را از نزدیک ببینید.

رزرو هتل فقط با سه کلیک

پارک ملی با به

جاذبه های طبیعی ویتنام

نام دیگری که در بین بهترین مناظر طبیعی ویتنام به چشم می‌خورد پارک ملی با به است. این پارک زیبا در 230 کیلومتری هانوی قرار دارد و به خاطر دریاچه مرکزی، دره‌های عمیق و جنگل‌های انبودهش شهرت دارد. از دلایلی که این پارک را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام معرفی می‌کنیم وجود گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار متنوع است. نمای فوق‌العاده‌ای از طبیعت ویتنام را در پارک ملی با به می‌توانید ببینید. چشم‌انداز فوق‌العاده بی‌نظیر کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌ها بهترین فرصت برای گرفتن عکس‌های زیبا و دیدنی هستند. در ماه‌های ژوئن و جولای آبشاری که در این منطقه وجود دارد به دلیل بارش باران خروشان می‌شود و یکی از دیدنی‌ترین مناظر این پارک به حساب می‌آید. اگر به حیات وحش علاقه دارید این پارک بهشت شما خواهد بود. اگر شانس بیاورید می‌توانید انواع میمون‌ها، خرس‌ها و پانگولین‌ها را ببینید. علاوه بر پیاده‌روی در میان درختان می‌توانید به قایق‌سواری روی رودخانه بپردازید. پرنده اسپیلورنیس چیلای که گونه‌ای کمیاب از پرندگان است در این پارک زندگی می‌کند. اگر هنوز اقامتگاه خود را مشخص نکرده‌اید می‌توانید در اقامتگاه‌ها و مهمان‌خانه‌های روستای تای بمانید. 

رشته‌کوه هوانگ لین سون

رشته‌کوه هوانگ لین سون از دیگر دیدنی‌های طبیعت ویتنام به شمار می‌رود و با نام آلپ تونکینز نیز شناخته می‌شود. این رشته‌کوه در شمال غربی ویتنام و در انتهای جنوب شرقی کوه‌‌های هیمالیا قرار دارد. رشته کوه هوانگ لین سون به دلیل وجود کوه‌های ناهموار و مناظر دیدنی‌اش به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام و جنوب شرقی آسیا شناخته شده است. بلندترین قله این رشته‌کوه فنسیپان است که ارتفاه آن به 3143 متر می‌رسد. برای دیدن مناظر فوق‌العاده از طبیعت ویتنام می‌توانید با تله‌کابین به سمت دامنه فنسیپان بروید. در پایین دست این رشته‌کوه مزارع برنج زیبایی وجود دارد که به شکل تراس هستند و به سمت دره‌ها سرازیر شده‌اند. روستاهای همونگ، رد دزائو و سیای نیز در دامنه این کوه‌ها هستند. محدوده رشته‌کوه هوانگ لین سون که از بهترین مناظر طبیعی ویتنام است به عنوان یک اکوسیستم غنی شناخته می‌شود و حیوانات و گیاهان متنوع و زیادی در آن زندگی می‌کنند. تنوع زیستی این منطقه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ساپا از محبوب‌ترین دیدنی های طبیعی ویتنام

ساپا از محبوب‌ترین دیدنی های طبیعی ویتنام

ساپا یکی از جذاب‌ترین استراحتگاه‌های کوهستانی در طبیعت ویتنام است. این شهر در شمال شرقی ویتنام و در همسایگی شهر هکو در استان یوننان چین قرار دارد. این منطقه دقیقا در لبه یک رشته‌کوه واقع شده است. در دوران استعمار فرانسه از این منطقه به عنوان استراحتگاه مقامات فرانسه استفاده می‌شد. رد پای معماری فرانسوی در سازه‌های این منطقه به چشم می‌خورد و حتی در بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها هنوز غذاهای فرانسوی سرو می‌شود. ساپا به دلیل وجود تراس‌های سبز رنگ برنج از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام است. ماه‌های سپتامبر و اکتبر تماشایی‌ترین مناظر طبیعی ویتنام را در این منطقه می‌توانید ببینید. ساپا تنها ده دقیقه تا حومه شهر فاصله دارد. آسمان منطقه ساپا در آوریل و می صاف و پاک است و هوای ارتفاعات رو به خنکی می‌رود. پس فراموش نکنید که در این ماه‌ها حتما لباس گرم به همراه داشته باشید.

رزرو تور سه کلیک را فراموش نکنید

جاذبه های طبیعی ویتنام در منطقه ترانگ آن

منطقه ترانگ آن در استان نین بین قرار دارد و به خاطر کوه‌های آهکی ناهموار و غارهای طبیعی و مرموزش از معروف‌ترین دیدنی های طبیعی ویتنام است. آب منطقه ترانگ آن به قدری شفاف و زلال است که می‌توانید گیاهان و جلبک‌های کف آب را ببینید. ترانگ آن که از محبوب‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام است حدود 50 غار طبیعی و 31 دره عمیق دارد. این غارهای تودرتو و مرموز بهترین جا برای غارنوردان حرفه‌ای و گردشگران ماجراجو هستند. تماشای استالاکتیت‌هایی که به صورت طبیعی اشکال عجیب و متنوعی دارند می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. خلیج هالونگ و پارک ملی پونگ نا که بنگ بخشی از منطقه ترانگ آن هستند. در ترانگ آن می‌توانید معابد باستانی و بتکده‌های باستانی را از نزدیک ببینید. از دلایلی که ترانگ آن را به عنوان یکی از بهترین دیدنی های طبیعی ویتنام معرفی می‌کنیم وجود بیش از 310 گونه گیاهی، جلبک و قارچ و حدود 80 گونه جانوری است. این منطقه در ماه‌های ژانویه و تا مارس برای ورود گردشگران باز است چرا که در این زمان آب‌وهوای مطبوع و ملایمی دارد. در اواخر می و اوایل ژوئن نیز می‌توانید مزارع طلایی رنگ برنج را از نزدیک ببینید.

جزیره پو کوک

جاذبه های طبیعی ویتنام

جزیره پو کوک بزرگترین جزیره ویتنام است که در خلیج تایلند قرار دارد. این جزیره را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام می‌شناسند و برای یک تعطیلات آرام کاملا مناسب است. دریای کریستالی شفاف و سواحل ماسه‌ای سفید این جزیره یکی از زیباترین مناظر طبیعی ویتنام هستند. جزیره پو کوک را به سواحل زرد رنگ و جنگل‌های سرسبزش نیز می‌شناسند. استراحت در این سواحل و دراز کشیدن زیر آفتاب در حالی که نسیمی خنک از سمت دریا می‌وزد آرامش‌بخش به نظر می‌رسد. می‌توانید موتور اجاره کنید و خط ساحلی 19 کیلومتری این جزیره را بگردید. امکانات لازم برای غواصی نیز در این جزیره فراهم است و اگر به این ورزش علاقه دارید این فرصت را از دست ندهید. 

ساحل بای سائو از زیباترین مناظر طبیعی

ساحل بای سائو، واقع در شهر آن توی در حدود 25 کیلومتری مرکز شهر دونگ دانگ قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر طبیعی ویتنام است. بسیاری از گردشگران خارجی برای فرار از شلوغی شهر، ساحل بای سائو را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. ساحل بای سائو به شن‌های پودری سفید بی‌نظیر، جنگل‌های انبوه شگفت‌انگیز، و دریای آبی آینه‌‌ای شهرت دارد. مناظر الهام‌بخش این ساحل دوستداران عکاسی را به خود جذب می‌کند. کارهای زیادی در این ساحل می‌توانید انجام دهید، از استراحت و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی استوایی گرفته تا گشتن و جمع کردن صدف‌های زیبا. اگر به دنبال کمی هیجان هستید غواصی در آب‌های زلال این ساحل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی ویتنام شناخته می‌شود طیف وسیعی از گونه های دریایی را در خود جای می‌دهد. احتمالاً تعدادی از این موجودات مرموز را هنگام گشتن در ساحل می‌بینید. ساحل بای سائو در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد و می‌توانید جلوه‌ای متفاوت از طبیعت ویتنام را در آن ببینید. 

جاذبه های طبیعی ویتنام در شهر تامکوک

جاذبه های طبیعی ویتنام در شهر تامکوک

تامکوک در استان نین بین قرار گرفته است و حدود یک ساعت با هانوی، پایتخت ویتنام فاصله دارد. تامکوک حدود 1000 سال پیش پایتخت ویتنام بود و هنوز بناهای تاریخی قرن دهم از جمله کاخ، معابد و مقبره اولین امپراتور دین تین هوانگ در آن وجود دارند. این شهر تا 35 سال قبل از ساخت این بناها توسط چینی‌ها اداره می شد، بنابراین رد پای سبک معماری چینی در بعضی از ساختمان‌های تامکوک دیده می‌شود. تامکوک با مناظر روستایی و غارها و صخره‌های کارستی، یک نقطه دیدنی زیبا در طبیعت ویتنام است که با عنوان «نسخه خشکی خلیج هالونگ» نیز شهرت دارد. قایق‌سواری در رودخانه‌های این شهر یکی از محبوب‌ترین تفریحات نزد گردشگران است. بخش‌‌هایی از فیلم سینمایی کینگ کنگ نیز در این منطقه فیلمبرداری شده است. تامکوک ببا وجود طبیعت آرام و غنی خود یک از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام است.

جاذبه های طبیعی ویتنام در جزیره کون دائو

جزیره کون دائو در سواحل جنوبی استان وونگ تائو واقع شده است و به دلیل سواحل ماسه‌ای آرام و مناظر زیبا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام است. جزیره کون دائو به عنوان مقصد مناسبی برای غواصی و اسنورکلینگ نیز شناخته می‌شود. گونه‌های گیاهی و جانوری کمیابی در پارک ملی کون دائو زندگی می‌کنند و این موضوع آن را به بهشتی برای دوستداران طبیعت و حیات وحش تبدیل کرده است. در گذشته از این منطقه به عنوان تبعیدگاه جنایتکاران جنگی استفاده می‌شد و به همین دلیل محبوبیت چندانی نداشت. در سال 2011 برد پیت و آنجلینا جولی از این جزیره بازدید کردند و نام آن را بر سر زبان‌ها انداختند و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام است. 

طبیعت ویتنام در شهر کان تو

کان تو بزرگترین شهر در دلتای مکونگ است که در 160 کیلومتری غرب شهر هوشی مین قرار دارد. این شهر هم به دلیل فرهنگ غذایی‌اش شهرت دارد هم به دلیل مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش. علاوه بر این، تقریباً 50 درصد برنج ویتنام در کان تو تولید می شود. یکی از تفریحات محبوب در این منطقه سفرهای دریایی دلتای مکونگ است. بازدیدکنندگان در این سفر کوتاه می‌توانند از تماشای طبیعت ویتنام و سبک زندگی مردم در دلتای مکونگ لذت ببرند. بازار شناور یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری معروف در شهر کان تو است. موزه کائو دانگ و معبد مانگ توک ترانگ نیز از دیگر جاذبه‌های محبوب این شهر هستند.

دالات

جاذبه های طبیعی ویتنام

دالات یک استراحتگاه کوهستانی در استان لام دونگ در جنوب مرکزی ویتنام است و به عنوان یکی از زیباترین مناظر طبیعی ویتنام شناخته می‌شود. ارتفاع این منطقه به 1500 متر می‌رسد و به همین دلیل حتی در تابستان نیز آب‌وهوایی خنک دارد. در گذشته از شهر دالات به عنوان استراحتگاه مقامات فرانسوی در دوره استعمار استفاده می‌شد. دالات بین مردم ویتنام یک مقصد محبوب به حساب می‌آید و به عنوان یک استراحتگاه تابستانی و یک مقصد گردشگری معروف شناخته می‌شود. دالات آب و هوای معتدلی دارد و دمای آن در تمام طول سال بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. این منطقه به دلیل تولید سبزیجات معروف است. پارک گل، آبشار داتانگ لا و آبشار فیل از جاذبه‌های گردشگری طبیعی محبوب در دالات هستند. فلاور پارک در این منطقه به دلیل وجود گل‌ها و گیاهای دیدنی یکی از محبوب‌ترین جاذبه های طبیعی ویتنام در بین گردشگران خارجی است. آبشار داتانگ لا و آبشار فیل جاذبه‌های گردشگری طبیعی دالات هستند. وقتی در خیابان‌های دالات قدم می‌زنید می‌توانید ترکیب سبک‌های فرانسوی و ویتنامی را ببینید. 

سونچار از زیباترین مناظر طبیعی ویتنام

سونچار که در نزدیکی دا نانگ قرار دارد، به دلیل طبیعت غنی و بکر خود به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ویتنام شناخته می‌شود. حدود 1000 گونه کیاهی در سونچار وجود دارد که بیشتر آنها خاصیت درمانی دارند. همچنین حیوانات کمیاب زیادی در آن زندگی می‌کنند. اگر از دوستداران حیات وحش هستید این بخش از طبیعت ویتنام بهشت شما خواهد بود. کوه بانکو در جزیره سونچار یکی از زیباترین مناظر طبیعی ویتنام را دارد و گردشگران و عکاسان حرفه‌ای بسیاری برای دیدن و ثبت کردن این مناظر به بالای کوه می‌روند. 

طبیعت ویتنام در جزیره لیسون

طبیعت ویتنام در جزیره لیسون

جزیره لیسون یا جزیره گارلیک را به عنوان یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ویتنام معرفی می‌کنیم. این جزیره با مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش در استان کوانگ نگا قرار دارد. نام دیگر جزیره لیسون گارلیک به معنای سیر است چون یک سوم از مساحت این جزیره را مزارع سیر پوشانده‌اند. جزیره لیسون به خاطر سواحل بکر و طبیعت فوق‌العاده‌اش معروف است. اما به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و سختی در دسترسی گردشگران خارجی کمتری از آن دیدن می‌کنند. کمیته مردمی استان کوانگ نگای به نخست وزیر پیشنهاد داده که تا سال 2025 یک فرودگاه در جزیره لیسون ساخته شود. پس از تکمیل فرودگاه، تعداد گردشگران خارجی افزایش بیشتر می‌شود و جزیره به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ویتنام تبدیل می‌شود.

کلام پایانی

قطعا یکی از دلایلی که کشور ویتنام به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود وجود جاذبه‌های طبیعی فراوان است. این مناظر طبیعی شگفت‌انگیز هر ساله گردشگران و عکاسان بسیاری را روانه این کشور می‌کند. در ویتنام مقاصد گردشگری ناشناخته بسیاری وجود دارد که شاید گردشگران زیادی از آنها اطلاع نداشته باشند. دلیل این امر عدم توسعه و تبلیغات مناسب است. در این مقاله کوتاه سعی کردیم بخشی از بهترین جاذبه های طبیعی ویتنام را به شما معرفی کنیم، امیدواریم خاطرات و عکس‌های فوق‌العاده‌ای از مناظر طبیعی و دیدنی این کشور به خانه ببرید.

نظرات کاربران