معابد ویتنام؛ معماری به سبک بهشت

معابد ویتنام؛ معماری به سبک بهشت

ویتنام کشوری دیدنی و تاریخی در جنوب شرقی آسیا است. این کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی و دیدنی زیادی دارد و هر سال گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا میزبانی می‌کند. تنوع ادیان در ویتنام زیاد است و به همین واسطه معابد و مکان‌های مذهبی زیادی را در این کشور می‌بینید که پشت بعضی از آنها یک پیشینه تاریخی غنی نهفته است. گردشگران زیادی تنها برای دیدن معابد و بتکده‌های هندو و بودایی به ویتنام سفر می‌کنند. معابد ویتنام بهترین منابع برای بدست آوردن اطلاعات درباره تاریخ و میراث فرهنگی این کشور هستند. در صورتی که ویتنام را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از بهترین معابد ویتنام آشنا شویم.

رزرو تور اروپا

بلیط هواپیما لحظه آخری را با سه کلیک رزرو کن

بتکده ترن کوک از مهم‌ترین معابد ویتنام

بتکده ترن کوک-معابد ویتنام

اولین معبدی که معرفی می‌کنیم بتکده ترن کوک در شهر هانوی است که قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین معابد ویتنام به شمار می‌رود. بتکده ترن کوک در طول این سال‌ها، دستخوش تغییرات زیادی شده است. امپراتور ل هوی تونگ در قرن هفدهم نام این معبد را از آن کوک به ترن کوک به معنی «محافظت از کشور» تغییر داد. بتکده ترن کوک که یکی از معروف ترین معابد ویتنام است 11 طبقه و 15 متر ارتفاع دارد. موزه‌ای کنار این معبد ساخته شده که آثار تاریخی زیادی را به نمایش می‌گذارد. ساختمان کوچکی هم در این محوطه وجود دارد که زائران در آنجا عود روشن می‌کنند. جشنواره‌های سالانه بسیاری مثل جشن تولد بودا و جشن سال نوی قمری در این معبد جشن گرفته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی اوایل عصر خودتان را به این معبد برسانید.

آدرس: هانوی، تان نین، تروک باخ، با دین

زمان بازدید: همه روزه از 07:30 صبح تا 06:00 بعدازظهر

پاسپورت دومینیکا

بتکده با دین از بهترین بتکده های ویتنام

بتکده با دین که یکی از معروف ترین معابد ویتنام است از چندین معبد بودایی تشکیل شده و 500 مجسمه عجیب‌وغریب بودا در آن نگهداری می‌شود. این مجسمه‌ها به شکلی پیچیده و عجیب کنده‌کاری شده‌اند. بتکده با دین در شهر گیا سین قرار دارد و بسیاری از مردم محلی برای ادای احترام و زیارت به این معبد می‌روند. آنها معتقدند زیارت این معبد به افزایش روزی و ثروت آنها کمک می‌کند. بتکده با دین بدون شک یکی از معروف‌ترین معابد بودایی ویتنام است و منظره فوق‌العاده‌ای از کوه‌ها و جنگل‌های اطراف دارد. پس از بازدید از با دین که از بهترین بتکده های ویتنام به حساب می‌آید برای پیاده‌روی به یکی از مسیرهای مخصوص جنگل باچوآ توونگ نگان بروید و غارهای آهکی و فوق‌العاده این منطقه را از نزدیک ببینید. اگر برنامه شما طوری بود که در روز ششم سال نوی قمری در ویتنام بودید و به این معبد رفتید حتما در مراسم برکت که در آن موسیقی و رقص‌های سنتی ویتنام برگزار می‌شود شرکت کنید. این جشن بین ماه‌های فوریه تا مارس برگزار می‌شود.

برای سفر خود میتوان روی رزرو تور سه کلیک حساب کرد.

آدرس: استان نین بین، منطقه گیا وین، بخش گیا سین

زمان بازدید: همه روزه 07:00 صبح تا 06:00 بعدازظهر

 معبد کائو دای یکی از زیباترین معابد ویتنام

معبد کائو دای -معابد ویتنام

معبد کائو دای یکی از 1000 معبد کائو دای و یکی از معروف ترین معابد ویتنام است. ساخت معبد کائو دای در دهه 1930 آغاز شد و در سال 1955 به پایان رسید. این مکان مذهبی و رنگارنگ روزانه صدها گردشگر را به خود جذب می‌کند. کائودائیست‌ها معتقدند که همه ادیان یکسان هستند و بودیسم، مسیحیت، هندوئیسم، اسلام، تائوئیسم، یهودیت، کنفوسیوس و زرتشت را در یک دین واحد می‌دانند. مراسم عبادت روزانه هر 6 ساعت یکبار برگزار می‌شود که زائران، کشیشان و اسقف‌های زیادی در آن شرکت می‌کنند. معماری معبد کائو دای ترکیبی سبک‌های شرقی، باروک و نئوگوتیک است و تزئینات پر زرق‌وبرق آن از جمله سقف‌های آبی آسمانی، کبری‌های هفت سر و ستون‌هایی کنده‌کاری‌های شبیه به اژدها از برجسته‌ترین ویژگی‌های این معبد هستند. کمتر گردشگری را می‌بینید که فرصت بازدید از این معبد را که از بهترین معابد کشور ویتنام است از دست بدهد. مراسم دعا حوالی ظهر در این معبد برگزار می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

مکان: دهکده لانگ هوآ در 100 کیلومتری شمال غربی شهر هوشی مین 

بتکده امپراطور جید

بتکده امپراتور جید که به نام بتکده تورتویز نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین ترین معابد ویتنام و یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های تاریخی این کشور است. این معبد توسط یک جامعه کانتونی ساخته شد. این جامعه کانتونی در قرن بیستم از استان گوانگژو در جنوب غربی چین به ویتنام مهاجرت کردند. بتکده امپراطور جید به عنوان یکی از بهترین نمایندگی‌های شاخه ماهایانیستی بودیسم شناخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های برجسته این بتکده که از بهترین بتکده های ویتنام است می‌توان به حکاکی‌های کیم هوآ، الهه باروری اشاره کرد که توسط پیکره‌های کوچکی از زنان و کودکان احاطه شده است. محراب زیبای کوان یین، الهه رحمت، نیز از دیگر دیدنی‌های این معبد به شمار می‌رود. از آنجا که بتکده امپراطور جید یکی از معروف ترین معابد ویتنام است گاهی اوقات شلوغ می‌شود، اما یکی از بهترین بتکده های ویتنام است که در طول سفر خود حتما باید از نزدیک ببینید. پیشنهاد می‌کنیم بتکده امپراطور جید را به همراه یک راهنما ببینید چرا که بعضی آثار و کنده‌کاری‌های این معبد پیشینه و معنای خاصی دارد که شاید نیاز باشد کسی آنها را برای شما بازگو کند.

یک سفر فوق العاده را میتوان با رزرو هتل شیک سه کلیک تجربه کرد.

آدرس: شهر هوشی مین، منطقه 3، مای تی لوو 73.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 07:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر

معبد لیترِچر یکی از معروف ترین معابد ویتنام

معبد لیترِچر- معابد ویتنام

معبد پیروان کنفوسیوس نیز یکی از بهترین معابد کشور ویتنام است که قدمت آن به سال 1070 برمی‌گردد. این معبد در حقیقت اولین دانشگاه کشور ویتنام است. قدمت معماری آن به سلسله‌های لی و ترن برمی‌گردد که بیش از 700 سال بر کشور حکومت کردند. معبد لیترِچر یکی از معروف ترین معابد ویتنام است که می‌توانید تصویر آن را بر پشت اسکناس‌های 100 هزار دانگی ویتنام ببینید. معبد لیترِچر پنج حیاط دارد چاه شفافیت بهشتی در یکی از این حیاط‌ها قرار گرفته است و حیاط‌های دیگر محل استراحت علما و راهبان ساکن هستند. حیاط چهارم 72 محراب‌ را در خود جای می‌دهد که متعلق به ۷۲  نفر از بهترین دانش‌آموزان کنفوسیوس بودند. در حیاط پنجم نیز کوک تو گیام یا آکادمی امپراطوری قرار دارد. این معبد در شهر هانوی قرار دارد و به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. برای اینکه با افسانه‌های تاریخی نهفته در این مکان آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم حتما یک راهنما با خودتان ببرید.

آدرس: هانوی، دونگ دا، وان میو، کوک تو گیام 58

زمان بازدید: هر روز از ساعت 08:00 صبح تا 06:00 بعدازظهر

معبد هندو ماریامان

معبد هندو ماریامان یکی از معروف ترین معابد ویتنام است که در شهر هوشی مین قرار دارد. در زبان ویتنامی به این معبد خوآ با ماریامان گفته می‌شود و قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. معبد ماریامان را برای الهه هندویی به همین نام ساخته‌اند. این معبد که در قلب شهر هوشی مین قرار دارد، در فاصله کمی از بازار بن تن واقع شده است و به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. از مهمترین ویژگی‌های این معبد وجود مجسمه‌های زیبای آمان، گانشا، لاکشمی و موروگا است که باعث شده این معبد را به عنوان یکی از بهترین معابد ویتنام بشناسند. در ماریامان چندین مجسمه از آمان در شکل‌های مختلف وجود دارد که از جذاب‌ترین دیدنی‌های این معبد هستند. این معبد با وجود جذابیت‌های فراوانش قطعا در صدر لیست معروف ترین معابد ویتنام قرار دارد. معبد ماریامان تنها یکی از چندین معابد هندو در ویتنام است اما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را حتما در برنامه سفر خود بگنجانید. معبد ماریامان یک معبد فعال به حساب می‌آید و زائران بسیاری روزانه برای دعا و نیایش به آن مراجعه می‌کنند پس مراقب باشید که حرمت این معبد و زائران آن را حفظ کنید.

آدرس: شهر هوشی مین، کوان 1، پونگ بن نگ، تون دت تیپ 66.

بتکده تین مو از بهترین معابد کشور ویتنام

بتکده تین مو-معابد ویتنام

این معبد زیبا در روستای هونگ لانگ در 5 کیلومتری شهر هیو قرار دارد و یکی از بهترین معابد کشور ویتنام است. این بتکده در سواحل رودخانه پرفیوم قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. این بنا در زمان حکومت تیو تری ساخته شده و یکی از زیباترین معابد ویتنام است. بتکده هفت طبقه تین مو را به عنوان نماد شهر هیو نیز می‌شناسند. علاوه‌بر‌این، بتکده تین مو همیشه بخشی از فولکلور ویتنامی بوده است.

آدرس: ویتنام، شهر هیو، جاده کیم لانگ

کلام پایانی

تنها زیبایی‌های طبیعی کشور ویتنام نیست که بار گردشگری این کشور را به دوش می‌کشد. بناهای مذهبی و معابد نیز بخش مهمی از صنعت گردشگری ویتنام به شمار می‌روند. تنوع ادیان در ویتنام زیاد است و معابد بسیاری متعلق به ادیان هندو، بودیسم و کائوداییسم در سرتاسر این کشور وجود دارند که بعضی از آنها از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام به شمار می‌روند. دیدن این معابد و کاوش در آنها بهترین راه برای آشنایی با میراث باستانی، فرهنگ غنی و سبک معماری پیچیده این کشور است. در این راهنمای کوتاه تنها تعداد کمی از بهترین معابد ویتنام را به شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک این راهنما به راحتی این معابد را از نزدیک ببینید و از زیبایی آنها شگفت‌زده شوید.

نظرات کاربران