جاهای ترسناک ایران

جاهای ترسناک ایران را می شناسید؟

5 تا از جاهای ترسناک ایران که جزو مناطق ممنوعه است را می شناسید؟ اگر زیاد اهل افسانه ها و جاهای ترسناک نیستید؛ یا اینکه کمتر از 18 سال سن دارید، ما را همراهی نکنید! اتفاقات وحشتناکی که در این مناطق از ایران افتاده و همچنین باور مردم های محلی، شما را به شدت شوکه خواهد کرد! اما اگر اهل ماجراجویی هستید؛ با سه کلیک و به راحتی می توانید بلیط هواپیما را رزرو کنید و به سمت هر یک از این جاهای ترسناک ایران سفر کنید.

باغ سنگی؛ با میوه های جهنمی

هیچ کس دقیقا نمی داند که در این باغ سنگی چه اتفاقی افتاده است اما افسانه ها حرف های زیادی برای گفتن دارند. این باغ در سیرجان، شهری در جنوب غربی کرمان واقع شده است! باغ سنگی متعلق به شخصی بوده که الان دیگر زنده نیست و نامش درویش خان اسفندیار پور بوده است. درویش خان فردی ناشنوا و لال بوده که در زمین های کشاورزی اش کار می کرده است! البته بعضی از افراد می گویند که او چوپان هم بوده است. (اینکه او از خانواده ثروتمندی بوده یا خیر مشخص نیست! )

اما داستان از جایی شروع می شود که در سال 1340 بخاطر اصلاحات ارضی، تمام زمین هایش را از دست می دهد. درویش خان که تمام زندگی اش را پای زمین ها گذاشته بوده؛ خیلی عذاب می کشد و بعد از مدتی غصه خوردن یک روز از خواب بلند می شود و دست به کار عجیبی می زند!

او به زمین های خشک شده اش رفته و 180 چاله را می کند و بعد از آن تنه درخت های خشک شده را در این چاله ها قرار میدهد! حالا او انتظار میوه ها را از این درختان خشک دارد. اما چه جوری؟ درویش خان یک سری از سنگ های حفره دار را به عنوان میوه و البته به عنوان اعتراض به درختان وصل می کند! این  منظره جو بسیار غریب و هولناکی را در این منطقه ایجاد می کند!

بعد از آن درویش خان، پس از هر اتفاق هولناکی که برایش می افتاد؛ یک میوه دیگر را به این درختان اضافه می کرد! و از آن به بعد دیگر، او بسیار خوشحال بود!

اما چرا او این کار را انجام داد؟

بعضی ها می گویند که او در خواب یک باغ سنگی را دیده است و بخاطر همین خواسته تا آن رویای صادقه را واقعی سازد. البته به گفته خانواده اش؛ غم از دست دادن زمین ها آنقدر بهش فشار می آورد که مبتلا به جنون می شود.  در هر صورت در این باغ سنگی و میوه های جهنمی اش؛ حس هولناکی را تجربه خواهید کرد!

جنگلی که جزو جاهای ترسناک ایران است!

در نزدیکی شهر مشهد؛ یک جنگل بسیار مرموزی وجود دارد که اگر صبح از کنار این جنگل رد شوید؛ می بینید که یک جنگل مثل جنگل های دیگه است! اما شب همه چیز فرق می کند! قبول دارید که شب ها همه ی راز و رموز را برملا می کند؟ شاید در دل سیاهی، جایی برای مخفی شدن وجود نداشته باشد. در این جنگل صدای گوش خراش جیغ یک زن می آید!

اما این صداها از کجاست ؟ آیا صدای باد است ؟ اما باد که جیغ نمی کشد. بعضی ها می گویند صدای ملخ هایی است که در درون درختان اند و شب ها بیدار می شوند. بعضی های دیگر باورهای تاریک تر و وحشتناک تری دارند!

راجع به وندیگو شنیده اید ؟

حواستان باشد که اگر بلیط هواپیما مشهد را رزرو کردید و وارد جنگل جیغ شدید؛ اسم وندیگو را بر زبان نیاورید! وندیگو یک موجود شیطانی است که می تواند صدای انسان ها را تقلید کند و در زمانی که شما در جنگل قدم می زنید؛ به این وسیله شما را به سمت خودش می کشاند! به هرحال شما نباید دنبالش برید و اگر صداهای جیغ وندیگو را شنیدید؛ بهتر است فرار کنید و یا به آتش پناه ببرید!

آیا وندیگو در جنگل جیغ وجود دارد ؟

ارواحی که نفرین می کنند!

 جاهای ترسناک ایران

اگر از آن دسته از افرادی باشید که بلیط هواپیماکیش را معمولا به بلیط هواپیما قشم ترجیح می دهید؛ دره ارواح در قشم که یکی از جاهای ترسناک ایران است؛ می تواند نظرتان را عوض کند. بومیان اعتقاد دارند که دره اروح قشم موقعی درست می شود که یک ستاره بر روی زمین سقوط می کند و حتی اسم دیگر اینجا راه ستاره است! اما همانقدر که اینجا زیباست؛ به همان میزان هم داستان هایی از جنس ارواح شنیده می شود. تا حدی که شب ها ورود به این منطقه کاملا ممنوع اعلام شده!

بومیان اعتقاد دارند که اگر کسی بعد از غروب و در شب به این جا برود؛ باعث عصبانیت ارواح می شود و در نتیجه آن منطقه نفرین می شود. بومیان خیلی به این موضوع اعتقاد دارند و اگر کسی بخواهد پنهانی به اینجا برود؛ جلویش را می گیرند! چون این کار باعث بدبیاری می شود و ماجرا زمانی ترسناک تر می شود که کسی زنده بر نمی گردد.

البته نمی توان از داستان ترسناک قلعه جنی کیش گذشت. قلعه جنی کیش جایی است که جنی به نام غول آنجا را تسخیر کرده است! غول ها نوعی از جن هستند که سمشان شبیه سم الاغ است و شاخی شبیه بز دارند. این غول ها بیشتر دلشان می خواهد تا به آدم های تنها در شب نزدیک شوند!

قلعه آدم خوار؛ در اینجا غیب می شوید!

 جاهای ترسناک ایران

بوینی یوغون یا همان قلعه ادم خوار! یکی از جاهای ترسناک ایران که یک قلعه متروکه است و پر از داستان های وحشتناک! از قرن ها پیش هرکس که به این قلعه می رفته است؛ معمولا ناپدید شده و حتی جسدی هم به جا نمانده! اما چه اتفاقی برای مردم می افتاده؟ افراد محلی اعتقاد دارند که دلیل غیب شدن افراد، این است که قلعه آن ها را قورت می دهد! برای همین به آن قلعه آدم خوار می گویند.

جالب است بدانید که دیوارهای این قلعه به 300 متر می رسد و ضخامت آن بیشتر از 5 متر است! اینجا قلعه ای است؛ خوفناک، محکم و البته نفوذ ناپذیر!

دوست دارید به اردبیل برای دیدن این قلعه، سفر کنید؟

قلعه دخمه زردتشتیان و نبرد با اهریمن

 جاهای ترسناک ایران

دخمه زردتشتیان در یزد که به آن برج سکوت و یا برج خاموش هم می گویند؛ در حدود 400 سال قبل بسته می شود! اینجا که گورستان زدرتشتیان بوده؛ یکی از جاهای ترسناک ایران و البته ممنوعه است. البته این که چقدر افراد به اینجا نمی روند و آنجا را به شکل ممنوعه می بینند، متفاوت است اما خود زردتشتیان اعتقاد دارند که نباید به آنجا رفت.

شاید ترسناک باشد اما باید گفت که زردتشتیان، این اجساد را خاک نمی کردند؛ بلکه بدن افرادی که میمیردند را در دخمه می گذاشتند تا حیوانات وحشی محل به اینجا بیایند و آن را بخورند! و بعد که استخوان ها باقی می ماندند، آن ها را وسط دخمه و در داخل یک حفره می ریختند! آن ها اعتقاد داشتند که مرگ وسیله ای است برای جنگیدن با شیطان و بنابراین جایی که جسد وجود دارد یعنی شیطان آنجاست…

با توجه به گذشته این دخمه؛ دل و جرأت رفتن به این جا را دارید تا با اهریمن ملاقات کنید؟

در آخر

در یکی دیگر از مقالاتمان، در رابطه با جاهای ترسناک دنیا صحبت کردیم. اما خب اگر فکر می کنید برای یک سفر طولاتی به رومانی و یا کالفرنیا آماده نیستید؛ در اینجا ما به شما 5 تا از جاهای ترسناک ایران را معرفی کرده ایم که هزینه و وقت کمتری را از شما می گیرد! بنابراین اگر به این جاها سفر کردید؛ حتما تجربه تان را با ما در میان بگذارید!

نظرات کاربران