عجایب هفتگانه جهان برای سال 2023

از عجایب هفتگانه اصلی جهان، تنها یکی – اهرام بزرگ جیزه – هنوز وجود دارد. باغ های معلق بابل، فانوس دریایی اسکندریه، معبد آرتمیس، کولوسوس رودس، مجسمه زئوس در المپیا و مقبره هالیکارناسوس همه به خاک پیوسته اند! در عوض ما عجایب هفت گانه جدید جهان را برایتان آورده ایم؛ به این معنی که آنها را می توان از نزدیک دید و از جادوی واقعی آن لذت برد!

شگفتی غذای روح است. تا آنجا که می دانیم ما تنها حیوان روی زمین هستیم که می توان با غروب خورشید اشک را درآورد، شب ها از ستاره ها شگفت زده می شود، از دستاوردهای گذشته خود احساس هیبت و فروتنی می کند. شگفتی ما را به عنوان انسان تعریف می کند. سقراط گفت: “حکمت از شگفتی آغاز می شود.” مطالعات نشان می دهد که هیبت سطوح عمیق تری از پردازش شناختی را القا می کند. همدلی را تقویت می کند و به ما کمک می کند تا با دنیای اطراف خود به روش های معناداری ارتباط برقرار کنیم. هنر و علم برگرفته از آن است. شگفتی بیش از یک احساس خوب است؛ دانه ای است که بزرگترین گنجینه های ما از آن رشد می کند.

شگفتی غذای روح هر انسانی است. ما از دیدن مکان‌های اعجاب آور که بسیار نادر هستند همیشه شگفت زده می‌شویم. شاید جالب باشد که بدانید نقاطی در روی زمین وجود دارند که از آن‌ها به عنوان عجایب هفتگانه یاد می‌شود. بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که این عجایب در زمان ما وجود دارد و می‌توانیم آن‌ها را از نزدیک ببینیم. برای اینکه بیشتر با عجایب هفتگانه جهان آشنا شوید در ادامه قصد داریم این ۷ مکان فوق‌العاده و جدید را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

مونت سن میشل در فرانسه

عجایب هفتگانه جهان

۱۰۰۰ سال پیش، در سال ۱۰۲۳، کار ساخت این صومعه حیرت‌انگیز به سبک گوتیک که در سراسر جهان قرون وسطی به عنوان «عجایب غرب» شناخته می‌شود آغاز شد. فهمیدن دلیل آن آسان است. در بالای یک رخنمون صخره‌ای، نیم مایلی تا دریا در وسط خلیج مونت سن میشل، به نظر می‌رسد مکانی  افسانه‌ای و رویایی قرار دارد. این خلیج که در مرز نرماندی و بریتانی واقع شده است، بزرگترین دامنه جزر و مد اروپا را در خود جای داده است که در  بهار اندازه آن به ۵۰ فوت می‌رسد. در هنگام جزر، می‌توان با پای برهنه به سمت صومعه رفت و از پهنه‌های شنی وسیعی که اطراف آن را احاطه کرده است عبور کرد.

هنگام جزر و مد، این‌طور به نظر می‌رسد که صومعه مانند یک سراب اقیانوسی روی دریا شناور است. به طور میانگین ۵۰۰ سال طول کشید تا کار ساخت این صومعه تکمیل شود و زائران از سراسر جهان به سوی آن بیایند. اگر چه این صومعه یک شگفتی در معماری است با این حال ترکیب آن با دریا چیزی است که آن را متفاوت از دیگر صومعه‌های دنیا می‌کند. به طوری که شاید در هیچ جای دیگر اروپا درخشش معماری به این صورت توسط دنیای طبیعی تعریف نشده باشد.

یخچال پریتو مورنو در آرژانتین

یخچال پریتو مورنو را می‌توان زیباترین یخچال حال حاضر روی زمین دانست. دیوار وسیعی از یخ در پارک ملی لس گلاسیارس، در بخش جنوبی  پاتاگونیا ، بیش از ۱۰۰ مایل را پوشش می‌دهد و تقریباً ۲۰۰ فوت ارتفاع دارد. اینجا یک مکان فوق العاده قدرتمند است به طوری که اگر به نقطه‌ای از آن بروید یا با قایق به لبه دیوار یخبندان بروید، می‌توانید صدای رعد و برق یخ را بشنوید که کوه‌های یخ عظیم در آب‌های آبی عمیق دریاچه آرژانتین فرو می‌روند. آن‌ها مانند کریستال‌ها در خورشید می‌درخشند و به شکل‌های خیره ‌کننده و رنگ‌های درخشان در سراسر خلیج حرکت می‌کنند. 

الولا؛ از عجایب هفتگانه جهان

عجایب هفتگانه جهان

AlUla مکانی با تاریخ و میراث فرهنگی خارق‌العاده است. اما تا همین اواخر تقریباً هیچ کس در مورد آن چیزی نشنیده بود، چه برسد به اینکه کسی از آن بازدید کند. این مکان در قلب صحرای شمال غربی عربستان سعودی قرار دارد و بسیاری از نقاط و آثار تاریخی آن هنوز کشف نشده است. به طوری که تخمین زده می‌شود که کمتر از ۵ درصد این مکان تا به امروز کاوش شده است. این مکان به خاطر مقبره‌های تاریخی که در صخره‌های ماسه‌ سنگ قرمز روشن حک شده‌اند، مشهور است. شهر قدیمی AlUla هزارتویی از خانه‌های آجری و گلی متروکه است که با رنگ‌های خاکی بیابان پراکنده شده است. هنرهای صخره‌ای باستانی و رستوران‌هایی از سرآشپزهای معروف وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مارایا که در بالای بزرگترین ساختمان آینه ‌کاری شده جهان قرار دارد اشاره کرد.

صومعه آشیانه ببر در بوتان

در پایان سال ۲۰۲۲ شاهد تکمیل مسیر ترنس بوتان بودیم. این مسیر یک مسیر پیاده روی با مسافت ۲۵۰ مایل است. عبور از ۲۷ روستای محلی، ده ها معبد و ۱۲ گذرگاه کوهستانی، شاید بهترین راه برای دیدن یکی از آخرین پادشاهی‌های بزرگ هیمالیا باشد. از بسیاری جهات، این کشور خود یک شگفتی واقعی است که توسط مرتفع‌ترین قله‌های جهان احاطه شده است. اما صومعه آشیانه ببر یا پارو تکتسنگ بسیار خاص است. این مجموعه متشکل از چهار معبد بودایی و ساختمان‌های مسکونی است که به معنای واقعی کلمه بر لبه صخره‌ای در ارتفاع ۳۰۰۰ فوتی دره پارو قرار دارد.

این مکان با دیوارهای سفید پوش، سقف‌های قرمز روشن و سقف‌های گنبدی طلایی بسیار جادویی و غیر واقعی به نظر می‌رسد که می‌توان آن را یکی از عجایب هفتگانه دنیا دانست. این صومعه در محل غاری ساخته شده است که گمان می‌رود گورو رینپوچه، یکی از بنیانگذاران بودیسم در این منطقه، در قرن هشتم به مراقبه پرداخته است. رسیدن به این مکان آسان نیست، به این خاطر که نیاز به یک پیاده روی شیب دار دو ساعته دارد. اما اگر به آن برسید ممکن است مقداری از روشنگری که او به دنبال آن بود، روی شما نیز تأثیر بگذارد.

کاپادوکیه از عجایب هفتگانه جهان در 2023

عجایب هفتگانه جهان

سال ۲۰۲۳ صد سال از پایان امپراتوری عثمانی و آغاز تمدن ترکیه مدرن در کشور ترکیه می‌گذرد. ترکیه که بین آسیا و اروپا قرار دارد، غنی از فرهنگ و میراث الهام بخش است. اما همچنین در این کشور یکی از عجایب هفتگانه جهان یعنی کاپادوکیه قرار دارد. یکی از غیر واقعی‌ترین یا سورئال‌ترین مناظر روی زمین است را در اینجا ببینید:

از حدود سال ۱۲۰۰ قبل از میلاد مردم شروع به کنده‌کاری خانه‌ها در داخل خود صخره کردند. اما این‌ها غارهای معمولی نیستند. خانه‌های صخره‌ای کاپادوکیه مانند آثار هنری هستند که با نماها، درها، پنجره‌ها و پلکان‌هایی که از داخل کوه تراشیده شده‌اند. کل شهرها مانند آسمان‌خراش‌های وارونه‌ای است که در روی زمین قرار دارند و می‌توانید در برخی از آن‌ها اقامت کنید. در کشوری که در راز و اسطوره غوطه‌ور شده است، کاپادوکیه ممکن است جذاب‌ترین مکان برای گردشگران باشد.

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

منطقه دریاچه از عجایب هفتگانه جهان

آلفرد واینرایت، نویسنده، مسیر بریتانیا را «ساحل به ساحل» نامید و کتاب راهنمای معروف آن را به نام «یکی از پیاده‌ روی‌های بزرگ جهان» را نوشت. این منطقه امروز ۵۰ ساله می‌شود و زمان بهتری برای کشف آن وجود ندارد. این مسیر با فاصله ۱۹۰ مایلی در شمال انگلستان از سنت بیز در دریای ایرلند تا دریای شمال را در برمی‌گیرد و به محبوب‌ترین پیاده روی مسافت طولانی در این کشور تبدیل شده است. نقاط برجسته زیادی در این منطقه وجود دارد، اما بدون شک زیباترین بخش، بخشی است که از ناحیه دریاچه عبور می‌کند. از طرفی دیگر این منطقه پر از شگفتی‌های بی حد و مرز مانند دریاچه ویندمر، بزرگترین دریاچه آبی، Stock Ghyll Force یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای کشور، Scafell Pike، بلندترین قله با ارتفاع ۳۲۰۹ فوت و… است.

عجایب هفتگانه جهان

ساردین ران در آفریقای جنوبی

ساردین ران که در آفریقای جنوبی قرار دارد یکی از قابل‌توجه‌ترین مکان‌های جهان است. به که طوری که هر ساله از ماه می تا جولای حدود ده‌ها میلیون ماهی ساردین در امتداد این ساحل حرکت می‌کنند. جالب است که بدانید فعالیت در آب آن‌قدر شدید است که می‌توان آن را از هواپیما مشاهده کرد. ماهی ساردین فقط نیمی از شگفتی‌های این منطقه هستند. به این خاطر که در این منطقه کوسه‌های سفید بزرگ بسیار زیادی وجود دارد. در واقع منطقه ساردین ران از نظر تغذیه کمک زیادی به بشر کرده است. به این خاطر که می‌توان از این ناحیه ماهی ساردین زیادی شکار کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی عجایب هفتگانه جهان در سال ۲۰۲۳ پرداختیم. اگر تا به امروز نامی از این عجایب هفتگانه نشنیده بودید اما با این حال باید بدانید که این مناطق در کره زمین وجود دارند که آن را به یک بهشت زیبا و پر از دیدنی تبدیل می‌کنند. حتی شاید عجایب دیگری هم وجود داشته باشد که تا امروز همچنان کشف شده باقی مانده‌اند. این همان چیزی است که این کره خاکی را به یک مکان شگفت انگیز تبدیل می‌کند.

نظرات کاربران