عجایب آفریقای جنوبی که قبل از مرگ باید ببینید!

آفریقای جنوبی جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد، تا جایی که هدف بسیاری از گردشگران از سفر به این نقطه از جهان، چیزی جز بازدید از عجایب آفریقای جنوبی و شگفتی‌های حیات وحش آن نیست. اگر دوست دارید در جهان‌گردی خود، سری هم به آفریقای جنوبی بزنید، با ما همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم در مورد 6 تا از عجایب آفریقای جنوبی با شما صحبت کنیم. 

پاسپورت دومینیکا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

مهاجرت ماهی‌های ساردین؛ از عجایب آفریقای جنوبی

اگر در بازه زمانی اوایل ژوئن تا اواخر جولای به آفریقای جنوبی سفر کنید، می‌توانید مهاجرت میلیاردها ماهی ساردین از سمت سواحل شرقی کشور به سمت شمال و آب‌های گرم‌تر ساحل کوازولو ناتال را ببینید؛ راهنمایانی در این منطقه حضور دارند تا اگر مایل باشید، شما را برای تماشای این رویداد طبیعی جالب، به داخل آب ببرند. اگر جرات و البته علاقه داشتید و برای دیدن این مهاجرت، به کمک راهنمایان و در امنیت کامل به اعماق دریا رفتید، آن‌جا دلفین، کوسه و نهنگی‌هایی که برای شکار ماهی‌های ساردین، میان آن‌ها می‌روند را نیز خواهید دید. یک تجربه عجیب و مخوف در آفریقای جنوبی! 

لاک‌پشت‌های خلیج سودوانا

تاریخچه این رویداد طبیعی در آفریقای جنوبی به سال‌های ماقبل تاریخ برمی‌گردد و قدمتی طولانی دارد؛ سالانه بین ماه نوامبر و ژانویه، لاک‌پشت‌های ماده از اقیانوس هند خارج می‌شوند و از تپه‌های شنی سواحل خلیج سودوانا، در امتداد شمال ساحل کوازولو ناتال، بالا می‌روند و تخم‌های خود را در شن‌ها می‌گذارند. نزدیک دو ماه بعد، بچه‌لاک‌پشت‌های کوچک تازه‌متولدشده، به سمت ساحل حرکت می‌کنند. اگر در سفر خود برای غواصی و یا پیاده‌روی به این محیط زیبا با جنگل‌های انبوده رفتید، شانس دیدن این لاک‌پشت‌ها را خواهید داشت. 

آسمان شب در کالاهاری

بک رویداد زیبای طبیعی دیگر در آفریقای جنوبی؛ هر ساله بین اوایل آگوست تا اواخر سپتامبر، گلی وحشی نارنجی رنگی به نام دیزی ناماکوالند در پارک ملی ناماکوا فراوان می‌شود و فضایی زیبا و جذاب را پدید می‌آورد. شکوفه‌های کوچک این نوع گل وحشی آفریقایی، به رنگ‌های گوناگونی از جمله صورتی، زرد، آبی و ارغوانی هم در سراسر پارک دیده می‌شود که پروانه‌ها، زنبورها و دیگر حشرات گرده‌افشان را به این منطقه می‌کشاند. دوربین‌به‌دست برای دیدن این گل‌ها به پارک ملی ناماکوا بروید.

بلیط هواپیما

گل‌های وحشی پارک ناماکوا؛ از عجایب کشور آفریقای جنوبی

از سال 2019، پارکی با عنوان پناهگاه بین‌المللی آسمان تاریک، نزدیک به مرزهای نامیبیا و بوتسوانا، در آفریقای جنوبی افتتاح شده است. اگر در بازه زمانی بین ماه مه و اکتبر در آفریقای جنوبی بودید، می‌توانید به آن‌جا بروید و با بهره‌مندی از تجهیزات نوری خاص، به تماشای ستارگان بپردازید. در این زمان آسمان در صاف‌ترین شکل ممکن و صورت‌های فلکی نیز در روشن‌ترین حالت خود است. 

جشنواره نهنگ هرمانوس؛ از عجایب کشور آفریقای جنوبی

اگر دوست دارید در خشکی بنشینید و نهنگ‌ها را تماشا کنید، بهتر از هرمانوس را نخواهید یافت؛ این شهر ساحلی که در آفریقای جنوبی، منطقه کیپ غربی واقع شده است و از عجایب کشور آفریقای جنوبی به حساب می‌آید، صخره‌های کم‌ارتفاعی دارد که چشم‌اندازی از سراسر خلیج واکر و اقیانوس اطلس را پیش‌روی‌تان به نمایش می‌گذارد. 

به ویژه اگر در نیمه دوم سال، بین ماه‌های آگوست و اکتبر، در این منطقه بودید، می‌توانید نهنگ‌های 50 تنی جنوب را ببینید. 

ضمنا جشنواره نهنگ هرمانوس که هرساله در اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، رویدادی طبیعی و اجتماعی است که با مراسمی خاص نظیر رژه‌های خیابانی، همراه می‌شود. به‌هرحال اگر قصد دارید فقط نهنگ‌ها را ببینید و از شلوغی بیزارید، می‌توانید در زمان‌های خلوت‌تری برای بازدید بروید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

آبشارهای چشمگیر آفریقای جنوبی

به‌طور کلی در آفریقای جنوبی آبشارهایی زیبا جریان دارد که از جاذبه‌های طبیعی و توریستی این کشور زیبا محسوب می‌شود. آبشار بلند 3225 فوتی توگلا واقع در کوه‌َهای دراکنزبرگ نیز یکی از مرتفع ترین آبشارها است که می‌توانید به همراه راهنمایان‌تان، به آن‌جا بروید و از نزدیک شاهد فرو ریختن آب‌های زلال توگلا باشید و عکس‌های زیبای‌تان را ثبت کنید. تعدادی آبشار دیگر را نیز در اطراف دره رودخانه بلاید، دره‌ای سرسبز که بیش از 15 مایل امتداد دارد، نیز خواهید دید. آبشار لیسبون هم یکی دیگر از آبشارهای برجسته و از جمله عجایب کشور آفریقای جنوبی است که در دره استان کوهستانی و کوچکی به نام مپومالانگا قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم در اوایل سال، برای بازدید از این آبشارها راهی آفریقای جنوبی شوید. 

سخن پایانی سه کلیک درمورد عجایب آفریقای جنوبی

در این مقاله 6تا از عجایب آفریقای جنوبی را برای‌تان توضیح دادیم. این رویدادها و جاذبه‌های طبیعی مسحورکننده، نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. برای سفر خود به آفریقای جنوبی طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل به سه مورد از این جاذبه‌های دیدنی، برسید و بتوانید آن‌ها را از نزدیک ببینید و لحظاتی جذاب را سپری کنید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید کدام یک از عجایب آفریقا را ببینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران