اسکی در ترکیه

5 تا از بهترین پیست های اسکی استانبول؛ به همراه اطلاعات کامل!

استانبول، شهری که برای معماری باشکوه و بازارهای زنده‌اش شناخته شده، در زمستان به دنیایی متفاوت تبدیل می‌شود، جایی که پیست‌های اسکی نزدیکش شما را به ماجراجویی‌های برفی دعوت می‌کنند. این پیست‌ها، با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی کوهستانی و برف‌هایی نرم، علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشانند. تصور کنید در حالی که باد سرد زمستانی صورت‌تان را نوازش می‌دهد، بر روی اسکی‌هایتان از دامنه‌های پوشیده از برف لغزیده و به سمت پایین می‌روید. هر پیست در اطراف استانبول نه تنها فرصتی برای هیجان اسکی را ارائه می‌دهد بلکه دعوت‌نامه‌ای است به تجربه‌ی فرهنگ غنی و مناظر طبیعی بی‌نظیر ترکیه. بنابراین، جاکت‌های گرم‌تان را بردارید و برای سفری نفس‌گیر به دل پیست های اسکی استانبول آماده شوید!

رزرو تور استانبول

گارانتی بهترین قیمت بلیط هواپیما استانبول را فقط از سه کلیک بخواهید.

برای اسکی در نزدیکی استانبول به کجا برویم؟

بسیاری از مردم این عقیده را دارند که یکی از بهترین پیست های اسکی نزدیک به استانبول، پیست اسکی اولوداغ در کوه اولوداغ واقع در شهر بورسا است. کوه اولوداغ نیز به خاطر دامنه هایش برای اسکی معروف است. رسیدن به بالای کوه نیز آسان است.
می توانید در حالی از تله کابین برای بالا رفتن کوه استفاده می کنید از مناظر زیبای این کوه نیز لذت ببرید.

اما در این بخش، ما تنها به معرفی کوه اولوداغ نمی پردازیم و بهترین پیست های اسکی ترکیه در نزدیکی استانبول را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید راحت تر پیست مد نظرتان را برای اسکی انتخاب و تفریح جذابی را تجربه کنید!

برای رفتن به مقاصدی که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم، می توانید با ماشین به برخی از آنها بروید و برای مکانی که کمی از استانبول دور است، می توانید یک پرواز داخلی رزرو کنید. استفاده از پرواز داخلی برای صرفه جویی در زمان سفر گزینه مناسبی است.

بخوانید: زمستان در استانبول

1. پیست اسکی اولوداغ (Uludağ) در بورسا ترکیه

پیست های اسکی استانبول

بورسا شهری در نزدیکی استانبول است. از استانبول تا این پست اسکی با ماشین 2 ساعت فاصله است. پیست اسکی کوه اولوداغ در بورسا بهترین انتخاب برای فعالیت اسکی شما در تعطیلات زمستانی در ترکیه است. دسترسی به این مکان بسیار آسان است، هم از استانبول و هم از مرکز شهر بورسا به راحتی می توانید خود را به این پیست اسکی برسانید.

بورسا نیز مکان های گردشگری زیادی دارد. بنابراین می توانید شب را در بورسا بگذرانید و به بازدید از شهر بپردازید.

چگونه از استانبول به بورسا برسیم؟

به طور عمده، دو راه ساده برای رفتن به بورسا از استانبول وجود دارد. اولین راه استفاده از کشتی است و دومین راه استفاده از ماشین. پیشنهاد ما این است که از استانبول تا بورسا رانندگی کنید؛ زمان لازم برای رانندگی نسبتاً کوتاه است.

اگر تصمیم داشته باشید با کشتی به بورسا و یکی از پیست های اسکی استانبول بروید میتوانید از ترمینال کشتی ینیکاپی در استانبول استفاده کنید. این سفر حدود 1 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. همچنین می توانید اگر زمان سفرتان مشخص است بلیط رفت و برگشت تهیه کنید.

این مورد را نیز به یاد داشته باشید که اگر بخواهید با کشتی به بورسا بروید، بندر بورسا خارج از شهر است. بنابراین، باید چند قدم دیگر را از ترمینال بورسا به سمت مرکز شهر طی کنید و سپس از آنجا به کوه اولوداغ بروید. به همین دلیل است که پیشنهاد
می کنیم مستقیماً از استانبول با ماشین به بورسا بروید. همچینین می توانید یک ماشین کرایه کنید و به اولوداغ بروید.

بخوانید: استانبول در بهمن ماه

چگونه از بورسا به مرکز اسکی اولوداغ برسیم؟

دو راه برای رسیدن به مرکز اسکی اولوداغ وجود دارد. اولین راه از طریق جاده (با ماشین) و دومین راه تله کابین است.

در مجموع، چهار خط خدمات برای رسیدن به کوه وجود دارد. دو خط اول یک توقف در منطقه ی کادیایلا دارند. در این نقطه، تله کابین ها در ارتفاع 1200 متری (3937 فوت) توقف می کنند. دو خط دیگر به سمت ایستگاهای بعدی می روند که ساری آلان نام دارد و حدود 1630 متر (5.348 فوت) است.

بعد از طی کردن این مسیر به محل اسکی اولوداغ خواهید رسید. پیست اسکی اولوداغ حدود 20 کیلومتر طول دارد و ارتفاع برف در زمستان در اولوداغ به 3 متر می رسد. برای تکمیل خدمات در اولوداغ، مرکز اسکی 8 تله صندلی و 7 تله اسکی ارائه می دهد.

بهترین زمان برای اسکی در مرکز اسکی اولوداغ.

بهترین زمان برای انجام فعالیت اسکی در مرکز اسکی اولوداغ بین 20 دسامبر تا پایان مارس (اواخر آذر ماه تا اوایل فروردین) است.

امیدواریم در این بازه زمانی، بتوانید در شرایط عادی زمستانی در اولوداغ با برف با ارتفاع 3 متر روبرو شوید.

وبسایت: https://www.uludaginfo.com

درباره کوه اولوداغ

کوه اولوداغ بلندترین کوه در منطقه مرمره است که بلندترین قله آن کارتالتپه با ارتفاع 2543 متر (8343 فوت) است. همین موضوع باعث شده که مرکز اسکی اولوداغ بهترین گزینه برای اسکی در نزدیکی استانبول باشد.

پکیج های تور توصیه شده به کوه اولوداغ بورسا

ساده ترین راه برای تجربه اسکی در کوه اولوداغ بورسا، استفاده از پکیج تور است. با استفاده از پکیج تور، دیگر نیازی نیست که به فکر چگونگی رسیدن به کوه اولوداغ، نحوه سفارش تله کابین و … باشید.

بخوانید: استانبول در اسفند ماه

2. پیست اسکی ارجیس (Erciyes)

پیست های اسکی استانبول

پیست اسکی ارجیس نیز یکی از بهترین پیست های اسکی استانبول است. این پیست اسکی در کوه ارجیس بلندترین کوه در آناتولی مرکزی واقع شده و از آنجایی که فاصله چندانی با کاپادوکیا ندارد، می تواند اسکی بازان زیادی را برای گشت و گذار در منطقه جذب کند.

ارزانترین تور استانبول فقط سه کلیک با شما فاصله دارد.

چگونه از استانبول به پیست اسکی ارجیس برویم؟

راه های زیادی برای رسیدن به پیست اسکی ارجیس استانبول وجود دارد. یکی از آنها سفر جاده ای است. اما فاصله بین استانبول و شهر کایسری بسیار دور است. سفر از استانبول به کایسری با وسیله نقلیه می تواند تقریباً 12 ساعت طول بکشد. بهترین راه حل برای صرفه جویی در زمان سفر، پرواز داخلی است. مدت زمان پرواز از استانبول تا کایسری حدود یک ساعت است.

ترکیش ایرلاینز به عنوان ایرلاین ملی ترکیه دارای چندین پرواز در روز به فرودگاه کایسری بوده و مدت زمان پرواز حدود 1 ساعت 30 دقیقه بدون توقف است. وقتی در فرودگاه کایسری فرود آمدید، فاصله تا ارجیس حدود 15 کیلومتر است. اگر از فرودگاه کایسری با ماشین یا تاکسی به ارجیس بروید، 17 دقیقه طول می کشد.

مرکز اسکی ارجیس بین 1800-3000 متر ارتفاع دارد. طولانی ترین پیست اسکی در اینجا 3.5 کیلومتر و طول کل 12 کیلومتر است. این مرکزمجهز به 8 بالابر مکانیکی است که می توانید از آن برای لذت بردن از  منظره برف اطراف استفاده کنید.

صندلی های بالابر در مرکز اسکی ارجیسبه دو بخش تقسیم می شوند. اولی در ارتفاع 2550 متری و دومی از ارتفاع 2550 متری شروع شده و در ارتفاع 3000 متری به پایان می رسد. به طور کلی، بالابر صندلی دوم توسط اسکی بازان حرفه ای استفاده می‌شود.

جالب است بدانید طول کلی این تله کابین در مرکز اسکی ارجیس، طولانی ترین مسافت در بین تمام مراکز اسکی در ترکیه است.

بخوانید: بهترین هتل های استانبول برای ایرانیان

بهترین زمان برای اسکی در مرکز اسکی ارجیس ترکیه

در شرایط آب و هوایی معمولی در ارجیس، بهترین زمان برای اسکی در پیست از نوامبر تا مارس (اواسط آبان تا اوایل فروردین) است. در این پیست ارتفاع برف حدود دو متر است که شرایط خوبی را برای اسکی فراهم کرد است.

از آنجایی که کاپادوکیا یک منطقه منحصر به فرد در ترکیه است، توصیه می کنیم چند روزی را در آنجا بگذرانید.

وبسایت: https://www.uludaginfo.com/en

3. پیست اسکی الماداغ (Elmadag) پیستی در نزدیکی آنکارا ترکیه.

پیست های اسکی استانبول

پیست اسکی الماداغ نزدیکترین پیست به آنکارا و یکی از پیست های اسکی است. این پیست در جنوب شهر آنکارا قرار دارد و فقط حدود 17 کیلومتر با مرکز آنکارا فاصله دارد. این مکان بهترین گزینه برای سفر یک روزه در تعطیلات زمستانی شماست. الماداغ پیست اسکی خیلی بزرگ نیست. اما شرایط خوبی را به اسکی بازان ارائه می دهد. مرکز اسکی الماداغ ۱۸۵۰ متر ارتفاع دارد و برای کسانی که در اسکی مبتدی هستند مناسب است. مجموعاً 548 متر تله اسکی در الماداغ با ظرفیت 720 نفر وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که این پیست اسکی در آخر هفته شلوغ تر از روزهای دیگر است.

است. این پیست در جنوب شهر آنکارا قرار دارد و فقط حدود 17 کیلومتر با مرکز آنکارا فاصله دارد. این مکان بهترین گزینه برای سفر یک روزه در تعطیلات زمستانی شماست. الماداغ پیست اسکی خیلی بزرگ نیست. اما شرایط خوبی را به اسکی بازان ارائه می دهد. مرکز اسکی الماداغ ۱۸۵۰ متر ارتفاع دارد و برای کسانی که در اسکی مبتدی هستند مناسب است. مجموعاً 548 متر تله اسکی در الماداغ با ظرفیت 720 نفر وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که این پیست اسکی در آخر هفته شلوغ تر از روزهای دیگر است.

بخوانید: سفر انفرادی به استانبول

چگونه از استانبول به مرکز اسکی الماداغ برویم؟

فاصله بین استانبول و مرکز اسکی الماداغ نزدیک نیست. بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان سفر با پرواز داخلی از استانبول به آنکارا است. برای اینکه بتوانید هم از سفرتان لذت ببرید و هم استراحت کنید، می توانید یک شب اقامت در هتلی نزدیک به فرودگاه استانبول را نیز در نظر بگیرید. از فرودگاه آنکارا می توانید با شاتل اتوبوس یا ماشین به مرکز اسکی بروید. مدت زمان پرواز از استانبول تا آنکارا حدود یک ساعت است.

همانطور که قبلا توضیح دادیم، مرکز اسکی الماداغ حدودا 20 کیلومتر با آنکارا فاصله دارد. همچنین فاصله استانبول تا الماداغ 300 کیلومتر است. اگر بخواهید با ماشین شخصی از استانبول به الماداغ بروید، تقریباً باید 5 ساعت در راه باشید، به همین دلیل برای صرفه جویی در زمان سفر، پیشنهاد می کنیم ابتدا از استانبول به آنکارا با پرواز داخلی سفر کنید و سپس از آنکارا به الماداغ بروید.

بخوانید: راهنمای کلی سفر سه روزه به استانبول و تفریحاتش!

بهترین زمان برای اسکی در مرکز اسکی الماداغ

به طور معمول بهترین زمان برای لذت بردن از برف و اسکی در الماداغ، بازه ژانویه تا مارس (اواسط دی تا اوایل فروردین) است.

اگر در زمستان به آنکارا سفر کردید، مرکز اسکی الماداغ بهترین گزینه برای شما است که یک روز لذت بخش برفی در تعطیلات خود بسازید.

4. پیست اسکی کارتالکایا (Kartalkaya) پیستی در نزدیکی استانبول و آنکارا ترکیه.

پیست های اسکی استانبول

این پیست یکی دیگر از مقصدهای اسکی در نزدیکی استانبول و آنکارا ترکیه است. اگر مرکز اسکی الماداغ نزدیکترین مرکز آنکارا باشد، کارتالکایا بین آنها یعنی استانبول و آنکارا قرار دارد. موقعیت پیست اسکی کارتالکایا در بولو و در مسیر آنکارا به استانبول است. اگر با تور سفر می کنید و از آنکارا با ماشین به استانبول می روید، بازدید از این پیست اسکی را فراموش نکنید.

پیست اسکی کارتالکایا در بولو دارای 1860 تا 2225 متر ارتفاع است. چشم انداز پیست اسکی در اینجا توسط جنگل های کاج احاطه شده و آب و هوای معتدلی نیز دارد. این پیست اسکی محیط زیبایی دارد و برای اسکی به سبک آلپاین و اسکی تور مناسب است. به طور کلی، منطقه اسکی کارتالکایا به دو مرکز اسکی با مجموع 19 تله اسکی تقسیم می شود.

بخوانید: جاهای ترسناک استانبول؛ ارواح تسخیر شده را پیدا کنید!

چگونه به پیست اسکی کارتالکایا برویم؟

بهترین گزینه برای رفتن به پیست اسکی کارتالکایا ماشین است. همانطور که اشاره کردیم این پیست اسکی در بزرگراه آنکارا-استانبول قرار دارد. مسیر بزرگراه را به سمت استانبول دنبال کنید و از دورت دیوان”Dörtdivan” خارج شوید. از این نقطه 40 کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا به پیست اسکی برسید. اگر در منطقه بولو اقامت دارید، پیست اسکی کارتالکایا 54 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، از بولو، فقط باید 45 دقیقه رانندگی کنید و تا به پیست اسکی کارتالکایا برسید.  همچنین فاصله بولو تا فرودگاه های بین المللی استانبول تقریبا 200-280 کیلومتر است.

5. پیست اسکی کارتپه (Kartepe) پیستی در نزدیکی استانبول.

پیست های اسکی استانبول

پیست اسکی کارتپه نزدیکترین مکان به استانبول است. فاصله بین استانبول و پیست اسکی کارتپه حدود 120 کیلومتر است. حتی نزدیک‌تر از پیست اسکی اولوداغ در بورسا ترکیه. پیست اسکی کارتپه در استان ازمیت و در جنوب شرقی کوجالی قرار دارد.

پیست اسکی کارتپه در کوه کارتپه ساخته شده و دارای ارتفاع 1650 متری است. این پیست اسکی که پوشیده از درختان فندق، بلوط و شاه بلوط است محیط بسیار جالبی دارد.

پیست اسکی کارتپه دارای 4 بالابر و 3 تله کابین است و طولانی ترین مسیر در آنجا 3.5 کیلومتر است. پیست اسکی کارتپه معروف ترین پیست اسکی ترکیه است. موقعیت مکانی که نزدیک ترین استانبول است یک مزیت عالی به شمار می رود.

استانبول یک مرکز گردشگری مهم در ترکیه محسوب می شود، علاوه بر گشت و گذار در این کشور زیبا، سالانه اسکی بازان زیادی به آن سفر می کنند، به همین دلیل بازدیدکنندگانی که به پیست اسکی کارتپه می روند تعدادشان در حال افزایش است.

اما زمانی که به این پیست اسکی می روید باید به نکته ای توجه کنید، این منطقه تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی ناگهانی است. در مقایسه با پیست اسکی اولوداغ یا حتی پیست اسکی کارتالکایا، آب و هوای کارتپه کمی ناپایدار است. قبل از اینکه تصمیم رفتن به پیست اسکی کارتپه بگیرید، از آب و هوا و عمق برف مطمئن شوید.

بخوانید: سافاری در استانبول؛ طرفدار آفرود سواری هستید؟

بهترین زمان برای اسکی در پیست کارتپه

بهترین زمان برای برف بازی در پیست اسکی کارتپه از اواخر آذرماه تا پایان بهمن ماه است. ضخامت برف در این پیست از 80 تا 200 سانتی متر متغیر است.

چگونه از استانبول به پیست اسکی کارتپه برویم؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بهترین و ساده ترین راه برای رفتن به پیست اسکی کارتپه ماشین است که از استانبول حدود 1 ساعت و 15 دقیقه زمان میبرد. می توانید از بزرگراه استانبول-آنکارا استفاده کنید و از دروازه شرقی ازمیت خارج شوید. مسیر را به سمت ماشوکیه دنبال کنید. از آنجا روی تابلوهای خیابانی تمرکز کنید که شما را به مرکز اسکی کارتپه هدایت می کند. مرکز اسکی کارتپه 15 کیلومتر از ماشکویه فاصله دارد.

اطلاعات ضروری برای اسکی در استانبول

  • برای اسکی استانبول، بد نیست چند مورد را از قبل بدانید:
  • بهترین مکان برای اسکی در استانبول پارک ملی اولوداگ در شهر نزدیک بورسا است.
  • برای اسکلی معمولا نمی‌توان تاریخ دقیقی را مشخص کرد. اما معمولا پارک‌های ملی ترکیه گزارش می‌دهند که بهترین زمان برای اسکی اواخر دسامبر تا اواخر مارس است.
  • اگر می‌توانید، اسکی را در روزهای هفته برنامه‌ریزی کنید تا از شلوغی دوری کنید. اگر مجبورید آخر هفته بروید، سعی کنید یکشنبه بروید.

بخوانید: ورزش های محبوب در استانبول؛ از فوتبال تا دوچرخه سواری!

پیست های اسکی استانبول

چقدر زمان برای اسکی رفتن در استانبول نیاز دارید؟

معمولا برایاسکی در پیست های اسکی استانبول دو شب ایده آل و کافی است. با این حال، یک روز هم می‌تواند برای شما عالی باشد.

کل هزینه اسکی رفتن در استانبول

صادقانه بگوییم که اسکی در استانبول یک سفر ارزان نیست، اما در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر جهان مقرون به صرفه است. این لیست زیر برای هزینه‌های یک سفر دو روزه / یک شبه (در سال 2023) یک راهنمای خوب باشد.

  • بلیط رفت و برگشت کشتی دو نفره: 106 لیر
  • کل هزینه های حمل و نقل عمومی و تاکسی در بورسا: 69 لیر
  • بلیط رفت و برگشت تلفریک دو نفره: 160 لیر
  • اجاره اسکی، میله، چکمه، شلوار، عینک و کمد برای دو نفر: 265 لیر
  • کارت آسانسور تمام روز برای دو نفر: 300 لیر

کل هزینه حمل و نقل، اقامت و اسکی ما 1185 لیر / 225 دلار آمریکا برای دو نفر است.

رزرو هتل استانبول را به سه کلیک بسپارید.

حرف آخر

در این مقاله 5 مورد از بهترین پیست های اسکی استانبول را به شما معرفی کردیم. در واقع، تعداد بیشتری پیست اسکی در ترکیه وجود دارد، اما سعی ما این بود در این مطلب پیست های اسکی ای که به استانبول نزدیک تر هستند را مورد بررسی قرار بدهیم. در زمستان بهترین فرصت برای رفت به اسکی ماه های دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس است که می توانید از تعطیلات خود در ترکیه لذت ببرید.

سوالات متداول

چه زمانی بهترین فصل برای اسکی در نزدیکی استانبول است؟

بهترین زمان معمولاً از دسامبر تا اوایل مارس است، زمانی که برف به اندازه کافی برای اسکی وجود دارد.

آیا پیست‌های اسکی نزدیک استانبول برای تمام سطوح مهارت مناسب هستند؟

بله، اکثر پیست‌های اسکی اطراف استانبول دارای مسیرهای متنوعی برای مبتدیان، متوسط و پیشرفته هستند.

آیا در پیست‌های اسکی نزدیک استانبول امکانات اجاره تجهیزات وجود دارد؟

بله، اکثر پیست‌ها امکانات اجاره تجهیزات اسکی و اسنوبورد را ارائه می‌دهند.

آیا در پیست‌های اسکی نزدیک استانبول مدرسه اسکی یا درس‌های خصوصی وجود دارد؟

بله، بسیاری از آنها خدمات آموزشی، از جمله درس‌های گروهی و خصوصی، برای اسکی و اسنوبورد ارائه می‌دهند.

نظرات کاربران