استانبول در اسفند ماه؛ وضعیت هوا و مکان های دیدنی

استانبول در اسفند ماه؛ به تماشای یک دنیای برفی!

استانبول در اسفند ماه بوی بهار را می‌دهد اما هنوز هم سرمای خود را دارد. این شهر رویایی با جاذبه‌های تاریخی، رستوران‌ها و غذاهای خوشمزه، مکان‌های تفریحی و مردمی خونگرم یکی از مقاصد گردشگری دوست‌داشتنی و همواره محبوب است. وقتی برای اولین بار قدم به این شهر می‌گذارید، شک نکنید که بارها و بارها به دیدن آن خواهید رفت. فقط در این میان زمان بسیار مهم است. اینکه چه ماه و چه فصلی را برای سفر انتخاب می‌کنید، اگر اواخر سال و اسفند ماه است، این راهنما به دردتان می‌خورد.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب و هوای استانبول در اسفند ماه

استانبول در فصل بهار یا پاییز هوای بسیار عالی دارد. اما آب و هوا در اسفند ماه خیلی دلپذیر و مطبوع است. هوا هنوز سرد است و میانگین بیشینه دما حدود 13 درجه سانتیگراد و کمترین آن 6 درجه خواهد بود. بارندگی به صورت متوسط دیده می‌شود، اما در کل خبری از سرمای سخت زمستان نیست، به خصوص در اواخر ماه.

در سفر به استانبول در اسفند ماه باید بدانید که هنوز هم به لباس‌های گرم نیاز پیدا خواهید کرد، بنابراین در هنگام بستن چمدان هم لباس ضخیم بردارید و هم لباس نیمه ضخیم. یکی دیگر از ویژگی‌های استانبول در این ماه، خلوتی شهر است که به شما این امکان را می‌دهد تا از جاذبه‌های اصلی به دور از شلوغی بازدید کنید. همچنین روزها روشن‌تر و طولانی‌تر خواهند بود که مدت زمان بیشتری می‌توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

بهترین مکان ها برای بازدید در استانبول در اسفند ماه

مکان‌های زیادی در این شهر برای گشتن و کشف کردن وجود دارد، اما با توجه به ازدحام کم توریست‌ها توصیه می‌کنیم به دیدن برخی از جاذبه‌های اصلی بروید.

در برج گالاتا عکس یادگاری بگیرید

در برج گالاتا عکس یادگاری بگیرید

هنگامی که به استانبول در اسفند ماه سفر می‌کنید، یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌هایی که در افق این شهر می‌بینید برج گالاتا است. این برج تاریخی قرون وسطایی با شکل و شکایلی خاص به نوعی نماد شهر به حساب می‌آید. این مکان دیدنی یا بهتر بگوییم برج گالاتا تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و طبیعتا با تغییرات زیادی همراه بوده اما همچنان ظاهر باستانی خود را حفظ کرده است. در حال حاضر از آن برای تشخیص آتش‌سوزی استفاده می‌شود. اما شما می‌توانی به بالای آن که یک کافه و رستوران است بروید و از خوردن غذاهای ترکی با منظره شهر لذت ببرید. منظره کل شهر از بالای برج واقعا خیره‌کننده است.

تاریخ استانبول را در موزه باستان شناسی ببینید

یکی از مهمترین مسائل مربوط به هر مقصد گردشگری آشنایی با تاریخچه آن شهر است و چه مکانی بهتر و سریعتر از موزه‌ها. شما در موزه باستان‌شناسی استانبول، این شهر را در چند ساعت بهتر و جالب‌تر خواهید شناخت که ارزش دیدن را واقعا دارد. موزه باستان شناسی استانبول مجموعه‌ای از سه موزه است: موزه شرق باستان، موزه کیوسک کاشی و موزه اصلی آن.

از مهمترین موزه‌های استانبول و ترکیه که در مجموع بیش از یک میلیون شی از تمدن‌های مختلف در سراسر جهان را در خود جای داده است. بازدید از این موزه بهترین کاری است که در اسفند ماه انجام خواهید داد، به خصوص اینکه در موقعیت مکانی آن در نزدیکی کاخ توپکاپی است و می‌توانید در مدت زمان کمی از آن هم دیدن کنید. خودتان را از تماشای هزاران اثر گرانبها مانند تابوت اسکندر مقدونی محروم نکنید.

آب انبار باسیلیکا شگفت انگیز است

آب انبار باسیلیکا شگفت انگیز است

این آب انبار قرن‌ها منبع آب استانبول بوده و در قرن ششم به دستور امپراتور روم ژوستینین اول ساخته شده است. امروزه اما این مکان به یک جاذبه‌ی حیرت انگیز تبدیل شده که شما را مات و مبهوت خود می‌کند. ستون‌های بزرگ، آبی جاری که ظرفیت حدود 3 میلیون فوت مکعب آب را دارد، نور کم فضا و حال و هوای خاص آن واقعا دیدنی و جذاب است. این مکان دیدنی در نزدیکی مسجد آبی و در محوطه یک کلیسای ساخته شده است که می‌توایند در کنارش از آن‌ها نیز بازدید کنید.

طرفداران فیلم های جیمز باند می توانند این مکان را بشناسند که در سال 1963 قسمت‌هایی از فیلم «از روسیه با عشق» در این لوکیشن فیلمبرداری شده است.

جزئیات کلیسای چورا بی نظیر است

این مکان ممکن است کمی دور از مسیر برای گردشگران باشد، اما هنر زیبای بیزانسی این کلیسا تأثیری ابدی بر جای می‌گذارد. دکور و معماری کلیسا واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد. شما می‌توانید داستان‌های عیسی و مریم را از طریق نقاشی‌های دیواری و موزاییک‌های باشکوه در کلیسا مشاهده کنید.

در ابتدا به عنوان کلیسای ناجی مقدس در چورا شناخته می‌شد. اما امروزه این کلیسا یکی از زیباترین آثار دوران بیزانس به شمار می‌رود که هنوز هم باقی مانده است. جالب است بدانید که در سال‌های اولیه خود، در زمان کنستانتین، این مکان یک صومعه بود و بعدها هم به مسجد تبدیل شد. در نهایت هم در سال 1948، کلیسای Chora  را موزه کردند و در معرض نمایش گذاشتند.

مسجد سلیمانیه آرامش خاصی دارد

مسجد سلیمانیه از آن مکان‌های معنوی است که به محض ورود به آن احساس آرامش و زیبایی دیدنی به شما دست خواهد داد. سلطان سلیمان در سال 1550 دستور ساخت این مسجد را در بالای تپه سوم استانبول داد. زیبایی این مسجد بیشتر به خاطر معماری آن است که نمایشی از معماری اسلامی و معماری بیزانسی در کنار یکدیگر است؛ یک اثر هنری خارق‌العاده!

این مسجد روزهای سختی را پشت سر گذاشته، به ویژه در جنگ جهانی اول که در باغ‌های اطراف دچار آتش‌سوزی شد. حتی در یک برهه از زمان به عنوان انبار مهمات مورد استفاده قرار می‌گرفت. خلاصه که نمای دیدنی و جزئیات این مسجد سفر شما به استانبول در اسفند ماه را رنگ و بویی از آرامش می‌بخشد.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

در بازار بزرگ سوغاتی بخرید یا از تماشای مغازه ها لذت ببرید

در بازار بزرگ سوغاتی بخرید یا از تماشای مغازه ها لذت ببرید

به جرات می‌گوییم که هیچ گردشگری بدون رفتن به بازار بزرگ استانبول از آن خارج نمی‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، این بازار واقعاً باشکوه و با عظمت است، با بیش از پنج هزار مغازه و یک چهارم میلیون بازدید  کننده در هر روز، که آن را به یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان تبدیل می‌کند. این بازار دارای مجموعه ای غنی از عتیقه جات، سرامیک‌های نقاشی شده با دست، فرش، جواهرات سنتی، ادویه جات و غیره است.

بازار بزرگ در ابتدای سال 1461 شروع به کار کرد و از همان ابتدا مکانی برای تجارت‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. در کنار وجود مغازه‌های زیادی که دارد، دو مسجد، دو حمام بخار، چهار فواره و امکانات کامل دیگر نیز به چشم می‌خورد.

کاخ دولما باغچه واقعا یک قصر کامل است

کاخ دولما باغچه یک کاخ مجلل به معنای واقعی است. این قصر را در قرن نوزدهم ساختند و در تزئینات آن از 14 تن ورق طلا استفاده کردند. حالا متوجه معنای واقعی مجلل شدید!؟

این کاخ یکی از پر زرق و برق ترین کاخ های ترکیه است و از سال 1856 تا 1942 خانه شش سلطان بوده که طراحی بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. حتی منظره‌ی دیدنی هم دارد، چراکه این قصر در امتداد خط ساحلی بسفر ساخته شده است.

کاخ توپکاپی هم دست کمی از دولما باغچه ندارد

کاخ توپکاپی با ترکیبی از تاریخ غنی و مناظر زیبا به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استانبول در اسفند ماه تبدیل شده است. این مکان مملو از تاریخ ارزشمند امپراتوری عثمانی، شعاع پنج کیلومتری و 27 برج دارد. این کاخ بر روی تپه‌ای قرار دارد که مشرف به دریای مرمره، شاخ طلایی و تنگه بسفر است، پس انتظار یک منظره حیرت‌انگیز را داشته باشید.

کاخ توپکاپی زمانی محل اقامت خاندان سلطنتی عثمانی و پس از آن سلاطین و بعداً دولت ترکیه بوده است. اما اکنون به موزه تبدیل شده و قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه در جهان است. گردشگران می‌توانند نگاهی به محله حرمسرا بیاندازند یا سلاح‌هایی را که سلاطین استفاده می‌کردند و آشپزخانه قصر را از نزدیک ببینند. فقط اگر به دیدن این کاخ رفتید، حتما از خزانه آن که با مجموعه ای از ساعت ها و جواهرات پر شده، دیدن کنید.

مسجد آبی واقعا آبی است

مسجد آبی واقعا آبی است

مسجد آبی یکی از معروف‌ترین مساجد استانبول است. این بنا که در قرن هفدهم ساخته شده است، هنوز به طور فعال برای عبادت استفاده می‌شود. مسلما می‌دانید که بازدید از این مسجد زیبا که با کاشی‌کاری‌های آبی رنگش محبوب شده باید نحوه لباس‌پوشیدن را رعایت کنید.

مطمئن باشید که وقتی 200 شیشه رنگی و بیست هزار کاشی سرامیکی با لاله‌های مختلف نقاشی شده روی آن‌ها را ببینید، با خودتان می‌گویید که ارزشش را داشت.

بدون دیدن ایاصوفیه از استانبول نروید

در هنگام سفر به استانبول در اسفند ماه حتما به دیدن مسجد یا کلیسای ایاصوفیه بروید. ایاصوفیه در طول قرن‌ها عبادتگاه ادیان متعدد بوده است. از زمان تأسیس آن در سال 537، این مکان خانه پاتریارک قسطنطنیه بود. در طول قرن دوازدهم، این مکان تقریباً شش دهه یک کلیسای کاتولیک رومی بود. در سال 1453 به مسجد تبدیل شد و تا سال 1931 به همین صورت باقی ماند. در آن سال تعطیل و در سال 1935 به عنوان موزه افتتاح شد. خلاصه که با بازدید از آن یک حس دوگانگی به شما دست می‌دهد که واقعا جالب است.

بهترین مکان ها برای اقامت در استانبول در اسفند ماه

حتما از خودتان می‌پرسید که اگر اسفند ماه به استانبول سفر کنیم، در کجا بمانیم. ما چند مورد از هتل‌های محبوب را به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

هتل چهار فصل

چهار فصل که به عنوان یکی از هتل‌های مجلل استانبول شناخته می‌شود. می‌گویند که یک کاخ عثمانی بوده که به هتل تغییر کاربری داده است. این هتل دارای موقعیت باورنکردنی در بسفر و همچنین رستوران‌های عالی، خدمات باورنکردنی و یک استخر سرپوشیده است که می‌توانید در آن استراحت و از منظره لذت ببرید. در کنار آن یک فضای مجلل و سوئیت‌های بی عیب و نقص وجود دارد که نهایت لوکسی را که روح شما در استانبول آرزوی آن را دارد، می‌دهد.

آدرس: No:28, Çırağan Cd., 34349 Beşiktaş, Turkey

هتل سوئیس اوتل بسفورس

هتل سوئیس اوتل بسفورس

سوئیس اوتل هتلی لوکس پنج ستاره است که در کنار بانک‌های اروپایی بسفر قرار دارد و در مرکز استانبول واقع شده است. این هتل در فضایی به وسعت 65 هکتار از باغ‌های تاریخی پراکنده شده و تجربه‌های خرید و زندگی شبانه در سطح جهانی را در خود جای داده است. این مکان با ارائه طیف گسترده‌ای از 566 اتاق و سوئیت مهمان، دارای تکنولوژی روز و امکانات منحصر به فرد است. اگر می‌خواهید در طول سفر خود به استانبول در اسفند ماه به بیشتر جاذبه‌های مرکزی شهر دسترسی داشته باشید، این هتل بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

آدرس: Visnezade Mah, Acısu Sokaği NO 19, 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

هتل بوتیک کورین

این هتل که در قلب خیابان استقلال در منطقه تقسیم قرار دارد، ترکیبی زیبا از فضای داخلی معاصر و مدرن است. در داخل این بوتیک هتل، اتاق‌هایی با تهویه مطبوع وجود دارد که دارای تمام امکانات رفاهی برای لذت بردن از اوقاتی عالی در مجلل هستند. در کنار آن، بازدیدکنندگان می‌توانند ناهار و شام را در رستوران محل که با موسیقی همراه است، میل کنند. این ساختمان توسط معمار کمال الدین بی طراحی شده است و بازدیدکنندگان را به مساجد بیازیت، ایاصوفیه و برج گالاتا نزدیک می‌کند.

آدرس: Kuloğlu, Turnacıbaşı Cd. No:41 D:41, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

کلام اخر از سه کلیک برای سفر به شهر توریستی ترکیه در اسفند ماه

اگر هنوز نمی‌توانید تصمیم خود را در مورد بازدید از این کشور زیبا بگیرید، خوب، لازم نیست نگران باشید! فقط با چشمان بسته به این شهر اعتماد کنید و برای سفر به استانبول در اسفند ماه برنامه‌ریزی کنید. از این تصمیم هیچ وقت پشیمان نخواهید شد. درست است که هوا هنوز هم سوز و سرمای خود را دارد یا بارندگی کمی اذیت کننده است، اما خلوتی شهر ارزشش را خواهد داشت که بار و بندیل سفر ببندید.

نظرات کاربران