سفر انفرادی به استانبول

تجربه حس خوب سفر انفرادی به استانبول

استانبول شهر تضادها ، با ساختمان‌های تاریخی از سلسله‌های مختلف است ،  در سفر انفرادی به استانبول، صبح را با دیدن یک مسجد قرن پانزدهمی و بعدازظهر را با نوشیدن نوشیدنی و تماشای منظره شهر بر روی سقف یک سازه مدرن می‌توانید بگذرانید. در این کلان شهر اوراسیا از قاره ها عبور کنید، صبح را در اروپا و بعدازظهر را در آسیا بگذرانید.خوشبختانه، راهنمای سفر انفرادی به استانبولما به شما کمک می کند تا با توصیه های ما از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. با فرهنگ غنی، مناظر زیبا و غذاهای خوشمزه، مطمئنا سفری فراموش نشدنی و لذت بخش به استانبول خواهید داشت!

رزرو تور استانبول

با کارهای زیادی که باید انجام دهید، ببینید و تجربه کنید، سفر انفرادی به استانبول می تواند یک تجربه بسیار هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر اولین بارتان  باشد! با این حال زیاد نگران نباشید،استانبول مکانی واقعاً سرگرم کننده برای کاوش است و کارهای سرگرم کننده زیادی برای انجام خواهید یافت. قطعاً باید بیشتر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید که مطمئناً چیز بدی نیست و تقریباً همه از صحبت با شما خوشحال می شوند، استانبولی ها بسیار دوستانه و صمیمی هستند!

استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت گردشگری پر رونقی دارد – که به امن کردن آن برای سفر انفرادی به استانبولکمک می کند. با اندازه و جاذبه های بی شمارش، برای هر نوع مسافر چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. از مکان‌های تاریخی معروف جهان مانند ایاصوفیه و مسجد آبی گرفته تا خیابان‌های شلوغ آن که فرهنگ‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای غرب و شرق در آن به هم می‌رسند.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

استانبول کجاست؟

سفر انفرادی به استانبول

استانبول یکی از بی نظیرترین شهرهای جهان است ، زیرا در واقع  تنها شهری است که دو قاره اروپا و آسیا را در بر می گیرد! استانبول  در ترکیه (Türkiye) قرار دارد و توسط تنگه بسفر تقسیم شده است، به همین دلیل به عنوان شهر دو جهان شناخته می شود و بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می کند که می خواهند فرهنگ های متضاد و تاریخ عمیق آن رادر سفر انفرادی به استانبول کشف کنند.

700 سال قبل از میلاد ابتدا استعمارگران یونانی در سمت آسیایی و پس از آن بیزانسی ها در سمت غربی تنگه بسفرساکن شدند و نام   بیزانس را به آن دادند. سپس بیزانس بخشی از امپراتوری روم شد و امپراتور کنستانتین که در بستر مرگ به مسیحیت گروید، آن را به قسطنطنیه تغییر نام داد.

در زمان امپراتور ژوستینیان، صلیبیون قسطنطنیه را فتح کردند و پس از آن سلطان محمد  قسطنطنیه را با حمله هوشمندانه خود تصرف کرد. او وقتی با زنجیر بزرگی که دهان شاخ طلایی را می‌ بست برخورد کرد ، کشتی‌هایش را روی غلتک‌ها روی زمین حمل کرد، آن‌ها را از طرف دیگر پایین آورد و بیزانسی‌ها را غافلگیر کرد. او یک حاکم روشنفکر بود که مسلمانان، یهودیان و مسیحیان را که از شهر فرار کرده بودند ، تشویق به بازگشت کرد و به آنها اجازه داد تا هر طور که می خواهند عبادت کنند. پس از آنکه قسطنطنیه به دست سلاطین عثمانی افتاد اسلام را دین رسمی کردند ،امپراتوری را گسترش دادند و نام شهررا به استانبول تغییر دادند.

با سه کلیک با خیال راحت بلیط هواپیما سفرتان را رزور کنید.

استانبول که قبلاً به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد، بر روی هفت تپه مانند رم ساخته شده و یک گذرگاه ضروری برای حمل و نقل دریایی مدرن بین دریای سیاه و دریای مدیترانه و همچنین نقطه اتصال زمینی دو قاره اروپا و آسیا دو طرف آبراه باشکوه بسفر واقع شده است. اهمیت تاریخی و مداوم آن به عنوان یک بندر، ترکیبی خیره کننده از معماری باستانی با جنب و جوش معاصر ومناطق تفریحی، گالری های هنری، دیوارهای خاکی باستانی و لذت غذاهای تلفیقی و فعالیت های فراوان را برای سفر انفرادی به استانبولایجاد می کند.  حمام های امپراتوری عثمانی و کافی شاپ های شیشه ای مستطیلی دهه کنونی را  در کنار هم در یک خیابان خواهید دید. بنابراین چه در حال و هوای غوطه ور شدن  در تاریخ باشید و چه به سبک زندگی  مدرن  عتاقه داشته باشید، هر دو دنیا در سفر انفرادی به استانبول در دسترس شما هستند.

بهترین زمان برای سفر انفرادی به استانبول چه فصلی است؟

استانبول

در حالی که استانبول مقصدی برای تمام طول سال است، گردشگری در استانبول در ماه‌های تابستانی آگوست و سپتامبر رونق می‌گیرد، همچنین نرخ اتاق، رطوبت و ورودیه جاذبه‌های گردشگری افزایش می یابد. برای گذراندن تعطیلات آرام تر، بهار زیباترین زمان سال است، زمانی که بیش از 14 میلیون گل لاله به عنوان بخشی از جشنواره لاله های استانبول به شهر رنگ و زندگی می بخشند. آوریل و مه در بهار واکتبر و نوامبر در پاییزماه های ایده آلی برای بازدید هستند. دلیل آن این است که در این زمان از سال آب و هوا معتدل و مطبوع است و دما معمولاً از ۱۵ درجه  در صبح تا ۲۵درجه  در بعد از ظهر متغیر است .این زمان ایده آل برای گشت و گذار در سفر انفرادی به استانبول و لذت بردن از شهر بدون شلوغی تابستان و در عین حال اجتناب از دمای سرد اواخر زمستان است.

با فرودگاه بین المللی استانبول آشنا شوید:

فرودگاه بین المللی اصلی استانبول، فرودگاه استانبول (IST) است که در سواحل اروپا واقع شده است. فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن (SAW)، در سمت آسیایی واقع شده ، و به طیف وسیعی از خطوط هوایی تجاری پاسخ می دهد. رایج ترین راه برای رسیدن به استانبول، پرواز به فرودگاه بین المللی استانبول، بزرگترین فرودگاه جهان است. شما نیز سفر انفرادی به استانبول را از اینجا شروع  کنید.

این فرودگاه در فاصله حدود 40 کیلومتری از قلب استانبول، حدود 45 دقیقه رانندگی است. از نظر حمل و نقل عمومی، مترو در استانبول وجود دارد اما به دلیل وسعت زیاد، رسیدن به  مرکز شهر ازفرودگاه و یا بالعکس  حدود دو ساعت طول خواهد کشید. به همین دلیل، ما ترانسفر فرودگاهی را توصیه می کنیم – اما باید آن را زودتر از موعد سفر انفرادی به استانبول  ترتیب دهید.

چگونه در سفر انفرادی به استانبول بگردیم؟

سفر انفرادی به استانبول

برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه سرگرم کننده، امن و به یاد ماندنی هستند، استانبول مقصد مناسبی است. یشتر جاذبه های اصلی استانبول در چند قدمی یکدیگرودرفاصله پیاده روی آسان هستند، بابراین یک جفت کفش پیاده روی راحت در سفر انفرادی به استانبول  بپوشید. خوشبختانه شبکه حمل و نقل عمومی استانبول ساده ترین و ارزان ترین راه برای رفت و آمد است و سفر در اطراف استانبول به لطف اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و حتی ترامواهای زیادی که به خوبی در داخل شهر به هم متصل هستند و به راحتی یافت  و استفاده می شوند بسیار آسان است.

رزرو تور اروپا

اکثر استانبولی‌ها وسیله نقلیه ندارند، زیرا مترو (قطار)، تراموا، کشتی و اتوبوس راه سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تری برای عبور از ترافیک استانبول هستند. در بدو ورود، استانبول کارت را برای تخفیف در حمل و نقل عمومی خریداری کنید، استانبول کارت در تمام وسایل حمل و نقل عمومی از جمله کشتی به راحتی کار می کند و در واقع اکثر وسایل حمل و نقل عمومی پول نقد نمی پذیرند و فقط با استفاده از کارت های قابل شارژ می توانید کرایه خود را بپردازید. ما خرید استانبول کارت را در فرودگاه توصیه می کنیم در حالی که تقریباً در هر ایستگاه تراموا می توانید استانبول کارت را در شهر خریداری کنید، نگران نباشید، پس از دریافت کارت، استفاده از آن آسان است و با پول نقد دوباره شارژ می شود.

شهر بسیار بزرگ است و خدمات تراموا برای بازدید از مسجد آبی، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه ، شاخ طلایی تا  بی اوغلو، با ردیفی از بارها و رستوران‌ها، مفید است. همانطور که انتظار دارید، تاکسی ها فراوان و ارزان هستند و dolmuşes (به معنای واقعی کلمه پر شده) تاکسی‌های مشترکی هستند که در مسیرهای اصلی شهری حرکت می‌کنند و همه جا در سفر انفرادی به استانبول  دردسترس هستند . درضمن بهترین راه حمل و نقل بین سواحل آسیا و اروپا –سوار شدن و نشستن روی عرشه یک کشتی تفریحی کروز است.

آیا سفر انفرادی به استانبول  امن است؟

سفر انفرادی به استانبول

به طور کلی استانبول برای مسافران انفرادی امن است. با این حال، مانند هر شهر بزرگ، اقدامات احتیاطی اساسی ضروری است. از نظر ایمنی اشیاء قیمتی حمل نکنید، مراقب باشید در مکان های شلوغ جیب تان را نزنند . شب ها از خیابان های شلوغ و پر نور استفاده کنید وتا آخر شب به تنهایی در خیابان های خلوت قدم نزنید. نوشیدنی را از غریبه ها نپذیرید و از بحث های سیاسی خودداری کنید.

اگر خرید و کاوش گسترده در بازار در لیست شما است، یکی از چیزهای خاصی که در سفر انفرادی به استانبول  باید از آن اجتناب کنید، پرسه زدن بیش از حد در بازارها به تنهایی است. بازار بزرگ خود یک تجربه ضروری است. اما، بازار به راهروها و کوچه‌های باریک منتهی می‌شود که در آن‌ها گم شدن بسیار آسان است. هرچه عمیق تر بروید، گردشگران کمتری وجود دارد و راحت تر هدف قرار می گیرید.در بیشتر موارد، پیروی ازعقل سلیم نقش مهمی در حفظ ایمنی دارد.

پاسپورت دومینیکا

درسفر انفرادی به استانبول ، باید بدانید کجا اقامت کنید؟

محله سلطان احمد:

اگر می خواهید به جاذبه های استانبول مانند کاخ توپکاپی، مسجد آبی و گنبد باستانی ایاصوفیه نزدیک باشید، در محله سنتی و مذهبی شهر، سلطان احمد اقامت کنید. در اینجا، خانه‌های چوبی قدیمی در کنار خیابان‌های شیب‌دار قرار گرفته‌اند و فروشندگان مواد غذایی با چرخ دستی‌ها سرگردان هستند و چیزهایی برای خوردن و نوشیدن، مانند بوزا (غیر الکلی) عرضه می‌کنند.

هتل Four Seasons Sultanahmet : در قلب محله سلطان احمد واقع شده است و یک هتل مجلل بی نظیر است . به محض ورود به هتل ، از اثاثیه زیبا و دکوراسیون داخلی ترکی رنگارنگ آن که به کمال طراحی شده است، شگفت زده می شوید. در وسط یک باغ حیاط روباز خیره کننده قرار دارد که رستوران هتل را احاطه کرده است. با وجود شلوغی بیرون، یک پناهگاه خصوصی زیبا است. اتاق ها به همان اندازه چشمگیر هستند، ترکیبی شگفت انگیز از سنت های قدیمی با امکانات رفاهی مدرن.  این مکان بین ایاصوفیه و مسجد آبی قرار دارد و کمتر از 2 دقیقه پیاده تا هر کدام فاصله دارد. نگین این هتل، تراس روی پشت بام A’ya Rooftop Lounge با دید360 درجه منظره پانوراما از تنگه بسفر و بزرگترین بناهای تاریخی شهر است! نشستن بر روی این پشت بام در سفر انفرادی به استانبول  به شما این امکان را می دهد که احساس کنید تقریباً در مساجد هستید و به دعای اسلامی از ایاصوفیه و مسجد آبی گوش می دهید .

سفر انفرادی به استانبول

سوئیت آرن:  دارای موقعیت مکانی بسیار مقرون به صرفه، نمای پشت بام از مسجد آبی و تنگه بسفر و چندین نانوایی و رستوران در خیابان های اطراف است. بهتر از همه، پیاده روی آسان تا میدان سلطان احمد و مترو است.

آنتیک هاستل: برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه‌تر، از آنتیک هاستل دیدن کنید، که خوابگاه‌های مشترک، خوابگاه‌های مخصوص زنان (بسیار محبوب بین مسافران زن انفرادی به استانبول) و اتاق‌های خصوصی ارائه می‌دهد.

Corio Hagia Sophia:  برای تجربه ای به یاد ماندنی، مجموعه عمارت Corio Hagia Sophia اقامتگاهی مجلل با امکاناتی مانند رستوران و استخر در محل و همچنین اسپای خصوصی ارائه می دهد.

منطقه بی اوغلو:

 برای اقامت‌های لوکس و رستوران‌های مد روز در سفر انفرادی به استانبول  به تکسیم یا نیسانتاشی بروید.

هتل   Akka Suites Taksim: در نزدیکی خیابان استقلال و در قلب زندگی شبانه و موسیقی جاز قرار دارد. همچنین برای دسترسی آسان به شاخ طلایی، جاذبه های توریستی و کاخ دلما باغچه که درست در کنار بسفر در بشیکتاش قرار دارد، عالی است. این هتل برای بازدیدکنندگان جوان بسیار مناسب است.

هتل نووس پرا Novus Pera: بی اوغلو گزینه های زیادی برای مسافران مقرون به صرفه دارد و بیشترین هاستل های کوله گردی را دارد. اگر به دنبال هتلی با موقعیت مکانی عالی و قیمت مناسب در سفر انفرادی به استانبول  هستید، هتل نووس پرا Novus Pera یک گزینه عالی است.از این هتل می توانید با پای پیاده به جاذبه های بسیاری بروید یا از وسایل حمل و نقل عمومی برای کاوش در تمام مناظر معروف شهر استفاده کنید. دیوارهای آجری فضایی بی نظیر به این هتل بخشیده است.

منطقه کاراکوی:

این منطقه جدید در استانبول است. رستوران‌های شیک، چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از مرکز شهر، و آپارتمان‌های اجاره‌ای با قیمت کمتر از سلطان احمد دارد.

منطقه کاراکوی

هتل Ferman Port:  تنگه بسفر را به ساختمان هتل می آورد. مرغ‌های دریایی شیشه‌ای که از سقف آویزان شده‌اند و مناظر خیره‌کننده دریا از رستوران تراس آن، این هتل را به بخشی از خود بسفر تبدیل کرده است. همچنین  کشتی ها، تراموا و تمام جاذبه های اصلی در چند قدمی شما هستند و از اینجا می توانید در سفر انفرادی به استانبول  به راحتی به تکسیم برسید.

محله گالاتا:  

یکی از جالب ترین محله های استانبول است که زندگی شبانه شگفت انگیزی دارد. می توانید آپارتمان ها و هتل های اجاره ای با قیمت های مناسب را در سفر انفرادی به استانبول در این منطقه پیدا کنید.

هتل رویال گالاتا: در نزدیکی Karaköy گزینه های مختلف حمل و نقل عمومی را ارائه می دهد. همچنین می توانید به سمت تکسیم یا کنار دریا پیاده روی کنید و در مدت زمان کوتاهی به جاذبه های اصلی شهر برسید.

اگر مطمئن نیستید که استانبول در شب امن است، می توانید در منطقه اصلی مانند برج گالاتا یا جایی نزدیک خیابان استقلال بمانید. گزینه های اقامتی زیادی در این منطقه پیدا خواهید کرد، اما BnB ها محبوب ترین هستند زیرا یک منطقه کاملاً مسکونی است!

هتل جورج گالاتا: یک هتل بوتیک مد روز در محله گالاتا، درفاصله 5 دقیقه پیاده روی از خیابان استقلال، برج گالاتا و محله امروزی کاراکوی قرار دارد. جورج گالاتا که در یک ساختمان تاریخی واقع شده است از طراحی مدرن و زرق و برق چشم نواز تشکیل شده است. اتاق‌هایی با منظره دریا، سوئیت‌های بالکن طراحی شده با فضای داخلی شیک مانند ،حمام مرمری سیاه با کاشی‌های موزاییک آبی و اتاق‌خواب سفید تمیز ویکتوریایی را خواهید دید. میهمانان می توانند از بار آرام روی پشت بام با مناظر رویایی از شهر در سفر انفرادی به استانبول لذت ببرند .

سفر انفرادی به استانبول

منطقه کادیکوی:

در سمت آسیایی شهر قرار دارد، محله‌ای آرام است که بیشتر به‌خاطر مکانهای سرگرمی پرجنب‌وجوش، خیابان‌های پر درخت، و بازار ماهی و محصولاتش شناخته می‌شود و یکی از بهترین محله های استانبول برای افراد تنوع طلب، آزاد، نسبتا آرام و هنرمند است. کادیکوی با مجموعه ای از کافه های دنج، خیابان های باریک، بارهای آرام، رستوران ها و هاستل های محلی، انتخاب خوبی است، اگر به این فکر می کنید که کجا در استانبول اقامت کنید. این منطقه در مجاورت یک مرکز حمل و نقل است که به کل شهر خدمات رسانی می کند، از جمله یک کشتی که شما را در 20 دقیقه به اروپا می برد . خیابان های پیچ در پیچ با چشم انداز زیبای شهر از دریای مرمره تا افق سلطان احمد امتداد دارد. هنر خیابانی پرجنب‌وجوش، فروشگاه‌های مستقل، مکان‌های اجرای موسیقی زنده، کافی‌شاپ‌ها و غذاخوری‌های مدرن ، فواره ها، حیاط های مخفی، مقبره ها، برج ها، حمام های ترکی، آلاچیق ها و پارک های کادیکوی روح واقعی استانبول را تجسم می بخشند.برای اقامت و غذا تقریباً نصف قیمت سمت آسیایی استانبول  است. این منطقه سنتی برای هر بودجه ای گزینه های زیادی دارد، از ارزان ترین هاستل ها گرفته تا شیک ترین بوتیک هتل ها!. Kadıköy قطعا یکی از امن ترین و ساکت ترین مناطق در سفر انفرادی به استانبول است.

 هتل Redstone:  برای کسانی است که می‌خواهند در سمت ساکت‌تر شهر اقامت داشته باشند، اما همچنان می‌خواهند به راحتی در اطراف شهر بگردند. با اقامت در اینجا می توانید از کشتی و سایر گزینه های حمل و نقل عمومی برای بازدید از دیدنی های معروف استانبول استفاده کنید.

. هتل 39 کالامیس مارینا: به دور از هیاهوی شهر واقع شده است. محله کلامیش همانطور که از نامش پیداست محیطی آرام دارد. می توانید در نزدیکی هتل قدم بزنید، یک شب را در بارهای Kadıköy بگذرانید یا با کشتی به شهر قدیمی بروید و تمام جاذبه های گردشگری را ببینید. !

برترین های  سفر انفرادی به استانبول کدام هستند؟

بیشتر جاذبه های گردشگری اصلی استانبول  در چند قدمی میدان سلطان احمد قرار دارند.

در میدان سلطان احمد قدم بزنید:

میدان سلطان احمد

این مسجد که به طور رسمی با نام مسجد سلطان احمد شناخته می شود، به دلیل 20000 کاشی آبی که دیوارهای داخلی و سقف بلند آن را تزئین می‌کنند، معروف شده است. نام مسجد سلطان احمد از نام حاکم عثمانی احمد اول در اوایل قرن هفدهم گرفته شده است که به عنوان محل کار اسلامی سلطان  با شش مناره (تعداد بی‌سابقه‌ای برای یک مسجد در زمان ساخت آن)، برای تحت تأثیر قرار دادن و رقابت با ایاصوفیه ساخته شده است ودر مقابل آن قرار دارد. این بنا آنقدر بزرگ است که بر خط افق تسلط دارد و از نظر معماری ترکیبی دلپذیر از ویژگی های بیزانسی و اسلامی است که شامل یک گنبد اصلی، حیاط بزرگ، نمازخانه بزرگ و مجموعه ای از هشت گنبد آبشاری و شش مناره است.

در هیپودروم به عمق تاریخ سفر کنید:

از محل قدیمی ارابه‌ سواری بیزانسی‌ها چیز زیادی باقی نمانده است، اما هیپودروم تاریخی در سلطان احمد هنوز مکانی  برای قدم زدن در سفر انفرادی به استانبول است. از گوشه جنوب شرقی Hippodrome، در حالی که به سمت پایین می رود، Nakilbent Sokak را دنبال کنید تا بقایای سر به فلک کشیده Sphendone را ببینید. این انتهای نیم دایره‌ای از استادیوم باستانی، حسی واقعی از این که این سازه در گذشته چقدر عظیم بوده است، را به شما می‌دهد.

سوار کشتی های استانبول شوید:

سوار شدن به یکی از کشتی های معروف شهر تجربه اصلی در سفر انفرادی به استانبول است. سفر بین آسیا و اروپا با کشتی مسافربری دشوار است، اما کشتی های توریستی بسفر که از تنگه بزرگ امینونو به سمت دهانه دریای سیاه حرکت می کنند، بهترین هستند و مناظری از کاخ ها، پارک ها و عمارت های چوبی تزئین شده را درهر دو سواحل آسیایی و اروپایی در اختیار مسافران قرار می دهند.  فرقی نمی کند که یک سفر دریایی طولانی یا کوتاه را انتخاب کنید: مطمئناً یکی از آنها خاطره انگیز خواهد بود.

قهوه ترک در سفر انفرادی به استانبول بنوشید:

سفر انفرادی به استانبول

درست در قلب استانبول، می‌توانید مانداباتماز را بیابید که بهترین قهوه سنتی و معطر را سرو می‌کند. همانطور که ضرب‌المثل ترکی می‌گوید، قهوه در مانداباتماز سیاه است مثل جهنم، قوی مثل مرگ و شیرین است مثل عشق.

در امتداد خیابان استقلال قدم بزنید:

به قلب اروپایی استانبول،  خیابان طولانی  Istiklal Caddesi، که از فونیکولار تونل قدیمی تا میدان تقسیم امتداد دارد  خوش آمدید. دلیل اصلی تکاپوی زندگی دراینجا  کوچه های باریک و فشرده است که در دو طرف استقلال قرار دارند. آن‌ها پر از آپارتمان‌های fin-de-siècle و همچنین بارها و رستوران‌های کوچک هستند که از مسافران در سفر انفرادی به استانبول پذیرایی می‌کنند.از میدان تقسیم شروع کنید و در امتداد خیابان زیبای استقلال قدم بزنید تا طیف وسیعی از بوتیک‌فروشی‌ها مانند کتابفروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، کافه‌ها و گالری‌های هنری را کشف کنید.

در ایا صوفیه شگفت زده شوید:

 این بنا در ابتدا به عنوان یک کلیسای بیزانسی به دستور امپراتور ژوستینیانوس در قرن ششم ساخته شده است، گنبد سر به فلک کشیده، شبستان عظیم و موزاییک های طلایی پر زرق و برق آن به شهرت آن به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های جهان کمک می کند و تاریخ شگفت انگیز آن به عنوان کلیسا، مسجد و موزه آن را به بهترین جاذبه در سفر انفرادی به استانبول تبدیل کرده است. گنبد سر به فلک کشیده آن دومین گنبد بزرگ  جهان  قرن ششم ساخته شد و هنوز هم الهام‌بخش و با هیبت است، با عبور نور از ۴۰ پنجره‌اش درخششی زیبا بر تزئینات غنی و نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و سنگ مرمرهای رنگارنگ ایجاد کند.

این شاهکار بزرگ معماری زمانی نزدیک به هزار سال بزرگترین کلیسای جامع جهان بود. مریم باکره، عیسی و حواریون در بسیاری از موزاییک های تزئین شده به تصویر کشیده شده اند. نقاشی های چهار کروبی شش بال غول پیکر بر هر چهار گوشه آویزان است. هنگامی که عثمانیان تحت رهبری محمد دوم در سال 1453 آن را به مسجد تبدیل کردند، بسیاری از چهره های مسیحی پوشانده شدند و پس از تبدیل شدن به موزه در سال 1935 توسط میلیون ها گردشگر بازدید شد. ایا صوفیه یکی از بزرگترین گنجینه های ترکیه و باشکوه‌ترین بناهای جهان باستان، در طول نمازهای پنج گانه روزانه به روی غیر نمازگزاران بسته است، زنان باید سر خود را بپوشانند و همه بازدیدکنندگان باید کفش های خود را درآورند تا وارد سالن اصلی شوند ،  گالری بالایی غیرقابل دسترس است، اما عظمت تاریخی آن همچنان خیره کننده است.

رازهای کاخ توپکاپی را کشف کنید:

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی که اکنون به موزه تبدیل شده است، خانه سابق سلاطین عثمانی بوده است. سلاطین عثمانی با همسران و درباریان خود بین سال های 1465 تا 1830 در اینجا زندگی می کردند . محوطه ای مجلل از حیاط ها، گنجینه امپراتوری که صدها سال دراختیار سلاطین قرار داشت و اکنون یک موزه دیدنی است ، اتاق های تزئین شده و حرمسرای عظیم، اتاق شوراهای سلطنتی چشمگیرو تراس مرمری زیبا در طول بازدید شما از مجموعه کاخ های مجلل عثمانی توپکاپی ، در سفر انفرادی به استانبول آشکار خواهد شد. از دروازه امپراتوری که توسط سلطان فاتح در سال 1478 ساخته شده است وارد شوید.  بازدیدکنندگان تالار مقدس می‌توانند آیتم‌هایی از جمله عصای موسی، شمشیر ، دندان، ریش و خرقه حضرت محمد را ، در حالی که  قرآن به صورت زنده خوانده می‌شود ببینند. در خزانه جواهرات، مصنوعات طلایی، زمرد به اندازه تخم مرغ و خنجر معروف جواهرنشان توپکاپی وجود دارد.

از کلیسای سنت استفان بلغارها دیدن کنید:

استانبول دارای تعدادی کلیسای مسیحی است که هنوز فعال هستند و بسیاری از آنها دارای اهمیت تاریخی زیادی هستند. شاید متمایزترین آنها در سفر انفرادی به استانبول کلیسای سنت استفان بلغارها باشد که از 500 تن قطعات چدنی که در امتداد دانوب از وین بر روی ده ها لنج حمل شده است، مونتاژ شده است. بازسازی تکمیل شده در سال 2018 کلیسای صلیبی شکل و فضای داخلی باشکوه آن را به نمایش گذاشت.

مسجد رستم پاشا شگفتی دیگر استانبول:

مسجد رستم پاشا که در خیابان‌های شلوغ بازار امینونو قرار دارد،با کاشی کاری‌های بسیار زیبا تزیین شده است. مانند تمام مساجد، غیر نمازگزاران باید در ساعات نماز که نزدیک در ورودی نمایش داده می شود از ورود خودداری کنند. همه بازدیدکنندگان باید لباس متواضعانه بپوشند و زنان باید سر خود را بپوشانند.

مسجد ایوب سلطان یا مقبره ابو ایوپ الانصاری:

سفر انفرادی به استانبول

یکی از مقدس ترین مکان های شهر، مسجد ایوپ سلطان است که توسط مجموعه های آرامگاهی بزرگ و یک گورستان سرسبز احاطه شده است که در سراسر دامنه تپه امتداد دارد و مناظر زیبایی از شاخ طلایی را از بالا در سفر انفرادی به استانبول ارائه می دهد. گفته می شود این مجموعه مسجد محل دفن ابو ایوب الانصاری از یاران نزدیک پیامبر است که آن را به زیارتگاه مهم مسلمانان تبدیل کرده است.

عظمت کاخ دولما باغچه را به تماشا بنشینید:

این کاخ نشان دهنده شکوه  اقامتگاه سلطنتی است که توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد. این کاخ ترکیبی باشکوه از سبک‌های معماری است، یک لوستر کریستالی به وزن حدود 10000 پوند بر فراز سالن تشریفات کاخ با سقف‌های طلاکاری شده با هزاران پوند طلا، کف‌های مرمر، بنرهای کریستالی و قالیچه‌های پوست خرس. مناظر تنگه بسفر به اندازه دکور خیره کننده است،اما شنیدن کی بود مانند دیدن.

در Basilica Cistern به زیر زمین بروید:

هنگامی که امپراتوران بیزانس تصمیم به ساختن چیزی گرفتند، مطمئناً آن را در اوج خود ساختند. مخزن زیرزمینی فوق‌العاده باسیلیکا که در مقابل ایاصوفیه قرار دارد، قدمت آن به سال 532 میلادی باز می گردد و بزرگترین آب انبار باقی مانده در استانبول است. دارای 336 ستون، سقف‌های آجری طاق‌دار، سرستون‌های اسرارآمیز حکاکی‌شده با سر مدوسا و شبحی شبیه به کپور است. حکاکی مدوسا به عنوان پایه یکی از ستون های آب مورد استفاده قرار گرفت. سرش وارونه است و هیچ کس دلیلش را نمی داند. این آب انبار که گواهی بر تخصص مهندسی و شهرسازی بیزانس است، در فیلم های بی شماری به نمایش درآمده است و اکنون یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در سفر انفرادی به استانبول است.

معماری مسجد سلیمانیه را تحسین کنید:

مسجد سلیمانیه

این مسجد قرن شانزدهمی که به دستور سلطان سلیمان اول معروف به «معظمت» ساخته شده، دارای سکوی مناسبی بر فراز یکی از هفت تپه قدیمی شهر است. منظره ای که از اینجا می بینید یکی از بهترین مناظر سفر انفرادی به استانبول است که از گنبدها و پشت بام ها به محل تلاقی آبراه های بسفر و شاخ طلایی و فراتر از آن می نگرد. خود مسجد با تقارن زیبا و فضای داخلی سر به فلک کشیده، یکی از شاهکارهای سنان ،معمار بزرگ  به شمار می رود. مجموعه اطراف دلپذیر و آرام است، با درختان بلند، چمنزارها و گورستانی پرازگل رز.

در بازارهای مختلف استانبول خرید کنید

بازار ادویه مصردر استانبول :

بازار ادویه استانبول ممکن است کمی توریستی باشد، اما آثاری از اصالت هنوز در این ساختمان قرن هفدهمی باقی مانده است. انبوهی از ادویه ها و شیرینی های ترکی، صف مردان و زنانی که مشتاق خرید سوغاتی هستند، و مکالمات رنگارنگ زیر سقفی قوسی در محله امینونو خواهید دید. به محض ورود متوجه عطر قهوه، دارچین، زعفران و میخک می شوید. در خیابان های باریک، 85 غرفه فروش جواهرات، شیرینی خشک و آجیل وجود دارد. فروشندگان خوشحال خواهند شد که شما از اقلام آنها در سفر انفرادی به استانبول لذت ببرید.

 چهارشنبه بازار فاتح :

هر چهارشنبه صبح در محله  نزدیک مسجد فاتح، راه‌ها بسته می‌شود، سایبان‌های پلاستیکی از ساختمانی به ساختمان دیگر کشیده می‌شوند، و هزاران غرفه پر از رنگ و محصولات  برپا می‌شوند تا میوه و سبزیجات، پنیر، زیتون، گیاهان، ادویه جات ترشی جات، غذاهای آشپزخانه، لباس، کفش، کیف ،بفروشند.سرگردانی در چهارشنبه بازار بسیار سرگرم کننده است زیرا فروشندگان بر سر ارائه ارزان ترین قیمت ها با بلندترین صدا رقابت می کنند. همچنین فرصتی برای درک بهتر نحوه زندگی مردم محلی در سفر انفرادی به استانبول است.

بازار کتاب بیازیت:

سفر انفرادی به استانبول

در Sahaflar Çarsısı (بازار کتاب بایازیت)، دوستداران کتاب با عناوین جدید و مستعمل، نقشه‌های تاریخی، قرآن‌ها (به زبان‌های مختلف)، متون باستانی و سایر یافته‌های کمیاب سرگرم خواهند شد. این بازار در سال 1954 بین مسجد بیازیت و بازار بزرگ ساخته شد. در دوره عثمانی مرکز چاپ و تجارت ادبی شد و بسیاری از روشنفکران و نویسندگان را به منطقه بیازیت و بازار بزرگ جذب کرد. برخی از مورخان می گویند که Sahaflar Çarsısı اولین جایی است که در سال 1729 در ترکیه کتاب چاپ شده است. مجسمه ای که در وسط حیاط قرار دارد مجسمه ابراهیم Matfarika دیپلمات عثمانی است که ناشر اولین کتاب در ترکیه بود.

بازار بزرگ سلطان احمد :

پس از فتح قسطنطنیه و شکست بیزانس در سال 1453، سلطان مهمت دوم یک بازار بزرگ عثمانی برای تقویت تجارت  تأسیس کرد. این بازار پس از 550 سال همچنان یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است. هزارتوی 61 خیابان با بیش از 4000 مغازه که انواع  جواهرات، عتیقه جات، پارچه های نفیس ترکی، چرم و غذاهای سنتی و ادویه های معطر تا فرش های ابریشمی را می فروشند.

 بازار بزرگ (کاپالی چارشی) مرکز پر جنب و جوشی برای تجارت بین المللی و محلی و مکانی جادویی است که  باید آن را در سفر انفرادی به استانبول ببینید. رایحه قهوه، روغن و ادویه ها را در پیچ و خم پر جنب و جوش آن استشمام کنید، از جواهراتی که در زیر نور خورشید می درخشند شگفت زده شوید و از یک خرید هیجان انگیز در استانبول لذت ببرید. اگر این بازار مورد پسند شما نیست، با کشتی به سمت آسیایی شهر به سمت کادیکوی بروید. اینجا جایی است که بازاری کاملا سنتی، انواع محصولات محلی مانند پنیر، زیتون، ادویه و البته ماهی تازه پیدا خواهید کرد! و خواهید دید که بازار به چه چیزی معروف است.

از دیدنی های فنرباغچه لذت ببرید:

فنرباغچه تجسم واقعی  استانبول است. محله ای کوچک و آرام  که در منطقه کادیکوی در سمت آسیایی واقع شده است و یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در سفر انفرادی به استانبول است. فنرباغچه بهترین منظره غروب خورشید را در کنار دریا در شهر دارد و مکانی عالی برای گذراندن یک شب است. کافه‌ها و رستوران‌های فنرباغچه، مملو از نوشیدنی های محلی وغذاهای ترکی دوست‌داشتنی، در کنار مارینا قرار دارند. پارک فنرباغچه استراحتی آرام دوراز  شلوغی خیابان های شهر فراهم می کند. این منطقه با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی است. از سمت اروپایی، می توانید با کشتی از Eminonu یا Karakoy که حدود 20 دقیقه طول می کشد، سوار شوید، سپس با تاکسی حدود 15 دقیقه دیگر به آنجا خواهید رسید. پیاده روی کنید، از مناظر لذت ببرید و منطقه ساحلی فنرباغچه را کشف کنید.

با قدم زدن بر روی پل نمادین گالاتا، از شاخ طلایی عبور کنید:

پل نمادین گالاتا

با قدم زدن بر روی پل نمادین گالاتا، که بخش های شمالی و جنوبی استانبول را به هم متصل می کند، از شاخ طلایی عبور کنید. حتی می توانید مدتی بمانید و در یکی از کافه های روی پل غذا بخورید. بله، درست خواندید – بازار و کافه روی خود پل ساخته شده است!  رستوران‌های توریستی در طبقه پایین‌ پل پذیرایی می‌کنند. پل گالاتا ، به دلیل معماریش محبوب نیست بلکه به خاطر مناظر آن: کاخ توپکاپی و چندین گنبد و مناره های قدیمی در شهر در یک طرف، و برج گالاتا طرف دیگر بسیار محبوب است.

برج نمادین گالاتا، یک برج دیده بانی به سبک رومی که اکنون یک مکان دیدنی مشهور در سفر انفرادی به استانبول است، تنها 12 دقیقه پیاده از پل فاصله دارد. پس از بازدید، می توانید با تراموا به میدان تقسیم، قلب مدرن استانبول با فروشگاه ها و رستوران ها بروید. این میدان کاملاً در تضاد با میدان تاریخی سلطان احمد قرار دارد و قطعاً در هر سفر انفرادی به استانبول باید از آن دیدن کرد.

پارک Gülhane و طبعیت زیبای مدیترانه:

یکی از تفریحات محلی مورد علاقه در استانبول پیک نیک و پیاده روی است و پارک ها و باغ های دوست داشتنی استانبول برای عموم باز هستند. پارک Gülhane – که زمانی بخشی از باغ های کاخ توپکاپی بود – با درختان قدیمی و مسیرهای پر پیچ و خم زیبا، گردشگاهی جذاب برای جوانان است.

فرهنگ ترکیه را با حمام ترکی تجربه کنید:

در زندگی فرصت های زیادی برای پرسه زدن در یک بنای تاریخی متعلق به قرن شانزدهم عثمانی وجود ندارد. اما حمام‌های مشهور استانبول دقیقاً همین را در سفر انفرادی به استانبول ارائه می‌دهند: فرصتی برای غوطه‌ور شدن در تاریخ، معماری، آب گرم و کف صابون. یک حمام درمانی پایان آرامش بخشی را برای یک روز سپری شده بر روی سنگفرش های شهر فراهم می کند و بینش شگفت انگیزی از زندگی و آداب و رسوم جامعه عثمانی ارائه می دهد.روز شلوغ گشت و گذار خود را با ماساژ در حمام ترکی به پایان برسانید. حمام ها کاملاً بر اساس جنسیت تفکیک شده اند، و در حالی که می توانید لباس شنا به همراه داشته باشید، اکثر مردم محلی فقط حوله ارائه شده توسط حمام را می پوشند..

کیلیچ علی پاسا:حمام ترکی کیلیچ علی پاسا محبوب ترین حمام ترکی در کاراکوی در کنار مسجدی زیبا در محله ای بزرگ مکانی خیره کننده با فضای داخلی الهام بخش است که صبح ها برای خانم ها و بعد از ظهر تا عصر برای آقایان می باشد.کارکنان کیلیج علی پاسا حمامی دوستانه و حرفه ای هستند و تجربه ای به یاد ماندنی را در سفر انفرادی به استانبول ایجاد می کنند که شما قبلاً هرگز نداشته اید.

سفر انفرادی به استانبول

 آقا حمامی:آقا حمامی قدیمی‌ترین حمامی است که در ترکیه پیدا می‌کنید و قدمت آن به دوران عثمانی در سال 1454 بازمی‌گردد. با قدم گذاشتن در آقا حمامی، در زمان به عقب برمی‌گردید. برای داشتن یک تجربه آرامش بخش، با یک اسکراب بدن، که به عنوان “kese” نیز شناخته می شود، برای پوست نرم تر شروع کنید، سپس یک درمان زیبا و آرامش بخش در اتاق گرم سونا، از جمله لایه برداری، ریختن حباب های ابریشم روی پوست انجام دهید. حمام فوم و ریختن سطل های آب سرد و گرم روی سر، همه نگرانی های شما را از بین می برد. به اینجا ختم نمی شود! حمام خود را با ماساژ ملایم روغن ماساژ و ماسک صورت براق ادامه دهید.

پیاده روی در امتداد خط ساحلی دریای مرمره:

از Kadikoy تا Alt Bostancı، مینی‌بوس‌های زرد رنگ در دسترس هستند تا شما را به منطقه زیبای ساحلی جنوب شرقی ببرند. پس از رسیدن به Bostancı، به Bagdat Caddesi معروف بروید و پیاده روی خود را در امتداد خط ساحلی دریای مرمره شروع کنید و به سمت Kadıkoy برگردید. خیابان بگدات همچنین حس واقعی استانبول را ارائه می دهد، جایی که مردم محلی خرید می کنند، برای نوشیدنی جمع می شوند و شب ها بیرون می روند. محبوب ترین قسمت خیابان پر از بوتیک ها، کافه ها، رستوران ها و نیمکت ها است. اگر می خواهید در سفر انفرادی به استانبول به خرید بروید و از گردشی آرام در امتداد بلوار لذت ببرید، صبح ها بهترین زمان است. Bostancı به خاطر فروشگاه های شیک خود با برندهای معروف جهانی و محلی مشهور است.

نکاتی برای خوردن و آشامیدن در سفر انفرادی به استانبول:

نکاتی برای خوردن و آشامیدن در سفر انفرادی به استانبول

استانبولی ها بیش از هر چیز دیگری عاشق خوردن هستند. سفر انفرادی به استانبول را بدون امتحان کردن لذیذترین غذاهای محلی و نوشیدنی‌ها که تحت تأثیر تاریخ، مردم، آیین‌ها و سرزمین‌های حاصلخیز ترکیه قرار گرفته‌اند، ترک نکنید. غذاهای عثمانی، کباب های محلی و دسرهای محلی را امتحان کنید و همه آن را با نوشیدنی هایی مانند چای ترکی و قهوه با طعم فندق بشویید.

استانبول ، گزینه های غذایی فوق العاده زیادی دارد که می تواند کمی گیج  کننده باشد. از ساده‌ترین کافه‌هایی که گولاش کاریدس (کاسرول میگوی پنیری) سرو می‌کنند تا مکان‌های شیک روی پشت‌بام با مناظر دیدنی از شهر، به دلیل قرار گرفتن در کنار آبراه بسفر و نزدیکی به دریای سیاه رستوران‌های زیادی در سرتاسر استانبول وجود دارد .

   نشستن در یک تراس تابستانی در محله‌ای کنار آب مانند Arnavutköy، Üsküdar  یا Kuzguncuk در حالی که لارک یا کالکان کبابی می‌خورید، به‌ویژه با آب لیمو و یک لیوان نوشیدنی قوی با طعم بادیان، به سرعت به یک سرگرمی مورد علاقه تان در سفر انفرادی به استانبول تبدیل می‌شود. همچنین از کباب‌خانه‌هایی که کوفته و دونر کباب درست می‌کنند، یا snafu lokantasi (رستوران‌های تجاری) که سوپ خوشمزه عدس و امام بایلیدی (“کشیش غش”): بادمجان سرخ‌شده با پیاز، سیر و گوجه‌فرنگی تند سرو می‌کنند، دیدن کنید.

دسر شیرین و ترد ترکی Künefe از پنیر سفید بدون نمک، نوارهای خمیر فیلو، کره و شیر تهیه می شود. سخاوتمندانه با شربت شکر و پسته تزئین شده است. رستوران های زیادی در استانبول وجود دارند که این دسر خوشمزه را برای مهمانان سرو می کنند. بهتر است آن را گرم با یک قاشق بستنی ترکی سرو کنید.

قهوه ترک ، آب انار یا پرتقال تازه نیز از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که باید در گاری های خیابانی در سفر انفرادی به استانبول امتحان کنید. خوردن بستنی از گاری های  کوچک قرمز رنگ با فروشنده ای  که جلیقه قرمز و کلاه  پوشیده است و تماشای مردان بستنی فروشی که به بازیگوشی در تحویل بستنی معروف هستند، یکی دیگر از  سرگرمی های استانبول است.

رستوران هایی که در سفر انفرادی به استانبول نباید از دست بدهید:

سفر انفرادی به استانبول

 Cecconi: در حیاط دلپذیر Palazzo Corpi قرن 19، با محیط سرسبز و فضای داخلی شیک، مجموعه ای از پاستا، غذاهای دریایی، چیکتی و غذاهای شمال مدیترانه را با استفاده از بهترین مواد اولیه ارائه می دهد. یک آشپزخانه اوپن بزرگ با بار و فضایی آرام، Cecconi’s مکان مناسبی برای یک غذای دلچسب  است. برانچ را که فقط یکشنبه ها موجود است از دست ندهید!

Meze by Lemon Tree:  این رستوران بر اساس غذای ترکی “Meze” که پیش‌غذای کوچکی از سبزیجات مختلف، غذاهای دریایی و گوشت است ، تغییری در این غذای سنتی ایجاد می‌کند.  Meze by Lemon Tree در فضایی دنج و ساده قرار گرفته و با انواع مزه های سرد و گرم، غذاهای اصلی و دسر، و طعم ها و مواد متنوعی که فرهنگ و تاریخ غذاهای ترکی را در سفر انفرادی به استانبول منعکس می کند و برای یک شام صمیمی مناسب است.

کاراکوی لوکانتاسی:  با طراحی سنتی و فضای داخلی شیک (کاشی های طرح دار و راه پله مارپیچ) ، یک مکان مورد علاقه  استانبولی ها است. Karaköy Lokantası واقع در خیابانی باریک نزدیک به تنگه بسفر، به دلیل ارائه غذاهای ترکی دائماً لذیذ با قیمت‌های مناسب معروف است. غذاهای سبک خانگی Karaköy Lokantası همان چیزی است که مشتریان را نگه می‌دارد، از جمله بادمجان‌های ذغالی شده روی کباب، لقمه‌های لطیف بره  که با سس قرمز پر شده است.

Zubeyir Ocakbasi:  یک باربیکیو سریع و معتبر در استانبول! غذای بزرگی که ذائقه شما را راضی می کند، زبیر اوجکباسی را می توان گوهر پنهان میدان تقسیم دانست. در سفر انفرادی به استانبول به اینجا بیایید تا غذاهای آنها را امتحان کنید، از پیتزای ترکی گرفته تا گوشت بره، سبزیجات کبابی زغالی و پیاز ترشی. اگر تنها غیر محلی اینجا هستید تعجب نکنید!

Sunset Grill & Bar:  از زمان افتتاح در اوایل دهه 90، Sunset Grill & Ba   یکی از برترین رستوران‌های استانبول برای غذاخوری‌های عالی با چشم‌اندازی بی‌نظیر از بسفر و خط ساحلی آسیا بوده است. Sunset Grill & Bar که در محله مجلل اولوس واقع شده است، با افتخار منویی با طیف گسترده ای از غذاهای مدیترانه ای، ترکی و ژاپنی جدید ارائه می دهد و به لطف روند همیشه در حال تحول استانبول، با دقت به میهمانان می پردازد و غذاهای آنها را تازه و به روز نگه می دارد. با خیال راحت غذای خود را انتخاب کنید، در سفر انفرادی به استانبول از انتخاب آبدار گوشت گرفته تا سوشی بار عجیب و غریب، می توانید انتظار داشته باشید که ذائقه خود را راضی کنید!

Sunset Grill & Bar

kat. 5 رستوران طبقه پنجم: برای یک ماجراجویی هنری منحصربه‌فرد، به رستوران طبقه پنجم، که با نام 5.kat نیز شناخته می‌شود، بروید. 5.kat خدمات بی عیب و نقص و غذاهای نفیس را با چشم اندازی بی نظیر از پشت بام های قرمز کوچک استانبول و بسفر ارائه می دهد. برای بیش از دو دهه، 5.kat به روحیه جوان و هنری خود وفادار مانده است و یکی از خاص ترین مکان های استانبول باقی مانده است. 5.kat طیف گسترده ای از غذاهای ساده و تازه، چه غربی و چه محلی ترکی، مانند راویولی خوشمزه خانگی یا کباب ترکی را ارائه می دهد.

Mikla: انتظار لذت بردن از غذاهای درجه یک با منظره ای مسحورکننده بر فراز گلدن هورن و شهر قدیمی را در سفر انفرادی به استانبول داشته باشید. میکلا درست پس از افتتاح آن در سال 2005 توسط سرآشپز معروف Mehmet Gürs به عنوان بهترین رستوران استانبول انتخاب شد. این رستوران بهترین مواد را در استانبول و سراسر ترکیه به غذاهای ساده تبدیل می کند. مجموعه ای از غذاهای ترکی، غذاهای دریایی تازه مانند ماهی باس و میگو یا گوشت بره یا استیک گاو.

رستوران بانیان: در طبقه بالای یک ساختمان تاریخی در قلب منطقه شلوغ Ortaköy Iskelesi، Banyan واقع شده است و غذاهای تلفیقی آسیایی خوش طعم و منحصر به فرد در شهر سرو می کند. شعار آنها، “غذا برای روح”، غذاهای آسیایی دلچسبی را که با مواد سالم درست شده اند، به ارمغان می آورد. ماهی باس پیچیده شده در یک برگ موز، استیک فلفل سیچوان، گوشت گاو آسیایی، مرغ. ساتای اردکی که در مینی bbq زغالی سرو می شود، و انواع دیم سامز بخارپز شده چینی از محبوب ترین آنها هستند. از بالای رستوران می‌توانید از موسیقی جاز زنده در غروب آفتاب مشرف به دهکده ماهیگیری Ortaköy لذت ببرید.

Leb-i Derya رستوران لب دریا:  غذاهای بین‌المللی نوآورانه‌ای با تغییراتی در برخی از غذاهای کلاسیک ترکیه سرو می‌کند. در رستوران ترکیبی از دیوارهای شیشه ای و وسایل چوبی را خواهید دید که فضا را برای ایجاد فضایی معاصر در سفر انفرادی به استانبول کامل می کند. غذاهای شگفت‌انگیز از جمله کارپاچیو گاو همراه با طیف وسیعی از مزه‌ها، مکان مناسبی برای شروع با گوشت‌های لذیذ مانند شیش بره با آلو و انتخاب غذاهای دریایی برای غذای اصلی است.  Leb-i Derya با منظره ای خیره کننده و مجموعه ای ازنوشیدنی های لذیذ، منوی خوشمزه، مکان مورد علاقه جوانان است.

زندگی شبانه

سفر انفرادی به استانبول

 منطقه مرکزی گالاتا احتمالاً یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه زندگی شبانه در استانبول است، نه تنها تعداد زیادی بار بسیار جالب در این منطقه وجود دارد، بلکه دقیقاً زیر برج یکی از مکان‌های مورد علاقه جوانان استانبول را خواهید یافت. این منطقه در بین جوانان محلی بسیار محبوب شده است و بسیاری از آنها آلات موسیقی خود را برای نواختن شبانه به آنجا می آورند. برای هر کسی که خود را در استانبول تنها می‌بیند، این مکان می‌تواند مکانی عالی برای ملاقات با افراد بسیار باحال باشد، همه در اینجا بسیار دوستانه هستند. مکان‌های دیگری که در شب می‌توانید از آن دیدن کنید، منطقه Tophane است، این بخش «هیپستر» شهر است که در آن رستوران‌های عالی، کافه‌ها و چند فروشگاه جالب پیدا خواهید کرد!

از زندگی شبانه در سفر انفرادی به استانبول لذت ببرید:

برای تجربه زندگی شبانه در سفر انفرادی به استانبول ، به منطقه بی اوغلو بروید. جمعیت پرجنب‌وجوشی از جوانان باشگاه‌های بشیکتاش چارشی و مرکزی کادیکوی را پر می‌کنند، در حالی که مجموعه‌ای شیک در نزدیکی تنگه بسفر در بارها و کافه‌های Bebek و Arnavutköy وجود دارد.

دوباره به استانبول باز خواهید گشت

استانبول یکی از منحصربفردترین شهرهای روی کره زمین است – مکانی که دو قاره را در بر می گیرد وتوسط تنگه بسفر بزرگ تقسیم شده است. مرغ های دریایی آسمان را پر می کنند، دستفروشان در خیابان های قدیمی پرسه می زنند، بازارهای تاریخی پر از ادویه، چای و قهوه است. تلفیق فرهنگ اروپایی و خاورمیانه در استانبول و تضاد شگفتی های باستانی و مدرن آن، استانبول را به مقصدی تبدیل کرده است که بدون شک در خاطرات شما خواهد ماند و می خواهید بارها و بارها به آن بازگردید.

نظرات کاربران