به استانبول در بهمن ماه بریم یا نریم؟

سفر به استانبول در بهمن ماه؛ آب و هوا چگونه خواهد بود؟

سفر به استانبول در بهمن ماه شما را به فصل سرد زمستانی این شهر می‌برد. مسلما در این موقع از سال دما تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و بارندگی و برف هم وجود دارد. اما انتظار برف زیاد و دمای زیر صفر را نداشته باشید.

رزرو تور استانبول

با همه این تفاسیر، هوا سرد است و گشت و گذار در سطح شهر همانند تابستان تقریبا غیرممکن خواهد بود. می‌توانید مکان‌های سرپوشیده مانند موزه‌ها، کاخ‌ها، نمایشگاه‌ها، مراکز هنری، سالن‌های کنسرت و غیره را بگردید و از سفر خود لذت ببرید. فقط به شما توصیه می‌کنیم هنگام سفر به استانبول، کت زمستانی و چتر قابل حمل همراه داشته باشید. بریم ببینیم بهمن ماه در استانبول چطوری سفر کنیم، اصلا بریم یا نریم!؟

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

آب هوای استانبول در بهمن ماه

آب هوای استانبول در بهمن ماه

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های استانبول را به بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن ترجیح می‌دهند، باید بدانید که بهمن ماه ایده‌ی خوبی برای سفر به این شهر رویایی نخواهد بود. مسلما زمستان آن است و هوا هم سرد خواهد بود. ولی آنگونه که تصور می‌کنید، بارش برف در این ماه سنگین نیست و بیشتر باران می‌بارد، البته در کنار میانگین حداقل دما: 3 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دما: 8 درجه سانتیگراد. اصلا بیایید تا آب و هوای استانبول در بهمن ماه را به شکل زیر بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

ده روز اول بهمن در استانبول

باید صبر کنیم تا دمای صبحگاهی چند درجه سانتیگراد افزایش یابد تا بتوانیم تا اواسط روز کمی گرما را احساس کنیم. خورشید مدت زمان بیشتری نسبت به روزهای آینده می‌تابد، اما احتمال بارش برف نیز قابل حذف نیست.

ده روز دوم بهمن در استانبول

آب و هوای استانبول در سراسر بهمن در ده روز دوم، کاهش دمای جزئی را نشان می‌دهد، آفتاب هنوز پیداست اما قدرت زیادی ندارد. به جای بارش برف هم انتظار تجربه باران‌های استانبول را داشته باشید.

ده روز سوم بهمن در استانبول

در طول ده روز سوم، به لطف افزایش دما و کاهش جزئی بارش، از شرایط آب و هوایی معتدل‌تری بهره‌مند خواهید شد.

کارهایی که می‌توانید در استانبول در بهمن ماه انجام دهید

همان‌طور که در مقدمه این مقاله گردشگری گفتیم، آب و هوای سرد اجازه نمی‌دهد که به راحتی در سطح شهر توریستی ترکیه قدم بزنید، پس باید به سراغ گزینه‌های دیگر یعنی مکان‌های سرپوشیده بروید.  

به دیدن ایاصوفیه بروید

به دیدن ایاصوفیه بروید

به جرات می‌توان گفت که اصلی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌ی استانبول همین مسجد یا کلیسای ایاصوفیه است. تضادی از اسلام و مسیحیت که شما را برای ساعت‌ها خیره نگه می‌دارد. چون این مسجد در زمان‌های گذشته کلیسا بوده و بعدها با یک بازسازی به مسجد تبدیل شده است. اما هنوز هم معماری و طراحی‌های کلیسا در آن دیده می‌شود. از آنجایی که این مکان دیدنی از جاذبه‌های اصلی شهر است، بنابراین برای دیدن آن باید در صف‌های طولانی منتظر ماند و در شلوغی قسمت‌های مختلف آن را ببینید. اما اگر در بهمن ماه از آن بازدید کنید، خبری از جمعیت توریست‌ها نخواهد بود. 

از شکوه کاخ توپکاپی شگفت زده شوید

استانبول سال‌های طولانی زیستگاه پادشاهان زیادی بوده و در این شهر تا دلتان بخواهد عمارت و کاخ‌های باشکوه دیده می‌شود که گل سر سبد آن‌ها کاخ توپکاپی است. 27 تا برج دیدبانی، حدود 5 کیلومتر دیوار سنگی، معماری خیره‌کننده، باغ‌های سرسبز و شومینه گرم و منظره دریای مرمره و تنگه بسفر از ویژگی‌های برجسته این کاخ هستند که می‌توانند بازدید شما را گرم و به یاد ماندنی کنند. بازدید از این کاخ را در برنامه سفر خود به استانبول در بهمن ماه قرار دهید و لذت ببرید.

مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد با تصور شما کاملا در تضاد خواهد بود

با وجود ده هزار کاشی آبی رنگ به کار رفته در نمای این مکان معنوی، باید هم نام آن را مسجد آبی بگذارند. این مسجد که با نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های مهم و باشکوه استانبول به حساب می‌آید. معماری بی‌نظیر، وجود شش گلدسته، گنبدها، لوسترهای بزرگ داخل، شیشه‌های رنگی و 260 پنجره، سنگ‌های مرمر، خطاطی‌ها تنها برخی از ویژگی‌ها و صحنه‌هایی هستند که قرار است از نزدیک ببینید. این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرار از سرمای زمستان استانبول خواهد بود.

در بازار بزرگ خرید کنید یا قدم بزنید

در بازار بزرگ خرید کنید یا قدم بزنید

یکی دیگر از جاذبه‌های استانبول در بهمن ماه، بازار بزرگ است که قدمتی 500 ساله دارد. از جذاب‌ترین مکان‌های سرپوشیده این شهر که با مغازه‌های رنگارنگ خود همه توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. در اینجا و اطراف آن حدود 5 هزار مغازه، 12 مسجد، 60 رستوران و بسیاری امکانات و جاذبه‌های دیگر وجود دارد که می‌توانند یک روز یا حتی بیشتر شما را کامل کنند. فقط توصیه می‌کنیم اگر برای خرید سوغاتی این بازار را انتخاب کردید، حتما چانه بزنید!

از دیدن شاهکار آب انبار باسیلیکا حیرت زده شوید

استانبول به همان اندازه که بر روی زمین جذاب و دیدنی است، در زیر زمین هم پر از شگفتی‌ست. آب انبار باسیلیکا این جاذبه‌‎ی خارق‌العاده با مهندسی پیچیده و تاریخ خود هر بازدید کننده‌ای را حیرت زده می‌کند. ستون‌هایی عظیم با نور کم، آبی که بر روی زمین جاری است، حسی جالب و در عین حال ترسناک به شما می‌دهد که قطعا ارزش بازدید در سرما و بارندگی استانبول در بهمن ماه را خواهد داشت.

تاریخ استانبول را در موزه باستان شناسی ببینید

در فاصله چند قدمی کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی قرار گرفته که آثار ارزشمندی از تاریخ ترکیه و خاورمیانه را به معرض نمایش گذاشته است. در واقع سه مجموعه با مضمون‌های موزه سرامیک، موزه اصلی باستان شناسی و موزه شرق باستان در این مکان قرار گرفته که در هر کدام می‌توانید با تماشای نوشته‌ها، وسایل، فیلم و آثار مختلف، تاریخ استانبول را کشف کنید.

نکاتی برای سفر در استانبول در بهمن ماه

نکاتی برای سفر در استانبول در بهمن ماه

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند در بهمن ماه از استانبول لذت ببرید:

لباس گرم بپوشید: هنگام سفر در زمستان در ترکیه استانبول، حتما لباس‌های گرم و چند لایه همراه خود داشته باشید، چون احتمالا به یک لایه اضافی نیاز پیدا می‌کنید. به این دلیل که در وسط روز سرما قابل تحمل می‌شود و غروب به صفر می‌رسد، پس باید چند لایه لباس بپوشید که بتوانید آن‌ها را کم و زیاد کنید. انتظار داشته باشید که دما بین -1 تا -8 درجه سانتیگراد در نوسان باشد، بنابراین همیشه بهتر است که آماده باشید.

اقامت در یک هتل مرکزی: زمانی که در استانبول هستید، اقامت در هتل در مرکز شهر به شدت توصیه می‌شود. نزدیک بودن به جاذبه‌های اصلی، مناطق خرید و رستوران‌ها به لذت بردن بیشتر سفر شما کمک می‌کند.

به اسکی بروید: اگر در زمستان با خانواده خود به استانبول سفر می‌کنید، می‌توانید در یکی از پیست‌های اسکی نزدیک نیز به اسکی بروید. فرصت خوبی برای یک تفریح مهیج و متفاوت در سفر به استانبول در بهمن ماه خواهد بود.

قبل از هر برنامه ریزی برای سفر، هتل استانبول را رزرو کنید.

غذاها و نوشیدنی هایی که باید در سفر به استانبول در بهمن ماه امتحان کنید

غذاها و نوشیدنی هایی که باید در سفر به استانبول در بهمن ماه امتحان کنید

یکی از تفریحات دوست داشتنی و محبوب استانبول، خوردن غذاهای و نوشیدنی‌های ترکی در کافه‌های دنج و رستوران‌های خوشمزه این شهر است. تنوع غذایی در اینجا بی‌نظیر است و هر دلتان بخواهد می‌توانید نوش جان کنید، فقط اگر به استانبول در بهمن ماه و آب و هوای سردش سفر کردید، این چند مورد را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

قهوه ترک: قهوه ترک در استانبول یک روش سنتی برای نوشیدن قهوه ترک است که هنگام سفر به شهر در فصل زمستان باید آن را امتحان کنید.

باقلوا: باقلوا در استانبول یک دسر شیرین و لذیذ است که با لایه‌هایی از شیرینی فیلو، آجیل خرد شده و شکر درست می‌شود؛ یک تجربه محلی است! این شیرینی محبوب ترکی را بهتر است زمانی که گرم سرو می‌شود نوش جان کنید.  

چای: چای ترکی در استکان‌های کمر باریک با آن رنگ آلبالویی زیبایش از نوشیدنی‌هایی است که باید در یکی از کافه‌های دنج شهر در سرمای زمستان نوش جان کنید. گرم شوید و به ادامه گشت و گذارتان بپردازید.

سالپ: یک نوشیدنی گرم کننده سنتی ترکی ساخته شده از آرد غده ارکیز

همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید!

آیا سفر به استانبول در بهمن ماه ارزش دارد؟

تا به اینجای این مقاله اگر مطالعه کرده باشید، می‌توانید حدس بزنید که سفر به در ماه‌های سرد استانبول به چه شکل خواهد بود. با این حال ما به صورت خلاصه برای شما دوباره عنوان می‌کنیم. به لحاظ آب و هوایی باید بدانید که استانبول به دلیل تغییرات سریع آب و هوایی بدنام است، بنابراین می‌تواند در عرض چند دقیقه از حالت خفیف به یخبندان تبدیل شود. به خصوص در این فصل!                                                                 

پس اگر با هوا و پوشیدن لباس‌های گرم روی هم مشکلی ندارید، می‌تواند گزینه و زمان خوبی برای سفر باشد، تقریبا شهر خلوت است و گردشگران نه چندان زیادی در آن دیده می‌شود. فقط در برنامه گردشگری خود بهتر است به سراغ مکان‌هایی بروید که سرپوشیده هستند تا از سرما و باران‌های شدید این شهر در امان بمانید.

برای سفر زمستانی استانبول چه لباس هایی ببریم؟

برای اطمینان از آمادگی شما برای هوای سرد و بادی در استانبول، مهم است که لباس گرم همراه خود داشته باشید. می‌توانید چند لایه لباس بپوشید یا از کت‌های زمستانی و برخی اکسسوری‌ها مانند شال، کلاه و دستکش استفاده کنید.

خلاصه کلام سفر در ماه بهمن به استانبول از زبان سه کلیک

سفر به استانبول در بهمن ماه تجربه‌ای جدید، سرد و خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر گرمای تابستان و شلوغی وحشتناک شهر شما را اذیت می‌کند، بهترین فرصت زمستان و هوای سرد و خلوتی استانبول خواهد بود. ما در این مقاله سعی کردیم تا به صورت خلاصه یک دید کلی و یک برنامه کوچک را به شما ارائه دهیم و در تصمیم‌گیری کمی به شما کمک کند.

نظرات کاربران