Victoria Falls
12 اردیبهشت 1402
جهانگردی

رویایی ترین مکان های دنیا؛ از کوه‌های عمان گرفته تا ساحل سفید تایلند

وقتی 193 کشور بسیار متفاوت وجود دارد، محدود کردن لیستی از رویایی ترین مکان های دنیا تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. هر کشور چیزی منحصر به فرد و کاملا خیره کننده برای ارائه دارد، از معماری جذاب و مناظر رنگارنگ گرفته تا تاریخ‌های پیچیده و سنت‌های چند صد ساله.

تور اروپا

برای تهیه فهرست زیباترین مناطق جهان، ما بر مکان‌هایی تمرکز کردیم که طیف چشمگیر شگفتی‌های طبیعی را همراه با خلاقیت‌های دست‌ساخته و شهرهایی به‌اندازه محیط‌زیستشان پر جنب‌و‌جوشان ترکیب کرده‌اند و یک مکان خارق‌العاده خلق کردند. از کوه‌های سر به فلک کشیده عمان گرفته تا ساحل شنی سفید تایلند، این‌ها زیباترین کشورهای جهان هستند که در طول زندگی خود باید از آن‌ها دیدن کنید.

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در هر یک از این برترین مقاصد کردشگری دنیا وارد سایت سه کلیک شوید.

16 تا از رویایی ترین مکان های دنیا 

 این لیست برخی مناطق خاص و ویژه که نظیر آن‌ها در کمتر جای جهان وجود دارد را به شما معرفی می‌کند. دقت داشته باشید که با رزرو تور از سه کلیک می‌توانید سفری آسان‌تر و بدون دغدغه به هر یک از این مناطق زیبا و رویایی را تجربه کنید.

خلیج هالونگ ویتنام، باشکوه و درخشان!

Hạ Long Bay

خلیج Hạ Long شمال شرقی ویتنام و یک یک ساعت با هانوی فاصله دارد. این مقصد باشکوه متشکل از هزاران جزیره سنگ آهکی دندانه‌دار است که از دریای زمردی درخشان بیرون می‌آیند و منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود می‌آورند. درک اینکه چرا در سال 1994 این خلیج به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد، دشوار نیست، زیرا زیبایی نفس‌گیر آن هرگز شما را مسحور و مشتاق چیزهای بیشتر نمی‌کند. اینجا از رویایی ترین مکان های دنیا است که زیبایی آن نفستان را در سینه حبس خواهد کرد.

پارک ملی دریاچه های پلیتویک (کرواسی)، بهشت اینجاست!

پارک ملی دریاچه‌های Plitvice در قلب کرواسی قرار دارد. این پارک دارای 16 دریاچه به هم پیوسته در امتداد مسیرها و پل‌هایی است که توسط آبشارهای بلند و پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده‌اند. چه در مسیرهای پارک قدم بزنید یا یک ماجراجویی هیجان‌انگیز را در تور غارهای منحصربه‌فرد و آب‌های فیروزه‌ای درخشان آن انتخاب کنید، خاطرات گرمی برایتان باقی خواهد ماند که تا آخر عمر فراموش نخواهید کرد.برای خرید بلیط ارزان هواپیما و بازدید از این جاذبه گردشگری رویایی، تنها سه کلیک فاصله دارید!

آبشار ویکتوریا (زامبیا و زیمبابوه)، یکی از زیباترین آبشارهای دنیا

آبشار ویکتوریا از رویایی ترین مکان‌های دنیا، واقع در مرز زامبیا و زیمبابوه، قرن‌هاست که بازدیدکنندگان را به وجد آورده‌است. آبشار ویکتوریا با ارتفاعی نزدیک به دو برابر آبشار نیاگارا یکی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای جهان است. همچنین این مکان دارای فعالیت‌های ماجراجویی متعدد و مناظر باشکوه است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای جویندگان هیجان و عکاسان تبدیل می کند. از بانجی جامپینگ از روی پل روی رودخانه زامبزی گرفته تا قایق‌سواری با آب‌های سفید در دره باتوکا، عاشقان ماجراجویی از دیدن آبشار ویکتوریا لذت خواهند برد.

جنگل ملی ژانگ جیاجی (چین)، آرامش را پیدا کنید

رویایی ترین مکان های دنیا

پارک جنگلی ملی Zhangjiajie در چین، یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی جهان برای دیدن و کشف کردن است. مناظر خیره‌کننده آن با صخره‌های انباشته شده، دره‌های عمیق و جنگل‌های سرسبز، حال و هوایی خاص و عرفانی دارند که به غیر از حس آرامش هیچ چیز دیگری در آنجا وجود نخواهد داشت. با 4000 قله کوه ستون مانند که به ارتفاع 3000 فوت از سطح دریا می‌رسد، این مناظر باشکوه پس از نمایش در فیلم آواتار در بین گردشگران محبوب شده‌است.

پارک ملی کنای فیوردز (ایالات متحده آمریکا)، سرسبز و زیبا در قلب آلاسکا

یکی‌دیگر از رویایی ترین مکان های دنیا در شبه جزیره کنای آلاسکا قرار دارد. پارک ملی Kenai Fjords یک زمین کوهستانی با آبدره‌های عمیق است که در 120 مایلی جنوب آنکوریج قرار دارد. در طول بازدید از آبدره‌های کنای، می‌توانید محیط‌های آرام مملو از حیات وحش مانند نهنگ‌های گوژپشت، شیرهای دریایی، فوک‌ها و بیش از ۲۹ گونه پرنده را کشف کنید. از پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی و قله‌های پوشیده از برف باشکوه گرفته تا آب‌های آبی کریستالی کایاک‌سواری پر از حیات دریایی، ماجراجویی در آبدره‌های کنای، آلاسکا چیز کمی نیست و می‌تواند شما را به بهترین و جادویی‌ترین مکان‌ها ببرد. 

سیشل، سفر به جزیره بهشت در آفریقا

سیشل (Seychelles) که اغلب به عنوان یکی از رویایی ترین مکان های دنیا شناخته می‌شود، از 115 جزیره تشکیل شده‌ و یک منظره زیر آب واقعاً فریبنده را ارائه می‌دهد. سواحل نفس‌گیر و ماسه‌های سفید شکری آن یک خلوت طبیعی آرامش‌بخش دارند که نفستان را در سینه حبس می‌کنند. تماشای قایق‌های ماهیگیری که یادآور فرهنگ متنوع مجمع الجزایر هستند، منظره‌ای زیبا همانند کارت پستال‌ها خواهد بود. با آب‌و‌هوای گرم در تمام طول سال، غواصی، استراحتگاه‌های ساحلی دوست‌داشتنی و هتل‌های مجلل، جزیره سیشل جادویی‌ترین و زیباترین جایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید.  

هالشتات (اتریش)، زیباترین روستای دنیا

Hallstatt

هالشتات (Hallstatt)، دهکده‌ای زیبا در اتریش که بین دو دریاچه قرار گرفته و توسط کوه‌های آلپ اتریش احاطه شده و یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های دنیا است. این دهکده کوچک افسانه‌ای با کلبه‌های چوبی سنتی، معماری سبک باروک و مسیرهای سنگفرش، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را مجذوب خود می‌کند.. برای رزرو بلیط هواپیما تهران وین و اطلاع از قیمت‌های سفر به کشور زیبای اتریش وارد سایت سه کلیک شوید.

صخره های موهر (ایرلند)، باشکوه و تماشایی

صخره‌های موهر (Cliffs of Moher) که در سواحل غربی ایرلند واقع شده‌اند، منظره‌ای چشمگیر به طول 5 مایل و به ارتفاع خیره‌کننده 700 فوت را به معرض نمایش می‌گذارند. در اینجا هوا معطر و دلنشین است و تپه‌های سبز به طرز خیره‌کننده‌ای با دریای آبی عمیق و پرندگان دریایی در حال پرواز، تضاد زیبایی را بوجود آورده‌اند. نگاه کردن به دریا از بالای صخره‌های شیب‌دار مناظر خیره‌کننده‌ای را تا خلیج گالوی و جزایر آران و حتی سمت ایرلند شمالی ارائه می‌دهد. این صخره‌ها واقعا زیبا و دیدنی هستند.

خیابان بائوباب ها، به ماداگاسکار سفر کنید!

خیابان بائوباب‌ها در ماداگاسکار منظره‌ای بی‌نظیر است. اینجا مجموعه‌ای از درختان بائوباب هستند که به صورت عمودی در مقابل افق ایستاده‌اند. درختانی بلند در حدود 80 فوت، با سن احتمالا 800 سال و شکل و شمایلی چاق.

شاخه‌های آن‌ها از تنه‌هایشان بیرون می‌آیند و به بلندای آسمان می‌رسند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای همه به همراه دارند. این خیابان مدتهاست که به عنوان یک مکان مقدس برای مردم ماداگاسکار در نظر گرفته می‌شود، ناگفته نماند که بازدید از این مکان افسانه‌ای متفاوت از سایر مکان‌ها خواهد بود.

ماچو پیچو (پرو)، ترکیب تاریخ و طبیعت

رویایی ترین مکان های دنیا

ماچو پیچو (Machu Picchu) که در ارتفاعات آند پرو واقع شده، منظره‌ای خیره‌کننده و از رویایی ترین مکان های دنیا است. این شهر توسط تمدن اینکاها در حدود سال 1450 پس از میلاد به عنوان یک شهر زیرزمینی ساخته شد و تا به امروز یک راز هیجان انگیز باقی‌مانده است. می‌توانید تراس‌ها، معابد و مجتمع‌های آن را که گذشته‌ای جذاب را نشان می‌دهند، کشف کنید. همچنین از دروازه معروف خورشید ارگ باستانی، می‌توانید مناظر خیره‌کننده‌ای از کوه‌های پوشیده از مه و دره‌های سرسبز را تماشا کنید. 

پاموکاله (ترکیه)، منحصر به فرد و جذاب

در جنوب غربی ترکیه، پاموکاله (Pamukkale) یکی از زیباترین مکان های جهان برای بازدید است. این چشم‌انداز خیره‌کننده به‌خاطر تراس‌های سفید آبشاری از چشمه‌های طبیعی غنی از مواد معدنی شناخته شده‌است. حوضچه‌های پلکانی پر از آب حرارتی در طول زمان شکل گرفته‌اند و به دلیل شباهت آن به قلعه کوچکی که از پنبه در باد می‌جوشد، مکانی عالی به نام “قلعه پنبه” را ایجاد کرده‌اند. می‌توانید در آب‌های حرارتی استراحت کنید یا در یک آبگرم رومی باستان در هیراپولیس که هزاران سال پیش در کنار پاموکاله ساخته شده، بگردید. . از رزرو تور ترکیه و بازدید از پاموکاله زیبا و دیدنی، تنها سه کلیک فاصله دارید.

پاتاگونیا (آرژانتین و شیلی)، یک سفر ماجراجویانه!

پاتاگونیا (Patagonia) برای کسانی است که به دنبال فرصت‌هایی برای ماجراجویی و اکتشاف هستند. پاتاگونیا عمدتاً در آرژانتین و شیلی واقع شده، دارای برخی از منحصر به فردترین مناظر روی این سیاره است. از کوه‌های پوشیده از یخچال گرفته تا جنگل‌های باستانی، می‌توانید انواع مناظر باورنکردنی را در این زمین ناهموار پیدا کنید. فعالیت‌های محبوب این منطقه به عنوان یکی از رویایی ترین مکان های دنیا شامل پیاده‌روی، اسب‌سواری، تورهای قایق، ماهیگیری و غیره است.

پارک ملی بنف (کانادا)، رویایی ترین جاذبه کانادا

Banff National Park

پارک ملی بنف، واقع در آلبرتای کانادا، مناظر زیبا و مسحور کننده و تجربیات متنوع حیات‌وحش را ارائه می‌دهد و آن را به مقصدی محبوب برای دوستداران طبیعت، کوهنوردان و عکاسان تبدیل می‌کند. پارک ملی بنف که توسط کوه‌های باشکوه، دره‌های سرسبز، دریاچه‌های آرام و آبشارهای رعد و برق احاطه شده‌است، مسیرهای پیاده‌روی بی‌نظیری دارد که مناظر باورنکردنی را در جلوی چشمانتان قرار می‌دهد. . برای رزرو بلیط کانادا از تهران وارد سایت سه کلیک شوید.

ساحل آمالفی (ایتالیا)، اقامت در همسایگی دریا

ساحل آمالفی، در جنوب ایتالیا، بدون شک یکی از زیباترین نقاط جهان است. با صخره‌های سر به فلک کشیده پر از ویلاهای رنگارنگ، سواحل زیبا، تاکستان‌ها و شهرهای زیبای ماهیگیری، سخت است که در زیبایی و جذابیت آن غرق نشوید. 

از لذت بردن از غذاهای دریایی تازه در تراس مشرف به دریای تیرنین گرفته تا تماشای مناظر خیره‌کننده از بالای دامنه تپه‌ها، تجربه‌های فراموش‌نشدنی زیادی در ساحل آمالفی وجود دارد.

دیواره بزرگ مرجانی (استرالیا)، سفر به اعماق دریا

دیواره مرجانی بزرگ (Great Barrier Reef) که در امتداد سواحل استرالیا واقع شده، واقعاً دیدنی است. این شگفتی طبیعی که اغلب به عنوان یکی از رویایی ترین مکان های دنیا دیده می‌شود، مناظر خیره‌کننده عجیب و درعین‌حال زیبایی را ارائه می‌دهد. باغ‌های مرجانی سرسبز، زندگی دریایی با رنگ‌های غنی و آب‌های گرم استوایی، زیبایی فراگیر دیواره بزرگ مرجانی تجربه‌ای منحصربه‌فرد در استرالیا است که بیش از 1400 مایل امتداد دارد تا شما نهایت زیبایی را با چشمانتان ببینید. 

سانتورینی (یونان)، جزیره ای سفید رنگ

رویایی ترین مکان های دنیا

سانتورینی (Santorini) با ساختمان‌های سیکلادیک سفید و آبی، آب‌های شفاف کریستالی درخشان، سواحل شنی سیاه و مناظر آتشفشانی، یک مقصد محبوب است. مناظر عاشقانه غروب آفتاب از روستای اویا با پس‌زمینه اقیانوسی پانوراما، نفس شما را بند می‌آورد. 

این جزیره یونانی را می‌توان با قایق در طی یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی از طریق خلیج‌های پنهان و جزایر مجاور کاوش کرد.

رویایی ترین کشورهای جهان 

در کنار برخی مناطق زیبا در دنیا، بد نیست تا برخی از رویایی ترین کشورهای جهان را نیز بشناسید. 

مالدیو، بهشت اینجاست!

مالدیو با سواحل ماسه‌ای سفید، استراحتگاه‌های درجه یک و جنگل‌های پر از درختان نخل، مشخص می‌کند که یک بهشت واقعی چیست. سنت‌های مجمع‌الجزایر اقیانوس هند تحت تأثیر بسیاری از کشورهای همسایه است و فرهنگ چندوجهی را ایجاد می‌کند که شبیه هیچ جای دیگری در جهان نیست. بعلاوه، در زیر سطح آب آکوامارین، اکوسیستمی پر رونق از صخره‌های مرجانی رنگارنگ و حیات دریایی منحصر به فرد قرار دارد که فقط در اطراف جزایر یافت می‌شود.برای دیدن زیباترین جاذبه‌های طبیعی مالدیو، کلیک کنید.

کاستاریکا، ساحل، جنگل و آب و هوایی فوق العاده

Costa Rica

کاستاریکا میزبان حدود نیم میلیون گونه در سراسر دره‌های رودخانه‌ای مه آلود، سواحل ایده‌آل و علفزارهای کمیاب خود است. نزدیک به یک چهارم زمین آن تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و به گیاهان و جانوران بومی آن اجازه می‌دهد تا رشد کنند و طبیعتی نفس‌گیر ایجاد کنند. فراتر از چشم انداز خود، این کشور آمریکای مرکزی دارای اسپا و رستوران‌های پنج ستاره متعددی است تا گردشگران بتوانند روز ماجراجویی خود را با آرامشی به پایان برسانند.

تانزانیا، بازدید از حیات وحش

ثروت طبیعی موجود در تانزانیا تقریبا غیرقابل توصیف است. بیش از یک میلیون حیوان وحشی مهاجرت بزرگ را به سرنگتی، دشتی حفاظت شده در بخش شمالی کشور انجام می‌دهند، پدیده‌ای که سالی یک بار اتفاق می‌افتد. کرگدن‌ها و گورخرها در دشت‌های کوتاه چمن دهانه انگورونگورو در کنار هم جمع می‌شوند و منظره باورنکردنی از حیات وحش به نمایش می‌گذارند. 

ایالات متحده، مرکز تنوع جغرافیایی و فرهنگی

تنوع جغرافیایی و فرهنگی ایالات متحده شبیه هیچ کشور دیگری در جهان نیست. از کوه‌های پوشیده از برف در پارک ملی کوه راینر گرفته تا خط ساحلی سرسبز ناپالی هاوایی، زیبایی‌های طبیعی تقریباً در هر گوشه‌ای از این کشور وجود دارد. حتی شهرها، چه بزرگ و چه کوچک، خانه برخی از باشکوه‌ترین نمونه‌های معماری تاریخی و مدرن در جهان هستند.

پرو، کشور جاذبه های شگفت انگیز

رویایی ترین مکان های دنیا

بسیاری در مورد ویرانه‌های تاریخی اینکاها در ماچوپیچو شنیده اند، اما این‌ها تنها بخشی از شگفتی‌های پرو است. در قلب صحرای ایکا، منطقه‌ی عجیب و غریب Huacachina قرار دارد که مهمانان می‌توانند شب‌ها تپه‌های شنی همسایه بمانند و از تماشای ستاره‌ها لذت ببرند. نه چندان دور از قله سبز ماچو پیچو، کوه رنگین کمانی، وینیکونکا، قرار دارد که زیبایی بی‌حدوحصری را به نمایش می‌گذارند. این‌ها فقط بخشی از پرو به عنوان یکی از رویایی ترین مکان های دنیا هستند.

ژاپن، تجربه آرامش و هیجان

هیچ کشوری به اندازه ژاپن هیجان شهر و آرامش طبیعت را متعادل نمی‌کند. شکوفه‌های گیلاس معطر و جنگل بامبو آراشیاما به کیوتو پناه می‌دهند، درحالی‌که در شب شهر، با مردمی که در رستوران‌ها جمع شده‌اند تا شاهکارهای آشپزی را امتحان کنند جان می‌گیرد. برای رزرو تور لوکس ژاپن و سفر به این کشور زیبا و دیدنی کلیک کنید.

در آخر

از نسیم‌های اقیانوس و قله کوه‌ها گرفته تا خرابه‌های شهرهای باستانی و جنگل‌های انبوه، هر مکان زیبایی منحصر به فرد خود را دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند. با این حال برخی از رویایی ترین مکان های دنیا هستند که نظیر آن‌ها در کمتر جای دیگر پیدا می‌شود و با خواندن این مقاله از وجود آن‌ها مطلع خواهید شد.

نظرات کاربران