FERRY PLAZA FARMERS MARKET

هیجان خرید از بزرگ ترین بازارهای جهان را از دست ندهید!

جهان مکان بزرگی است که برای بقا و روابط بین افراد نیاز به معاملات تجاری در آن شکل گرفته است. فعالیت‌های تجاری انجام شده توسط افراد و شرکت‌ها برای کسب سود در ازای خدمات یا کالاهای ارزشمند است که در حالت کلی معنای بازار را آشکار می‌کند. بازار عموماً به مکانی گفته می‌شود که مردم می‌توانند به آن‌جا بروند و کالاهای مختلف را از فروشندگان خریداری کنند. در حالی که بازار یک مفهوم جهانی است، برخی نسبتاً کوچک و دورازدسترس هستند در حالی که برخی دیگر بسیار بزرگ و دسترس‌پذیر ساخته شده‌اند. هدف مقاله ما نیز همین بازارهای بزرگ و عمومی هستند که تحت عنوان بزرگ ترین بازارهای جهان شناخته می‌شوند. بازارهایی قابل‌دسترس که در سفر به کشور آن‌ها، می‌توانید تجربه خریدی لذت‌بخش را داشته باشید. 

رزرو تور اروپا

TSUKIJI FISH MARKET

بزرگ ترین بازارهای جهان

بازار ماهی Tsukiji یکی از بزرگ ترین بازارهای جهان از سال‌ها پیش است. این بازار قبلاً یک بازار بومی برای مردم محلی بود، اما خیلی سریع رشد پیدا کرده و با ارتقا کیفیت کالا و خدمات، خریداران خارجی را از سراسر دنیا به خود جذب نمود. بازار ماهی Tsukiji در شهر فوق مدرن توکیو در ژاپن واقع شده و یکی از بازارهایی است که هم محلی‌ها و هم خارجی‌ها عاشق بازدید از آن هستند. همین امر باعث شده تا این بازار به یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل شود. بازار ماهی Tsukiji به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارها در زمینه فروش محصولات دریایی فعالیت دارد. 

CHATUCHAK WEEKEND MARKET

بازار آخر هفته چاتوچاک یکی دیگر از بازارهای برجسته در لیست بزرگ ترین بازارهای جهان است. این بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازار تایلند در نظر گرفته شده و در بانکوک قرار دارد. بازار بزرگ چاتوچاک یک شاهکار معماری تایلندی با بیش از 14000 مغازه است که در 27 بخش مختلف فعالیت دارند. اگرچه در نگاه اول ممکن است یک بازار معمولی به نظر بیاید اما تقریباً هر آخر هفته بیش از 200 هزار نفر برای خرید چیزهایی مانند عتیقه‌جات، کتاب و لوازم الکترونیکی مصرفی از آن دیدن می‌کنند. 

ST. LAWRENCE MARKET

ST. LAWRENCE MARKET

در قلب انتاریو، کانادا یکی از بزرگ ترین بازارهای جهان قرار دارد. بازار سنت لارنس یکی از بزرگ‌ترین بناهای عمومی و از بازارهای قدیمی است که مورد بازسازی قرار گرفته است. در این بازار بسیار بزرگ و قدیمی بسیاری از اقلام خانگی مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و وسایل دکوری خانه را می‌توان خریداری نمود. 

FERRY PLAZA FARMERS MARKET

بازار کشاورزان فری‌پلازا یک بازار بزرگ مستقر در کالیفرنیا است. بازار کشاورزان توسط Foodwise اداره و مدیریت می‌شود که فعالیت آن به صورت 3 روز در هفته است. این بازار یکی از بهترین بازارها در زمینه محصولات کشاورزی، محصولات ارگانیک و غیرارگانیک است که در مقادیر کوچک، متوسط و بزرگ به مشتریان در داخل و خارج فروخته می‌شود. فری‌پلازا یکی از بزرگ ترین بازارهای دنیا است که در آن مغازه‌های زیادی به عنوان رستوران فعالیت می‌کنند که از آن‌ها می‌توانید مواد اولیه تهیه غذا را نیز خریداری کنید. 

پاسپورت دومینیکا

MERCADO DE LA BOQUERIA

بزرگ ترین بازارهای جهان

در اسپانیا La Boqueria قرار دارد و یکی از بزرگ ترین بازارهای عمومی در جهان است. این بازار در قلب بارسلونا، اسپانیا واقع شده و در مدتی که از فعالیت آن می‌گذرد، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های عمومی در پایتخت شده است. برای بیش از یک دهه، این بازار یک جاذبه توریستی مهم برای افراد محلی و خارجی‌هایی است که از سراسر جهان می‌آیند. ساختار بازار برای دسترسی آسان و سهولت انجام تجارت به خوبی طراحی و تقسیم‌بندی شده است. فروشندگان زیادی در بازار وجود دارند که انواع اقلام خانگی، اجناس صنعتی و لوازم الکترونیکی مصرفی را می‌فروشند.

QUEEN VICTORIA MARKET

بازار ملکه ویکتوریا یا بازار ویک، همان‌طور که اغلب از آن یاد می‌شود، یکی از بزرگ ترین بازارهای دنیا است. این بازار در ملبورن واقع شده که یکی از پایتخت‌های استرالیا است. بازار ویک یکی از مکان‌هایی است که مطمئناً چیزهای موردنیاز خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت بالا می‌توانید تهیه کنید. به دلیل اینکه یکی از بزرگترین بازارهای سرباز در جهان است، اخیراً به یکی از مکان‌های جذاب برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. در بخش جنوبی جهان، بازار ویک بزرگ‌ترین بازار آزاد در منطقه از سال 1878 است که تعداد بازدیدکنندگان از این بازار سالانه به بیش از ده میلیون نفر می‌رسد. 

GRAND BAZAAR

GRAND BAZAAR

بازار بزرگ یکی از بزرگ ترین بازارهای جهان در ترکیه است. یکی از مکان‌های معروف برای خرید لوازم الکترونیکی، محصولات کشاورزی، محصولات شیمیایی و سایر کالاهای مصرفی که در قلب استانبول قرار دارد و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمومی سرپوشیده جهان مشهور است. این بازار دارای حدود 60 هزار خیابان سرپوشیده در داخل ساختمان و بیش از 4 هزار مغازه است. این یک بازار شناخته شده در کشور بوده که شهرت زیادی در خارج از کشور دارد و آن را یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف نموده است. از آن‌جایی که تاریخچه و قدمت زیادی دارد، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید جهان و پربازدیدترین مراکز خرید به شمار می‌رود.

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

PIKE PLACE MARKET

بازار Pike Place یک بازار عمومی بزرگ واقع در سیاتل واشنگتن، ایالات متحده آمریکا است که در سال 1907 به عنوان بازار کشاورزان کشور افتتاح شد. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان بوده که تقریباً از همه مشاغل در آن مغازه‌هایی وجود دارد. 

BOROUGH MARKET

بزرگ ترین بازارهای جهان

در قلب انگلستان، Borough Market قرار دارد که یک بازار عمده‌فروشی و خرده‌فروشی است. این بازار از نظر استراتژیک در Southwark لندن واقع شده است. علاوه بر این‌که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مواد غذایی در پایتخت کشور بوده، قدیمی‌ترین بازار در لندن نیز است. این بازار در سال 1850 به عنوان یک بازار ویژه برای فروش انواع محصولات خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تاسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین بازارهای عمومی در جهان است که انواع غذاها را در آن می‌توانید پیدا کنید. 

SHILIN NIGHT MARKET

بازار شبانه شیلین یکی از بازارهای واقع در تایوان است که به بزرگ‌ترین و قدیمی ترین بازارهای جهان شهرت دارد. مشتریان داخلی و خارجی که از تمام نقاط آسیا و فراتر از آن به تایوان سفر می‌کنند برای خرید کالا به بازار شیلین می‌روند. این بازار معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازار شبانه کشور است که در آن مواد غذایی و غیرخوراکی به فروش می‌رسد. بازار شیلین آن‌قدر بزرگ است که بیش از 500 مغازه و یک پارکینگ با ظرفیت 400 ماشین را در خود جای داده است.

در آخر

در نتیجه، بازارها دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند، اما ویژگی مشترک همگی آن‌ها این است که ساختار سازمان یافته‌ای دارند که در آن‌ها، فروشندگان اجناس موردنیاز مشتریان یا مصرف‌کنندگان را به نمایش و فروش می‌گذارند. برخی از بازارهای ذکر شده بسیار بزرگ بوده و معمولاً بزرگ ترین بازارهای دنیا قدمتی زیاد داشته و خود جزو جاذبه‌های تاریخی کشورها به حساب می‌آیند. 

نظرات کاربران