استرالیا

استرالیا معروف به چه کشوریه؟

استرالیا

اگر به دنبال سفری متفاوت و شگفت‌انگیز هستید، استرالیا را در جایگاه اول لیست خود قرار دهید. این کشور مجموعه‌ای کامل از فعالیت‌های مهیج و جاذبه‌های خیره‌کننده است که شما را سوپرایز خواهد کرد. اما، استرالیا معروف به چه کشوریه؟ باید بگوییم که این کشور غنی از زیبایی‌ها، سواحل نقره‌ای، لذت‌های آشپزی و طبیعت سرسبز است. از دیواره بزرگ مرجانی گرفته تا Vegemite، چیزهای زیادی وجود دارد که این کشور را منحصر به فرد و ارزش دیدن دارد. بلیط هواپیما سیدنی را رزرو کنید و به کشف ناشناخته‌ها و چیزهای معروف استرالیا بروید.

نشان ملی استرالیا چیست

نشان ملی استرالیا

این نشان به عنوان نماد رسمی کشور استرالیا و همچنین نمایانگر اتحاد ملی است. سپری که در وسط ان قرار گرفته نشان‌دهند شش ایالت و فدراسیون است که یک شترمرغ و یک کانگورو آن سپر را از دو طرف نگه داشتند. هر دو از حیوانات بومی استرالیا شناخته می‌شوند که از اهمیت زیادی در این کشور برخوردارند. آنها بر روی تکیه‌های زینتی ایستاده اند که در پشت آن شاخه‌های کوچکی از واتل قرار دارد. این تاج متشکل از ستاره هفت پر طلای مشترک المنافع است که نماد وحدت ملی است. در پایه سپر طوماری وجود دارد که روی آن کلمه «Australia» چاپ شده است.

استرالیا به شهرها و مقصدهای گردشگری معروف است

نشان ملی استرالیا

اگر می‌خواهید بدانید که استرالیا معروف به چه کشوریه! باید شهرهای مشهور آن را بشناسید. از شهرهای شلوغ، پرترافیک و دورافتاده گرفته تا سواحل زیبا و جنگل‌های بارانی، استرالیا برای هر سلیقه‌ای، چیزهای زیادی ارائه کرده است. برای مثال، بعضی از مکا‌ن‌های معروف آن عبارت‌اند از:

• سیدنی

سیدنی

سیدنی پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا و پایتخت آن است که محبوب‌ترین مقصد برای گردشگران و توریست‌ها نیز می‌باشد. اما این محبوبیت تنها به این دلیل نیست، این شهر با داشتن رستوران‌ها، جاذبه‌های دیدنی، اپرای سیدنی و پل بندرگاه معروف است. در اینجا بهترین و خیره‌کننده‌ترین سواحل مانند مانلی و باندی، کوه‌های سرسبز و طبیعت فوق‌العاده زیبا را خواهید دید.

• ملبورن

ملبورن

دومین شهر پرجمعیت استرالیا، ملبورن است که به خاطر صحنه‌های هنری و فرهنگی پر جنب و جوش و همچنین پارک‌ها و باغ‌های بسیار معروف است. برای مثال وجود باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، باشگاه کریکت ملبورن، گالری ملی ویکتوریا و…. در ملبورن باعث محبوبیت و مشهور شدن آن شده است.

• شهر ساحل طلایی

شهر ساحل طلایی

این شهر همانطور که از نامش پیداست، مقصدگاه زیباترین و خارق‌العاده‌ترین سواحل است و گردشگرانی زیادی برای دیدن این سواحل، جنگل‌های بارانی، آبشارها و حیات وحش دیدنی به این این شهر سفر می‌کنند. در واقع یکی از دلایل معروفیت استرالیا وجود سواحل بکر و دست نخورده‌ آن است.

چه حیواناتی در استرالیا معروف است

نشان ملی استرالیا

• کانگوروها و کوالاها

کوالاها

هیچ فهرستی درباره استرالیا بدون اشاره به کانگورها و کوالاها کامل نخواهد بود. این حیوانات بسیار مورد علاقه مردمان محلی و حتی گردشگران هستند، چراکه به نوعی نماد کشور استرالیا محسوب می‌شوند. باغ وحش‌ها، پارک‌های طبیعی و حتی در طبیعت به راحتی می‌توانید کانگوروها و کوالاها را پیدا کنید. اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است یکی از آنها را در طول سفر ببینید.

• موجودات سمی

کروکودیل‌ها

از طرف دیگر، استرالیا خانه برخی از خطرناک ترین موجودات جهان است. از مارها و عنکبوت‌های کشنده گرفته تا کروکودیل‌ها و کوسه‌ها، خطرات زیادی در کمین بیابان‌های استرالیا وجود دارد. اما نگران نباشید، اغلب این موجودات در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند. کافی است فقط احتیاط کرده و دستورالعمل‌های ایمنی را دنبال کنید.

استرالیا به معماری و چشم‌اندازها زیبا معروف است

نشان ملی استرالیا

موقعیت جغرافیایی استرالیا باعث شده تا تا منحصربفردترین نقاط دیدنی جهان را در خود جای دهد. در اینجا برخی از این مکان‌های دیدنی نمادین را معرفی کردیم تا کمی بیشتر با اینکه استرالیا معروف به چه کشوریه آشنا شوید.

• دیواره مرجانی بزرگ

دیواره مرجانی بزرگ

یکی از نمادها و مکان‌های محبوب برای گردشگران، دیواره مرجانی بزرگ است. این شگفتی، بزرگترین صخره‌های مرجانی جهان با وسعت 2000 کیلومتر، متنوع‌ترین حیات دریایی را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهد. اینجا بهشت غواصان است.

• اولورو

اولورو

اگر می‌خواهید بر فراز آسمان با هلیکوپتر پرواز کنید یا طلوع زیبای خورشید را با صحنه‌های شگفت‌انگیز تماشا کنید؛ اولورو یا صخره آیر بهترین مکان خواهد بود. این مکان محبوب در شمال استرالیا واقع شده و به دلیل خاطرات فراموش نشدنی و تجربیات منحصربه فردش معروف است.

• خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

شاید به جرات بتوان گفت که خانه اپرا یک نماد برای کشور استرالیا است. طراحی خانه اپرای سیدنی از بادبان های یک کشتی الهام گرفته شده است. این ساختمان با شهرت جهانی یکی از متمایزترین آثار معماری در جهان است.

• پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی

یکی دیگر از مکان‌ها معروف و شناخته شده استرالیا، پل بندرگاه سیدنی است. این پل قوسی فولادی بیش از 500 متر طول دارد و مناظر خیره کننده‌ای از خط افق و شهر را به شما ارائه می‌دهد. اگر عاشق هیجان هستید،  می‌توانید روی پل پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنید، یا حتی برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به بالای پل صعود کنید.

• کوه‌های آبی

کوه‌های آبی

حتما این سوال بریتان پیش می‌آید که چرا کوه‌های آبی؟ درختان اکالیپتوسی که در این منطقه رشد می‌کنند، باعث ایجاد مه آبی رنگی خواهند شد که این رشته کوه‌ها نام خود را از این مه گرفته است. کوه‌های آبی محل جالب برای مسیرهای پیاده‌گردی هستند و مناظر خیره‌کننده‌ای از مناظر استرالیا را ارائه می‌دهند.

استرالیا به خاطر غذاهای خوشمزه و متنوع معروف است.

نشان ملی استرالیا

در جواب اینکه استرالیا معروف به چه کشوریه؟ بی‌شک می‌توان گفت غذا. از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار گرفته تا دسرهای خوردنی، می‌توانید در استرالیا مشتاقانه منتظر امتحان کردن چیزهای بسیار جالب باشید. در این کشور غذاهای متنوع و محبوب زیادی وجود دارد؛ اما، ما برخی از غذاهای نمادین که استرالیا به آن معروف است را معرفی می‌کنیم:

• تیم تامز

• تیم تامز

تیم تایمز بیسکویت‌ها شکلاتی هستند که در سراسر استرالیا از طرفداران زیادی برخوردارند.  تیم تامز با دو لایه بیسکویت شکلاتی درست شده و با یک لایه فیلینگ شکلاتی از هم جدا شده و با شکلات پوشانده می شود.

• لامینگتون‌ها

لامینگتون‌ها

اگر بگوییم که لامینگتون‌ها یکی از دسرهای خوشمزه است که نه تنها در استرالیا بلکه در مناطق زیادی محبوب است؛ شاید باور نکنید. این کیک اسفنجی لذیذ با شکلات پوشانده و در نارگیل غلتانیده می‌شود.

• پای گوشت

پای گوشت

از غذاهای اصلی و معروف استرالیا، پای گوشت است. اشتباه نکنید، کیک نیست. این غذا  با گوشت چرخ کرده و سیر، میان وعده یا وعده غذایی مناسبی برای هر زمانی از روز است. هر کجای استرالیا باشید؛ پای گوشت در دسترس شما خواهد بود.

استرالیا معروف به ورزش‌های خاص و مهیج است.

نشان ملی استرالیا

استرالیا معروف به چه کشوریه؟ ورزش. درست است در این کشور ورزش‌های گوناگونی وجود دارد که در سطح جهانی معروف و مشهور هستند؛ برای مثال، موج سواری.

• کریکت

کریکت

کریکت نه تنها ورزش مورد علاقه مردم استرالیا است بلکه بخشی از فرهنگ این کشور شناخته می‌شود. این بازی مهیج بین دو تیم انجام می‌شود و یک ورزش محبوب در بسیاری از کشورهای مشترک المنافع است. به جرات می‌توان گفت که استرالیا به ورزش کریکت معروف است.

• موج‌سواری

موج‌سواری

فرهنگ موج سواری در استرالیا بسیار قوی است، بنابراین جای تعجب نیست که این ورزش بین مردم بسیار محبوب و معروف است. امواج بلند و زیبای استرالیا فقط و فقط برای موج سواری ساخته شده‌اند. هر ساله گردشگران زیادی تنها برای این ورزش مهیج به استرالیا سفر می‌کنند.

دوست دارید سفر دریایی به استرالیا را تجربه کنید؟ (لینک مقاله)

• فوتبال استرالیا

فوتبال استرالیا

فوتبال استرالیا با فوتبال‌های دیگر فرق دارد. این فوتبال که با نام AFL شناخته می‌شود، بسیار محبوب است. این بازی با اکتان بالا با یک توپ بیضی شکل در زمینی بیضی شکل انجام می‌گردد. هدف بازی کسب امتیاز با ضربه زدن به توپ از طریق تیرهای دروازه در دو انتهای زمین است. این ورزش سریع و فیزیکی یکی از چیزهایی می‌باشد که استرالیا به آن معروف است.

در آخر

استرالیا کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی است. البته اینها فقط تعداد کمی از چیزهایی است که استرالیا به آن مشهور می‌باشد. ما سعی کردیم برای اینکه بدانید استرالیا معروف به چه کشوریه! در مورد غذاها، ورزش‌ها، مکان‌ها دیدنی و شهرهای معروف آن صحبت کنیم، چراکه استرالیا به وجود این‌ها در بین مردم شناخته شده است.

دوست دارید بدانید هزینه سفر به استرالیا، کشور خوشمزه ترین شکلات ها، چقدر می شود؟ (لینک مقاله)

نظرات کاربران