کابین‌های سوئیت خانوادگی

سفر دریایی به استرالیا؛ یک تیر و چند نشان

سفر دریایی به استرالیا

در این مقاله قصد داریم در مورد سفر دریایی به استرالیا صحبت کنیم. کشور پهناوی که وسعت آن چهار برابر ایران است و به تنهایی یک قاره به حساب می‌آید. انواع دیدنی‌ها از جمله صخره‌های مرجانی، کویرهای بکر، جنگل‌های بارانی، جاذبه‌های تاریخی چند میلیون ساله و حیات وحشی بی‌نظیر، استرالیا را به یکی از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده‌اند. از این رویایی‌تر زمانی است که با یک کشتی کروز مجهز و مجلل به این کشور شگفت‌انگیز سفر کنید. اول بیایید ببینیم کشتی کروز چیست؟

  • دوست دارید درباره استرالیا بیشتر بخوانید؟ (لینک مقاله)

کشتی کروز؛ یک مجموعه تفریحی اقامتی شناور

کشتی کروز

اگر گمان کرده‌اید کشتی کروز هم مانند سایر کشتی‌های مسافربری است و تنها وظیفه جابه‌جایی مسافران از یک بندر به بندری دیگر را به عهده دارد، متاسفانه باید بگویم سخت در اشتباهید. کشتی کروز در واقع یک هتل مجلل با امکاناتی خارق‌العاده به حساب می‌آید که روی آب شناور است. امکانات شگفت‌انگیز کشتی‌های کروز به گونه‌ای است که برخی از خانواده‌های اروپایی آخر هفته‌های خود را در آن‌ها می‌گذرانند. از جمله امکانات کشتی‌های کروز می‌توان به انواع رستوران‌ها و بارها، استخر، پارک‌ها و سرسره‌های آبی، سینما و آمفی‌تئاتر، کلاب‌های شبانه، کتابخانه، فروشگاه‌های مختلف و حتی رصدخانه‌هایی اشاره کرد که انبوهی از ستارگان را بر فراز اقیانوس پیش چشم شما قرار می‌دهند.

یک تیر و چند نشان

اما مزیت کشتی کروز به همین جا ختم نمی‌شود. اگر تاکنون ضرب‌المثل یک تیر و چند نشان را تنها در کتاب‌ها خوانده‌اید، کشتی کروز در سفر دریایی به استرالیا آن را در عمل به شما ثابت خواهد کرد. چراکه این کشتی‌ها در مسیر دریایی خود در شهرهای بندری موجود در مسیر خود توقف می‌کنند تا نه فقط استرالیا، بلکه تعداد دیگری از زیباترین کشورهای جهان را نیز ملاقات کنید. به عنوان مثال کشتی‌ای که در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم، از شهر دبی شروع به حرکت کرده و در کشورهای عمان، سریلانکا، مالزی، سنگاپور، ویتنام، هنگ کنگ و اندونزی توقف خواهد کرد و در نهایت به پایتخت استرالیا خواهد رسید. میزان توقف کشتی در هر کشور به تنوع جاذبه‌های گردشگری در آن شهر بستگی دارد و می‌تواند از یک تا دو روز نیز به طول بینجامد.

کابین‌های کشتی کروز

کابین‌های کشتی کروز

با توجه به امکانات متنوع و هیجان‌انگیز کشتی‌های کروز، ممکن است فکر کنید این سبک گردشگری تنها به قشر ثروتمند جامعه اختصاص دارد. اما در حقیقت اصلا این‌گونه نیست. کشتی‌های کروز کابین‌های متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و برخی از آن‌ها از بلیط هواپیما نیز ارزان‌تر هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، یکی از این کابین‌ها را انتخاب کنید و به معنای واقعی کلمه دل به دریا بزنید.

کابین‌های بالکونی

کابین‌های سوئیت

این کابین‌ها نسبت به موارد قبلی قیمت بالاتری دارند. چراکه از یک بالکن دنج برخوردار هستند و به مسافران این امکان را می‌دهند که در هوای آزاد از سفر دریایی خود لذت ببرند.

کابین‌های سوئیت

کابین‌های سوئیت

کابین‌های سوئیت قیمت بالاتری دارند. علاوه بر بالکون، طراحی کابین‌های سوئیت مجلل‌تر بوده و فضای بزرگ‌تری دارند. همچنین برخی از کابین‌های سوئیت از اتاق‌های اختصاصی مجزا نیز برخوردار هستند.

کابین‌های سوئیت خانوادگی

کابین‌های سوئیت خانوادگی

سوئیت‌های خانوادگی یا فمیلی سوئیت‌ها گران‌ترین کابین‌های کشتی کروز به حساب می‌آیند و بیشتر توسط ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. فمیلی سوئیت‌ها در واقع مجموعه‌ای از کابین‌های سوئیت هستند که به یکدیگر راه دارند. شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های کشتی کروز معمولا خدمات منحصربفردی به رزروکنندگان کابین‌های فمیلی سوئیت ارائه می‌دهند.

بسیاری از خدمات کشتی کروز، از نوشیدنی گرفته تا امکانات تفریحی، برای این گروه از مسافران کاملا رایگان است.

سفر دریایی از ایران به استرالیا

سفر دریایی از ایران به استرالیا

و اما برسیم به جذاب‌ترین بخش ماجرا؛ یعنی سفر دریایی به استرالیا. برای سفر به استرالیا با کشتی ابتدا کافی است خود را به دبی برسانید. در این شهر می‌توانید از طریق شرکت‌های مختلف کروز، انواع تورهای کشتی کروز به مقصد استرالیا را بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه برای خود را انتخاب کنید.

در تاریخ نگارش این مقاله (مرداد ۱۴۰۱) شرکت کشتی کروز CUNARD امکان رزرو سفر دریایی به استرالیا را ارائه می‌دهد.

  • هزینه سفر به استرالیا با هواپیما چقدر است؟ (لینک مقاله)

هزینه‌های کشتی کروز از دبی به استرالیا

هزینه‌های کشتی کروز از دبی به استرالیا

کشتی کروز شرکت کانارد با نام کوئین ماری ۲، از کابین‌های متنوعی برخوردار است که قیمت آن‌ها از ده هزار دلار آغاز شده و در مواردی به حدود ۴۰ هزار دلار نیز می‌رسد. در ادامه قیمت‌های این کشتی را برای یک خانواده دو نفره بررسی خواهیم کرد.

– کابین‌های داخلی: از ۹،۹۹۹ تا ۱۱،۴۴۹ دلار

– کابین‌های اقیانوس‌نما: ۱۳،۴۹۹ دلار

– کابین‌های بالکنی: از ۱۳،۷۹۹ تا ۲۰،۹۹۹ دلار

– کابین‌های سوئیت و فمیلی سوئیت: از ۳۰،۹۹۹ تا ۳۸،۶۹۹ دلار

مسیر حرکت کشتی

مسیر حرکت کشتی

این کشتی در ساعت ۲۳ دوم فوریه ۲۰۲۳ (پنج‌شنبه سیزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱) حرکت خود را به سوی استرالیا آغاز خواهد کرد. شما در ساعت ۷ صبح روز شنبه در دریا خواهید بود.

در این مدت می‌توانید روی عرشه قدم بزنید و آسمان پرستاره‌‌ی خلیج فارس را با تلسکوپ‌های این کشتی تماشا کنید. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه‌های مربوطه از امکانات مختلف کشتی نظیر بارها، رستوران‌ها، استخر، کلاب‌ها و غیره استفاده کنید یا در کابین خود استراحت کنید و برای یک روز هیجان‌انگیز آماده شوید. چراکه در راس ساعت ۷ صبح روز شنبه، این کشتی شما را به ساحل مسقط عمان خواهد رساند.

مسقط عمان

مسقط عمان

حالا به ساحل مسقط رسیده‌اید و از طریق این ساحل می‌توانید با تورهای گروهی و یا به تنهایی از پایتخت عمان دیدن کنید. فقط به یاد داشته باشید که راس ساعت ۱۸ کشتی شما، عمان را ترک خواهد کرد. بنابراین ضروری است از یک ساعت قبل خود را به کشتی برسانید، چراکه کشتی‌های کروز منتظر کسی نمی‌مانند و در صورت دیر رسیدن با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد.

کلمبو سریلانکا

سفر دریایی به استرالیا

پس از ترک‌ عمان، سه روز هیجان‌انگیز دیگر را بر روی آب‌ها خواهید گذراند تا اینکه در ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه به ساحل کلمبو در سریلانکا برسید.

کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا است و گزینه فوق‌العاده‌ای برای خرید کردن به حساب می‌آید. شما در این شهر مدت بیشتری را برای گشت و گذار در شهر خواهید داشت و علاوه بر خرید کردن می‌توانید از جاهای دیدنی کلمبو نظیر مکان‌های باستانی چندین هزار ساله و جاذبه‌های طبیعی منحصربفرد آن نیز دیدن کنید. فقط باید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که تا قبل از ساعت ۹ شب در کشتی حاضر باشید. با این وجود سعی کنید از حضور در شهر تاریخی کلمبو نهایت استفاده را ببرید چراکه پس از آن سه روز کامل را در آرامش دریا خواهید گذراند و زمان کافی برای استراحت کردن خواهید داشت.

سنگاپور

سفر دریایی به استرالیا

کشتی کروز راس ساعت ۷ صبح روز دوشنبه شما را در سواحل چشم‌نواز سنگاپور پیاده می‌کند؛ کشوری که به عقیده خیلی‌ها یکی از بهترین کشورهای جهان برای گردشگری است و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن غیر قابل شمارش است. به همین دلیل کشتی شما ۳۶ ساعت در این کشور توقف خواهد کرد تا با فراغ بال به بازدید از جاهای دیدنی سنگاپور بپردازید. انواع جاذبه‌های دیدنی در این کشور کوچک انتظار شما را می‌کشند.

در سنگاپور می‌توانید از گاردنز بای بی با طراحی گیاهی حیرت‌انگیزش، از محله چینی‌ها با معبدهای رنگارنگش، از باغ وحشی که تنها اژدهای کومودی زنده جهان را در خود نگهداری می‌کند و بسیاری از مکان‌های تاریخی و طبیعی دیگر دیدن کنید و در نهایت شام خود را بر فراز پرنده سنگاپوری که دومین چرخ و فلک بزرگ جهان به حساب می‌آید نوش جان کنید. پس از اینکه نهایت لذت را از جاهای دیدنی سنگاپور بردید، در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه به کشتی بازمی‌گردید تا خودتان را برای ادامه سفر دریایی به استرالیا آماده کنید. روز چهارشنبه را در دریا خواهید گذراند تا به ویتنام برسید.

ویتنام

سفر دریایی به استرالیا

راس ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه به شهر بندری فو می در کشور ویتنام خواهید رسید. این شهر کوچک بندری که در منطقه تان تهانه واقع شده جاذبه‌هایی دارد که تا ساعت ۸ شب شب شما را سرگرم نگه می‌دارند. در ساعت ۸ شب پنجشنبه کشتی کروز، شما را به یکی دیگر از شهرهای ویتنام می‌برد. بدین منظور روز بعد را در دریا خواهید گذراند تا در ساعت ۷ صبح روز شنبه به ساحل شهر زیبای نها ترنگ برسید.

سواحل نها ترنگ از جمله زیباترین ساحل‌های جهان به شمار می‌روند. شما می‌توانید ساعت‌های طولانی را در این ساحل‌ها و در میان درختان زیبای آن بگذرانید. گفتنی است سایت‌های غواصی اسکوبا در این خلیج به شدت مورد علاقه گردشگران هستند. همچنین می‌توانید در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید و با فرهنگ بومی مردم ویتنام جنوبی آشنا شوید و غذاهای محلی این منطقه را نوش جان کنید.

در آخر…

در پایان تا پیش از ساعت ۸ شب به کشتی بازخواهید گشت تا به یکی دیگر از زیباترین شهرهای ویتنام بروید. پس از ترک نها ترنگ و سپری کردن یک روز دریایی، راس ساعت ۷ صبح روز دوشنبه به بزرگ‌ترین شهر ویتنام یعنی شهر دا نانگ می‌رسید. تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی ویتنام در شهر دا نانگ واقع شده‌اند. در این میان می‌توان به پل طلایی یا پل دستان خدا، ساحل تماشایی مای خه، کوه‌های ماربل، کوه سان ترا، پل اژدها، معبد پاگودا فاپ لم، های وان پاس، موزه چم، کلیسای خروس یا کلیسای جامع دا نانگ و ساحل نن نو اشاره کرد که هر کدام‌ از جذابیت‌های منحصربفردی برخوردارند.

البته قطعا نخواهید توانست از تمام جاهای دیدنی دا نانگ ویتنام دیدن کنید چراکه باید پیش از ساعت ۱۸ خود را به کشتی برسانید تا ادامه سفر دریایی خود به مقصد استرالیا را دنبال کنید. کشتی در ساعت ۱۸ مسیر خود را ادامه خواهد داد تا صبح روز چهارشنبه به کشور بعدی برسید.

هنگ کنگ

سفر دریایی به استرالیا

راس ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی خواهید رسید؛ هنگ کنگ، کشور آسمان‌خراش‌های رنگارنگ، معابد مرموز و جنگل‌های بارانی. از آنجا که جاهای دیدنی هنگ کنگ را نمی‌توان تنها در یک روز دید، کشتی کروز ۳۶ ساعت در این کشور سرسبز و مدرن باقی می‌ماند تا هرچه دلتان می‌خواهد در زادگاه بروس لی و جکی چان خوش‌گذرانی کنید. در هنگ کنگ می‌توانید به قله ویکتوریا بروید، از معبد ونگ تای سین دیدن کنید، و یا در دهکده ماهیگیری تای او، ناهارتان را با دست خودتان صید کرده و همان‌جا میل کنید.

پس از گذراندن دو روز و یک شب در هنگ کنگ، در ساعت ۸ شب پنجشنبه این کشور زیبا را ترک خواهید کرد تا ادامه سفر دریایی به استرالیا را دنبال کنید.

اندونزی

سفر دریایی به استرالیا

پس از اینکه هنگ کنگ را ترک کردید، سه روز را در دریا همراه با تفریحات گوناگون کشتی کروز سپری خواهید کرد تا در ساعت ۷ صبح روز دوشنبه به ساحل بیتونگ در کشور اندونزی برسید. این شهر هم جاهای دیدنی بسیاری دارد که می‌تواند عیش شما را تکمیل کند. اما در میان جاهای دیدنی اندونزی، جنگل‌های سرسبز و خوش عطر بیتونگ حال و هوای دیگری دارند و می‌توانند روح تازه‌ای به سفر شما ببخشند. با این وجود زمان زیادی برای بازدید از اندونزی نخواهید داشت، چراکه باید پیش از ساعت ۶ بعدازظهر به کشتی برگردید و این شهر را ترک کنید.

استرالیا

سفر دریایی به استرالیا

پس از اینکه اندونزی را ترک کردید، دو روز کامل را در اقیانوس هند خواهید گذراند تا در نهایت به اولین شهر ساحلی استرالیا یعنی داروین برسید. این شهر بندری کوچک از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. در بندر داروین می‌توانید از مکان‌هایی نظیر غار کروکوزاروس، معبد چینی و موزه چانگ وا، پارک حیات وحش، آکواسین و جزیره تیوی دیدن کنید و از همان بدو ورود خود با بخشی از جاهای دیدنی استرالیا آشنا شوید.

کشتی شما ساعت ۱۸ همان روز شهر داروین را به مقصد یکی دیگر از شهرهای استرالیا ترک خواهد کرد و پس از سه روز، در ساعت ۷ صبح دوشنبه به شهر آیرلی بیچ در استرالیا خواهید رسید. این شهر نیز جاهای دیدنی زیادی دارد و نزدیک‌ترین شهر برای رسیدن به جزایر معروف وایت ساندی به حساب می‌آید. اگر گواهینامه قایق موتوری داشته باشید، می‌توانید با صرف هزینه اندکی خود را به این جزایر برسانید، در غیر این صورت باید از تور گروهی استفاده کنید که هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ دلار برای شما به همراه خواهد داشت. در نهایت ساعت ۶ بعدازظهر این شهر را هم ترک می‌کنید تا پس از یک روز دریانوردی در ساعت ۷ صبح چهارشنبه به یکی از معروف‌ترین شهرهای استرالیا یعنی بریزبن برسید.

در عین حال زیباترین شهرهای استرالیا را بشناسید؛ (لینک مقاله)

10 ساعت زمان دارید تا …

شما حدود ده ساعت زمان خواهید داشت تا به بهترین جاهای دیدنی بریزبن استرالیا مانند شهر قدیمی تترا، چرخ و فلک بریزبن، باغ اپیکور و موزه کوئینزلند سری بزنید و با فرهنگ مردم این خطه از کشور پهناور استرالیا آشنا شوید.

پس از ترک بریزبن، دو روز دیگر را نیز در دریا می‌گذرانید و در نهایت راس ساعت ۶ و نیم صبح روز شنبه بیستم اسفندماه، و پس از گذراندن ۳۷ روز هیجان‌انگیز، به سیدنی، پایتخت استرالیا خواهید رسید. حالا زمان آن رسیده که چمدان‌هایتان را بردارید و با کشتی زیبای خود خداحافظی کنید.

اگر به سفر دریایی علاقه ندارید؛ بهتر است با شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا آشنا شوید! (لینک مقاله)

سوالات متداول

برای سفر دریایی به استرالیا چگونه باید بلیط کشتی کروز رزرو کنیم؟

شما می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی داخلی یا خارجی کابین خود را رزرو کنید. در صورتی که ویزا کارت یا حساب ارزی داشته باشید، به راحتی می‌توانید از طریق وبسایت این شرکت‌ها رزرو خود را انجام دهید.

کشتی کروز دبی به استرالیا در کدام کشورها توقف می‌کند؟

کشتی کروز کوئین ماری ۲ به ترتیب در کشورهای عمان، سریلانکا، مالزی، سنگاپور، ویتنام، هنگ کنگ و اندونزی توقف می‌کند.

کشتی کروز دبی به استرالیا در کدام شهرها توقف می‌کند؟

این کشتی در شهرهای مسقط در عمان، کلمبو در سریلانکا، بندر کلاغ در مالزی، سنگاپور، بندر فو می، شهر نها ترنگ و شهر دا نانگ در ویتنام، هنگ‌کنگ، شهر بیتونگ در اندونزی و شهرهای داروین، آیرلی بیچ، بریزبن و سیدنی در استرالیا توقف خواهد کرد.

آیا کشتی کروز برای کودکان نیز مناسب است؟

کشتی‌های کروز نه تنها برای کودکان کاملا بی‌خطر است، بلکه با بهره‌مندی از انواع پارک‌ها و تفریحات مخصوص به کودکان در داخل کشتی، می‌تواند جالب‌ترین سفر آن‌ها را رقم بزند.

آیا با سفر دریایی به استرالیا دچار دریازدگی می‌شویم؟

کشتی‌های غول پیکر کروز کاملا مجهز هستند و شما اصلا حرکت آن‌ها بر روی آب را احساس نخواهید کرد. همچنین در صورت دریازدگی نیز می‌توانید به واحد پزشکی مستقر در کشتی مراجعه کنید.

نظرات کاربران