استرالیا

زیباترین شهرهای استرالیا؛ سیدنی، ملبورن و یا بریزبن؟

آشنایی با زیباترین شهرهای استرالیا

استرالیا، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقصد مسافرتی و مهاجرتی برای ما ایرانی‌ها است. در این کشور همه چیز در بهترین موقعیت قرار گرفته و امکانات تفریحی، تحصیلی، کاری و رفاهی آن باعث شده تا خیلی‌ها چه برای مسافرت و چه برای ادامه زندگی خودشان، استرالیا را انتخاب کنند. بنابراین، اگر شما هم ایده زندگی و سفر به استرالیا را دوست دارید ولی نمی‌دانید به کدام شهر بروید؟ ما به شما زیباترین شهرهای استرالیا را نشان می‌دهیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق خودتان را برای سفر و رزرو بلیط هواپیما آماده کنید. این شهرها براساس هزینه زندگی، فرصت‌های شغلی و… هستند تا تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر کنند. آیا برای اینکه بدانید استرالیا معروف به چه کشوریه، آماده‌اید؟

بهترین شهر با داشتن فرهنگ و اصالت؛ ملبورن

ملبورن یکی از زیباترین شهرهای استرالیا است که برای سفر و مهاجرت بهترین گزینه می‌باشد. حتما به دنبال دلیل هستید؟ این شهر چند فرهنگی ویژگی‌های خاص زیادی دارد؛ برای مثال، فضای هنری و موزه‌های باارزش زیادی در ملبورن است که فضا را برای هنر دوستان مهیا کرده است. به غیر از این در این شهر شما شاهد جشنواره ‌های مختلف و باحال خواهید بود و بی‌دلیل نیست که پایتخت فرهنگی استرالیا نام گیرد.

دوست دارید تا قیمت بلیط هواپیما ملبورن را چک کنید؟

نقاط قوت ملبورن: دارای تنوع فرهنگی (از تئاتر و جشنواره‌های موسیقی گرفته تا هنر خیابانی)، دارای بازارهای جهانی املاک، بازار کار نسبتاً خوب، مراکز ورزشی معروف در زمینه فوتبال، تنیس وکریکت، زندگی شبانه عالی و… .

نقاط ضعف ملبورن: آب و هوای فوق‌العاده متغیرش، هزینه زندگی نسبتاً بالا

بهترین شهر برای فرصت‌های شغلی و گردشگری؛ سیدنی

زیباترین شهرهای استرالیا، سیدنی

سیدنی نه تنها یکی از زیباترین شهرهای استرالیا است، بلکه لقب بزرگترین شهر را نیز به خودش اختصاص داده؛ پس انتظار جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری زیادی را در این شهر داشته باشید. با این توضیحات، بعید نیست که بلیط هواپیما سیدنی از محبوبیت بیشتری نسبت به شهرهای دیگر استرالیا برخوردار است. در این شهر کارهای زیادی برای انجام دادن و سرگرمی‌های متنوعی برای تفریح کردن وجود دارد. می‌توانید به رستوران و کلوب‌های باحال سر بزنید یا به دیدن اپرا در بندر بروید. در مناطق ساحلی به شنا و ورزش‌های آبی مشغول شوید و خلاصه خیلی کارها برای خوشگذرانی در سیدنی وجود دارد.

نقاط قوت سیدنی: نرخ بیکاری بسیار پایین، حمل و نقل عمومی خیلی خوب، اقتصاد پررونق، گردشگری مناسب

نقاط ضعف سیدنی: هزینه زندگی گران، ترافیک سنگین

اصلا هزینه سفر به استرالیا چقدر است؟

بهترین شهر با داشتن آب‌وهوای خوب؛ پرت

پرت از زیباترین شهرهای استرالیا است که ساختاری ساده اما جذاب دارد. این شهر که در سواحل غربی قرار گرفته با پارک‌های بزرگ و سرسبزش، اقتصاد پررونق و از همه مهم‌تر، آب‌وهوای عالی‌اش مشهور است. خیلی‌ها معتقدند سفر به پرت، مخصوصا زندگی در چنین شهری شیرین و دوست داشتنی است. حتما می‌پرسید، فقط آب و هواست که باعث محبوبیت پرت شده است؟ خوب واقعاً این طور نیست. شما در این شهر می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری فرهنگی آن سر بزنید یا در رستوران‌های کنار ساحل خوشمزه‌ترین غذاهای استرالیایی را نوش جان کنید. در کل، برای این شهر وقت بگذارید؛ مثلاً بر روی سواحل آن با ماسه‌های طلایی قدم بزنید؛ در آب‌های رودخانه شیشه‌ای سوان آبتنی کنید و در هنگام شب خودتان را به یک اپرا دعوت نمایید تا در نهایت لذت زندگی استرالیایی را بچشید.

نقاط قوت پرت: آب و هوای گرم، صنعت گردشگری ایده‌آل، موقعیت‌های تحصیلی مناسب، اقتصاد رو به رشد، جاذبه‌های گردشگری خوب

نقاط ضعف پرت: دور بودن آن نسبت به شهرهای دیگر

بهترین شهر برای غذا و نوشیدنی؛ آدلاید

زیباترین شهرهای استرالیا؛ پرت

آدلاید شهری جالب، دوست داشتنی و از زیباترین شهرهای استرالیا است که خصوصیات باحالی دارد. این شهر را پایتخت استرالیای جنوبی می‌دانند و به دلیل فرصت‌های شغلی، رستوران‌های و غذاخوری‌های دنج با دکورهای جالب و سطح آموزشی و بهداشتی عالی در بین گردشگران و مهاجران خیلی محبوب است. از این‌ها که بگذریم، خوش گذرانی در آدلاید، تمامی ندارد؛ می‌توانید در جشنوراه‌های هنری با موسیقی زنده شرکت کنید، نمایش‌ها و تئاترهای دیدنی را ببینید و خودتان را به خوشمزه‌ترین غذاهای استرالیایی دعوت کنید. وجود باغ‌ها و محصولات ارگانیک این منطقه باعث شده تا غذا و نوشیدنی‌های آن بیشتر به چشم بیاید.

نقاط قوت آدلاید: شهری آرام به دور از شلوغی، دارای فضاهای سرسبز بسیار 

نقاط ضعف آدلاید: مراکز خرید و بیمارستان در سطح شهر نسبت به سیدنی کم است.

بهترین شهر با حال و هوای روستایی؛ بریزبن

درست است که حال و هوای شهر بریزبن بیشتر به فضای روستایی شباهت دارد؛ ولی سومین شهر بزرگ و از زیباترین شهرهای استرالیا است. پس انتظار یک فضای روستایی را نداشته باشید؛ اینجا شهری پویا و در عین حال آرامش روستا را دارد. فقط این نیست؛ در بریزبن آسمان خراش‌های شیشه‌ای مرکز شهر نظرتان را جلب خواهد کرد، اما نیازی به رفتن راه دور برای رسیدن به طبیعت و آرامش نیست؛ در همین اطراف کنار رودخانه می‌توانید از قدم زدن یا قایقرانی لذت ببرید. بله این شهر با داشتن ساحل طلایی و دیواره‌های مرجانی بهترین مکان برای خوشگذرانی و گردش است. پس اگر هنوز هم در رزرو تور خود مردد هستید؛ باید بدانید که سفر به استرالیا قطعا ارزشش را خواهد داشت.

نقاط قوت بریزبن: مناظر زیبا و آرام، اقتصاد پویا، رونق گردشگری، معروف به بهشت روستایی استرالیا

نقاط ضعف بریزبن: شهری گران قیمت در هزینه‌های زندگی، ماشین و خانه

بهترین شهر برای خانواده‌ها؛ کانبرا

زیباترین شهرهای استرالیا؛ کانبرا

می‌رسیم به شهری زیبا و در عین حال ایده‌آل برای زندگی به همراه خانواده یا حتی سفر؛ کانبرا شهری کوچک، باحال، با خیابان‌های فوق‌العاده زیبا و پر از درخت است. این شهر شبیه به یک تابلو نقاشی است و هر جایی را که نگاه کنید، صحنه‌های چشم نوازی از طبیعت در جلوی چشمتان ظاهر می‌شود. در تابستان، ساکنان کانبرا به سواحل دریاچه برلی گریفین می‌روند تا از پیک نیک، دوچرخه سواری، ماهیگیری و قایقرانی لذت ببرند. همچنین در کنار گالری‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، این شهر با رستوران‌های عالی حس و حال خوبی از غذاخوردن را برای شما بوجود می‌آورد. از جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری کانبرا که بگذریم، هزینه‌های این شهر نسبت به شهرهای دیگر استرالیا مقرون به صرفه‌تر است.

نقاط قوت کانبرا: هزینه زندگی ارزان، سواحل و طبیعت فوق‌العاده زیبا، دارای کمترین میزان جرم و جنایت

نقاط ضعف کانبرا: خرید خانه ارزان ولی اجاره گران است.

در آخر

سفر به استرالیا برای ما ایرانی‌ها پر از هیجان است؛ مهم نیست برای ادامه زندگی باشد یا تفریح این کشور پویا با ارائه بهترین‌ها در هر زمینه توجه علاقه شما را به سمت خود جلب می‌کند. با این حال، زیباترین شهرهای استرالیا اینجا هستند تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنند. بد نیست بدانید که یکی از چیزهایی که باعث معروفیت استرالیا شده، همین شهرهای زیبای آن است. شما دوست دارید به کدام شهر سفر کنید؟

نظرات کاربران