شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا ، از بهترین‌ها در جهان

احتمالاً آوازه‌ کلاس‌های پروازی شرکت هواپیمایی کانتاس که یکی از بهترین ناوگان‌های هواپیمایی جهان است را شنیده‌اید. لاکچری‌ گردها و افرادی که به دنبال بهترین کیفیت در سفرهای هوایی خود هستند، کانتاس را به خوبی می‌شناسند و از خدمات آن بهره گرفته‌اند. در ادامه می‌خواهیم ضمن معرفی شرکت هواپیمایی کانتاس، کلاس‌های پروازی لوکس و مشهور و دیگر ویژگی‌های آن را به نیز به شما معرفی کنیم. قطعاً شناخت ویژگی‌های یک ایرلاین امن و باکیفیت برای هرکسی لذت‌بخش است.

پس اگر به دنبال شناسایی بهترین ناوگان‌های هوایی جهان هستید تا بتوانید در سفر با آن‌ها خاطره خوبی برای پرواز خود بیافرینید، تا انتهای این مطلب با سه کلیک همراه باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی کانتاس

شرکت یا ناوگان هواپیمایی کانتاس «Qantas» بزرگ‌ترین ایرلاین کشور استرالیا و یکی از قدیمی‌ترین، با سابقه‌ترین و بهترین ایرلاین‌های جهان است. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر سیدنی استرالیا قرار دارد. شرکت هواپیمایی کانتاس در سال 1920 راه‌اندازی شد.

کانتاس مخفف عبارت «Queensland And Northern Territory Aerial Services» به معنای «خدمات هوایی قلمرو شمالی و کوئینزلند» است. این فرودگاه به دلیل کیفیت خدمات، امنیت پرواز و همچنین به خاطر سرویس‌های متنوع و سطح بالایی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین ایرلاین‌های کل جهان به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که در سال 2016، شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان نهمین ایرلاین برتر سال انتخاب شد.

کانتاس علی‌رغم اینکه کل خدمات و سرویس‌های خود را در حد اعلی ارائه می‌کند، سرویس‌های کترینگ آن نیز بخاطر کیفیت و تنوع بالایی که دارند، در بین مسافران شهرت زیادی دارند. همچنین کلاس‌های متنوع پروازی کانتاس نیز دارای امکانات ویژه‌ای هستند که در ادامه‌ی این مطلب بررسی خواهیم کرد.

هواپیمایی کانتاس به بیش از 85 مقصد بین‌المللی پرواز دارد و در حال حاضر این ایرلاین دارای 120 فروند هواپیمای فعال پروازی است که در ادامه به معرفی آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

قطب‌های اول و دوم هواپیمایی کانتاس

هر شرکت هواپیمایی چند قطب اصلی و چند قطب فرعی دارد. قطب‌های اصلی شرکت هواپیمایی کانتاس به قرار زیر هستند:

  1. فرودگاه بریزبن
  2. فرودگاه سیدنی
  3. فرودگاه ملبورن

همچنین قطب‌های دوم این ایرلاین نیز شامل موارد زیر هستند:

  1. فرودگاه آدلاید
  2. فرودگاه بین‌المللی دبی
  3. فرودگاه پرث

کانتاس پس از ناگان‌های KLM و اویانکا، سومین شرکت فعال هواپیمایی به حساب می‌آید که جزو قدیمی‌ترین ایرلاین‌های جهان است و از سال تأسیس خود به‌صورت مستمر خدمات هوایی خود را در سطح گسترده ارائه داده است.

لیست خطوط هوایی ناوگان کانتاس

خطوط هوایی شرکت هواپیمایی کانتاس شامل هواپیماهای ایرباس و بوئینگ است که اگر بخواهیم تعداد، ظرفیت و مدل این هواپیماها را بررسی کنیم، این بررسی به قرار زیر خواهد بود:

  1. تعداد 18 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۳۰-۲۰۰» با ظرفیت 240 نفر
  2. تعداد 10 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۳۰-۳۰۰» با ظرفیت 270 نفر
  3. تعداد 12 فروند هواپیمای «ایرباس ای ۳۸۰-۸۰۰» با ظرفیت 350 نفر
  4. تعداد 68 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰» با ظرفیت 160 نفر
  5. تعداد 4 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰» با ظرفیت 260 نفر
  6. تعداد 6 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۴۷- ۴۰۰ ای آر»  با ظرفیت 270 نفر
  7. تعداد 2 فروند هواپیمای «بوئینگ ۷۸۷-۹» با ظرفیت 166 نفر

با توجه به کیفیت و ظرفیت خطوط هوایی ایرلاین کانتاس می‌توان به گستردگی خدمات و سرویس‌های آن پی برد. بنابراین شما می‌توانید برای سفرهای بین‌المللی خود به راحتی روی انواع خطوط این ایرلاین با اطمینان حساب کنید.

کلاس‌های پروازی هواپیمایی کانتاس

شرکت هواپیمایی کانتاس با توجه به شهرت و محبوبیتی که دارد، از 4 کلاس پروازی بهره می‌گیرد که امکانات و ویژگی‌های هریک از این کلاس‌ها به قرار زیر هستند:

پروازهای فرست کلاس کانتاس «First Class»

پروازهای فرست کلاس کانتاس

پروازهای فرست کلاس به معنای پروازهای سطح بالایی هستند که بالاترین امکانات پروازی در آن‌ها ارائه می‌شود. کابین‌های اختصاصی با دکوراسیون شیک، صندلی و امکانات بهداشتی و راحتی سطح بالا به همراه منوهای غذایی متنوع در حد برترین رستوران‌ها از جمله ویژگی‌های فرست کلاس هواپیمایی کانتاس هستند. پروازهای فرست کلاس هواپیمایی کانتاس حتی دارای خدمات اسپا است.

مسافران این پروازها می‌توانند در پروازهای طولانی بالای 10 ساعت خود از خدمات ماساژ و تن آرامی استفاده کرده یا در مکان‌هایی راحت و آسوده تا رسیدن به مقصد در خواب عمیق به سر ببرند. این کلاس دارای سوئیت‌های اختصاصی، کتابخانه و منوهای متنوع دیگری است که می‌تواند بالاترین سطح پرواز را برای مسافران مهیا کند.

پروازهای بیزینس کلاس کانتاس «Business class»

پروازهای بیزینس کلاس یک درجه پایین‌تر از فرست کلاس قرار دارند و امکانات ارائه شده در آن‌ها در هواپیمایی کانتاس به نسبت فرست پایین‌تر است، اما باز هم جزو کلاس‌های رده بالا محسوب می‌شود که خدماتی نظیر منوهای غذایی متنوع، پکیج‌های بهداشتی، صندلی‌های نرم و راحت، فضای اختصاصی، تلویزیون، هدست، لباس راحتی و.. برای مسافران در نظر گرفته می‌شود.

پروازهای پریمیوم کلاس کانتاس «Premium class»

پروازهای پریمیوم کلاس کانتاس

پروازهای پریمیوم اکونومی کلاس نه در همه‌ی ناوگان‌های هوایی، بلکه در تعدادی از آن‌ها ارائه می‌شود و شرکت هواپیمایی کانتاس یکی از ناوگان‌هایی است که این نوع از کلاس پروازی را نیز برای مسافران خود در نظر گرفته است. امکانات این کلاس پروازی در کانتاس یک درجه پایین‌تر از بیزینس کلاس قرار دارد و در آن نیز امکاناتی فراتر از حد معمول برای مسافران ارائه می‌شود.

پروازهای اکونومی کلاس کانتاس «Economy class»

پروازهای اکونومی کلاس کانتاس

پروازهای اکونومی همان پروازهای اقتصادی هستند که بیشتر مسافران برای داشتن سفر هوایی مقرون به صرفه، آن را رزرو می‌کنند و از امکانات عمومی برخوردار است. البته این امکانات عمومی در ناوگان‌های مختلف با هم تفاوت دارند. در مورد پروازهای اکونومی هواپیمایی کانتاس، منوی غذایی متنوع، جای راحت، رفتار مناسب مهمانداران و دیگر خدمات با کیفیت بالایی ارائه می‌شود تا در نهایت رضایت خاطر مسافران فراهم گردد.

سخن آخر

کانتاس را می‌توانی یکی از برترین ناوگان‌های هوایی جهان محسوب کرد که شبکه‌ی پروازی آن شامل مقاصد متعددی از آمریکای شمالی و جنوبی، کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقا، نیوزیلند و اقیانوسیه است. شرکت هواپیمایی کانتاس همچنین به دلیل ارائه‌ی منوی متنوع غذایی که در کلاس‌های پروازی خود ارائه می‌کند در سطح جهان شهرت دارد.

این غذاها با نظارت سرآشپز مخصوص این ناوگان به نام «نیل پری» پخته و سرو می‌شوند. همچنین مسافران می‌توانند از اسنک بار و سلف سرویس خطوط این ایرلاین بهره بگیرند. مسافران خطوط هوایی کانتاس می‌توانند از 24 ساعت تا 2 ساعت قبل از پرواز، به‌صورت کاملاً آنلاین چک‌-‌این انجام دهند.

اگر مسافری یادش بروند چک-این انجام دهد، خدمه‌ی پرواز آماده هستند تا این خدمت را نیز به مسافران ارائه کنند. انتخاب این آژانس هواپیمایی می‌تواند کیفیت سفر شما را بالا ببرد؛ اگر تجربه سفر با شرکت هواپیمایی کانتاس و یا خرید بلیط هواپیما این شرکت را داشته‌اید پیشنهاد ‌می‌کنیم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

شاید دوست داشته باشید درباره سفر دریایی به استرالیا بخوانید. (لینک مقاله)

نظرات کاربران