Flight cancellation conditions

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی؛ خدمات و امکانات پروازها

انتخاب کلاس پروازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خرید بلیط هواپیما است که باعث می‌شود تا در طول پرواز خدمات و امکانات متفاوتی را دریافت کنید. با توجه به این مورد، شما با انتخاب هرکدام از این کلاس‌های پروازی با قیمت‌های متفاوتی مواجه خواهید شد. برای مثال، افرادی که قصد یک سفر مقرون‌به‌صرفه را دارند به سراغ پروازهای اکونومی می‌روند که معمولاً هزینه مناسب و خدمات کمتر ارائه می‌دهند. غافل از اینکه با پرداخت هزینه بیشتر و انتخاب کلاس پروازی پریمیوم اکونومی، سفری راحت و عالی خواهند داشت. با این کلاس پروازی آشنا هستید؟

انواع کلاس پروازی

Economy class

قبل از هر چیز برای آن دسته افرادی که با انواع کلاس‌های پروازی آشنایی ندارند، باید بگوییم که این کلاس‌ها به 4 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. این کلاس‌ها براساس خدماتی که در هواپیما ارائه می‌کنند، دارای قیمت‌های گران‌تر یا ارزان‌تر هستند. اگر بخواهید به لحاظ هزینه با کلاس‌های پروازی آشنا شوید، ترتیب آن‌ها از ارزان‌ترین به گران‌ترین قیمت به‌صورت زیر است:

  1. کلاس پروازی اکونومی (Economy class)
  2. کلاس پروازی پریمیوم اکونومی (Premium economy)
  3. کلاس پروازی بیزینس (Business class)
  4. کلاس پروازی فرست کلاس (First Class)

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی چیست؟

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی (Premium Economy) را می‌توان تقریباً مشابه کلاس پروازی اکونومی دانست، اما با امکانات متفاوت. درواقع همین خدمات هستند که این دو کلاس را با یکدیگر متمایز کرده‌اند. اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم، پریمیوم در مقایسه با اکونومی از فضای نشیمن راحت‌تر، صندلی پهن‌تر و غذای بهتر برخوردار است که در ادامه بیشتر به توضیح این موارد می‌پردازیم. این را هم اضافه کنیم که همین‌ موارد باعث افزایش قیمت پریمیوم در مقایسه با اکونومی شده‌است.

شرکت هواپیمایی یا ایرلاینی که شما از آن بلیط خود را خریداری می‌کنید، خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. معمولاً در پروازهای‌ بین‌المللی و ایرلاین‌های خارجی کیفیت این امکانات بیشتر و بالاتر است. بااین‌حال در برخی از شرکت‌های هواپیمایی معتبر داخلی هم می‌توان انتظار خدمات مناسب را داشت. 

چه امکاناتی در کلاس پروازی پریمیوم اکونومی ارائه می‌شود؟

در هنگام خرید بلیط هواپیما، بهتر است از قبل اطلاعات بیشتری درباره کلاس پروازی پریمیوم اکونومی داشته باشید تا یک سفر عالی را شروع کنید. 

فضای استراحت و صندلی

Economy class

در این کلاس پروازی، صندلی‌ها با فاصله کم از یکدیگر قرار ندارند و فضای بیشتری برای نشستن و جای پا خواهید داشت. در اغلب شرکت‌های هواپیمایی این صندلی‌ها به‌صورت دوتایی یا سه‌تایی در کنار هم قرار دارند. برخلاف‌ پروازهای عادی اکونومی که صندلی‌ها در ردیف‌های چهارتایی هم هستند. 

از طرفی اندازه صندلی‌ها بزرگ‌تر است و نشمین راحت‌تری دارند. همین کافی است تا در سفرهای بین‌قاره‌ای خبری از گرفتگی پا نباشد و فضای بیشتری در اختیارتان قرار گیرد. با این توضیحات می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تفاوت اکونومی و پریمیوم همین صندلی‌ها هستند. 

سرگرمی‌ها

در اغلب شرکت‌های هواپیمایی خارجی یک صفحه نمایش لمسی شخصی در دسترس مسافران قرار دارد تا بتوانند فیلم ببینند یا به موسیقی گوش کنند. همچنین خدمات دیگری از قبیل یک پریز برق و یک پورت USB، یک چراغ مطالعه شخصی و قابل تنظیم، وای فای، هدست کاهش نویز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. دقت کنید که این خدمات در هر ایرلاین متفاوت بوده و شاید در شرکت‌های هواپیمایی داخلی به شکل محدودتری ارائه شوند. 

غذا و نوشیدنی

اگر بخواهیم با اکونومی مقایسه کنیم، کلاس پروازی پریمیوم اکونومی از کیفیت غذای بهتری برخوردار است که بسته به مقصد معمولاً متفاوت بوده و مطابق با “غذاهای فصلی و منطقه‌ای” انتخاب می‌شوند. وعده‌های غذایی به‌صورت کامل است و شامل، نان، سالاد و دسر خواهند بود. 

این امکان وجود دارد که به‌جای سرو غذا در ظروف یک‌بارمصرف در ظرف‌های فولادی ضدزنگ غذایتان سرو شود. مطمئناً پرواز شما یک تجربه لذیذ خواهد بود!

چه خدماتی در کلاس پروازی پریمیوم اکونومی ارائه می‌شود؟

در مقابل امکانات یک سری خدمات مخصوص هم برای مسافرین این کلاس پروازی در نظر گرفته می‌شود که به‌صورت زیر هستند:

دسترسی به لانچ فرودگاهی

در برخی از فرودگاه‌ها شما این امکان را خواهید داشت که با پرداخت هزینه جداگانه به لانچ فرودگاهی (سالن پذیرایی جداگانه) دسترسی داشته باشید و از خدمات CIP فرودگاهی برخوردار شوید. این سالن‌ها معمولاً دارای یک فضای آرام با امکانات مناسب هستند تا قبل از پرواز کمی استراحت کنید یا به کارهای شخصی‌تان بپردازید. 

خدمات بار مسافران

Passenger cargo service

خدماتی که در کلاس پروازی پریمیوم اکونومی ارائه می‌شود تا حد قابل توجهی به ایرلاین مورد نظر شما بستگی دارد. برای مثال در پروازهای اتریشی این امکان وجود دارد که 2 چمدان با وزن حداکثر 23 کیلوگرم را بدون پرداخت هزینه اضافی چک-این کنید. حتی در داخل کابین، می‌توانید 2 چمدان دستی و همچنین لوازم جانبی را تا مجموع وزن 18 کیلوگرم را وارد کنید. 

قیمت کلاس پروازی پریمیوم اکونومی چقدر است؟

قیمت کلاس پروازی پریمیوم اکونومی از اکونومی گران‌تر و از بیزینس کمتر است. درهرصورت این قیمت با توجه به زمان سفر، میزان تقاضا و عرضه مختلف است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سه کلیک از آخرین قیمت‌های این کلاس پروازی برای هر مقصدی اطلاع پیدا کنید. 

نحوه خرید کلاس پروازی پریمیوم اکونومی

بلیط پریمیوم اقتصادی یا اکونومی برخی از ایرلاین‌ها خدمات بهتری نسبت به رقبای خود ارائه می‌دهند که احتمالاً قیمت بالایی هم خواهند داشت که همین وجه تفاوت پروازهای داخلی و خارجی است که با هم در رقابت هستند. شما می‌توانید این بلیط را با توجه به مقصد و نوع خدماتی که در نظر دارید از سایت سه کلیک انتخاب و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید و سفری راحت و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. 

نکته: اگر بخواهید بلیط اکونومی را می‌توانید به پریمیوم اکونومی تغییر دهید. اما برعکس آن ممکن نیست. 

شرایط کنسلی کلاس پروازی پریمیوم اکونومی چگونه است؟

Flight cancellation conditions

امکان کنسل کردن بلیط‌های هواپیمایی وجود دارد، اما تحت یک سری شرایط خاص. معمولاً اگر چند روز قبل از پرواز، بلیط خود را کنسل کنید با جریمه همراه خواهد بود. اما هر چه به زمان پرواز نزدیک‌تر باشید این میزان جریمه بیشتر خواهد شد. در ایرلاین‌های خارجی هم به همین صورت است و میزان جریمهها متفاوت‌اند. شما می‌توانید به سایت ایرلاین یا آژانس هواپیمایی که بلیط هواپیما را رزرو کرده‌اید، مراجعه کرده تا از شرایط و میزان جریمه آگاه شوید. البته پشتیبانی سه کلیک هم به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شما است. 

کلام آخر

بلیط پریمیوم اکونومی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که قصد دارند سفری راحت و ایده‌آل داشته باشند. شما در طول سفر با توجه به میزان هزینه‌ای که برای این بلیط پرداخت می‌کنید از خدمات و امکانات متناسبی بهره‌مند خواهید شد. ما در سه کلیک با ارائه این کلاس پروازی برای مقصدهای مختلف، بهترین پرواز را برای شما به ارمغان می‌آوریم. امیدواریم با رزرو بلیط هواپیما سه کلیک سفری خوشی را آغاز کنید.  

سوالات متداول

کدام ایرلاین‌های داخلی بلیط کلاس پروازی پریمیوم اکونومی را می‌فروشند؟

ایرلاین‌های معتبر داخلی مانند ماهان و ایران ایر اقدام به فروش این بلیط می‌کنند.

بهترین بلیط کلاس پریمیوم اکونومی ایرلاین خارجی کدام است؟

ویرجین آتلانتیک (Virgin Atlantic)، خطوط هوایی سنگاپور، امارات، ایرفرانس

قیمت بلیط پریمیوم اکونومی چقدر است؟

در مقایسه با بلیط اکونومی، قیمت بلیط پریمیوم اکونومی بیشتر است. اما امکانات بهتری را ارائه می‌دهد. 

نظرات کاربران