12 اسفند 1400
لندن

آتش بازی در چشم لندن

چشم لندن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در لندن افتتاح شده است و اغلب به عنوان یکی ازجاهای دیدنی و مهم در هنگام بازدید از پایتخت توصیف می‌شود. با این حال، واقعا چقدر در مورد چشم لندن می دانید؟ اکثر مردم به چشم لندن نگاه می کنند و تصور می کنند که این فقط یک چرخ و فلک بزرگ است. اما به عنوان چهارمین چرخ فلک بلند جهان، در واقع بسیار جالب‌تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می‌کردید.

دوست دارید چندتا جای دیدنی دیگر لندن را بشناسید ؟ (لینک مقاله)

ارتفاع چرخ و فلک لندن برابر با یک ساختمان 45 طبقه است!

چشم لندن برای اولین بار در سال 1999 در جشن هزاره جدید توسط نخست وزیر وقت، تونی بلر افتتاح شد. این ایده از میان انبوهی از آثار در مسابقه ای که در سال 1993 برگزار شد، انتخاب شد تا نقطه عطفی جدیدی را برای نشان دادن قرن جدید به نمایش بگذارد.چشم لندن در کرانه جنوبی رودخانه تیمز با ارتفاع کلی135 متر تا سال 2006 بلندترین چرخ و فلک جهان بود و بعد از آنستاره نانچانگ در چین از آن پیشی گرفت!

چرا چشم لندن معروف است ؟

هنگام سوار شدن بر روی چشم لندن، می توانید تقریباً تمام مناطق شهر و جاذبه های معروف اطراف را ببینید: باغ های جوبیلی، بیگ بن، کاخ باکینگهام، کلیسای جامع سنت پل و … جای تعجب نیست که اغلب به آن “راهنمای اطراف لندن” می گویند. علاوه بر این، چرخ مشاهده به عنوان نماد ملی در نظر گرفته می شود که مظهر موفقیت تکنولوژیکی بریتانیای کبیر در آغاز قرن بیست و یکم است. همچنین این چرخ و فلک مجهز به 32 کابین شیشه ای بوده و هر کابین نماد یک محله از لندن است. موضوع جالب این است که این کابین ها، فضای کافی برای 25 نفر را دارند. بنابراین، 800 نفر می توانند از سواری بر روی یک چرخ لذت ببرند. چرخش کامل 30 دقیقه طول می کشد و  با سرعت 26.4 سانتی متر بر ثانیه حرکت می کند.

چشم لندن در شب !

شب هنگام، با نورهای شهر، بودن در کابین چشم لندن بسیار لذت بخش است. برای انجام این کار، باید کمی پس از غروب خورشید، سواری را شروع کنید . معمولاً زمان های صف در ساعات عصر خیلی طولانی نیست و شما به راحتی می توانید از منظره رویایی و پاناروما لندن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : بلیط هواپیما تهران لندن

بهترین زمان رفتن به چشم لندن

برای رفتن به چشم لندن، به آب و هوای صاف نیاز دارید تا از مناظر لذت ببرید. همانطور که همه ما می دانیم، همیشه نمی توان به آب و هوای لندن اعتماد کرد. بنابراین اگر می توانید، بهتر است رزرو را تا زمان نزدیک تر بگذارید تا بتوانید آب و هوا را بررسی کنید. بدیهی است که اگر در فصل شلوغی سفر می کنید، این کار لزوما امکان پذیر نیست زیرا ممکن است بلیط ها از قبل فروخته شده باشند. انتخاب بین رفتن به چشم لندن در شب یا در روز یک انتخاب شخصی است. من شخصاً فکر می کنم که گرگ و میش یک زمان جادویی است، همانطور که خورشید غروب کرده و چراغ های شهر در حال روشن شدن هستند. برخی از ساختمان‌ها واقعاً برجسته هستند، مانند خانه‌های پارلمان.

با دیگر چرخ و فلک های معروف دنیا آشنا شوید :

  • چرخ و فلک چشم تیانجین در چین
  • آسیاب سنگاپور
  • ستاره ناچانگ در چین
  • ساعت کهکشانی 21 در ژاپن
  •  چرخ و فلک پارک پسفیک در کالیفرنیا
  • چرخ و فلک وین
  • چرخ آسمانی نیاگارا در کانادا
  • چرخ و فلک واندر ویل در نیویورک
  • های رولر در لاس وگاس

رستوران های اطراف چرخ و فلک لندن کجاست ؟

اگر قصد دارید در نزدیکی چشم لندن غذا بخورید، این قسمت را از دست ندهید. این رستوران ها آنقدر خوب هستندکه خاطره شما را از این جاذبه زیبا می سازند.

استیک هاوس و بار گیلری – Gillray’s Steakhouse & Bar

اسکایلون – Skylon

باربیکیو – The BBQ Club

واهاکا – Wahaca

براسری جوئل – Brasserie Joël

لا کوسینا دی ماما – La Cucina Di Mamma

باغ بائو فا – Bao Fa Garden

برج های طاقدار – Vaulty Towers

در آخر اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید؛ راهنمای سفر به لندن را همراهتان داشته باشید. (لینک مقاله)

سوالات متداول

هزینه ورودی چرخ و فلک لندن چقدر است؟

ورودی استاندارد برای بزرگسالان از 24.50 پوند (حدود 33.50 دلار) شروع می شود. به خاطر داشته باشید که اگر بلیط خود را از قبل آنلاین رزرو کنید، چند پوند صرفه جویی خواهید کرد.

چشم لندن کجاست ؟

چشم لندن در کرانه جنوبی رودخانه تیمز در مقابل ساختمان پارلمان قرار دارد. آدرس: ساختمان ریورساید، کانتی هال، لندن SE1 7PB.

چه جوری به چرخ و فلک لندن برویم ؟

نزدیکترین ایستگاه قطار به چشم لندن، واترلو است. از خروجی کرانه جنوبی خارج شده و علائم را دنبال کنید.

آیا چشم لندن امن است ؟

بله، صندلی های این چرخ و فلک لغزنده نیستند و وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز دارند که شما در طول این 30 دقیقه حس خوبی داشته باشین.

چگونه میتوانم بلیط این جاذبه را تهیه کنم؟

شما میتوانید با مرجعه به وب سایت londoneye بلیط خود را رزرو کنید

نظرات کاربران