Strange pastimes of London
22 خرداد 1402
لندن

تفریحات عجیب لندن؛ از معبد پنهان رومی تا زندگی در قرن 18!

لندن آنقدر مملو از تئاترها، موزه‌ها، جاذبه‌ها، مکان‌های موسیقی، پارک‌های کلاس جهانی و دیدنی‌های شگفت‌انگیز است که باید سال‌ها در آنجا زندگی کنید تا بتوانید از همه جا دیدن کنید. اما آیا تا‌ به حال مشتاق شده‌اید که با تفریحات عجیب لندن آشنا شوید؟ما در این مقاله از سایت سه‌کلیک، برای انجام کارهای غیرعادی و عجیب در لندن، شما را به سمت مکان‌ها و تجربیات بی‌نظیر و غیرمنتظره‌ای می‌فرستیم که قطعا برایتان جالب خواهدبود. ماجراهای حیوانات، پناهگاه‌های تاریخی، ماجراهای آشپزی و بسیاری از چیزهای عجیب دیگر را در این مطلب بخوانید.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

بهترین تفریحات عجیب در لندن

خوابیدن در باغ‌وحش

Sleeping in the zoo

فکرش را بکنید که مانند کتاب جنگل، یک شب را در کنار محفظه شیرها بخوابید! در لندن، گشت‌های خصوصی در باغ‌وحش به همراه اقامتگاه و راهنما وجود دارد که شام، صبحانه و دسترسی انحصاری به محوطه حیوانات را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

گشت‌وگزار در یک جزیره هنری کمترشناخته‌شده

در رودخانه تایمز، بین پاتنی و همپتون‌کورت، چندین شگفتی عجیب وجود دارد که یکی از آن‌ها تعدادی جزیره کوچک است که در امتداد مسیر آب پراکنده شده‌اند. یکی از شناخته‌شده‌ترین (و بزرگ‌ترین) جزیره‌های آنجا، مارماهی است. این جزیره در ابتدا به عنوان محل اجرای کنسرت‌های بلوز در دهه 60 و سپس برای استودیوی ضبطی که دارد، شهرت یافت. اکنون نیز مجموعه‌ای از استودیو هنرمندان را در دل خود دارد. بازدید از این جزیره احتمالا برایتان جالب خواهدبود.

تفریحات عجیب لندن: کشف گنجینه کیچ

در پایین خیابانی با ظاهری کاملاً معمولی در شرق دالیچ، خانه‌ای غیرعادی پیدا خواهیدکرد. هنرمندی به نام استفان رایت، با کمک مواد دورریختنی، وسایلی عجیب و جالب در آنجا ساخته‌است. حتی موزائیک‌های این خانه نیز جذاب است. درون خانه مانند یک مخفیگاه جادویی است که درش یک بار در ماه به روی مردم باز می‌شود. 

تجربه رفتینگ، سوار بر آب‌های سفید

rafting

مکان برگزاری بازی‌های المپیک 2012 لندن، جلسات رفتینگ و قایق‌رانی‌اش را برای بازدید عموم باز گذاشته‌است. شما می‌توانید به آنجا بروید و سوار بر قایق، در مسیر مسابقه المپیک با جریان‌ آب جابه‌جا شوید، بچرخید و غوطه‌ور شوید.

سلفی گرفتن در یک گالری نئون OTT 

هنرمندی به نام نئون کریس بریسی، مجموعه‎ای از تابلوهای نئونی با موضوعات مختلف، از جمله آثاری که برای صنعت سینما انجام داده را در مکانی در منطقه والتامستو گردآوری کرده‌است. شما می‌توانید به آنجا بروید و از آثار او بازدید کنید. بعد از بازدید نیز می‌توانید در کافه رولینگ اسکونز، تنقلاب بخورید.

پیاده‌روی در کنار رودخانه دپتفورد

شما می‌توانید به هنگام جزر و مد در اطراف رودخانه دپتفورد (یکی از آخرین رودهای طبیعی که در بریتانیا جاری است)، پیاده‌روی کنید. این منطقه فراصنعتی که از جاهای دیدنی لندن است، پناهگاهی برای گیاهان و حیوانات آب شیرین و آب شور از جمله پرندگان، پروانه‌ها و طیف وسیعی از گل‌های وحشی است. پیاده‌روی در آنجا دو ساعت طول می‌کشد که البته باید 15 پوند برای رزرو آن هزینه کنید.

جست‌وجو در موزه گرانت

Grant Museum

اگر از طرفداران پروپاقرص موزه تاریخ طبیعی هستید، این موزه را امتحان کنید. موزه گرانت یکی از موزه‌های کمتر شناخته‌شده اما واقعاً جذاب شهر لندن است که به شما این فرصت را می‌دهد که نمایشگاه‌هایی (کمی ترسناک) مانند اسکلت جانوران و جمجمه عظیم فیل را ببینید. بعد از بازدید نیز با اطلاعات جامعی از حقایق جانورشناسی آنجا را ترک خواهید کرد که می‌توانید آن‌ را به همه کسانی که می‌شناسید منتقل کنید.

بازید از موزه چرخ‌خیاطی سری

این موزه کوچک، ادای احترامی به چرخ خیاطی است که در اولین شنبه هر ماه باز می‌شود. این موزه مجموعه‌ای از وسایل Ray Rushton را در خود جای داده‌است که شامل ماکتی از مغازه چرخ‌خیاطی پدرش و 600 نمونه درخشان از اجناس او است که مربوط به سال های 1829 تا 1950 است.

 تجربه زندگی در قرن 18 لندن

یکی از تفریحات عجیب و همچنین پر از حس نوستالژی لندن، خانه پرآذین هوگونو است. این خانه ده اتاق دارد که عکس‌هایی از لحظات مختلف زندگی در سال‌های 1724 تا 1914 منطقه «اسپیتال‌فیلدز» را نشان می‌دهد.

مالک این خانه، دنیس سیورز است. او گشت‌وگزار در این خانه را مانند درامی بی‌جان می‌دانست. تورهای بازدید از خانه هوگونو در عصرهای پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.

قایقرانی در رودخانه تایمز، یکی از جاهای دیدنی لندن

شما می‌توانید از خدمات کرایه کانو و کایاک Moo’s Canoes، یک قایق با ظرفیت دو یا سه نفره اجاره کنید و در رودخانه تایمز گشت بزنید. چندین مسیر آبراهی وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید؛ از جمله منطقه هاکنی ویک یا اطراف ناحیه لایم هاوس. برخی از خدمات این مجموعه شامل توقف برای صرف غذا نیز می‌شود.

از تفریحات لندن؛ بازدید از موزه عجیب خیابان ماری

این موزه که در خیابان ماری لندن واقع شده‌است، بی‌شک یکی از شگفت‌انگیزترین تفریحات موزه‌ای که تاکنون دیده‌اید، خواهدبود. وقتی به این موزه وارد شوید، دنیایی را خواهید دید که از لباس‌های ویکتوریایی مخملی، جمجمه‌ها، پوسته‌ها و نمونه‌های تاکسیدرمی از چیزهای عجیب‌وغریب چیده شده‌است.

 شرکت در کمپ بندبازی

Sir John Swan Museum

مدرسه بندبازی پرنده گوریلا سیرک، در ضلع شمال غربی پارک ریجنت برای تابستان با آکروبات‌های خبره‌ای که دارد، کمپینگ برگزار می‌کند و انواع ترفندهای فانتزی را روی میله‌های بسیار محکم آموزش می‌دهد. حتی مبتدیان نیز می‌توانند در یک جلسه دو ساعته، چیزهای زیادی در این زمینه یاد بگیرند. 

تفریحات عجیب لندن؛ شام خوردن در تاریکی

مطمئنا تا به حال در تاریکی مطلق غذا نخورده‌اید، اما رستوران Dans le Noir تجربه این تفریح عجیب در لندن را به شما می‌بخشد. وقتی وارد رستوران می‌شوید، در ابتدا یکی از چهار منوی اسرارآمیز را انتخاب می‌کنید، سپس پیشخدمت شما را به زیرزمین سیاه‌رنگی هدایت می‌کند و باید در تاریکی کامل غذا بخورید. این کار باعث می‌شود تا بیشتر روی طعم، بافت و بوی غذا تمرکز کنید.

بازدید از موزه فَن

ساختمان زیبایی در لندن وجود دارد که اولین موزه‌ای است که به تاریخچه فن‌های دستی و صنعت پنکه‌سازی اختصاص دارد. از این خانه، بیش از 3000 نمونه در سراسر جهان وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به قرن یازدهم برمی‌گردد. هزینه ورودی به آنجا فقط 5 پوند است. ضمن اینکه یک چایخانه‌ای زیبا نیز در آنجا وجود دارد.

گشت‌وگزار در میان مخوف ترین نمونه‌های پزشکی

Wandering among the most terrifying examples of medicine

اگر از آن دسته افرادی هستید که مجذوب اسرار پزشکی‌اند، به موزه پاتولوژی بارتز بروید. ساختمانی که خانه 5000 نمونه از اندام‌ها و بافت‌های انسان مانند دست بادکرده نقرس است که در شیشه‌های شیشه‌ای شناور هستند. این مجموعه وحشتناک همچنین جمجمه جان بلینگهام را که در سال 1812 اسپنسر پرسیوال، نخست وزیر بریتانیا را ترور کرد، در اختیار دارد.

اگرچه موزه معمولاً برای بازدید دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شده‌است، اما برای یک برنامه منظم از گفتگوهای ویژه و روزهای باز به روی عموم باز می‌شود.

تفریحات عجیب لندن؛ سفر به گذشته در یک معبد پنهان رومی

دنیای شگفت‌انگیزی برای کشف در زیر زمین وجود دارد. معبد رومی میترا حدود 2000 سال مخفی بود تا اینکه در مرکز شهر دوباره کشف شد و به یکی از جاهای دیدنی لندن تبدیل شد. اکنون در یک موزه پیشرفته نگهداری می‌شود؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از آثار باستانی نفیس را که توسط اولین لندنی‌ها به جا مانده یا گم شده‌، تماشا کنند. 

چشیدن انواع پنیر روی تسمه نقاله

The Cheese Bar جایی است که شما در آن می‌توانید یک منبع بی‌پایان از پنیرهایی که درون بشقاب‌ها روی تسمه‌نقاله می‌چرخند را ببینید و بچشید. قیمت بشقاب‌ها از حدود سه پوند شروع می‌شود.

ثبت نشان خود روی طولانی‌ترین دیوار گرافیتی لندن

Your mark on London's longest graffiti wall

تونل جاده‌ای لیک‌استریت، منطقه ساوث‌بنک را به لوور مارش متصل می‌کند و مانند یک گالری پرتحرک در فضای باز از هنر خیابانی، برخی از آثار اصلی بنکسی، هنرمند و نقاش گرافیتی را روی دیوارهای خود حک کرده‌است. شاید بتوانید در فضای خالی دیوار، شما هم اثری از خود به جای بگذارید. اگر هم نتوانتسید اشکالی ندارد، چون به هرحال فرصت تماشای نقاشی‌های دیواری رنگارنگ را پیدا کرده‌اید.

لذت خوردن رنگین‌ترین شیرینی‌های لندن

اگر به خیابان بریک‌لِین بروید، شیرینی‌فروشی‌هایی را خواهیددید که شیرینی‌های شگفت‌انگیز رنگین‌کمانی می‌فروشند. فروشگاه نان شیرینی بیگل (155 Brick Lane) یکی از پیشنهادات ما برای خرید شیرینی به شما است. بی‌شک این کار یکی از تفریحات عجیب اما خوشمزه لندن به شمار می‌آید.

بازدید از مجموعه عجیب سنگ کلیه

افراد حاضر در موزه علوم دست به کار شدند و گالری عجیب و غریبی راه انداختند؛ مجموعه‌ای از دیوارهای خالدار که وقتی نزدیکش می‌شوید، می‌بینید که از صدها سنگ ادراری و صفراوی که از بدن انسان خارج شده‌، تشکیل شده‌است.

دیدن از والروس هورنیمن

Horniman's walrus

موزه والروس هورنیمن به شیرهای دریایی تاکسیدرمی‌شده اختصاص دارد. در سال 1886 اولین شیرهای دریایی به لندن وارد شدند و با ظاهر گرد خود، در قلب مردم شهر جا باز کردند. به همین دلیل تاکسی‌درمیست دست به کار شد و موزه‌ای از این جانوران محبوب تأسیس کرد.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید، لندن تفریحات عجیب زیادی را در دل خود جای داده‌است که شاید نمونه آن را در کمترجایی بتوانید پیدا کنید؛ از موزه‌های مخوف پزشکی بگیرید تا مغازه‌هایی که شیرینی‌های رنگارنگ می‌فروشند. فرض کنید قرار است به لندن بروید، انتخاب شما کدام یک از گزینه‌های مطرح‌شده در این مقاله است؟ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز با این موارد هیجان‌انگیز آشنا شوند.

نظرات کاربران