sky garden
22 خرداد 1402
لندن

تفریحات رایگان در لندن؛ از هنرخیابانی تا باغ کیوتو!

لندن یکی از پویاترین و هیجان انگیزترین شهرهای روی کره زمین است. تنها ایرادش این است که معمولاً برای بازدید از آنجا باید به شدت پول خرج کنید. پایتخت بریتانیا که دارای ترکیب‌شناسی عالی، هتل‌های پنج ستاره، هستون بلومنتال (سرآشپز مشهور بریتانیایی) و بله، کاخ باکینگهام و پارلمان است، نه تنها تداعی‌کننده اشرافیت است، بلکه اساسا به ایجاد این عبارت کمک کرده‌. پس طبیعی است که زندگی در این چنین شهری هزینه دارد.اما حتما نیازی نیست مقدار زیادی پول خرج کنید تا واقعاً از آنجا لذت ببرید. در واقع، شما می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید بدون اینکه هیچ پنی هزینه کنید. ما در این مقاله، لیستی از تفریحات رایگان در لندن را برای شما تهیه کرده‌ایم.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

یک گشت متفاوت در سنت‌پل داشته‌باشید

Saint Paul

کلیسای جامع سنت‌پل، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های شهر است و قطعا بازدید از آنجا رایگان نیست. اما کلیسای سنت‌پل در وست‌اند داستان دیگری دارد. این بنای تقریبا 400 ساله به دلیل نزدیکی و ارتباط با منطقه تئاتر، “کلیسای بازیگر” نامیده می‌شود و غرق در تاریخ است. اولین نمایش عروسکی «پانچ و جودی» در سال 1662 در پله‌های جلویی آنجا برگزار شد. در داخل آن، یادبودهایی از بازیگران برجسته صحنه، از جمله چارلی چاپلین، ویوین لی، و بوریس کارلوف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را ببینید.

تفریحات رایگان در لندن؛ هنر خیابانی شرق لندن را تماشا کنید

به عنوان یک مرکز جهانی هنر گرافیتی، کل چشم‌انداز لندن با نقاشی‌های دیواری استادانه‌ای تزئین شده‌است. اما بیشتر آن در انتهای شرقی لندن مانند شوردیچ و اسپیتال‌فیلدز متمرکز شده‌است. اگر به تنهایی در آنجاها قدم بزنید ممکن است که گم شوید، بنابراین داشتن یک راهنما به شما برای بازدید بهتر کمک می‌کند. 

تورهای توت فرنگی با همکاری London With a Local شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. این شرکت، تورهای پیاده‌روی دو ساعته را اجرا می‌کند. این سفرها دو بار در روز از ایستگاه زمینی خیابان شوردیچ در ساعت 11 صبح و 2 بعد از ظهر انجام می‌شود.

در وست‌مینستر با چشم‌اندازهای رویایی عکاسی کنید

Westminster

شما به سادگی نمی‌توانید بدون گرفتن عکس از کاخ نمادین وست‌مینستر از لندن بروید. برای گرفتن عکس عالی، اگر می‌خواهید رودخانه تایمز و برج الیزابت را که اغلب با نام مستعار ناقوس 13 تنی آن، بیگ بن می‌‎شناسند در زیر پایتان باشد، به سمت جنوب پل وست مینستر بروید و از چشم‌انداز زیبایش لذت ببرید و عکاسی کنید.

در مسیر اطراف کانال‌ها قدم بزنید

بسیاری از بازدیدکنندگان لندن نمی‌دانند که این شهر خانه مجموعه کانال‌های رشک‌برانگیز است. ستاره نمایش، بدون شک کانال ریجنت است؛ یک شریان 8.6 مایلی که از پارک همنام خود در نزدیکی ایستگاه پدینگتون به سمت شرق و سپس به سمت جنوب به رودخانه تایمز می‌رود. قایق‌های باریک روی آب، اردک‌ها و سایر پرندگان مختلف، جلوه‌ای تماشایی به آن می‌بخشند. عاری از هرگونه ترافیک وسیله نقلیه، مسیر اطراف آن، جای خوبی برای دویدن و دوچرخه‌سوای است.

از بازار جاده پورتوبلو دیدن کنید

Portobello Road Market

وقتی صحبت از نمایشگاه‌های روباز لندن به میان می‌آید، بازار پورتوبلو در روز شنبه جواهر است. آنجا درواقع چندین بازار در یک بازار است که عتیقه‌جات، لباس‌های قدیمی، مبلمان، غذا و مقدار زیادی خرت‌وپرت را بساط می‌کند. قدم زدن در این بازار می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای شما باشد.

تفریحات رایگان در لندن؛ نمایی از باغ آسمان را رزرو کنید

مرتفع‌ترین باغ عمومی لندن، بالای آسمان‌خراشی با طراحی رافائل وینولی را به خود اختصاص می‌دهد که به نام Walkie Talkie شناخته می‌شود. باغ آسمان که از قلب شهر به بیرون و بر فراز تایمز می‌نگرد، مناظر خیره‌کننده‌ای‌ را ارائه می‌دهد. دسترسی به آنجا در هفت روز هفته کاملا رایگان است. با این حال، فضا محدود است، بنابراین به خاطر داشته‌باشید که بلیط‌ها هر دوشنبه منتشر می‌شود و اگر قصد رزرو دارید، باید زودتر این کار را انجام بدهید.

گالری ملی را بررسی کنید.

National Gallery

به دنبال موزه های رایگان هستید؟ خوب، لندن تعداد زیادی از آن‌ها را دارد. علاقه خاص شما هر چه باشد، یک ساختمان کامل به آن اختصاص داده شده‌است. با این حال، گالری ملی، مقطعی از همه چیز را در یک مکان ارائه می‌دهد. با مجموعه‌های هنری از قرون وسطی تا قرن بیستم، می‌توانید آثار داوینچی، کاراواجو و ون‌گوگ را در چند دقیقه تماشا کنید.

به تورهای نور شمع در موزه سر جان سوان بپیوندید

بازدید از موزه سر جان سوان در هر مناسبتی به‌یادماندنی خواهد بود. Soane در سال 1806 به عنوان استاد معماری در آکادمی سلطنتی انتخاب شد و مجموعه‌ای از هنر و مصنوعات غبطه‌انگیز را گردآوری کرد که اکنون می‌توانید در گشت‌وگزار در خانه‌اش همه‌شان را ببینید و از دیدنشان  شگفت‌زده شوید. در اولین سه‌شنبه هر ماه، این مکان تا ساعت 9 شب باز می‌ماند و می‌توانید با نور شمع، همه گوشه‌ها و کنارهای آنجا را بگردید.

تغییر نگهبان را ببینید.

changing of the guard

نمایش‌های سلطنتی می‌تواند در هر کجا و در هر زمان در لندن، خانه سلطنت بریتانیا، اجرا شود. اما تعویض گارد، نمونه‌ای‌ است که می‌توانید ساعت خود را برای تماشای آن تنظیم کنید. هر دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و یکشنبه ساعت 10 صبح، سربازان با کت قرمز و کلاه‌های پوست خرس از کاخ سنت‌‌جیمز به سمت کاخ باکینگهام همراه با موسیقی زنده راهپیمایی می‌کنند. چهل و پنج دقیقه بعد در یک مراسم سنتی که قرن‌ها پابرجا است، یک نگهبان جدید، جایگزین چند نگهبان‌ قبلی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که زودتر برسید تا بهترین چشم‌انداز را از این مراسم داشته باشید.

تفریحات رایگان در لندن؛ در شب‌های کلوپ کمدی فرشته بخندید

خنده بهترین دارو است و کلوپ کمدی فرشته هر شب ساعت 8 شب میزبان بازدیدهای رایگان است. همه چیز در سال 2010 توسط بری فرنز جذاب آغاز شد. امروزه، به ندرت شبی می‌گذرد که فرنس در جلوی میکروفون قرار نگیرد. از برنامه‌سازی‌ها گرفته تا شب‌های میکروفن باز و کمدین‌های معتبری که استنداپ اجرا می‌کنند، همیشه جای خنده در آنجا وجود دارد.

در باغ کیوتو در هالندپارک استراحت کنید

Kyoto Garden in Hollandpark

هالندپارک با 22.5 هکتار فضای سبز که شامل زمین تنیس و یک منطقه بازی کودکان است، مکانی عالی برای استراحت در مرکز لندن است. اما چیزی که واقعاً این نقطه را متمایز می‌کند، باغ کیوتو است؛ یک باغ اصیل ژاپنی که توسط اتاق بازرگانی کیوتو در سال 1991 ایجاد و اهدا شد.

غذا خوردن پلیکان‌ها را در پارک سنت‌جیمز تماشا کنید

پارک سنت‌جیمز با گیاهان و جانوران باورنکردنی، به‌علاوه تنوع بسیار عالی از پرندگان، یک مکان فوق‌العاده برای فرار از شهر است. اما چیزی که این مکان سبز را متمایز می‌کند و ارزش دیدن دارد، هر روز در ساعت 2:30 و 3 بعد از ظهر اتفاق می‌افتد؛ زمانی که پلیکان‌های محبوب ساکن در آنجا از ماهی تازه تغذیه می‌شوند.

زمانی را در مزرعه شهر Spitalfields بگذرانید

Spitalfields

هیچ چیز آرام‌بخش‌تر از این نیست که لحظه‌ای از زندگی روزمره شهری را در اطراف حیوانات و حیات‌وحش صرف کنید. Spitalfields City Farm که در ابتدا توسط داوطلبان در سال 1978 راه‌اندازی شد، با الاغ، گوسفند، پونی، بز و گاو، مرکزی‌ترین مزرعه شهر است و هنوز به داوطلبان برای اجرای عملیات روزانه خود و مراقبت از موجودات پشمالو متکی است.

از موزه بانک انگلستان دیدن کنید

300 سال تاریخ انگلیس و تاریخچه پول این کشور را در موزه بانک مرکزی انگلستان مرور کنید. همه چیز از ابزار گرفته تا خود اسکناس در آنجا وجود دارد که همگی حکایت از اقتصاد انگلستان دارند. چه کسی می‌دانست که یک مکان پر از پول می‌تواند اینقدر سرگرم کننده باشد، اما نیازی نباشد برای دیدنش پول خرج کرد؟

تفریحات رایگان در لندن؛ در جاده پیملیکو به خرید بروید

لندن مملو از مغازه‌ها و کافه‌ها است، اما جاده پیملیکو پر شده از جذاب‌ترین طراحی‌ها، گالری‌های تجاری و فروشگاه‌های مبلمان در شهر که همگی ارزش کاوش برای یک بعدازظهر را دارند. حتماً به هامفری کاراسک سر بزنید که مجموعه‌ای از اثاثیه‌های قرن 18، 19 و 20 را ارائه می‌دهد.

کلام پایانی

همانطور که خواندید، لندن با وجود اینکه تداعی‌کننده اشرافیت و سلطنت است، اما دارای تفریحاتی رایگان برای انجام است. اگر به لندن سفر کنید، انتخاب شما کدام یک از این تفریحات است؟

نظرات کاربران