London
22 خرداد 1402
لندن

حقایق جالب درمورد لندن؛ چیزهایی که فراموش نخواهید کرد!

فهرست مطالب

آیا برای برخی از حقایق جالب در مورد لندن آماده هستید که قبلاً هرگز آن‌ها را نشنیده بودید؟ 

این شهر پرخروش، به هر مسافری که واردش شود، چیزی فراموش نشدن یارائه می‌دهد؛ از جمله تاریخ، موسیقی، رویدادها، غذا، سرگرمی، تفریحات شبانه و…. 

به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم هرکاری که مشتاق به انجام آن باشید، در لندن می‌شود پیدا کرد.لندن شهری غوطه‌ور در تاریخ است. مکان‌هایی مانند برج لندن، بیگ‌بن، خانه‌های پارلمان، کاخ باکینگهام، کلیسای وست‌مینستر، همه از قدیمی‌ترین ساختمان های شهر هستند که چشمانتان را به خود خیره می‌کنند.البته که لندن فقط درباره معماری و تاریخ نیست؛ بلکه یکی از نوآورانه‌ترین شهرهای جهان است. آنجا شهری است پر از هیجان که همیشه در هر شب از هفته فعالیتی برای انجام دارد. به هر حال، ما در این مقاله از سایت سه‌کلیک قصد داریم تا شما را با عجایبی از لندن آشنا کنیم که قطعا از خواندن آن‌ها شگفت‌زده خواهیدشد.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

اولین علامت راهنمایی و رانندگی در لندن منفجر شد!

Traffic sign in Land

لندن اولین شهری بود که در سال 1868 علائم راهنمایی و رانندگی را امتحان کرد، اما این کار به عنوان اولین آزمایش، کمتر از یک ماه به طول انجامید. حقیقت عجیب آن است که اولین سیگنال  راهنمایی و رانندگی در دستان افسر پلیسی که آن را اداره می‌کرد منفجر شد و او را به شدت مجروح کرد.

متروی لندن می‌توانست قایقی باشد

اولین نقشه‌های متروی لندن قرار بود یا با اسب و کالسکه باشد که افراد را به داخل تونل‌ها منتقل کند، یا با تونل‌های پر از آب و قایق‌هایی که از ایستگاهی به ایستگاه دیگر می‌رفتند، تصورر کنید، جالب می‌شد نه؟!

لندن آنقدرها هم بارانی نیست

Rain in London

لندن همیشه بارانی است، اینطور نیست؟ خوب، در واقع بارندگی در لندن کمتر از رم یا ناپل است. باران در روزهای مختلف سال پراکنده می‌شود و مختص به یک فصل خاص نیست؛ یعنی ممکن است شما در زمستان به این شهر بروید و  احتمال زیادی وجود داشته‌باشد که باران نبارد.

راننده تاکسی شدن در لندن یکی از سخت‌ترین شغل‌ها است

این یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد لندن است که تبدیل شدن به یک راننده تاکسی در لندن، یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا است.

برای به دست آوردن این شغل، باید یک آزمون جغرافیای شهری معروف به “دانش” را بگذرانید که در آن باید 320 مسیر، نام 25000 خیابان و 20000 مکان دیدنی در شعاع شش مایلی در اطراف Charing Cross را به خاطر بسپارید. فکر می‌کنید بتوانید همه این‌ها را به خاطر بسپارید؟

حقایق در مورد لندن؛ لندن برای مدتی پایتخت شش کشور بود

حقایق در مورد لندن

در طول جنگ جهانی دوم، لندن مکانی امن برای دولت‌های تبعیدی شش کشور مختلف در دوران اشغال اروپا توسط هیتلر بود: بلژیک، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ، نروژ و لهستان. اساساً لندن در آن زمان پایتخت تمام آن شش کشور بود.

اتوبوس‌های لندن میلیون‌ها مایل در سال سفر می‌کنند

هر سال اتوبوس‌های لندن، 12128 برابر دور زمین حرکت می‌کنند. بله، درست خواندید: این معادل 302 میلیون مایل است!

چشم لندن خیلی بزرگ است

London Eye

چشم لندن یکی از نمادین‌ترین دیدنی‌های لندن است. به نظر شما چقدر بزرگ است؟ باید بگوییم که اگر چشم لندن را باز کنیم، بیش از 3.5 برابر طول یک زمین فوتبال خواهد بود.

وینی پو یک خرس واقعی در باغ وحش لندن بود

آیا می‌دانستید که وینی پو در واقع در باغ وحش لندن زندگی می‌کرد؟ وینی توسط یک هنگ کانادایی که در طول جنگ جهانی اول فراخوانده شده‌بود به باغ وحش داده‌شد.

او از سال 1914 تا 1934 در باغ وحش لندن زندگی می‌کرد و نویسنده A. A. Milne مرتباً به همراه پسرش کریستوفر رابین میلن به دیدار وینی می‌رفت. این یکی از حقایق جالب لندن است که به نظرمان برای بچه‌ها هم شنیدنش شیرین خواهدبود.

ساعت Horse Guards دارای یک نقطه سیاه رویش است، چرا؟

حقایق در مورد لندن

ساعت کاخ گارد اسب تا زمان ساخت بیگ‌بن، ساعت اصلی شهر بود. این ساعت، بالای ورودی تشریفاتی کاخ باکینگهام، یک نقطه سیاه روی عدد دو دارد که نشان‌دهنده ساعتی است که شاه چارلز اول در جریان انقلاب انگلیس اعدام شد.

جری اسپرینگر در متروی لندن به دنیا آمد

روزانه سه میلیون نفر از متروی لندن استفاده می‌کنند، اما تنها سه نفر در این مترو متولد می‌شوند که یکی از آنها جری اسپرینگر، مجری معروف برنامه گفت‌وگوی آمریکایی است. مادرش در جریان بمباران شهر توسط لوفت‌وافه در 13 فوریه 1944 در زیرزمین پناه گرفته بود و جری را به دنیا آورد.

حقایق در مورد لندن؛ پرواز بادبادک در لندن غیرقانونی است

Kite flying is illegal in London

آیا می‌دانستید که پرواز بادبادک در شهر غیرقانونی است؟ غم‌انگیز است، اما واقعیت دارد! آن‌ها توسط قانون بند پلیس شهر در سال 1847 ممنوع شدند و تا به امروز غیرقانونی هستند.

مردن در مجلس نمایندگان غیرقانونی است

افراد داخل مجلس نباید خیلی سخت کار کنند؛ زیرا گفته می‌شود که مردن در مجلس نمایندگان غیرقانونی است.

دلیلش این است که تمام قوانین کشور در آنجا وضع می‌شود و قرار است زمین بی‌طرف باشد. (با این حال، به نظر می‌رسد که این یک افسانه است و توسط مجلس نمایندگان مورد مناقشه قرار گرفته، بنابراین این یکی را با کمی نمک مصرف کنید!)

لندن تنها جاده سمت راست بریتانیا را دارد!

London has the only right-hand road in Britain!

در بریتانیا، تنها جاده‌ای که رانندگان را ملزم به رانندگی در سمت راست جاده می‌کند، در لندن و در هتل ساوی است. این یکی از آن حقایق جالب لندن است که باید با چشم ببینید!

بیش از 300 زبان در لندن صحبت می‌شود

بیش از هشت میلیون نفر در لندن زندگی می‌کنند و به بیش از 300 زبان صحبت می‌کنند. این زبان‌ها عبارتند از: ماندارین، بنگالی، کانتونی، هوکین و گجراتی، که لندن را به یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده‌است.

بیگ بن نام ناقوس است نه برج

حقایق در مورد لندن

اگر فقط می‌خواهید خانواده و دوستان خود را با یک واقعیت جالب غافلگیر کنید، این را به آن‌ها بگویید: معروف‌ترین نقطه دیدنی لندن برج ساعت نامیده می‌شود و بیگ بن در واقع نام زنگ این برج است.

حقایق تلخ در مورد لندن؛ راز جک قاتل هیچوقت کشف نشد

پزشک ملکه ویکتوریا، سر ویلیام گال، پرنس آلبرت و لوئیس کارول همگی توسط کارآگاه‌های لندن مظنون شدند که جک قاتل، معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای لندن هستند. اما باید بگوییم که هویت او هرگز کشف نشد (که اگر یک تور جک قاتل در شرق لندن ثبت‌نام کنید، خودتان متوجه خواهید شد.)

شش کلاغ در برج لندن نگهداری می‌شود

Six ravens are kept in the Tower of London

امروزه در برج لندن، شش کلاغ نگهداری می‌شود و به دلیل خرافات همیشه در آنجا باقی می‌مانند. می‌گویند اگر کمتر از 6 کلاغ در آنجا باشد، شهر سقوط می‌کند. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی‌افتد، بال‌ کلاغ‌ها را می‌برند تا نتوانند دور شوند.

لندن خانه کوچک‌ترین مجسمه جهان است

قبلاً در لندن هجوم موش وجود داشت. یک روز دو سازنده در حین ساخت بنای یادبودی به دلیل دعوا بر سر یک ساندویچ مفقودشده سقوط کردند و هر دو یکدیگر را مقصر می‌دانستند.

در خیابان فیلپات لین لندن، مجسمه‌ای از دو موش کوچک در حال خوردن پنیر وجود دارد و به این دو سازنده تقدیم شده‌است.

غذا دادن به کبوترها غیرقانونی است

در سال 2003، کن لیوینگستون، شهردار لندن، فروش خوراک و غذا دادن به کبوترها را در نزدیکی میدان ترافالگار ممنوع کرد. این منطقه قبلاً محل زندگی هزاران کبوتر بود که گردشگران قبلاً از آنها عکس می‌گرفتند، اما اکنون تعداد آن‌ها کمتر شده‎‌است.

حقایق عجیب در مورد لندن؛ بیش از 170 موزه در لندن وجود دارد

حقایق در مورد لندن

این شهر دارای بیش از 170 موزه مختلف از جمله موزه بریتانیا، موزه ویکتوریا و آلبرت، موزه تاریخ طبیعی و موزه‌های گوناگون دیگر است.

1000 جسد در زیر ایستگاه آلدگیت دفن شده‌است

یکی از وحشتناک‌ترین و جالب‌ترین حقایق در مورد لندن این است که تقریباً 1000 جسد در زیر ایستگاه مترو آلدگیت وجوددارد. در طول مدت طاعون بزرگ در سال 1665/66، اجساد به تعداد زیاد در گورهای دسته جمعی در آنجا دفن شدند. همانطور که گفتیم، وحشتناک است.

یک کپسول زمانی در زیر خاکریز ویکتوریا وجود دارد

در سال 1838، یک کپسول زمان در زیر یک مصنوع مصری به نام سوزَن کلئوپاترا مدفون شد. برخی از اقلام کپسول شامل یک نسخه از کتاب مقدس، یک روپیه، نقشه لندن، چند روزنامه روزانه و عکس بود. این مصنوع و اقلام بسیاری در خاکریز ویکتوریا قرار دارد.

شما همیشه می‌توانید بدانید که ملکه چه زمانی در خانه است

A flag called the Royal Standard

شما می‌توانید پرچمی به نام استاندارد سلطنتی را ببینید که از ساختمان‌هایی که ملکه در حال حاضر در آن حضور دارد، به اهتزاز در می‌آید. ملکه اقامتگاه‌های سلطنتی زیادی دارد، اما هنوز هم گاهی تصمیم می‌گیرد در کاخ باکینگهام بماند. وقتی او در خانه است، می‌توانید پرچم سلطنتی را روی میله پرچم ببینید.

یک رستوران لندن بیش از 100 نوع غلات می‌فروشد

امیدوارم غلات دوست داشته‌باشید، چون یک کافه غلات در لندن وجود دارد که غلات را از سراسر جهان سرو می‌کند و بیش از 100 نوع از آن‌ها را می‌فروشد. حالا می‌دانید برای صبحانه کجا می‌توانید بروید؟

حقایق پنهانی در مورد لندن؛ خیابان بیکر 221 وجود ندارد

علاوه بر خانه نخست‌وزیر در خیابان داونینگ 10، خانه شرلوک هلمز کارآگاه معروف و کانن دویل نویسنده داستان‌های شرلوک هلمز و پزشک اسکاتلندی، معروف‌ترین آدرس در لندن است. خیابان بیکر 221B جایی است که ظاهراً این جفت ماجراجو در لندن زندگی می‌کردند. متأسفانه برای همه شما گردشگران، باید بگوییم که در واقع چنین خانه‌ای وجود خارجی ندارد.

لندن در بالای یک شبکه عظیم رودخانه‌ای زیرزمینی قرار دارد

حقایق در مورد لندن

به دلیل گسترش کلان شهر، بسیاری از رودخانه‌ها به کانال‌های زیرزمینی لندن هدایت شدند. انشعابات، نهرها و رودخانه‌های کوچک بسیاری وجود دارد که حتی رودخانه تایمز روی آن شکل گرفته‌است.

ساختمان نیو اسکاتلند یارد، بر روی یک پرونده قتل حل نشده ساخته شده‌است

واقعیت جالب دیگر در مورد لندن این است که در سال 1888، در حین ساخت‌وساز در نیو اسکاتلند یارد، جسد زنی بدون سر و دست و پا در پایه‌ها پیدا شد.

نیروی پلیس لندن نتوانست هویت او و چگونگی قتلش را کشف کند. سپس مقر پلیس در محل جنایت حل نشده ساخته‌شد. این قطعا یکی از جالب‌ترین حقایق در مورد لندن است.

اسلو هر سال درخت کریسمس میدان ترافالگار را تحویل می‌دهد

هر ساله در میدان ترافالگار، مردم اسلو، پایتخت نروژ، با افتخار درخت کریسمس را به لندن هدیه می‌دهند تا قدردانی خود را از مردم انگلیس به خاطر اتحادشان در جنگ جهانی دوم نشان دهند.

حقایق در مورد لندن؛ دوک ولینگتون در شماره 1 لندن زندگی می‌کرد

یکی از بهترین نمونه‌های حفظ‌شده از یک خانه اشرافی انگلیسی قرن 18 در شهر، در آدرس «شماره 1، لندن» واقع شده‌است.

زمانی آنجا خانه اولین دوک ولینگتون بود که یکی از ساختمان‌های گرجستانی درجه‌یک است. این خانه که با نام Apsley House نیز شناخته می‌شود، برای گردشگران و بازدیدکنندگان باز است تا نگاهی به آن داشته‌باشند و متوجه شوند که در قرن هجدهم فضای آن چگونه بوده‌است.

کلام پایانی

حالا که به انتهای مقاله رسیدید، کدام یک از حقایق درباره لندن برای شما جالب‌تر بود؟ در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران