london
21 فروردین 1402
لندن

راهنمای سفر به لندن در تابستان در هفت روز!

شاید فکر کنید که آب و هوای لندن در تابستان گرم و شرجی است و باعث آزار شما می‌شود اما باید بدانید که این شهر در هر فصلی از سال زیبا و دیدنی است. تابستان فصل تعطیل شدن مدارس و دانشگاه هاست. به همین دلیل خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز دارند یا افرادی که دانشجو هستند، فصل تابستان را برای سفر کردن انتخاب می‌کنند. سفر در تابستان در تمام جهان رایج است. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا بهترین برنامه را برای سفر به لندن در تابستان طی هفت روز را به شما ارائه کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل از سفر به لندن (در هر زمانی) باید به دو نکته دقت کنید:

  1. آب و هوای لندن
  2. مناسبت‌ها و رویدادهای خاص

مردم در کشورهای مختلف در تاریخ‌های خاصی به جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به شرکت در فستیوال‌های مختلف هستید، بهتر است زمانی را برای سفر به لندن انتخاب کنید که حداقل یک فستیوال یا جشنواره در این شهر برقرار باشد.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

آب و هوای لندن در تابستان

london

آب و هوای لندن در بسیاری از روزهای سال بارانی است. بنابراین بهتر است برای هر روز، دو نوع برنامه گردشگری بچینید. برنامه اول مخصوص فعالیت‌های فضای باز و برنامه دوم مخصوص فعالیت‌های فضای بسته. به عنوان مثال اگر در سفر به لندن در تابستان، روز اول را به گردش در پارک‌ها و رستوران‌های فضای باز اختصاص داده‌اید، حتما یک رستوران فضای بسته و یک موزه را هم در برنامه خود قرار دهید تا در صورت بارش باران به جای پارک از موزه دیدن کنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria & Albert) و موزه تیت مدرن (Tate Modern) از جمله موزه‌هایی هستند که می‌توانید در روزهای بارانی به آن‌ها سر بزنید. جالب است بدانید که بازدید از بسیاری از موزه‌های لندن برای گردشگران رایگان است.

رویدادهای فصلی در لندن

سفر به لندن در تابستان سرشار از خاطرات شگفت‌انگیز خواهد بود. لندن در این فصل میزبان رویدادهای زیادی است. در ماه مه این شهر میزبان فستیوال Little Venice Cavalcade است. ماه ژوئن هم به فستیوال چوگان و جشنواره‌های غذا اختصاص پیدا کرده است. جشنواره غذای لندن تا ماه جولای ادامه دارد.

کاخ باکینگهام در ماه ژوئیه باز می‌شود. گردشگران در این زمان اجازه بازدید از این کاخ را دریافت می‌کنند. اما باید دقت کنید که حتما در اولین فرصت بلیط خود را رزرو کنید چون بلیط بازدید از این کاخ به سرعت خریده می‌شود. در صورت تاخیر در رزرو بلیط ممکن است موفق به بازدید از کاخ باکینگهام نشوید.

اگر در فصل تابستان به لندن سفر کردید حتما سری با سایت Timeout بزنید. با مراجعه به این سایت می‌توانید از جدیدترین رویدادهای فصلی لندن باخبر شوید و در صورت لزوم بلیط حضور در این فستیوال‌ها را تهیه کنید.

روز اول: به هم خوردن ساعت بیولوژیک

london

 سفرهای طولانی همیشه سخت است. بیشتر گردشگران نمی‌توانند در هواپیما بخوابند و با چشم‌هایی قرمز به فرودگاه لندن می‌رسند. بهتر است در روز اول زیاد به خودتان سخت نگیرید و برنامه جدی نچینید.

هنگامی که به لندن می‌رسید، ظهر است. پس از خارج شدن از فرودگاه و رسیدن به داخل شهر زمان ناهار می‌رسد. پس بهترین گزینه این است که یک رستوران خوب برای ناهار خوردن پیدا کنید و تلاش کنید تا عصر نخوابید. اگر تا 8 شب بیدار بمانید، پس از آن می‌توانید یک خواب خوب و لذت‌بخش داشته باشید. با این کار بدن شما به زمان لندن عادت می‌کند و فردا صبح می‌توانید به موقع از خواب بیدار شوید.

یک راه خوب برای فرار از خواب پس از صرف ناهار، پیاده روی است. بهتر است برای رفع خستگی پاهایتان بعد از پرواز و جلوگیری از خوابیدن در محوطه هتل خود یا یک پارک نزدیک، پیاده روی کنید.

بهتر است بدانید که برای رسیدن به هتل از فرودگاه می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر داخل شهری استفاده کنید. قیمت تاکسی در لندن بالا است اما اوبر (تاکسی اینترنتی) گزینه خوبی برای تردد محسوب می‌شود و قیمت پایینی دارد.

 روز دوم: گشت و گذار در لندن

تابستان یا زمستان، فرقی ندارد کدام فصل را برای سفر به لندن انتخاب کنید. سفر درون شهری با اتوبوس‌های دو طبقه و روباز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر خواهد بود. اما اگر شما هم از علاقه‌مندان به پیاده روی هستید، باید بدانید که لندن شهر زیبایی است و پیاده روی در آن لذت‌بخش خواهد بود.

گرین پارک (Green Park) یکی از پارک‌های محبوب لندن است. گردشگران زیادی برای پیاده روی و گرفتن عکس یادگاری به این پارک می‌آیند. قدم زدن در این پارک احساس خستگی ناشی از سفر را از تن شما خارج می‌کند.

پارک سنت جیمز (St. James’s Park) یکی دیگر از پارک‌های زیبای لندن است که می‌تواند به عنوان مقصد پیاده روی گردشگران انتخاب شود.

شما می‌توانید هنگام بازدید از بزرگترین ساعت لندن یعنی برج ساعت بیگ بن (Big Ben) هم کمی پیاده روی داشته باشید. بعد از تماشای این برج، از رودخانه عبور نکنید. همان سمت رودخانه بمانید و به سمت پل Embankment حرکت کنید تا به چشم لندن برسید. در این نقطه می‌توانید عکسی خاطره انگیز با چشم لندن و ساعت بیگ بن بگیرید.

در این منطقه در دو طرف رودخانه، رستوران‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها غذا بخورید. اگر گرسنه نبودید می‌توانید به راه خود ادامه دهید و ضمن لذت بردن از منظره رودخانه به سمت بازار بورو (Borough Market) حرکت کنید. در این بازار انواع میان وعده‌های خوش طعم و لذیذ وجود دارد. باید بدانید که هیچ کس از چشیدن طعم نوشیدنی‌های این بازار پشیمان نمی‌شود.

روز سوم: ادامه سفر به لندن در تابستان در ویمبلدون

Wimbledon

اگر فصل تابستان را برای سفر به لندن انتخاب کرده‌اید باید حتما سری هم به موزه تنیس و گلف ویمبلدون (Wimbledon) بزنید. این منطقه دقیقا همان جایی است که مسابقات معروف ویمبلدون برگزار می‌شود. اگر شما هم از طرفداران این بازی هستید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

توجه کنید که برای بازدید از این موزه باید از طریق سایت wimbledon.com اقدام کنید. بازدید از موزه ویمبلدون بدون رزرو بلیط امکان پذیر نیست. هر گردشگری برای بازدید از این موزه به تقریبا دو ساعت زمان نیاز دارد و باید از پله‌های زیادی بالا و پایین بروید. پس اگر شرایط جسمانی خوبی ندارید، از این موزه بازدید نکنید.

پس از گشت و گذار در موزه ویمبلدون برای صرف یک غذای دریایی فوق‌العاده به رستوران برادران رایت سوهو (Wright Brothers Soho) بروید. باید به شما یادآوری کنیم که قبل از رفتن به این رستوران باید میز رزرو کنید.

روز چهارم: تماشای بازی چوگان

سفر به لندن در تابستان یعنی داشتن یک یا چند روز آفتابی برای گشت و گذار در پارک‌ها و تماشای بازی‌هایی مانند چوگان. این بازی معمولا ظهرها (در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه) در برخی از پارک‌های لندن برگزار می‌شود. اگر در زمان سفر شما، یکی از بازی‌های چوگان برگزار شد، حتما برای تماشای آن بروید. 

بازی‌های محلی چوگان که در پارک‌ها برگزار می‌شوند به اندازه بازی‌های معروف لندن یعنی رویال اسکات (Royal Ascot) جدی نیستند اما جذابیت‌های خاص خود را دارند.

شما می‌توانید پیش از شروع بازی از پارک‌های منطقه دیدن کنید یا سری به موزه‌های لندن بزنید. سپس در زمان مقرر به زمین بازی چوگان بروید. البته باید بدانید که برای تماشای این بازی باید بلیط بگیرید.

پارک هالند (Holland Park) یکی از زیباترین و خاص‌ترین پارک‌های لندن است. اگر فصل تابستان را برای سفر به لندن انتخاب کرده‌اید، حتما و حتما باید این باغ کوچک را ببینید. در این پارک یک باغ ژاپنی و یک باغ انگلیسی وجود دارد. تماشای حرکت آزادانه طاووس‌ها در کنار فواره‌ها، مجسمه‌ها و پرچین‌ها در این پارک برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید صدای طاووس‌ها را بشنوید و حتی پرواز آن‌ها را هم ببینید.

روز پنجم: خرید کردن در مریلبون

Marylebone

مریلبون (Marylebone) یکی از بهترین مناطق برای خرید کردن در لندن است. در صورتی که در فصل تابستان به لندن سفر کنید می‌توانید نصف یکی از روزهای خود را به قدم زدن در خیابان مریلبون و خرید از مغازه‌های آن اختصاص بدهید. شما برای خرید کردن در روزهای بارانی باید به پاساژها و مراکز خرید سرپوشیده مراجعه کنید اما با سفر به لندن در تابستان می‌توانید به راحتی از خرید کردن در این خیابان لذت ببرید. بسیاری از برندهای معروف جهان در این خیابان شعبه دارند.

بعد از خرید در خیابان مریلبون می‌توانید به کافه آیوی (Ivy Café) بروید و یک نوشیدنی خنک همراه با سالادی بزرگ و خوش طعم بخورید.

در پایان روز اگر هنوز وقت داشتید و خسته نبودید به باغ ملکه سر بزنید. این باغ با 12000 گل رز از 400 گونه مختلف، بزرگترین باغ گل رز لندن محسوب می‌شود. قدم زدن در این باغ و تماشای گل‌های رنگارنگ قطعا به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل خواهد شد.

روز ششم: کاخ کنزینگتون و گالری ساتچی

بازدید از کاخ‌های لندن در روزهای آفتابی لذت بخش‌تر از روزهای بارانی است. بنابراین اگر در تابستان به لندن سفر کنید می‌توانید با آرامش بیشتری در کاخ کنزینگتون (Kensington) قدم بزنید. این کاخ منزل ویل، کیت و هری از خانوده سلطنتی انگلستان است. توجه کنید که گردشگران نمی‌توانند از تمام مناطق این کاخ دیدن کنند اما باغ‌های کوچک زیادی در این کاخ هستند که جذابیت زیادی برای گردشگران دارند.

پس از بازدید از کاخ کنزینگتون می‌توانید آرام آرام به سمت گالری ساتچی (Saatchi Gallery) حرکت کنید. علاقه‌مندان به هنر مدرن از بازدید از این گالری لذت خواهند برد. بازدید از این گالری رایگان است و تقریبا دو ساعت زمان از شما می‌گیرد.

روز هفتم: آخرین روز سفر به لندن در تابستان

Notting Hill

بازدید از محل فیلم‌برداری ناتینگ هیل (Notting Hill) برای عاشقان سینما و تلوزیون خالی از لطف نیست. قدم زدن در خیابان‌های این منطقه آرامشی باورنکردنی را به رگ‌های شما تزریق می‌کند. بنابراین اگر در تابستان و در یک روز آفتابی به لندن سفر کردید حتما به این منطقه سر بزنید.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا لذت سفر به لندن در تابستان را برای شما توصیف کنیم. همچنین برنامه سفری هفت روزه را برای شما چیدیم. اگر شما هم علاقه‌مند به سفر در روزهای آفتابی تابستان هستید بازدید از پارک‌ها و فستیوال‌های محلی را فراموش نکنید.

نظرات کاربران