Bleeding Heart Yard
11 شهریور 1401
لندن

جاهای ترسناک لندن؛ از حیات قلب خونین تا فریادهای زندانیان!

لندن

لندن با داشتن خیابان‌های سنگ فرش شده و ساختمان‌هایی با معماری خاص و قدیمی، بهترین مقصد برای یک سفر متفاوت است. تصور کنید، در هر کجای این شهر که قدم می‌گذارید با جاذبه‌های جالب و دیدنی روبرو خواهید شد. البته، ما می‌گوییم در هر کجای این شهر، ولی شما از قبل درباره جاهای دیدنی آن پرس و جو کنید. ممکن است از جایی سردرآورید که هر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد و شاید چیزهایی ببینید که تا آخر عمر فراموشتان نشود. بله! در لندن هم مانند شهرهای دیگر، جنبه ترسناک وجود دارد. جاهای ترسناک لندن، مکان‌هایی هستند که حتی خود لندنی‌ها هم بعد از غروب خورشید به آنجا نزدیک نمی‌شوند.

برخی از این بناهای تاریخی و قدیمی، داستان‌های وحشتناکی دارند که خیلی از محلی‌ها آنها را واقعی می‌دانند. اگر باور نمی‌کنید؛ ما در اینجا برخی از داستان‌های عجیب و غریب و مرموز (بخوانید داستان‌های واقعی) را ارائه می‌کنیم که مربوط به خالی از سکنه‌ترین مکان‌های لندن است. قبل از خواندن، مطمئن شوید که قلب شجاعی دارید!

ابی وست مینستر (Westminster Abbey)؛ کلیسایی ترسناک در لندن

Westminster Abbey

کلیسای وست مینستر را به عنوان یکی از جاهای دیدنی شهر لندن می‌دانند؛ چراکه تاریخچه طولانی دارد. این بنا قبلا به عنوان کلیسای دانشگاهی سنت پیتر نامیده می‌شد، نه تنها یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های مذهبی لندن است، بلکه محل تاج گذاری و دفن محبوب پادشاهان بریتانیایی نیز می‌باشد. تعداد این پادشاهان به 17 نفر و در حدود 3 هزار نفر دیگر نیز در این کلیسا به خاک سپرده شده‌اند. اما، آنچه درباره ابی وست مینستر یکی از جاهای ترسناک لندن، وهم‌آمیز است؛ شبح آمیز بودن آن بعد از غروب خورشید است که بسیاری از مردم محلی نیز این را تایید کرده‌اند.

چه اتفاقی ترسناکی در کلیسای وست مینستر روی داده است؟

گردشگران و افراد محلی چندین بار شاهد سایه روح جان برادشاو یا سایه شناور روح یک راهب، معروف به “پدر بندیکتوس” بوده‌اند. در حالت کلی، دیدن روح یا همان شبح زیادی در این کلیسا گزار شده است. همچنین، یک مجسمه مرمری با کتابی در دست در صومعه‌های جنوبی قرار دارد که برخی دیده‌اند، مجسمه در حال ورق زدن کتاب بوده است.

برج لندن (Tower Of London)؛ فریادهای زندانیان

Tower Of London

یک کاخ سلطنتی در کنار رودخانه تمیز قرار دارد که به عنوان یکی از جاهای ترسناک لندن شناخته می‌شود. علت آن هم ریشه در گذشته این قلعه تاریخی دارد. در حدود 800 سال، برج لندن به عنوان زندان توسط خانواده سلطنتی استفاده می‌شد. در اینجا تعداد زیادی از محکومان شکنجه، ضرب و شتم و سر بریده شدند. هر کس که به دیدن این قلعه رفته، احساس عجیب ترس، سرد و تاریک بودن آن را از نزدیک لمس کرده است.

چه اتفاق ترسناکی در برج لندن روی داده است؟

برخی از بازدیدکنندگان و مردم ادعا می‌کنند که سایه‌های وحشتناک ارواح گای فاکس، لیدی جین گری و هنری ششم را از نزدیک دیده‌اند و فریادهای دردناک زندانیان را شنیده‌اند. در واقع، بسیاری سایه آن بولین(همسر هنری هشتم) سر بریده را دیده‌اند که با سر و زیر بازویش راه می‌رود.

هاید پارک لندن (Hyde Park)؛ قبرهای غیرانسانی

Hyde Park

در میان جاهای ترسناک لندن، پارکی با فضای سبز وسیع به نام هاید پارک وجود دارد که مردم برای گردش‌های روزانه و پیک نیک از آن استفاده می‌کنند. نکته جالب هاید پارک این است که محل دفن بیش از 300 حیوان خانگی است. برخی از مردم که برای تفریح و گردش به این سر می‌زنند؛ ظاهری غیر طبیعی و شبح مانند را که اصلا شبیه به انسان نبوده، حس کرده‌اند و از ترس نفس‌شان در سینه حبس شده است.

درباره جاهای دیدنی لندن و هیجان انگیزترین مکان ها بخوانید : (لینک مقاله)

وقوع شبح وار: سایه های مرموز و فریادهای خزنده توسط بازدیدکنندگان پارک، به ویژه پس از ساعات غروب آفتاب تجربه شده است.

موزه قلعه بروس (Bruce Castle Museum)؛ صحنه مرگ بانوی بریتانیایی

Bruce Castle Museum

قلعه بروس که در ابتدا به عنوان “لردشیپ خانه” شناخته می شد، در سال 1254 تاسیس شد. در حال حاضر یک موزه است که بایگانی منطقه هرینگی لندن و تاریخ و میراث شهر لندن را نمایش می دهد، این مکان به عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین جاهای ترسناک لندن شناخته می‌شود. گفته می‌شود لیدی کولرین توسط شوهر ظالمش در بالای این قلعه زندانی شده بوده که در یک شب از نوامبر با پریدن از آن خودکشی می‌کند. برخی ادعا می‌کنند که هر سال در ماه نوامبر روخ این بانو که در آرامش نیز این عمل را تکرار می‌کنند. حتی برخی از گردشگران گفته‌اند که صدای دردناک گریه‌هایش را در آن روز می‌شوند.

موزه تئاتر جراحی (The Old Operating Theatre Museum)؛ صدای گریه فریاد

The Old Operating Theatre Museum

موزه تئاتر جراحی یکی از مکان‌های خالی از سکنه و از جاهای ترسناک لندن است. این موزه منحصر به فرد که در اتاق زیر شیروانی کلیسای اوایل قرن هجدهم بیمارستان قدیمی سنت توماس واقع شده است، نوآوری ها و اکتشافات مختلف جراحی و علوم پزشکی را به نمایش می گذارد. ادعا شده که برای کشف رازها و نوآوری‌های جراحی در این بیمارستان مرگ‌ها غیر طبیعی زیادی رخ داده است. همچنین، در گوشه کنارهای خلوت اتاق زیر شیروانی و راه پله‌ها صدای گریه و فریاد بیماران در حال درد و رنج شنیده می‌شود.

تونل پای گرینویچ (Greenwich Foot Tunnel)؛ مسیری ترسناک

Greenwich Foot Tunnel

تونل پای گرینویچ یک تونل زیرزمینی در زیر رودخانه تیمز است کهتا گرینویچ امتداد دارد. این بزرگراه عمومی که در سال 1902 افتتاح شد، یک مسیر پیاده‌روی رایگان برای همه است، اما پس از غروب آفتاب، این تونل کم نور یکی از خلوت‌ترین مکان‌های لندن است. سکوت داخل تونل، صدای چکیدن آب از پشت بام و محیط ترسناک همیشه فضایی بسیار وحشتناک و وهم آلود را برای هر کسی که در حال گذر از این تونل است؛ بوجود می‌آورد.

حیاط قلب خونین (Bleeding Heart Yard)؛ از نامش پیداست

Bleeding Heart Yard

حیاط قلب خونین یک حیاط سنگفرش شده و داستان پس زمینه این مکان به اندازه نام آن وحشتناک است. افسانه‌ها می‌گویند که جسد مثله شده بانو الیزابت هاتون در وسط حیاط پیدا شده، در حالی کشته شده بوده و پاهایش بر روی زمین پخش شده بوده؛  قلبش همچنان خون پمپاژ می‌کرده است.این حادثه وحشتناک، حیاط خونین قلب را به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان های لندن معرفی کرده بود.

در آخر

رزرو بلیط هواپیما لندن و رفتن به این شهر، قطعا از هیجان‌انگیزترین برنامه‌ریزی‌ها سفر برای شما خواهد بود. با این حال، اگر دوست داشتید خودتان را به چالش بکشید و کمی ترس و هیجان را تجربه کنید؛ جاهای ترسناک لندن انتخاب خوبی خواهد بود. آیا دل و جرات این کار را دارید؟

نظرات کاربران