London
26 فروردین 1402
لندن

بهترین زمان سفر به لندن چه موقعی است؟ +زمان برگزاری فستیوال ها

بهترین زمان سفر به لندن بین ماه‌های مه تا سپتامبر است، یعنی اواخر بهار و تابستان. البته انتخاب مناسب‌ترین زمان برای بازدید از لندن کاملا به سلیقه گردشگران وابستگی دارد. گردشگران معمولا برای انتخاب زمان سفر به نکاتی مانند آب و هوا، جمعیت مسافران در هر فصل، قیمت هتل‌ها، فعالیت‌های فصلی (مانند اسکی یا موج سواری) و… توجه می‌کنند. 

لندن شهری است که در بسیاری از ماه‌های سال در آن باران می‌بارد. بنابراین آب و هوا تاثیر زیادی در تعداد گردشگران هر فصل دارد. البته اگر از مکان‌های شلوغ، فراری هستید بهتر است فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید.

با این حال گردشگرانی که فصل تابستان را برای سفر به لندن انتخاب می‌کنند، نهایت استفاده را از فضاهای باز، پارک‌ها و فستیوال‌های موجود در سطح شهر می‌برند. باید بدانید که قیمت هتل‌ها در فصل تابستان کمی بالا است.

اگر تمایل دارید هنگام سفر با گردشگران کمتری مواجه شوید، فصل بهار و پاییز می‌تواند بهترین زمان سفر به لندن برای شما باشد. در این فصول، هوا معتدل و با احتمال بارش باران است اما قیمت اقامتگاه‌ها و جمعیت مسافران کمتر است.

در این فصل‌ها، هوای لندن کمی سرد می‌شود، بنابراین هنگام خروج از هتل حتما لباس گرم و چتر همراه خود داشته باشید.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

آب و هوای لندن

London

شهر لندن از اواخر بهار تا اوایل پاییز (به خصوص از ماه مه تا سپتامبر) آب و هوایی لذت‌بخش و مناسب سفر دارد. در این زمان دمای هوا بین 10 تا 24 درجه سانتی‌گراد است و بهترین زمان برای قدم زدن در پارک و پیک‌نیک محسوب می‌شود.

بهترین زمان برای سفر و خرید در لندن

شهر لندن به دلیل داشتن جشنواره‌های فروش ویژه خود مشهور است. اگر به خرید کردن علاقه دارید سعی کنید در زمان برگزاری این جشنواره‌ها به لندن بروید تا حداکثر بهره را ببرید. 

بهترین زمان سفر به لندن برای عاشقان خرید، از اواخر دسامبر تا ژانویه (برای فروش زمستانی) و ماه‌های ژوئن تا اواسط جولای است. در این تاریخ‌ها می‌توانید لباس‌های مورد علاقه خود را با تخفیف‌های قابل توجهی بخرید.

یک ماه عسل رویایی در لندن

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سپری کردن یک ماه عسل عاشقانه و آرام هستید، اواخر بهار یا اوایل پاییز بهترین زمان سفر به لندن برای شما است. در این زمان، تعداد مسافرین کمتر و آب و هوای شهر معتدل است. با انتخاب این فصل‌ها برای سفر به لندن می‌توانید ماه عسلی شیرین و به یادماندنی داشته باشید.

بازدید از لندن در خلوت‌ترین زمان سال

London

ماه‌های نوامبر تا مارس، خلوت‌ترین زمان لندن است. در این مدت شهر لندن میزبان کمترین تعداد مسافران و گردشگران خواهد بود. بنابراین اگر از حضور در شهرهای شلوغ و پرجمعیت بی‌زار هستید، در این ماه‌ها به لندن سفر کنید.

بهترین زمان رزرو هتل برای سفر به لندن

هزینه محل اقامت یکی از بزرگترین هزینه‌های سفر محسوب می‌شود، به خصوص در شهری مانند لندن که تقریبا در تمام سال شلوغ است. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که محل اقامت خود را بین 4 تا 6 ماه قبل از شروع سفر، رزرو کنید.

رزرو دیرهنگام هتل به معنای کم شدن قدرت انتخاب شما خواهد بود. این اتفاق می‌تواند باعث شود تا هزینه‌های مربوط به محل اقامت شما بیشتر از حد انتظارتان شود.

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از کاخ‌های سلطنتی

تابستان، بهترین زمان برای سفر به لندن و بازدید از کاخ‌های سلطنتی است. در این فصل، ساکنان کاخ‌های لندن به سفر می‌روند و امکان بازدید از کاخ‌ها برای مردم عادی فراهم می‌شود.

زمان‌بندی بعضی از کاخ‌های لندن برای بازگشایی عمومی به این ترتیب هستند:

  • کاخ باکینگهام: اوخر ژوئیه تا سپتامبر
  • خانه کلارنس (خانه شاهزاده ولز و دوشس کورنوال): ماه آگوست
  • مراسم تغییر نگهبان کاخ باکینگهام: اوایل ژوئیه

ماه ژوئن یکی از بهترین ماه‌ها برای بازدید از لندن است. در این ماه مراسم‌های مهم و سرگرم کننده زیادی مانند رژه تولد ملکه برگزار می‌شود.

تماشای تئاتر و نمایش در لندن

Theater in London

اگر به دنیای هنر علاقه دارید، ماه‌های ژانویه و فوریه بهترین زمان سفر به لندن برای شما محسوب می‌شوند. در این ماه‌ها دسترسی به بلیط تئاتر و سینما راحت‌تر است. جالب است بدانید که در این دو ماه می‌توانید از تخفیف سالیانه GILT استفاده کنید و بلیط سالن سینما و تئاتر خود را ارزان‌تر بخرید.

بهترین زمان سفر به لندن با خانواده

لندن شهری مناسب برای سفر با خانواده و به خصوص کودکان است. بازدید از بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های لندن رایگان است و وسایل حمل و نقل مانند اتوبوس برای کودکان زیر 11 سال، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. 

هفته کودکان تئاتر لندن در ماه آگوست برگزار می‌شود. در این هفته به ازای هر بلیطی که برای یک نفر بزرگسال خریده شود، یک بلیط کودک رایگان به آن‌ها هدیه داده می‌شود. کودکان با استفاده از این بلیط می‌توانند در تورهای پشت صحنه، کارگاه‌ها، برنامه پرسش و پاسخ با بازیگران و… شرکت کنند. 

البته باید به این نکته توجه کنید که بلیط‌های مربوط به هفته کودکان در ماه ژوئن به فروش می‌رسند. بنابراین باید پیش از شروع سفر برای آن برنامه‌ریزی کنید و بلیط خود را بخرید.

 مسافرت به لندن در کریسمس هم جذابیت‌های زیادی برای کودکان دارد اما مراقبت از بچه‌ها در خیابان‌های شلوغ و پرجمعیت لندن در این زمان، کار ساده‌ای نیست.

مناسب‌ترین زمان برای بازدید از موزه‌ها و گالری‌های لندن

بازدید از موزه‌ها و گالری‌های لندن برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم تمایل دارید در آرامش و سکوت از این مکان‌ها دیدن کنید، ماه‌های ژوئیه و فوریه بهترین زمان سفر به لندن برای شما خواهد بود. در این ماه‌ها، موزه‌های لندن نسبتا خلوت هستند.

آن دسته از موزه‌هایی که برای کودکان جذاب هستند مانند موزه تاریخ طبیعی یا موزه حمل و نقل در فصل تابستان (هم‌زمان با تعطیلی مدارس) شلوغ می‌شوند.

بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های لندن، تاریخ‌هایی را به علاقه‌مندان خود معرفی می‌کنند. در این تاریخ‌ها امکان بازدید شبانه از این مراکز فراهم می‌شود و شما می‌توانید در سکوت نیمه شب از موزه مورد علاقه خود دیدن کنید.

سپری کردن کریسمس در لندن

Christmas in London

در شهر لندن بیشتر نمایشگاه‌ها، فرشگاه‌ها، بازارها و پیست‌های اسکی از اواسط نوامبر آغاز به کار می‌کنند. همچنین درخت کریمس از هفته اول دسامبر در میدان ترافالگار نصب می‌شود. نمایش‌ها و پانتومیم‌های مخصوص کریسمس هم از اوایل دسامبر تا اوایل ژانویه برقرار هستند.

باید به این نکته توجه کنید که تعداد زیادی از موزه‌ها و مکان‌های دیدنی از 24 تا 26 دسامبر تعطیل هستند. همچنین باید بدانید که در روز کریسمس همه جا تعطیل است، حتی وسایل حمل و نقل عمومی هم در این روز فعال نیستند.

در روزهای کریسمس موزه‌ها خالی از بازدیدکننده و مغازه‌ها پر از جمعیت هستند. بنابراین پیش از سفر به لندن در کریسمس برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

فستیوال‎‌های مهم لندن در چه تاریخ‌هایی برگزار می‌شوند؟

همه ساله در لندن فستیوال‌های زیادی برپا می‌شود. هرکدام از این جشن‌ها، تاریخ مخصوص به خود را دارند. در صورتی که با این تاریخ‌ها آشنا باشید می‌توانید بهترین زمان سفر به لندن را انتخاب کنید تا بازدید از جشنواره مورد علاقه‌تان امکان‌پذیر باشد.

 رویدادهای ماه ژانویه

  • رژه روز سال نو: رژه خیابانی بزرگ (روز اول ژانویه برگزار می‌شود)
  • جشنواره بین‌المللی میم لندن: جشنی بزرگ شامل سیرک، هنرهای نمایشی، نمایش عروسکی و… (بهترین زمان سفر به لندن با خانواده و کودکان)
  • فروش سال نو تئاتر لندن: تخفیف‌های فوق‌العاده برای تهیه بلیط بیش از 65 نمایش (بلیط‌ها در دسامبر پیش‌فروش می‌شوند)

رویدادهای ماه فوریه

  • جشن سال نو چینی‌ها: بزرگترین جشن خارج از آسیا همراه با رقص شیرها و رژه در محله چینی‌ها
  • هفته مد لندن: نمایش هنر دست مجموعه‌ای از برترین طراحان جهان در زمینه صنعت مد

رویدادهای ماه مارس

London festivals
  • جشنواره فیلم BFI Flare: جشنواره فیلم LGBT (دگرباشان) با نمایش بیش از 50 فیلم بین‌المللی برتر
  • مسابقات قایق‌سواری دانشگاه‌ها: مسابقات قایق‌رانی بین دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج با نزدیک به 250000 تماشاگر

رویدادهای ماه آپریل

  • ماراتن لندن: بزرگترین مسابقات ماراتن لندن همراه با حضور 36000 شرکت‌کننده

رویدادهای ماه مه

  • نمایشگاه کل چلسی: زیباترین جشنواره گل لندن در محوطه بیمارستان سلطنتی چلسی با حضور خانواده سلطنتی

رویدادهای ماه ژوئن

  • نمایشگاه تابستانی آکادمی سلطنتی: بزرگترین نمایشگاه هنری (ارسال آزاد) جهان برای نمایش آثار هنرمندان نوظهور و برجسته در کنار هم
  • جشنواره طعم لندن: جشنواره غذا و نوشیدنی برای چشیدن طعم غذای بهترین رستوران‌های لندن همراه با نمایش آشپزی (بهترین زمان سفر به لندن برای علاقه‌مندان به غذاها)
  • تعطیلات در باغ‌های لندن: در این جشنواره تنها برای یک آخر هفته، اجازه بازدید از 300 باغ مخفی و دیدنی لندن به مردم عادی داده می‌شود.
  • مسابقات قهرمانی ویمبلدون: مسابقات بین‌المللی تنیس گرند اسلم (grand slam)

رویدادهای ماه جولای

  • نمایشگاه گل کاخ همپتون کورت: بزرگترین نمایشگاه گل سالانه جهان
  • بی‌بی‌سی پرامز (BBC Proms): جشنواره مخصوص موسیقی کلاسیک در رویال آلبرت هال (Royal Albert Hall) (بهترین زمان سفر به لندن برای عاشقان موسیقی)
  • غرور در لندن: فستیوالی همراه با رژه‌ای بزرگ در سطح شهر همراه با جشن و پایکوبی

رویدادهای ماه آگوست

London festivals
  • کارناوال ناتینگ هیل: بزرگترین کارناوال خیابانی اروپا همراه با موسیقی زنده، غذا، لباس‌های دیدنی، انواع نوشیدنی و…

رویدادهای ماه سپتامبر

  • جشنواره شهردار تیمز: جشنواره فرهنگی هنری همراه با رویدادهای اجتماعی در کنار رودخانه تیمز
  • اُپن سیتی لندن (Open City): نمایشگاه معماری و طراحی (بهترین زمان سفر به لندن برای علاقه‌مندان به ساختمان‌های عجیب)
  • هفته مد لندن: همانطور که قبلا اشاره کردیم جشنواره‌ای برای بازدید از برترین طراحی‌های متعلق به معروف‌ترین طراحان لباس

رویدادهای ماه اکتبر

  • نمایشگاه فریز (Frieze): نمایشگاه هنری برای خرید آثار معاصر و بازدید از آثار قدیمی و باستانی
  • جشنواره فیلم FBI لندن: جشنواره فیلمی که توسط موسسه فیلم بریتانیا برگزار می شود.
  • رقص چتر (Dance Umbrella): جشنواره بین‌المللی رقص
  • دیوالی در میدان (Diwali): جشن مخصوص مردم هند که در شهر لندن هم برگزار می‌شود. همراه با صرف غذا، پخش موسیقی زنده و فعالیت‌های خانوادگی (بهترین زمان سفر به لندن با دوستان و خانواده)

رویدادهای ماه نوامبر (بهترین زمان سفر به لندن برای عاشقان غذا و موسیقی)

  • جشن آتش بازی: نمایش آتش بازی در سراسر لندن
  • نمایش شهردار لرد: فستیوالی همراه با رژه خیابانی و آتش بازی به افتخار شهردار جدید لندن
  • یکشنبه یادبود (Remembrance Sunday): مراسم یادبود قهرمانان و قربانیان جنگ همراه با رژه و مراسم سلطنتی
  • جشنواره جاز EFG لندن: جشن ده روزه موسیقی جاز با حضور هنرمندان انگلستان و جهان
  • طعم زمستان لندن: نمایش آشپزی همراه با فروش انواع غذا و نوشیدنی
  • سرزمین عجایب زمستانی در هاید پارک: جشنواره‌ای همراه با نمایش سیرک، اسکی روی یخ، فروش انواع غذا و نوشیدنی با حضور بابانوئل

رویدادهای ماه دسامبر

  • بازارهای کریسمس
  • درخت کریسمس میدان ترافالگار
  • اسکی روی یخ
  • آتش بازی شب سال نو

تمام رویدادهای ماه دسامبر به کریسمس و سال نو مرتبط هستند. این ماه بهترین زمان سفر به لندن برای آشنایی با فرهنگ مسیحیت و جشن سال نو میلادی است.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین زمان سفر به لندن را به شما معرفی کنیم. این شهر در هر زمانی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد، بنابراین شما باید بهترین زمان برای سفر به لندن را با توجه به علائق و انتظارات خود انتخاب کنید.

نظرات کاربران