The Shard Tower, London
18 اسفند 1401
لندن

ویو افسانه ای برج شارد لندن !

لندن با جذب سالانه 20 میلیون گردشگر، یکی از هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان است. این شهر چند فرهنگی جاذبه‌های خیره‌کننده‌ی فراوانی دارد، از جمله موزه‌ها و گالری‌های هنری معروف، مکان‌های تاریخی، مراکز خرید و مناظر دیدنی. در میان تمام این مکان‌های دیدنی و تجربه‌های جذاب در این شهر منحصر‌به‌فرد و زیبا بنایی وجود دارد که در عظمت و شکوه معماری مدرن متمایز است.برج شارد لندن سازه‌ای زیباست که در خط افق شهر سربرافراشته و از این قاعده مستثنی نیست!

این برج در سال 2013 افتتاح شد و دومین سازه‌ی بلند در بریتانیا به حساب می‌آید، آسمان‌خراشی 95 طبقه که شبیه به یک تکه شیشه طراحی شده. شیشه‌های زاویه‌دار این برج زیبا، رنگ‌های مختلف نور خورشید و آسمان را در شرایط آب و هواییِ متغیر شهر به زیبایی نشان می‌دهد. این برج در بهترین و مرتفع‌ترین نقطه‌ی لندن واقع شده. مهمترین مشخصه‌ی این سازه‌ی چشم‌نواز منظره‌ی پانورامای آن است که در یک روز صاف و بدون ابر از سکوی تماشای شارد تا حدود 64 کیلومتر دورتر را می‌توان دید. برج شارد لندن با داشتن رستوران‌های زیبا با غذاهای لذیذ و فروشگاه‌های جذاب به یکی از جاذبه‌های دیدنی لندن تبدیل شده است.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

بازدید از برج شارد لندن

The Shard Tower, London

برج شارد لندن بلندترین ساختمان در اروپای غربی است. چشم‌انداز نفس‌گیری که از سکوی تماشا دیده می‌شود آن را به یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی لندن تبدیل می‌کند. با آسودگی خاطر و با سرعتی که خودتان دوست دارید و بدون هیچ محدودیت زمانی می‌توانید در این برج زیبا بگردید و با ایستادن روی سکوی تماشای بالای برج از دیدن مناظر زیبای لندن در یک روز صاف و بدون ابر لذت ببرید.

از روی سکو می‌توانید بعضی از جاذبه‌های گردشگری مهم لندن را واضح و شفاف ببینید، جاذبه‌هایی مثل کلیسای جامع سنت پل، ساختمان شهرداری، برج لندن، و برج پل. بر روی سکوی تماشا تلسکوپ‌های دیجیتالی نصب شده که با زبان‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و اطلاعات خوبی درباره‌ی بناهای تاریخی قابل مشاهده به شما می‌دهند. طبقه‌ی 72 از برج شارد لندن رو به آسمان باز است و می‌توانید منظره‌ی تماشایی و بی‌نظیری از شهر را در این طبقه ببینید.

مواردی که در برج شارد لندن می‌بینید

برج شارد لندن درست بالای ایستگاه متروی پل لندن قرار گرفته و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه به راحتی می‌توانید خود را به آن برسانید. پس از ورود به لابیِ برج نقشه‌های متحرک و ویدیوهایی را می‌بینید. آسانسورها با سرعت 6 متر بر ثانیه گردشگران را در کمتر از یک دقیقه به سکوی تماشای برج می‌رسانند. برای جذابیت بیشتر از صفحه‌های ویدیویی و آینه‌ها برای ایجاد جلوه‌های تصویری هیجان‌انگیز هنگام بالا رفتن از برج استفاده کرده‌اند، علاوه بر این در بعضی از این ویدیوها تصاویری از آسمان و مناظری از تغییر فصول هم به نمایش درآمده است. آسانسورها با رسیدن به طبقه‌ی 33 رودخانه‌ی تیمز را به تصویر می کشند.

با رسیدن به طبقه‌ی 68 «منظره‌ی ابری» برج شارد لندن را می‌بینید. در طبقه‌ی 69 گالری اصلی برج شارد لندن قرار دارد که یک نمای 360 درجه از تمام شهر را نشان می‌دهد. در این طبقه می‌توانید از تلسکوپ‌های دیجیتالی برای کاوش و دیدن مناظر و مکان های دیدنی شهر استفاده کنید. این تلسکوپ‌ها در مورد بیش از 200 مکان دیدنی معروف لندن به شما اطلاعات می‌دهند. هیجان‌انگیز‌ترین قسمت برج شارد لندن طبقه‌ی 72 است، که بالاترین طبقه برای دیدن مناظر اطراف به شمار می‌رود. این طبقه‌ی نیمه‌باز با به تصویر کشیدن منظره‌ای زیبا از راس برج تجربه‌ای متفاوت برای بازدیدکنندگان به همراه دارد.

بارها و رستوران‌های برج شارد

The Shard Tower, London

برج شارد بارها و رستوران‌های زیادی دارد که بعضی از آنها در مسابقات کشوری و بین‌المللی برنده‌ی جایزه شده‌اند. این رستوران‌ها زیباترین مناظر را از شهر لندن ارائه می‌دهند و به همراه غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ تجربه‌ای خاص از غذا خوردن در ارتفاع و محیطی زیبا برای مهمانان به همراه می‌آورند. فرقی نمی‌کند به دنبال بار هستید یا رستوران، قصد دارید یک نوشیدنی ساده میل کنید یا یک شام رمانتیک دونفره، یا شاید قصد دارید با دوستانتان جشن بگیرید، بارها و رستوران‌های برج شارد لندن تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

هتل شانگری-لا در برج شارد

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برج شارد لندن هتل شانگری-لا است که از طبقه‌ی 34 شروع می‌شود و با ارتفاع 125 متر 18 طبقه از برج شارد را به خود اختصاص می‌دهد. مهمانان این هتل از طریق چشم‌اندازهای پانوراما می‌توانند مکان‌های دیدنی نظیر رودخانه‌ی تیمز، شکسپیر گلوب، بازار بورو و کلیسای جامع سنت پل را ببینند. این هتل در مجموع 202 اتاق و سوییت دارد. و مرتفع‌ترین استخر لندن نیز در این هتل واقع شده است.

مناطقی که باید از بالای برج شارد لندن ببینید

The Shard Tower, London

از آنجا که در یک هوای صاف می‌توانید تا 64 کیلومتر دورتر را از بالای برج شارد لندن ببینید در ادامه چند ساختمان را که نباید دیدن آنها را از دست بدهید به شما معرفی می‌کنیم:

کلیسای جامع سنت پل: محل اسکان اسقف لندن؛ این کلیسای جامع یک گنبد زیبا و نمادین دارد که در افق لندن قابل مشاهده است. همچنین این عبادتگاه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن به شمار می‌رود.

برج لندن: این برج زمانی اقامتگاه سلطنتی، ضرابخانه، خزانه‌داری، اسلحه‌خانه و حتی باغ‌وحش بوده است. این برج گذشته‌ای وحشتناک را از سر گذرانده و یک پادشاه، سه ملکه، و بسیاری دیگر از اشراف بریتانیا در این برج شاهد پایان دوران خود بوده‌اند. برج لندن یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است که نباید آن را از دست بدهید.

چشم لندن: این چرخ و فلک 135 متری سالانه 35 میلیون بازدیدکننده دارد، و همین امر آن را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی در تمام لندن تبدیل کرده است.

20 فِنچِرچ استریت: نام این ساختمان را از خیابانی که در آن واقع شده گرفته‌اند و به دلیل شکل ظاهری‌اش آن را با عنوان واکی تاکی می‌شناسند، و دوازدهمین ساختمان بلند لندن است. اسکای‌گاردن، بلندترین باغ لندن، نیز در این برج واقع شده است.

اطلاعات مهم در بازدید از برج شارد

برج شارد لندن با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سادگی قابل دسترس است.

با مترو: در صورت استفاده از مترو باید خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه به برج یعنی ایستگاه پل لندن برسانید. (خطوط شمالی و جوبیلی)

با اتوبوس: برای سفر با اتوبوس از این اتوبوس‌ها استفاده کنید: 43، 48، 141، 149 و 521.

با قطار روزمینی: نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به برج شارد ایستگاه پل لندن است.

  • زمانبندی

زمان بازگشایی و بازدید از برج شارد لندن به ترتیب زیر است:

تابستان (از 25 مارچ تا 28 اکتبر) هر روز از 10 صبح تا 10 شب.

آخرین پذیرش در ساعت 9 شب انجام می‌شود.

زمستان (29 اکتبر تا 24 مارچ)

دوشنبه تا چهارشنبه: از 10 صبح تا 7 شب،

پنج‌شنبه تا شنبه: از 10 صبح تا 10 شب و

یکشنبه: از 10 صبح تا 7 شب.

آخرین پذیرش یک ساعت قبل از تعطیلی انجام می‌شود.

نکات مهم در بازدید

The Shard Tower, London

قبل از رزرو حتما وضعیت آب و هوا را بررسی کنید. بهترین زمان برای بازدید از برج روزهای صاف و بدون ابر است.

به جز سگ‌های راهنمای نابینایان و ناشنوایان، هیچ حیوان خانگی دیگری اجازه‌ی ورود به برج شارد لندن را ندارد.

سکوی تماشای فضای باز حتی در ماه‌های تابستان سرد است و باد می‌وزد پس با توجه به این موضوع برای بازدید لباس بپوشید.

چشم‌انداز طلوع و غروب خورشید از بالای برج شارد لندن واقعا بی‌نظیر و چشم‌نواز است. پیشنهاد می‌کنیم زمان بازدید خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید غروب زیبای شهر لندن را از بالای برج ببینید.

حتی سرویس‌های بهداشتی در برج شارد لندن پنحره‌های پانوراما دارند و تجربه‌ی متفاوتی هستند.

کلام پایانی

برج شارد لندن یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی و منحصر‌به‌فرد لندن به شمار می‌رود که در این مطلب تلاش کردیم ضمن معرفی کوتاه اطلاعات مفیدی درباره‌ی این برج زیبا در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید اوقات خوشی را در بازدید از برج شارد لندن برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران