Bukit Bintang

جاذبه های دیدنی کوالالامپور به همراه ساعات کاری و هزینه ورودی!

کوالالامپور که با نام KL نیز شناخته می شود، پایتخت مالزی است. این شهر که به طور رسمی به عنوان قلمرو فدرال کوالالامپور شناخته می شود، همچنین بزرگترین شهر مالزی است که نزدیک به 245 کیلومتر مربع مساحت دارد. آسمان‌خراش‌های فولادی، مراکز خرید بزرگ، بناهای تاریخی مشهور، بازارهای شلوغ، و زندگی شبانه پر رونق در کوالالامپور در انتظار شماست! در این مقاله جاذبه های دیدنی کوالالامپور فهرست شده است، تا سفرتان به مالزی انتخاب کنید کدام یک از این جاذبه ها را در لیست بازدیدتان قرار دهید.

1. Petronas Twin towers

کوالالامپور

یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس واقع در KLCC است. بلندترین برج‌های دوقلوی جهان با ارتفاع ۴۵۱.۹ متر که سکوی رصدی برای دیدن منظره جادویی کوالالامپور از ارتفاعات است. برج‌های دوقلوی پتروناس تا سال 2004 که برج تایپه 101 از آنها فراتر رفت، عنوان بلندترین ساختمان‌های جهان را حفظ کردند. در حالی که دفتر مرکزی پتروناس به طور کامل برج 1 را اشغال می کند، برج 2 برای تعداد محدودی از بازدیدکنندگان در روز باز است. این دو برج توسط یک پل در طبقات 41 و 42 به یکدیگر متصل می شوند که 170 متر از سطح زمین بالاتر است. برج‌های دوقلوی پتروناس همچنین محل سالن کنسرت Dewan Filharmonik Petronas است که در جنوب شرقی آسیا برای موسیقی کلاسیک به عنوان یکی از سالن های پیشرو شناخته موسیقی شناخته می شود.  

آدرس:

Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 سه شنبه تا یکشنبه 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر دوشنبه بسته است.

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 13 تا 60 سال مالزیایی: 28 رینگیت و غیرمالزیایی 80 رینگیت

کودکان 3 تا 12 سال بزرگتر مالزیایی: 14 رینگیت و غیرمالزیایی 33 رینگیت

2. Aquaria KLCC

Aquaria KLCC که در مرکز کنوانسیون کوالالامپور واقع شده است، یکی از بزرگترین آکواریوم های جنوب شرقی آسیا، با بیش از 250 گونه مختلف از حیوانات را در خود جای داده است. این آکواریوم در مساحتی بیش از 60000 فوت مربع در دو سطح گسترده شده و برجسته ترین نقطه آن تونل زیر آب 90 متری است. آکواریوم KLCC از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است که در سال 2003 ساخته شد و به طور رسمی در سال 2005 به روی عموم باز شد. Oceanarium در آکواریوم KLCC شما را از طریق یک سفر از ارتفاعات، به رودخانه ها، جنگل های بارانی، صخره های مرجانی و سپس به اقیانوس می برد.

آدرس:

KLCC Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, (WP) (It’s in the same building compound in Petronas tower)

ساعات کاری:

همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 13 تا 60 سال مالزیایی 49 رینگیت و غیرمالزیایی 71 رینگیت (17.12 دلار آمریکا)

کودکان 3 تا 12 سال بزرگتر مالزیایی 39 رینگیت و غیرمالزیایی 61 رینگیت (14.71 دلار آمریکا)

3. Petrosains, The Discovery Centre

کوالالامپور

Petrosains, The Discovery Center دنیای جادویی است که در آن می توانید با بازی ها و آزمایش های سرگرم کننده و هیجان انگیز علم بیاموزید. این مرکز اکتشاف که در طبقه چهارم و پنجم برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد، علوم زمین باستان، علوم نفت و فناوری آینده‌نگر را به شما آموزش دهد. این مرکز علمی دارای 11 نمایشگاه به نام‌های Geotime Diorama، Dark Ride، SPARKZ، Oil Platform، Space، 3D Theatre، Exit Ride، Speed، Molecule Nano World، XPLORASI Gift Shop و Tech Lab است. این یک مکان یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور برای اوقات فراغت خانوادگی است و از طریق فعالیت های آنها می توانید هم آموزش و هم سرگرمی دریافت کنید. Petrosains، The Discovery Center را از دست ندهید و با فرزندان خود علم بیاموزید.

آدرس:

Petronas Twin Tower, Level 4, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

سه شنبه تا جمعه 11:00 صبح تا 04:00 بعد از ظهر |شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی 09:30 صبح تا 05:30 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 28 رینگیت

کودکان (3 تا 12) 16.5 رینگیت

4. KLCC Park

پارک KLCC مدل کوچکی از پارک مرکزی شهر کوالالامپور است که در نزدیکی مرکز خرید معروف Suria KLCC و برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد. یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور با جاذبه‌هایی مانند فواره موزیکال لیک سمفونی، مسیر دویدن، آبشارها، مسجد آس سیاکرین، استخر و زمین بازی کودکان. یکی از جذابیت های پارک، فواره موزیکال دست سازی است که درست روبروی برج های دوقلو ایستاده است و هزاران گردشگر فقط برای تماشای جریان موسیقی آن به اینجا می آیند.

آدرس:

 KLCC، Lot No. 241, Level 2, Suria, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه از ساعت 07:00 صبح تا 10:00 شب

هزینه ورودیه:

 رایگان

5. Menara Kuala Lumpur

Menara Kuala Lumpur

منارا کی ال یا برج کوالالامپور، واقع در منطقه حفاظت شده جنگلی بوکیت ناناس، بلندترین برج مخابراتی در جنوب شرق آسیا و هفتمین برج بلند در جهان است. جاذبه اصلی این برج دیدن منظره 360 درجه از شهر، بر روی برج اصلی است همچنین برج KL به خاطر رستوران گردانی که در آن قرار دارد نیز محبوب است. برج کوالالامپور به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور شناخته می شود که به دلیل واقع شدن در مرتفع ترین نقطه شهر، به عنوان رصدخانه فلک اسلامی، برای رصد ماه در ماه مبارک رمضان استفاده می شود. طراحی این برج توسط Kumpulan Senireka Sdn. Bhd انجام شده و معماری این بنای باشکوه منعکس کننده خط های عربی سبک اسلامی، کاشی کاری های اسلیمی پیچیده و نقش های گل است. این برج در مدت 5 سال ساخته شد و در نهایت با ارتفاع 421 متر در تاریخ 1 اکتبر 1996 به طور رسمی افتتاح شد.

آدرس:

No. 2 Jalan Punchak Off, Jalan P. Ramlee, 50250 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه 10:00 صبح تا 10:00 شب

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 13 تا 60 سال مالزیایی 49 رینگیت و غیرمالزیایی 71 رینگیت

کودکان 3 تا 12 سال بزرگتر مالزیایی 39 رینگیت و غیرمالزیایی 61 رینگیت

6. Kl Tower Mini Zoo

وقتی در کوالالامپور هستید، مطمئناً برج KL را از دست نخواهید داد. بنابراین حتما از جدیدترین جاذبه های دیدنی کوالالامپور نیز بازدید خواهید کرد. یکی از این جاذبه ها باغ وحش کوچک Kl Tower در پایین برج KL است. اگرچه این یک باغ وحش کوچک است، اما دارای هشت منطقه مختلف برای حفظ تعادل اکوسیستم طبیعی حیوانات است. بیشتر حیوانات این باغ وحش اهلی هستند، بنابراین می توانید آنها را نوازش کرده و غذا بدهید. به خصوص، اگر کودکان همراه شما هستند، آنها عاشق این حیوانات خواهند شد. در این باغ وحش با حیوانات مطیع زیادی مانند روباه گوش خفاشی، راکون، میرکات، فلابلا و بسیاری دیگر روبرو خواهید شد.

آدرس:

Ground Floor, Menara Kuala Lumpur, WP, Jalan Puncak, 50250 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

 قیمت بلیط از 27 رینگیت برای هر نفر شروع می شود.

7. Merdeka Square

Merdeka Square

میدان مردکا که شامل ساختمان سلطان عبدالصمد و میدان بزرگ روبروی آن می شود، محل اعلام استقلال مالایا از نیروهای استعماری در سال 1957 بود، زمانی که پرچم مالزی جایگزین پرچم بریتانیا شد و مالزی مستقل راه خود را آغاز کرد. این میدان اکنون محل رژه سالانه روز ملی است که در اواخر اوت برگزار می شود. میدان مردکا یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و محلی برای ثبت عکس های خیره کننده در شب و روز است.

آدرس:

Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 24 ساعت

 رایگان

8. Central Market

بازار مرکزی کوالالامپور، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و  بازار صنایع دستی شهر است که شامل مجموعه‌ای از فروشگاه های سوغاتی و هنرهای محلی می شود. این بازار که با نام “پاسار سنی” شناخته می‌شود، به‌عنوان یک نقطه عطف مهم در شهر عمل می‌کند و توسط میراث فرهنگی به عنوان یکی از میراث فرهنگی و سنتی شهر به ثبت رسیده است. طبقه دوم بازار مرکزی کوالالامپور دارای یک فودکورت با مجموعه‌ای از غذاهای محلی لذیذ است. این بازار برای خرید در طول جشن های هاری رایا، دیپاوالی و سال نو چینی بسیار شلوغ است. 

آدرس:

 Lot 3.04-3.06, 06, Jalan Hang Kasturi, City Centre, 50050 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

 رایگان

9. KL Forest Ecopark

KL Forest Ecopark

پارک بومگردی جنگلی KL، که قبلا به عنوان ذخیره‌گاه جنگلی بوکیت ناناس شناخته می‌شد، تنها جنگل بارانی استوایی در کوالالامپور و یکی از قدیمی ترین ذخایر جنگلی مالزی است. در این پارک مسیرهای پیاده روی، درختان مختلف، و زمین بازی کودکان جاذبه های اصلی هستند. پل هوایی 200 متری از جنس چوب و فولاد معروف به Canopy Walk در این پاک، چشم انداز خیره کننده ای از جاذبه های دیدنی کوالالامپور را ارائه می دهد.

آدرس:

 Lot 240, Jalan Raja Chulan, Bukit Kewangan, 50250 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از ساعت 7:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

 رایگان

10. Chinatown ( Petaling Street)

محله چینی کوالالامپور مرکز غذا، لوازم جانبی، پوشاک و هر چیزی است که یک گردشگر می تواند انتظار داشته باشد. این محله یکی از رنگارنگ ترین و پر جنب و جوش ترین مناطق کوالالامپور است. محله چینی ها، بهشتی برای افراد علاقمندان به خرید و غذا است که فرصت‌های فراوانی برای بازدید از جاذبه های دیدنی کوالالامپور مانند معابد جذاب بودایی، گالری‌های هنری و غذاهای سنتی فراهم می‌کند. محله چینی ها همچنین به عنوان “Chee Cheong Kai” (خیابان کارخانه نشاسته) شناخته می شود که توسط یک چینی در این محله ایجاد شد تا از بازگشت هموطنانش به کشورشان پس از جنگ داخلی، جلوگیری کند. محله چینی ها در کوالالامپور هنوز پس از غروب آفتاب، روشن و درخشان است، این محله هرگز نمی خوابد.

آدرس:

Petaling Street, Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب

هزینه ورودیه:

رایگان

11. KL Bird Park

KL Bird Park

پارک پرندگان KL، بزرگ‌ترین پارک پرندگان در آسیا و با مساحت 21 هکتار است. این پارک که یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور می باشد، میزبان 200 گونه پرنده از سراسر جهان است. پرندگان در این مکان می‌توانند در چهار منطقه داخلی که شبیه زیستگاه‌های طبیعی از جنگل‌های بارانی گرفته تا جنگل‌های معتدل طراحی شده است، آزادانه به اطراف پرواز کنند. در این پارک می توانید فلامینگوهای رقصنده و ماکائوهای پر حرف را ببینید.

آدرس:

920, Jalan Cenderawasih, Perdana Botanical Gardens, 50480 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از ساعت 9:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 13 تا 60 سال مالزیایی 25 رینگیت و غیرمالزیایی 63 رینگیت

کودکان 3 تا 12 سال بزرگتر مالزیایی 12 رینگیت و غیرمالزیایی 42 رینگیت

12. Muzium Negara

موزه ملی بهترین مکان در مالزی برای آشنایی با این کشور است. بیاموزید که چگونه این منطقه جهانی از پادشاهی های باستانی خود به مرکز تجاری و فرهنگی تبدیل شده است که برهه های تاریخی دوران نوسنگی تا جنگ جهانی دوم را در بر می گیرد. موزه ملی در اواخر دهه 1950 با الهام از ساختارهای سنتی مالایی، و تحت تأثیر ناسیونالیسمی که پس از استقلال در سال 1957 به وجود آمد، ساخته شد. شما می توانید پس از بازدید یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور در اطراف باغ گیاه شناسی پردانا و دریاچه پردانا قدم بزنید.

آدرس:

Jabatan Muzium Malaysia, Jln Damansara, Perdana Botanical Gardens, 50566 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

روزانه از 9:00 صبح تا 5:00 بعدازظهر (اگر دوشنبه هر هفته اول ماه می‌روید، حتماً قبل از مراجعه به آنجا تماس بگیرید.)

هزینه ورودیه:

 بزرگسالان مالزیایی 2 رینگیت و غیرمالزیایی 5 رینگیت

ورود کودکان زیر 12 سال مالزی رایگان است، اما غیرمالزیایی ها باید 2 رینگیت بپردازند.

13. Masjid Negara

Masjid Negara

مسجد ملی مالزی که معمولاً با نام مسجد نگارا شناخته می شود، یکی از بزرگترین مساجد وابسته به اهل سنت این کشور است. این مسجد کاملاً یادآور مسجد الحرام در مکه بوده که با اشکال انتزاعی و مشبک های هندسی پیچیده مزین شده است. ویژگی کلیدی مسجد نگارا با گنجایش 15000 نمازگزار، سقفی چتر مانند با کاشی کاری آبی و 18 نماد که نشان دهنده 13 ایالت مالزی و پنج ستون اسلام است، می باشد. طراحی زیبای این مسجد در دهه 1960 از مسجد الحرام مکه الهام گرفته شده است. مناره ای به ارتفاع 74 متر که بر فراز مسجد ملی قرار دارد، صدای اذان را پخش می کند که در سراسر محله چینی ها شنیده می شود. مسجد نگارا از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است که به طور رسمی در سال 1965 برای عموم افتتاح شد، این مسجد طراحی معمار بریتانیایی هاوارد اشلی و معماران مالزیایی هیسام البکری و بهارالدین قاسم است. غیرمسلمانان می توانند در خارج از اوقات نماز از آن بازدید کنند، همچنین لباس برای کسانی که پوشش مناسب ورود به مسجد ندارند، در دسترس است.

آدرس:

 Jalan Perdana, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 مسجد همه روزه از ساعت 5:30 صبح تا 23:30 برای نمازگزاران باز است. اما بازدیدکنندگان غیر مسلمان باید از ساعت 9:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر از مسجد بازدید کنند.

هزینه ورودیه:

 رایگان

14. Brickfield ( Little India)

بریک فیلدز، که به آن “هند کوچک” گفته می شود، یک شهر کوچک با محله های مسکونی و اداری خارج از مرکز کوالالامپور است. این شهر به دلیل نسبت بالای ساکنان و مشاغل هندی، هند کوچک کوالالامپور لقب گرفته است. همچنین به دلیل تمرکز سازه های مذهبی مانند جالان برهالا که قدمت برخی از آنها بیش از یک قرن است، به عنوان “موقعیت الهی” نیز یاد می شود. در هند کوچک کوالالامپور، مغازه‌های متعددی در اختیار تاجران هندی است. ادویه‌فروشی‌ها، خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌های شیرینی و تنقلات، مغازه‌های نساجی، طلافروشی‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، غرفه‌های مواد غذایی، چاپخانه‌ها و حتی غرفه‌های گل همگی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور در این شهر هستند.

آدرس:

 KL central

ساعات کاری:

منطقه ای که می توانید در هر زمانی از شبانه روز از آن بازدید کنید، اما بهتر است بعد از ساعت 3 بعد از ظهر به آنجا بروید، زمانی که همه مغازه ها برای مشتریان باز هستند.

هزینه ورودیه:

رایگان

15. Batu Caves

batu cavas

غارهای باتو مجموعه ای از غارهای آهکی و یکی از محبوب ترین زیارتگاه های هندو است که در خارج از هند قرار دارد. این شهر در حدود 13 کیلومتری شمال کوالالامپور در ناحیه گومبک واقع شده است و سفری یک روزه برای بازدید از آن، نیاز است. برجسته ترین جاذبه در غار باتو، مجسمه موروگان با ارتفاع 140 فوت است که بلندترین مجسمه در جهان می باشد. غارهای باتو دارای بت های مختلف با اهمیت اساطیری هستند. همچنین یک تور صوتی برای گردشگران در دسترس است. تنوع گسترده ای از گیاهان و جانوران برای دیدن در اینجا وجود دارد، از جمله برخی از گونه های کمیاب که فقط در سنگ آهک رشد می کنند. شما باید مراقب خفاش ها و ماکاک های دم دراز باشید. غارهای باتو از جاذبه های دیدنی کوالالامپور، بر روی یک تپه آهکی قرار دارند که شامل سه معبد و غار اصلی می شوند. بخش موزه و گالری هنری در پای تپه قرار دارد که میزبان مجسمه ها و نقاشی های هندو هستند. غار اصلی، بزرگ ترین و مهمترین غار است که برای رسیدن به آن باید 272 پله را بالا بروید. چندین غار کوچکتر دیگر مانند غار رامایانا، معبد هانومان و غار تاریک نیز وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از غارهای باتو در طول جشنواره تایپوسام است که با راهپیمایی 3 روزه در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود.

آدرس:

Selangor  Malaysia

ساعات کاری:

 ورود به محوطه معبد رایگان است، اما اگر می‌خواهید از گالری هنری و غار تاریک بازدید کنید، هزینه‌هایی در حدود 5 رینگیت برای هر کدام وجود دارد.

16. Thean Hou Temple

معبد Thean Hou از قدیمی ترین و بزرگترین معابد آسیای جنوب شرقی و یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور در جنوب غربی شهر، کنار جالان کلانگ لاما است. این معبد شش طبقه بودایی مشرف به بزرگراه فدرال بوده و به معبد الهه بهشت نیز معروف است. این معبد به “تیان هو”، الهه ای که گفته می شود از ماهیگیران محافظت می کند، وقف شده است. اما همچنین زیارتگاهی است که در آن بسیاری از مردم گوان یین، الهه رحمت را نیز می پرستند. معبد تیان هو در سال 1894 بر روی تپه ای توسط جامعه Hainanese KL ساخته شد که از روی این تپه مناظر خیره کننده ای از شهر را می توان دید.

آدرس:

 65, Persiaran Endah, Taman Persiaran Desa, 50460 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه 8:00 صبح تا 14:00 و 16:00 تا 20:00

هزینه ورودیه:

رایگان

17. Sunway Lagoon Theme Park

Sunway Lagoon Theme Park

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کوالالامپور که در Petaling Jaya قرار دارد، پارک تفریحی Sunway Lagoon است. کوالالامپور برای پارک آبی، پارک جیغ، پارک حیات وحش، پارک تفریحی و اولین پارک موضوعی نیکلودئون آسیا که در آن قرار دارد، محبوب است. در این پارک یک روز پر ماجرا را همراه با انواع رستوران ها، هتل و اسپا سان وی ریزورت تجربه خواهید کرد. دراین پارک مجموعه ای هیجان انگیز از سواری های آبی مانند FlowRider، The African Python، سرسره شش لاین معروف به Congo Challenge وجود دارد.

آدرس:

3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya

ساعات کاری:

 چهارشنبه تا دوشنبه 10:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر (سه شنبه تعطیل)

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 202 رینگیت و کودکان 170 رینگیت

18. Perdana Botanical Gardens

اگر می‌خواهید در میان ساختمان‌های مدرن و بزرگ در کوالالامپور، با فضایی سرسبز به طبیعت نزدیک شوید، باغ گیاه‌شناسی پردانا شما را به قلب طبیعت می برد. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کوالالامپور که به عنوان ریه سبز شهر شناخته شده است. این باغ گیاه‌شناسی که در بیش از ۲۲۵ هکتار زمین گسترده شده است، جاذبه‌های بی‌شماری مانند باغ‌های هیبیسکوس و ارکیده، پارک پرندگان، باغ‌های صخره‌ای، فواره‌های دست‌ساز، پناهگاه پروانه‌ها و پارک آهو را در خود جای داده است. اما جاذبه اصلی دریاچه مرکزی است که همه باغ ها و پارک ها اطراف آن قرار دارند. در اینجا می توانید 800 گونه مختلف از ارکیده ها را در باغ های ارکیده مشاهده کنید. علاوه بر این، مسیرهای پیاده روی روستایی برای دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد.

آدرس:

 Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از 07:00 صبح تا 08:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 15 رینگیت و کودکان 10 رینگیت

19. Pavilion KL

Pavilion KL

پاویلیون کوالالامپور از مراکز خرید محبوب در منطقه بوکیت بینتانگ مرکزی است. این مرکز خرید 7 طبقه به یک پاساژ خرده فروشی، بلوک اداری و 2 برج مسکونی تقسیم شده است. Pavilion Elite بخش خرده فروشی این مرکز خرید است، بزرگترین فروشگاه Coach را در آسیای جنوب شرقی در خود جای داده است. فواره کریستال پاویلیون در ورودی KL Pavilion بلندترین فواره کریستال در مالزی است و به عنوان یک نقطه عطف ملی و یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور در نظر گرفته می شود. این مرکز خرید که شبیه یک معبد یونانی با ستون‌های مدرن است، میزبان رویدادهای بسیار پرطرفدار مانند هفته مد KL و جشنواره واکو واکو ژاپن است. سالن‌های Golden Screen Cinemas (GSC) و کارائوکه Red Box در Pavilion Kuala Lumpur سرگرمی‌های خوبی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

آدرس:

168, Bukit Bintang St, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از ساعت 10:00 صبح تا 10:00 شب

هزینه ورودیه:

رایگان

20. National Monument

بنای یادبود ملی، معروف به توگو نگارا یکی از بهترین بناهای تاریخی در مالزی و از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است. این بنا برای احترام به 11000 روح شجاعی که جان خود را در راه استقلال مالزی فدا کرده اند ساخته شده است. جاذبه اصلی توگو نگارا، “مجسمه هفت سرباز” است، که هر سرباز نماد هفت ویژگی مختلف از جمله قدرت، رنج، فداکاری، هوشیاری، رهبری، شجاعت و اتحاد است. بنای یادبود ملی توسط فواره های زیبا و نیلوفرهای آبی احاطه شده است که ظاهری کاملاً آرام به آن می بخشد.

آدرس:

Perdana Botanical Garden, Jln Parlimen, Kuala Lumpur City Centre, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه از 07:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

 رایگان

21. KL Upside Down House

KL Upside Down House

تا به حال در مورد بسیاری از جاذبه های دیدنی کوالالامپور صحبت کرده ایم. اما این بار می خواهیم یکی از جاذبه های عجیب و هیجان انگیز آن را معرفی کنیم. تصور کنید در خانه ای وارونه زندگی می کردید که همه چیز سر و ته است! حس و حالتان چگونه خواهد بود؟ سرگیجه گرفتید؟! یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری برج KL، خانه وارونه KL است. خانه ای که نمای بیرونی آن کاملا طبیعی است، اما درون خانه همه وسایل وارونه چیده شده اند که به شما فرصت می دهد عکس ها و فیلم های عجیب و غریب بگیرید. این خانه دارای شش اتاق است و شما ۱ ساعت برای گرفتن عکس و فیلم فرصت خواهید داشت، بنابراین از زمان خود به درستی استفاده کنید.

آدرس:

 Off, Jalan P Ramlee, &, Jalan Puncak, 50250 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از ساعت 09:00 صبح تا 10:00 شب

هزینه ورودیه:

 قیمت بلیط از 14.00 رینگیت برای هر نفر شروع می شود.

22. Bukit Bintang

اگر می خواهید قلب کوالالامپور را ببینید، باید به بوکیت بینتانگ بروید. این منطقه در KL، به دلیل طیف گسترده ای از مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و کافه هایی که در هر خیابان قرار دارند، بهترین مرکز تجاری و سرگرمی محسوب می شود. این مکان در شب با هیاهوی کلوپ های شبانه سرگرم کننده تر و پررونق تر می شود. همچنین یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است که در آن رویدادهایی مانند شب سال نو، جشن های مردکا، مهمانی ها و کنسرت ها برگزار می شود.

آدرس:

Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه 24 ساعته

هزینه ورودیه:

رایگان

23. Jalan Alor

Jalan Alor

Jalan Alor یک خیابان غذاخوری 500 متری در کوالالامپور است. این خیابان که در مرکز شهر و در منطقه بوکیت بینتانگ قرار دارد، یکی از شلوغ ترین خیابان های غذا در جهان است. بازدید از جالان الور برای گردشگران ضروری است تا بینش عمیقی از فرهنگ غنی مالزی پیدا کنند. فریادها و صداهای دستفروشان خیابانی، بوی معطر غذاهای سرخ شده، حرکات کباب‌پزها با سیخ‌ها، حال و هوای جشن را به جالان الور، یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور می‌دهد.

آدرس:

Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه 24 ساعت

هزینه ورودیه:

رایگان

24. Titiwangsa Lake Gardens

دریاچه ای وسیع که با باغ های سرسبز احاطه شده است. این تصویر کلی از باغ دریاچه تیتیوانگسا در کوالالامپور است. اما وقتی پا به این پارک می گذارید، آرامش، هوای پاک و حس رهایی در طبیعت تمام وجودتان را پر خواهد کرد. این پارک دارای 95 هکتار زمین است که 57 هکتار از آن را دریاچه پوشانده است و به همین دلیل است که باغ های دریاچه تیتیوانگسا به یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور تبدیل شده است. این پارک برای یک پیک نیک خانوادگی کاملاً مناسب است. به غیر از این، می‌توانید فعالیت‌های دیگری مانند ماهیگیری، قایق‌سواری، اسب‌سواری، رولربلینگ، دوچرخه‌سواری آبی و دوچرخه‌سواری را در اینجا انجام دهید. علاوه بر این، در نزدیکی دریاچه، غرفه‌های غذا و رستوران‌های زیادی وجود دارد که انواع غذاهای لذیذ مالزی را سرو می کنند.

آدرس:

Tasik, Titiwangsa, 53200 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

همه روزه از 07:00 صبح تا 09:00 شب

هزینه ورودیه:

 رایگان

25. Berjaya Times Square Theme Park

Berjaya Times Square Theme Park

جالب است بدانید برجایا تایمز یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است. هتل برجایا تایمز اسکوئر دارای یک پارک موضوعی سرپوشیده به نام پارک موضوعی میدان تایمز برجایا است که بزرگترین پارک موضوعی مالزی و همچنین دومین پارک موضوعی بزرگ آسیا است؟ این پارک موضوعی که از جاذبه های دیدنی کوالالامپور است، در طبقات پنجم تا هشتم ساختمان قرار دارد و به دو منطقه ایستگاه گلکسی و باغ فانتزی تقسیم شده است.

ایستگاه گلکسی مخصوص کسانی است که عاشق هیجان هستند، زیرا این ایستگاه دارای سواری ها و بازی های ماجراجویانه متعددی از جمله Supersonic Odyssey (بزرگترین ترن هوایی داخلی آسیا)، Spinning Orbit، Dizzy Izzy، Cosmo Climb، Virtual Reality، Robo Crash، Ooorts’ Express است. همه این سواری ها و بازی ها هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بالای 13 سال، سراسر هیجان و آدرنالین است. برعکس، باغ فانتزی برای کسانی است که به سواری و بازی های آرام علاقه دارند. این بخش شبیه به یک باغ رنگارنگ زیبا تزئین شده است. در اینجا می‌توانید از سواری‌ها و بازی‌هایی مانند Fantasy Trail (سواری با قطار)، Cosmo Theatre، Molly Cool’s Swing، Flying Bumble Bee، Honey Bump (ماشین سواری)، Botanic Drive و بسیاری دیگر لذت ببرید.

آدرس:

Berjaya Times Square, 5th and 7th Floor, 1, Jalan Imbi, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur

ساعات کاری:

دوشنبه تا جمعه از ساعت 12:00 تا 20:00 |شنبه و یکشنبه 11:00 صبح تا 08:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

بزرگسالان 70 رینگیت

کودکان (3 تا 12 سال) 65 رینگیت

سالمندان (55 به بالا) 30 رینگیت

26. Islamic Arts Museum Malaysia

در مالزی، اسلام دین اصلی است زیرا اکثر مردم اینجا مسلمان هستند و به همین دلیل، حتماً مساجد سنتی بسیاری را در این کشور دیده‌اید. اما هیچ یک از مراکز مذهبی، به اندازه موزه هنرهای اسلامی مالزی، دید روشنی از اسلام به شما ارائه نمی دهند. این موزه هنری نزدیک به 7000 اثر هنری و کتاب اسلامی را برای آموزش دین و سنت اسلامی به بازدیدکنندگان نمایش می دهد. موزه با وسعت بیش از 30000 متر مربع، بزرگترین موزه هنر در نوع خود در آسیای جنوب شرقی است. دارای 12 گالری مختلف از جمله گالری معماری، گالری قرآن و نسخ خطی، گالری هند، گالری چین، گالری جهانی مالایی، گالری جواهرات، گالری نساجی، گالری اسلحه و زره، گالری سکه و مهر، گالری فلزات، گالری سبک زندگی، گالری سرامیک است. تمام گالری ها حقایق و داستان های فوق العاده ای در مورد اسلام در یکی از جاذبه های دیدنی کوالالامپور به شما نشان می دهند.

آدرس:

Islamic Arts Museum Malaysia, Jalan Lembah, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

ساعات کاری:

 همه روزه از 09:30 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

هزینه ورودیه:

 بزرگسالان 14 رینگیت

 کودکان (زیر 6 سال) رایگان

سالمندان 7 رینگیت

بهترین زمان برای سفر به کوالالامپور

به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب و هوای کوالالامپور تقریباً در تمام سال گرم است و باران می بارد. با این حال، ماه می تا جولای بهترین زمان برای بازدید از کوالالامپور است. زیرا در این ماه ها، آب و هوا رطوبت کمتری دارد و آسمان آبی تر از همیشه است. ماه های دسامبر تا فوریه و می تا آگوست نسبت به ماه های دیگر خشک تر هستند.

شما چه زمانی بلیط هواپیما تهران کوالالامپور آنلاین را رزرو می کنید؟

نظرات کاربران