باغ دریاچه کوالالامپور
23 اردیبهشت 1403
جهانگردی

باغ دریاچه کوالالامپور؛ از پروانه ها تا باغ درختان گرمسیری

کوالالامپور، پایتخت مالزی یکی از پربازدیدترین شهرهای جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود. جاذبه‌های دیدنی این شهر مثل برج‌های دوقلوی پتروناس، برج مخابراتی منارا و محله بوکیت بینتانگ از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند. اگر دنبال جایی هستید که حین سفر چند ساعتی را از فضای شهری و شلوغ دور باشید ما باغ دریاچه کوالالامپور را به شما معرفی می‌کنیم، این پارک زیبا را با نام باغ گیاه ‌شناسی پردانا نیز می‌شناسند. برای رسیدن به این دریاچه نیازی نیست مسافت زیادی را طی کنید. این پارک تفریحی در مرکز شهر قرار دارد و بهشتی از زیبایی‌های طبیعی است. پارک دریاچه کوالالامپور را به عنوان میراث تون عبدالرزاق نیز می‌شناسند و قدمت آن به سال 1888 برمی‌گردد. مساحت پارک به 91.6 هکتار می‌رسد و جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با باغ دریاچه کوالالامپور آشنا شویم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

جاذبه‌های باغ دریاچه کوالالامپور

پیشنهاد می‌کنیم قبل از برنامه‌ریزی برای بازدید از باغ دریاچه کوالالامپور حتما بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو کنید تا در وقت شما صرفه‌جویی شود. این باغ زیبا جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

پارک گوزن‌های باغ دریاچه در کوالالامپور

پارک گوزن‌های باغ دریاچه در کوالالامپور

اگر به حیات وحش علاقه دارید باغ دریاچه در کوالالامپور را از دست ندهید. دو هکتار از این پارک به گوزن‌ها اختصاص داده شده است و گونه‌های مختلفی از این نوع حیوان در این محدوده نگهداری می‌شود. در پارک گوزن‌ها گونه‌هایی از جمله ماوس‌دیر، آکسیس، فالو و گوزن سامبهار را می‌توانید ببینید. شما می‌توانید با خرید مواد غذایی مناسب از فروشگاه پارک به این حیوانات غذا بدهید. بازدید از پارک گوزن‌ در باغ دریاچه کوالالامپور رایگان است و نیاز به پرداخت ورودی ندارید. این قسمت از پارک همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 18:30 آماده پذیرش گردشگران است.

افلاک‌نمای ملی

افلاک‌نمای ملی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باغ دریاچه در کوالالامپور است که بر روی یک تپه قرار دارد و گنبد آبی‌ رنگ آن تقریبا از همه جای پارک دیده می‌شود. این افلاک‌نمای دیدنی در سال 1993 و با اهداف آموزشی افتتاح شد. در این مجموعه برنامه‌های آموزشی بسیاری برای کودکان برگزار می‌شود. علاوه‌براین چندین نمایشگاه تعاملی سرگرم‌کننده نیز در آن برپا شده است. تئاتر فضایی و پخش مستندها و فیلم‌های علمی و فضایی نیز بخشی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده افلاک‌نمای ملی در باغ دریاچه کوالالامپور هستند. در بخش رصدخانه نیز می‌توانید مدل‌های مختلف سیستم‌های نجومی چینی و هندی را مشاهده کنید. افلاک‌نمای ملی از روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 9:30 صبح تا 16:30 عصر کار می‌کند.

موزه ملی مالزی در پارک دریاچه کوالالامپور

اگر دوست دارید با جنبه‌های تاریخی، فرهنگی و هنری مالزی آشنا شوید موزه ملی مالزی در باغ دریاچه کوالالامپور منتظر شما است. این موزه در سال 1963 افتتاح شده است و معماری جالب و دیدنی ساختمان آن توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. سقف ساختمان موزه به سبک مینانگکابائو ساخته شده و قبل از هر چیزی نگاه شما را به سمت خود می‌کشاند. در دو طرف ورودی اصلی نیز دو نقاشی دیواری بزرگ ایتالیایی از جنس موازئیک و شیشه وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر هستند. این نقاشی‌های دیواری فعالیت‌های فرهنگی و تاریخی مالزی را به تصویر می‌کشند. موزه ملی مالزی در پارک دریاچه کوالالامپور همه روزه از ساعت 9 تا 18 آماده پذیرش علاقمندان است.

بنای یادبود ملی مالزی

بنای یادبود ملی مالزی

این مجسمه که شامل چند سرباز در حال جنگ می‌شود به عنوان بلندترین مجسمه گروهی برنزی در جهان شناخته می‌شود. این یادبود 15 متری که در باغ دریاچه کوالالامپور قرار دارد هفت سرباز را به تصویر می‌کشد که ایستاده‌اند و از همرزمان کشته خود محافظت می‌کنند. بنای یادبود ملی مالزی برای بزرگداشت سربازانی که در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم کشته شدند ساخته شده است. این مجسمه نماد فداکاری، شجاعت، رنج، قدرت، رهبری، اتحاد و هوشیاری سربازانی است که جان خود را در این جنگ‌ها از دست دادند.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

مسجد ملی مالزی واقع در باغ دریاچه کوالالامپور

مسجد ملی مالزی یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی باغ دریاچه در کوالالامپور است. این مسجد در زمینی به مساحت 13 هکتار ساخته شده و ظرفیت آن به 15 هزار نفر می‌رسد. نمازخانه اصلی 48 گنبد کوچک دارد، سقف اصلی بنا 16 گوشه است و ارتفاع مناره اصلی آن به 73 متر می‌رسد. رد پای هنر اسلامی و خوش‌نویسی در قسمت‌های مختلف مسجد دیده می‌شود. همچنین آیاتی از قرآن کریم نیز با خط درشت بر روی دیوارهای نمازخانه اصلی حکاکی شده است. افراد غیر مسلمان در ساعات خاصی از روز اجازه بازدید از مسجد را دارند. هنگام ورود به این مسجد حتما لباس پوشیده و مناسب بپوشید. مسجد ملی مالزی واقع در پارک دریاچه کوالالامپور روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و از ساعت 14:30 تا 16 آماده پذیرش زائران و گردشگران است. این مسجد در روزهای جمعه نیز تعطیل است.

پارک پروانه‌های کوالالامپور

پارک پروانه‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ دریاچه کوالالامپور است. همانطور که از نامش پیداست 6000 پروانه از 120 گونه متفاوت را در خود جای می‌دهد. این پارک 7 هزار متر مربع وسعت دارد و پروانه‌های رنگارنگ و دیدنی آزادانه در آن می‌چرهند. در این قسمت از پارک دریاچه کوالالامپور چندین حوضچه و آبشار و فواره‌ هم وجود دارد که محل زندگی لاک‌پشت‌های آب شیرین و ماهی‌های ژاپنی هستند. در این پارک می‌توانید فرآیند زاد و ولد پروانه‌ها و بیرون آمدن آنها از پیله را ببینید. حشراتی دیگری مثل مانتیس و سوسک کرگدن نیز در این پارک زندگی می‌کنند. پارک پروانه‌های کوالالامپور همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 6 عصر آماده پذیرش علاقمندان است.

موزه هنرهای اسلامیِ باغ دریاچه کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامیِ باغ دریاچه کوالالامپور

موزه هنرهای اسلامی مالزی واقع در باغ دریاچه کوالالامپور بزرگترین موزه هنرهای اسلامی در جنوب شرقی آسیا است. در این موزه می‌توانید هنرهای تزئینی اسلامی را از نزدیک ببینید. سالن نمایش موزه هنرهای اسلامی مالزی حدود 30 هزار متر مربع وسعت دارد و بیش از 7000 اثر باستانی را در خود جای می‌دهد. این آثار موضوغاتی شامل معماری اسلامی، قرآن و نسخ خطی، منسوجات، فلزکاری، سکه و مهر، جواهرات، سرامیک و غیره را شامل می‌شود. همچنین مدل‌های کوچکی از مسجدهای معروف جهان مثل مسجد‌الحرام در مکه و مسجد بزرگ شیان در چین را نیز می‌توانید در این موزه ببینید. موزه هنرهای اسلامی مالزی همه روزه به جز روزهای سه‌شنبه از 10 صبح تا 18 آماده پذیرش گردشگران است.

باغ گیاه ‌شناسی پردانا

باغ گیاه ‌شناسی پردانا مهمترین بخش باغ دریاچه کوالالامپور است. این باغ گیاه‌شناسی در واقع یک باغ گرمسیری را شبیه‌سازی می‌کند. شما می‌توانید در اطراف این باغ قدم بزنید و گیاهان مخصوص نقاط گرمسیری را از نزدیک ببینید. دیدنی‌ترین بخش این پارک باغ ارکیده است که زیبایی آن نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. بسیاری از مردم محلی این باغ را برای پیاده‌روی یا دویدن انتخاب می‌کنند. همچنین می‌توانید یک پیک‌نیک ساده عصرگاهی برای خود و خانواده‌تان برپا کنید و از زیبایی‌های باغ گیاه ‌شناسی پردانا در پارک دریاچه کوالالامپور لذت ببرید. باغ گیاه ‌شناسی پردانا همه روزه از ساعت 7 صبح تا 8 شب آماده پذیرش گردشگران است.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور با مساحت 20.9 هکتار بزرگترین پارک پرندگان سرپوشیده در سرتاسر دنیا است. این پارک که در باغ دریاچه کوالالامپور قرار دارد در سال 1991 تاسیس شده است و بیش از 3000 پرنده از 200 گونه مختلف را در خود جای می‌دهد. کبوتر تاجدار، انواع طوطی، طاووس هندی، فلامینگو، هورنبیل، لک‌لک، فنچ، عقاب و شترمرغ از جمله پرندگانی هستند که در این پارک زندگی می‌کنند. پارک پرندگان کوالالامپور به چهار بخش تقسیم می‌شود. در دو منطقه اول پرندگان آزاد هستند، منطقه سوم متعلق به هفت نوع مختلف از هورنبیل است و در منطقه چهارم انواع پرندگان شکاری در داخل قفس‌های بزرگ نگهداری می‌شوند. باغ پرندگانِ پارک دریاچه کوالالامپور همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 باز است.

سخن پایانی

جاذبه‌های گردشگری شهر کوالالامپور تنها به برج‌ها و سازه‌های معماری مدرن ختم نمی‌شود. در دل این شهر شلوغ و مدرن یکی از زیباترین پارک‌های مالزی قرار گرفته است. باغ دریاچه کوالالامپور یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و سرسبز پایتخت مالزی به شمار می‌رود. این پارک زیبا جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است و حتی با گذراندن یک روز کامل در این پارک و سرک کشیدن به گوشه و کنار آن باز هم حوصله‌تان سر نمی‌رود. در این مقاله کوتاه سعی کردیم این جاذبه‌های دیدنی و گردشگری را تا حدی به شما معرفی کنیم تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی مناسب تمام این جاذبه‌ها را از نزدیک ببینید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران