آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی
31 اردیبهشت 1403
جهانگردی

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی در کولالامپور؛ گشت‌وگذاری در معروف‌ترین آکواریوم دنیا

کوالالامپوریکی از شهرهای دیدنی و توریستی است. این شهر پایتخت کشور مالزی است، تنها تفاوت این شهر زیبا با دیگر شهرهای گردشگری این است که مراکز سرگرمی- تفریحی بی‌شماری را برای گردشگران فراهم کرده‌است؛ در نتیجه شما با وجود جاذبه‌های بسیار چشم‌نواز در این شهر از قبیل مراکز خرید و رستوران‌ها و… هرگز از گشت‌وگذار خسته نخواهید شد. به دلیل این ویژگی مهم، ما در این مقاله و مقالات مشابه به جاذبه‌های توریستی کوالالامپور از جمله آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی خواهیم پرداخت.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

چشم‌اندازی ژرف به اعماق آکواریوم کوالالامپور

یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیزی که نمی‌توانید از دیدن آن در کوالالامپور غافل شوید، آکواریوم آن است. در این آکواریوم یک اقیانوس اسرارآمیز آرام مجهز و 150 گونه از جانوران آبزی کمیاب گردآوری شده‌است. برای گردشگران نیز محدوده زمانی خاصی به منظور غواصی و غذا دادن به ماهی‌ها و خزندگان در نظر گرفته شده؛ زیرا این سرگرمی‌ها طرفداران خاص خودش را دارند.

 یکی از اقداماتی که در آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور صورت گرفته است، نصب ویدئو پروژکتورها و دیگر تجهیزات پیشرفته برای نمایش اطلاعات کامل به توریست‌ها در مورد جانداران آبزی مختلف است.   

 در بازدید از این اقیانوس با طیف گسترده‌ای از موجودات دریایی مانند کوسه ببر، اسب دریایی، ماهی مرجانی درخشان، اشعه آبی و بسیاری دیگر روبرو خواهید شد.

بخش‌های آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی

در اکوسیستم آکواریوم بخش‌های مختلفی وجود دارد که سبب زیبایی دوچندان آکواریوم شده‌است. در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مخزن ژنی   

    مخزن ژنی به این معنا است که در این بخش فقط یک نوع جاندار پرورش پیدا می‌کند. در مخزن ژنی، گونه‌هایی از خیارهای سیاه دریایی، ستاره‌های دریایی و کوسه‌های بامبو وجود دارد که مورد علاقه کودکان است و به آنها اجازه می‌دهد با ستاره‌های دریایی، دلقک‌ماهی‌ها ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید در بازدید این مخزن از تماشای گونه‌های عجیب وغریب ماهی‌ها مانند پیراناهای شکم قرمز، کوسه‌های بامبو و خرچنگ‌های نعل اسبی در ساعت 16 هر روز لذت ببرید. تجربه دیدن شنای کوسه‌ها و غذا دادن به هزاران نوع مختلف ماهی، تفریحی هیجان‌انگیز در این بخش از آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی برای گردشگران لذت‌بخش خواهد بود.

بخش جریان

پس از عبور از مخزن ژنی آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی وارد بخش جریان‌ها می‌شوید که سمورها در آن هستند.

سمورهای پنجه کوچک آسیایی، کوچک‌ترین نوع سمور در دنیا به شمار می‌روند. نکته قابل توجه در مورد این سمورهای کوچک این است که موجوداتی اجتماعی هستند. آن‌ها اغلب در حاشیه رودخانه‌ها دیده می‌شوند و از وزغ‌ها، قورباغه‌ها و صدف‌ها تغذیه می‌کنند.

کشتی غرق شده

در آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی، یک مخزن شبیه کشتی بازسازی شده‌ وجود دارد، در این بخش ماهی‌های عجیب‌وغریبی مانند شیرماهی قرمز، دلقک‌ماهی و ماهی جراحی دیده می‌شود. 

پیاده‌روی مرجانی

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی

در آکواریوم کوالالامپور پس از گذشتن از بخش ماهی‌های غول‌آسا و شگفت‌انگیز به پیاده‌روی مرجانی می‌رسید. در این بخش خزندگان دریایی از جمله مرجان‌های درخشانی وجود دارد. صخره‌های مرجانی متفاوتی را در اطراف این قسمت از آکواریوم می‌توان دید. 

جنگل عمیق

این قسمت که جنگل عمیق نام دارد، استوانه‌ای بزرگ متشکل از ماهی‌ها غول‌پیکر و موجودات سخت‌پوست است. موجودات دریایی این جنگل تقریبا در جنگل‌های حرا هم دیده می‌شوند. هر روز ساعت 5:30 بعدازظهر می‌توانید غذا دادن ماهی‌های چشم قرمز و غول‌پیکر را تماشا کنید.

 ساحل

در بخش ساحلی آکواریوم، ماهی‌های رنگارنگ و جذابی وجود دارند که ماهی کمان‌گیر یکی از این نوع ماهی‌ها است. در بخش ساحل هم ماهی‌های غول‌‌آسایی مانند گل‌خورک یا مودیسکیپر که دوزیست هستند به وفور دیده می‌شوند.

تونل شیشه‌ای آکواریوم

در آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی، تونلی 90 متری وجود دارد که شامل یک راهرو پرستاره است و ماهی‌های رنگارنگی را در خود جای داده‌است. در کل تونل از نورپردازی نئون به عنوان یک اثر شگفت انگیز استفاده شده‌است. افراد با ورود به هر کدام از بخش‌های این تونل، ماهی‌‌ها و مناظر بسیارمتفاوتی را مشاهده کنند و از تماشای موجودات آبزی بخش‌های تونل شیشه‌ای نهایت لذت را ببرند. یکی از انواع ماهی‌ها تونل، ماهی کاج است که فلس‌های برجسته‌ای دارد و از انواع اختاپوس‌های غول‌پیکر اقیانوس آرام است. البته ناگفته نماند که علاوه بر مشاهده ماهی‌ها و کوسه‌ها می‌توانید کنار آن‌ها نیز شنا کنید و به  آن‌ها غذا هم بدهید، بدون‌شک این منظره برای هر گردشگری بسیار هیجان‌انگیز و باورنکردنی است. در این اقیانوس کوچک، گونه‌ای از موجودات دریایی مانند کوسه‌ببرهای شنی، لاک‌پشت‌های دریایی سبز، مارماهی‌های غول‌پیکر و انواع دیگری از موجودات دریایی را مشاهده خواهید کرد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

ایستگاه آکواریوس

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی

آخرین بخش آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی، ایستگاه آکواریوس است که قلمروی از اسب‌های دریایی و چتر دریایی (ژله ماهی) محسوب می‌شود. این ایستگاه بخش کوچکی از آکواریوم و نیز نشان‌دهنده قسمت پایانی آکواریوم است. 

بهترین زمان برای بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز کی‌ال‌سی‌سی

زمان‌های غذا دادن به موجودات دریایی مطمئنا یکی از بهترین مواقع برای بازدید از آکواریوم است. چندین زمان برای تغذیه این موجودات در طول روز وجود دارد که می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و در روز و ساعت موردنظرشرکت کنید. اگر می‌خواهید زمان بدون ازدحام جمعیت را در آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور تجربه کنید، بین ساعت 10 صبح تا 1 بعدازظهر بهترین زمان بازدید است؛ از ساعت 2 بعدازظهر به بعد افراد بیشتری برای دیدن از این مکان مراجعه می کنند و فرصت کمتری برای دیدن تمام جزئیات آکواریوم دارید. 

این آکواریوم همه روزه (حتی روزهای تعطیل عمومی) از ساعت 10:30 صبح تا 6 عصر باز است و آخرین زمان برای تهیه بلیط آکواریوم ساعت 7 عصر است.

بازدیدکنندگان از آکوریوم کی‌ال‌سی‌سی می‌توانند بلیط‌ جهت غواصی را از باجه فروش بلیط و یا از طریق  پلتفرم‌های آنلاین برای زمان و تاریخ مشخص، رزرو و خریداری کنند؛ زیرا از طریق آنلاین می‌توانند از تخفیفات شگفت‌انگیز بلیط‌ها بهره‌مند شوند.

چه وسایل نقلیه‌ای برای بازدید از آکواریوم کوالالامپور مناسب است؟

این آکواریوم در تمام طول هفته از جمله تعطیلات رسمی جهت رفاه حال گرشگران عزیز در بازدید از انواع آبزیان باز است. ما هم جهت راهنمایی شما اطلاعاتی از وسایل نقلیه مرتبط با آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی در کوالالامپور تهیه کرده‌ایم که در زیر در اختیار شما قرار می‌دهیم:

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی

اتوبوس

در مرکز شهر کوالالامپور اتوبوس‌هایی وجود دارند که به سهولت شما را تا ورودی آکواریوم خواهند رساند. 

 ماشین

اگر خودتان ماشین دارید یا وسیله نقلیه‌ای در کوالالامپور اجاره کرد‌ه‌اید، می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار نقشه و مکان‌نما به آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی بروید. این آکواریوم دارای پارکینگ و مکان کنفرانس هست که از فضای پارکینگ به وسیله پله‌برقی به طبقه کنفرانس آکواریوم راه دارد.

قطار

وقتی از قطار پیاده می‌شوید به سمت ایستگاه کی‌ال‌‌سی‌سی و سپس به ایستگاه ام‌آر7 بروید. برای مونوریل با استفاده از تونل زیرزمینی از ایستگاه راجاچولان، ورودی را انتخاب کنید و از ایستگاه بینتانگ حرکت کنید، با کمی پیاده‌روی به مرکز همایش خواهید رسید. 

    نکته:

بازدیدکنندگان نمی توانند غذا یا نوشیدنی را به داخل آکواریوم ال‌سی‌سی ببرند و حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد تا تمام بخش‌ها را ببینند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود قبل یا بعد از بازدید نوشیدنی یا غذایی سرو کنید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

رستوران‌های آکواریوم زیبای کوالالامپور

پس از گشت‌وگذار و لذت بردن از موجودات آبزیان دریایی و دوزیست در آکواریوم کوالالامپور، طبیعی است که استراحت کنید و غذای خوشمزه‌ای بخورید. در این بخش از مقاله لیستی از بهترین رستوران‌ها و غذاهای در مسیر پیاده‌روی برای شما آماده کرده‌ایم:

سوشی هیبیکی

آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی و سوشی هیبیکی

سوشی هیبیکی غذای اصیل ژاپنی است. استفاده از مواد اولیه‌ای تهیه شده در خود کشور ژاپن، این غذا را بسیار خاص و لذیذتر می‌کند. برای لذت بردن از فضای جذاب این رستوران، بهتر است از قبل صندلی خود را رزرو کنید.

Fuego در Troika Sky Dining

Fuego at Troika Sky Dining یک رستوران روی پشت‌بام است که مناظر خیره‌کننده‌ای از  آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی در کوالالامپور و خط افق کوالالامپور ارائه می دهد. در این رستوران از تاپاس گرفته تا گریل و کوکتل سرو می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای ویژه این رستوران در پشت‌بام استفاده  کنند و لذت ببرند.

Canopy Lounge Rooftop Bar KL

این رستوران یک رستوران محبوب در آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی کوالالامپور است، در این رستوران غذاهای بین‌المللی به همراه مناظر زیبا از برج‌های پتروناس به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در حالی که از فضای محیط بهره‌مند می‌شوید، می‌توانید از قلیان و نوشیدنی‌های درجه یک هم لذت ببرید.

رستوران سی‌وهشتم

واقع در طبقه 38 گراند حیات کوالالامپور، منظره خیره کننده 360 درجه از شهر را ارائه می‌دهد. در این رستوران آشپزخانه‌ای است که در آن غذاهای ژاپنی، چینی و غربی با هم سرو می‌شود.

سخن پایانی

برای گردشگران مهم است که در ابتدای سفر خود اطلاعات کافی در مورد شهر و یا کشور مدنظر خود کسب کنند تا با دید بهتری سفر خود را آغاز کنند. برای دریافت اطلاعاتی در مورد آکواریوم کی‌ال‌سی‌سی در کوالالامپورراهنمایان ما در طول شبانه‌روز آماده اطلاع‌رسانی به شما گردشگران خواهند بود تا سفر ایمن و دلچسبی برایتان رقم بزنند.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران