برج‌های دوقلوی پتروناس
31 اردیبهشت 1403
جهانگردی

برج‌های دوقلوی پتروناس؛ از حقایقی که نمیدانستید تا اطلاعات کاربردی

کوالالامپور که به‌ دلیل زیرساخت‌های مدرنش شناخته می‌شود، ترکیبی اصولی از جذابیت‌های دنیای قدیم و فن‌آوری معاصر را ارائه می‌کند. از اماکن‌ دیدنی و نمادین این شهر برج‌های دوقلوی پتروناس و از مکان‌های تاریخی آن ساختمان سلطان عبدالصمد است که قابل توجه گردشگران واقع شده‌است. برج‌ها نام خود را از شرکت ملی نفت پتروناس مالزی گرفته‌اند که ساکنان اصلی ساختمان هستند. این سازه نمادین جهت دفتر مرکزی شرکت نفت ساخته شده است.

تور اروپا

به سبب وجود مکان‌های زیبا کوالالامپور وموقعیت توریستی آن در این مقاله تصمیم داریم تا اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد برج‌های پتروناس و جزئیات جذاب آن بیان کنیم، تا شما در زمان سفر با استفاده از این اطلاعات، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

چرا برج‌های پتروناس ارزش دیدن دارند؟

1. اهمیت برج‌های دوقلو در این است که این برج‌ها در تقابل سنت قدیم و مدرنیته قرار گرفته‌اند.

2. از دیگر موارد ارزشمند برج‌های پتروناس این است که الهام گرفته از میراث اسلامی مالزی هستند و به دقت از نقوش نمادینی مانند قوس‌های اسلیمی و الگوهای هندسی در طراحی آن استفاده شده‌است. نقشه طبقات به شکل یک ستاره هشت پر است. این ستاره از نماد اسلامی روب‌الحزب که اغلب در هنر اسلامی مالزی یافت می‌شود، الهام می‌گیرد.

3. استفاده از صنایع دستی در دیزاین برج‌های دوقلو پتروناس، این سازه ‌ را حائز اهمیت می‌کند. به عنوان مثال در داخل برج‌های دوقلو، نقوش ورودی، با صنایع دستی سنتی و «سونگکت» یا بافندگی مزین و نیز طرح‌های کف از الگوهای پیچیده بافت پاندان و کفپوش برتام الهام گرفته شده است. طراحی ساختاری برج‌ها نمای فولادی و شیشه‌ای دارد. 

4. پل آسمان، که دو برج را در طبقات 41 و 42 به هم متصل می کند، نقطه برجسته معماری برج‌های دوقلوی پتروناس است.

نکاتی در مورد معماری برج‌های دوقلو

برج‌های دوقلوی پتروناس

1. برج‌های دوقلوی پتروناس بلندترین سازه و نماد کشور مالزی و شهرکوالالامپور هستند و تا سال 2004 با ارتفاع 452 متری بلندترین برج‌های دوقلوی جهان بودند اما پس از آن تایپه در تایوان در این رکورد از آن‌ها پیشی گرفت.

2. این برج‌های دوقلو توسط معمار آرژانتینی-آمریکایی سزار پلی طراحی شده‌اند. هزینه کلی ساخت برج های دوقلو حدود 1.6 میلیارد دلار آمریکا بود.

3. اگرچه ساخت‌و‌ساز این برج‌ها در سال 1998 به طور کامل تکمیل شد، اما به طور رسمی در روز ملی مالزی، 28 اوت 1999 این سازه افتتاح شد.

4. برج‌های معروف پتروناس بلندترین آسمان‌خراش‌های دوقلوی جهان هستند.

5. اگرچه ساختمان این دو برج بسیار امروزی به نظر می‌رسد، اما  نمای شیشه‌ای آن به‌گونه‌ای طراحی شده که دارای شبیه نقوش اسلیمی به هم پیوسته و مبین اصول اسلامی “وحدت در وحدت، هماهنگی، ثبات و عقلانیت” است.

6. برج‌های دوقلو یکسان و در تقارن با هم هستند. این برج‌ها یک ساختار دایره‌ای هشت لوبی و یک قله هرمی شکل دارند. وزن هر برج حدود 300000 تن در 88 طبقه  و پوشیده شده با یک گلدسته فولادی است. 

7. برج‌های دوقلوی پتروناس از دیوارهای چند وجهی از 33000 فولاد ضد زنگ و 55000 پنجره شیشه‌ای تشکیل شده است. پنجره‌های شیشه‌ای دارای خواص فیلتر نور و کاهش نویز هستند و یک محیط داخلی آرامی را تشکیل می‌دهند. این پنجره‌ها با گیره‌های فولادی ضد زنگ محافظت می‌شوند تا از آفتاب استوایی جلوگیری کنند. برج‌های معروف دوقلو پتروناس در مجموع 32000 پنجره دارند.

8. این  برج‌ها دارای 29 آسانسور مسافربری پرسرعت دو طبقه، 6 دستگاه آسانسور خدمات سنگین و 4 دستگاه آسانسور اجرایی و 5 سطح پارکینگ زیرزمینی هستند و فضایی برای 5400 وسیله نقلیه دارد. همچنین این سازه دارای یک سکویی در طبقه ۸۶ است که بازدیدکنندگان روی آن می‌ایستند و منظره هوایی پانورای کوالالامپور را می‌بینند. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

مراکز دیدنی برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

مراکز دیدنی برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

زمانی که وارد برج‌های معروف دوقلوی پتروناس شدید، سوار آسانسور شوید، سپس به پل اسکای دو طبقه می‌رسید. برج‌ها در ارتفاع 170 متری از زمین به هم وصل می‌شوند، سپس به عرشه دیدبانی در طبقه 86 بروید تا برخی دیگر از بهترین مناظر کوالالامپور را ببینید و از این نقطه دیدنی و وصف‌ناپذیر عکس‌های به یاد ماندنی بگیرید.

  1.  از مرکز خرید مجلل Suria KLCC که طبقات پایین‌تر است دیدن کنید، زیرا آنجا مکانی است که برندهای معروف بین‌المللی و غذاهای وسوسه‌انگیز را در خود جای داده است. از خرید از بوتیک‌ها، سرو غذا در رستوران‌ها و گزینه‌های سرگرمی متعددی نیز در این مرکز لذت ببرید. 

2. بازدید ازآکواریوم زیر آب را فراموش نکنید. در زیر برج‌ها، پارک KLCC وجود دارد که در حدود 17 هکتار وسعت دارد و شامل مسیرهای دویدن و پیاده‌روی، نمایش فواره‌های صدا و نور، استخرهای شنا و محوطه بازی کودکان است.

  3. به گالری هنری پتروناس و مرکز کشف پتروساینس هم سری بزنید؛ زیرا این مرکز به دلیل رویارویی علم و هنر، بازدیدکنندگان را در شگفتی غرق می‌کند. این گالری، ویترینی از آثار هنری هنرمندان محلی و بین المللی است. از آثار معاصر گرفته تا شاهکارهای سنتی، می‌توانید مجموعه‌ای از هنرهای متنوع را در مجموعه برج پیدا کنید.

4.  درباره منابع غنی مالزی اطلاعات کسب کنید از جاذبه‌های جذاب مانند Molecule Nano World  دیدن کنید و با حیوانات منقرض شده در Geotime Diorama آشنا شوید.

5 . می‌توانید در SPARKZ، از بازی‌های علمی، بازی‌های مرکز دیسکاوری، بازی‌های پر از فناوری بهره‌مند شوید.

زمان بازدید از برج‌های دوقلوی پتروناس

بهترین زمان برای بازدید از برج‌های معروف دوقلوی پتروناس در کوالالامپور، فصل تابستان ( از ماه می تا سپتامبر) است. در این فصل آب‌وهوای دلپذیر و بارندگی کم است. این هوا برای گشت‌وگذار در شهر و لذت بردن از مناطق بیرونی شهر بسیار ایده آل است. ممکن است قیمت‌ بلیط‌ها در این فصل به دلیل اوج گردشگری کمی بالاتر باشد، اما تجربه این سفر دل‌انگیز و جذاب ارزش پرداخت هزینه زیاد را دارد. برای جلوگیری از شلوغی و دیدن بهتر مناظر توصیه می‌شود صبح اول وقت یا حوالی بعدازظهر از این ساختمان دیدنی بازدید کنید.

ساعات کار برج‌های دیدنی پتروناس 

برج‌های دوقلوی پتروناس

    زمان بندی کلی: برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور اکثر روزها از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز هستند.

  آخرین پذیرش: آخرین پذیرش برای بازدیدکنندگان ساعت 20:30 شب است. توصیه می‌شود زودتر از زمان بازدید حضور داشته باشید، زیرا بلیط‌ها به سرعت فروخته می‌شوند.

    برج‌های دوقلوی پتروناس روزهای دوشنبه تعطیل هستند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که در طول تعطیلات رسمی، برج‌ها ممکن است در ساعات خاصی کار کنند یا بسته بمانند.

باید توجه داشته باشید که ورود به برج‌های دوقلوی پترونانس برای بازدیدکنندگان رایگان نیست. بازدیدکنندگان باید بلیط ورودی خریداری کنند و هزینه آن برای بزرگسالان 80 MYR و برای کودکان زیر 12 سال 33 MYR است.

وسیله نقلیه پیشنهادی برای بازدید از برج‌های معروف دوقلوی پتروناس

1. اتوبوس

هر اتوبوسی که به ایستگاه KL95 KLCC می‌رود، می‌تواند شما را به برج‌های دوقلوی پتروناس برساند. ایستگاه اتوبوس دقیقا روبه‌روی برج‌ها قرار دارد.

2.مترو

ایستگاه مترو Ampang Park حدود یک کیلومتر با این برج‌های دوقلو فاصله دارد.

3.قطار 

ایستگاه Bukit Nanas نزدیک‌ترین ایستگاه به برج‌های دوقلوی پتروناس است که در فاصله 1.5 کیلومتری قرار دارد.

سخن پایانی

با توجه به آنچه در مطالب فوق بیان شد، برج‌های دوقلوی پتروناس، یک موزه تفریحی-گردشگری تعاملی است که در آن می‌توانید از بخش‌های هیجان‌انگیزی دیدن کنید و در مورد شگفتی‌های علم و فناوری روز این سازه اطلاعاتی کسب کنید. این برج‌های دیدنی ایده آل برای همه گروه‌های سنی است. پیشنهاد می‌شود زمانی را برای سفر به مالزی و مخصوصا کوالالامپور اختصاص دهید و از بالای برج‌های معروف دوقلوی پتروناس نفس عمیقی بکشید، ریه‌های خود را از حال‌وهوای عالی پر کنید و سفری ماندگار را در تقویم عمر خود ثبت کنید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران