بوکیت بینتانگ کوالالامپور
23 اردیبهشت 1403
جهانگردی

در بوکیت بینتانگ کوالالامپور چه چیزی منتظر شما خواهد بود؟

بوکیت بینتانگ را به عنوان یکی از شلوغ‌ترین و سرزنده‌ترین محله‌های کوالالامپور می‌شناسند. این منطقه ترکیبی زیبا از جاذبه‌های تاریخی و امکانات مدرن و درجه یک را به نمایش می‌گذارد. کمتر گردشگری بدون بازدید از محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور این شهر را ترک می‌کند. خیابان‌های این منطقه پر از آسمان‌خراش‌های سربه فلک کشیده، مراکز خرید مجلل، هتل‌های پنج ستاره، بوتیک‌ها و رستوران‌های لوکس است. امکانات این منطقه انتظارات سنین مختلف را برآورده می‌کند و از پیر و جوان می‌توانند در بوتیک بینتانگ تفریح کنند. برای غذا خوردن در این منطقه انتخاب‌های بیشماری دارید و انواع غذاهای فست فود و سنتی شرقی را می‌توانید پیدا کنید. اگر قصد سفر به پایتخت مالزی را دارید با ما همراه باشید تا با گوشه و کنار منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور آشنا شویم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

کونافه‌های خوشمزه در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

یکی از بهترین کونافه‌ها را می‌توانید در کونافه کریسپ واقع در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور میل کنید. این دسر فوق‌العاده خوشمزه از شیرینی‌های ترد به شکل ورمیشل درست شده و وسط آن با پنیر پر می‌شود و رویش شربت غلیظ و مقدار زیادی پودر پسته می‌ریزند. پیشنهاد می‌کنیم این دسر شیرین را پیش از سرد شدن میل کنید. 

هنر خیابانی در جالان رمبیا و کوچه گرافیتی

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

جالان رمبیا و کوچه گرافیتی که امروزه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوکیت بینتانگ کوالالامپور به شمار می‌روند زمانی از مناطق بدنام و خطرناک کوالالامپور بودند. امروزه در این خیابان‌ها می‌توانید نقاشی‌های دیواری و گرافیتی فوق‌العاده‌ای را ببینید. به هر طرف که نگاه کنید طراحی‌های زیبا را بر روی دیوارها و سنگ‌فرش‌های خیابان می‌بینید. می‌توانید ساعت‌ها در این منطقه دیدنی قدم بزنید و طیف وسیعی از هنر نقاشی خیابانی را در گوشه و کنار ببینید. برخی از این آثار بسیار وسیع هستند و گاهی ساختمان‌های چند طبقه را نیز در بر می‌گیرند. گردشگران زیادی با این خیابان‌ها آشنایی ندارند و اگر به این سبک از هنر خیابانی علاقه دارید خودتان را به منطقه بوکیت بینتانگ برسانید و بدون برخورد با ازدحام جمعیت گردشگران یا پرداخت ورودی از تماشای این نقاشی‌ها لذت ببرید.

خرید لوازم الکترونیکی از پلازا لو یات در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

اگر به دنبال جایی هستید که لوازم الکترونیکی پیشرفته و دیدنی داشته باشد سری به پلازا لو یات در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور بزنید. این مرکز خرید عظیم و چند طبقه در جنوب کوچه گرافیتی قرار دارد و جدیدترین نسخه انواع لوازم الکترونیکی را در خود جای داده است. اجناس در این بهشت عاشقان لوازم الکترونیکی قیمت بسیار مناسبی دارند. دلیل این موضوع مالیات کم وسایل الکترونیکی در شهرهایی مثل سنگاپور یا کوالالامپور است. در این مرکز خرید تعداد زیادی لباس فروشی و یک فود کورت بزرگ نیز وجود دارد. 

خرید از پاویلیون کوالالامپور

اگر از آن دست افرادی هستید که خرید را بخش مهمی از سفر می‌دانند حتما سری به مرکز خرید پاویلیون در محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور بزنید. این مرکز خرید به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید جهان شناخته می‌شود. حتی اگر تمام مدت سفر خود را در مرکز خرید پاویلیون بگذرانید باز هم نمی‌توانید تمام مغازه‌ها را ببینید. پاویلیونِ 10 طبقه جوایز بسیاری را از آن خود کرده و تقریبا هر جنسی که نیاز داشته باشید در آن پیدا می‌شود. طراحی داخلی و ویترین بعضی مغازه‌ها آنقدر زیبا و چشم‌نواز است که حتی اگر به چیزی هم نیاز ندارید بازدید از آن به یادماندنی خواهد بود. لوازم دکوری خانه، لباس‌ها و جواهرات از برندهای مطرح دنیا، لوازم الکترونیک، چندین رستوران و سرگرمی‌های مختلف از جمله اجناس و امکانات مرکز خرید پاویلیون در منطقه بوکیت بینتانگ هستند.

پارک موضوعی برجایا تایمز اسکوئر

پارک موضوعی برجایا تایمز اسکوئر

برجایا تایمز اسکوئر در قلب بوکیت بینتانگ کوالالامپور قرار دارد و یکی از دیدنی‌هایی است که در بازدید از این منطقه نباید از دست بدهید. برجایا تایمز اسکوئر یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی نیز به شمار می‌رود که بیش از 2000 فروشگاه با طیف وسیعی از اجناس دارد. فودکورت و شهربازی سرپوشیده از جمله امکانات این مرکز خرید هستند. ترن هوایی، خانه وحشت و بازی‌های آرکید از جمله تفریحات این شهربازی بزرگ هستند. این مکان به شکلی طراحی شده که افراد با سنین مختلف می‌توانند در آن سرگرم شوند. اگر به همراه فرزندانتان سفر می‌کنید برجایا تایمز اسکوئر در منطقه بوکیت بینتانگ در شهر کوالالامپور بهترین مقصد برای شما است. 

غذاهای خیابانی جالان آلور در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

یکی از بهترین تفریحات شبانه در بوکیت بینتانگ کوالالامپور امتحان کردن غذاهای خیابانی در جالان آلور است. گردشگران بسیاری برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای خیابانی مالایی به این خیابان می‌روند. مغازه‌ها و غرفه‌های این خیابان به صورت بیست و چهار ساعته کار می‌کنند. با از راه رسیدن شب چراغ‌های رنگارنگ در جای جای خیابان جالان آلور روشن می‌شوند و نمایی زنده و فوق‌العاده به آن می‌بخشند. پیشنهاد می‌کنیم حتما با شکم گرسنه به خیابان جالان آلور در منطقه بوکیت بینتانگ بروید چرا که چیزهای جذاب و هیجان‌انگیزی برای خوردن پیدا می‌کنید. بسیاری از رستوران‌ها در طول روز هم باز هستند اما بعضی از غرفه‌ها از ساعت 5:30 عصر به بعد شروع به کار می‌کنند. بهتر است برای دیدن این خیابان که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوکیت بینتانگ کوالالامپور است ساعت 6 عصر به بعد را انتخاب کنید. بستنی نارگیل، برنج و انبه، مرغ چیلی و مرغ ریحان تایلندی از جمله غذاهای محبوب در جالان آلور هستند که پیشنهاد می‌کنیم امتحان کنید.

خیابان جالان سلطان اسماعیل در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

خیابان جالان سلطان اسماعیل یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری بوکیت بینتانگ کوالالامپور است که بیش از 3 کیلومتر طول دارد. در این خیابان هر طرف را که نگاه کنید ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده را می‌بینید. در این میان تعداد زیادی رستوران، کافه، مرکز خرید و چندین هتل پنج ستاره نیز در خیابان جالان سلطان اسماعیل وجود دارد. فرقی نمی‌کند به ماشین نیاز دارید یا یک بستنی کوچک، هرچه بخواهید و نیاز داشته باشید در این خیابان پیدا می‌شود. 

موزه ایلوژنز در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

اگر گردش در خیابان‌های این شهر پرهیاهو برایتان جذاب نیست سری به موزه ایلوژنز در منطقه بوکیت بینتانگ بزنید. این موزه شما را مسحور می‌کند و ذهنتان را به بازی می‌گیرد. موزه ایلوژنز در طبقه اول هتل آنسا قرار گرفته است و تنها یک بلوک از خیابان جالان سلطان اسماعیل فاصله دارد. این موزه را به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری بوکیت بینتانگ کوالالامپور می‌شناسند. هرچه نمایش و ترفند جادویی و تردستی در زندگی خود دیده‌اید فراموش کنید. آثار و نمایشگاه‌های این موزه با استفاده از ریاضیات، روانشناسی و هنر ذهن شما را به شیوه‌ای باورنکردنی به چالش می‌کشند. دیدنی‌های این موزه به شکلی هستند که افراد با سنین مختلف را سرگرم می‌کنند.

خرید در لات تِن در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

لات تِن یکی دیگر از بهترین مراکز خرید در منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور است. این مرکز خرید چند طبقه صدها مغازه دارد و اجناس مختلفی در آن به فروش می‌رسند. فروشگاه معروف ایسِتان ژاپن و فروشگاه معروف اچ اند ام از جمله فروشگاه‌های مطرح این مجموعه هستند. فودکورت بزرگی در این مرکز خرید تعبیه شده است که با طیف وسیعی از غذاها و میان‌وعده‌های چینی و ژاپنی و مالایی آماده پذیرایی از شما است. 

هیجان در بلَست کارز

 بلَست کارز

اگر هنگام گردش در بوکیت بینتانگ کوالالامپور به دنبال کمی آدرنالین هستید و به سرعت هم علاقه دارید حتما سری به بلست کارز بزنید. بلست کارز در طبقه پنجم مرکز خرید سونگی وانگ پلازا در نزدیکی لات تن قرار دارد. طول مسیر این پیست کارتینک به 200 متر می‌رسد و استفاده از آن برای تمام افرادی که قد بالای 1.2 متر و سن بالای  8 سال دارند مجاز است. تمام تجهیزات و امکانات لازم برای ماشین‌سواری در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ماشین‌های کوچک کاملا ایمن هستند و حجم موتورها 270 یا 390 سی‌سی است و محصول شرکت هوندا هستند. اگر به دنبال کمی تفریح و هیجان به همراه دوستان یا خانواده هستید این پیست کارتینک بهترین مقصد برای شما است. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

دیدنی‌های نزدیک به منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

برج منارا در حومه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی در نزدیکی منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور برج منارا است. این برج در منطقه حفاظت‌شده جنگل بوکیت ناناس در حومه بوکیت بینتانگ قرار دارد و یکی از مهمترین دیدنی‌های این شهر به شمار می‌رود. هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این برج می‌روند و پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در صف‌های طولانی معطل نشوید حتما بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید. این برج 421 متری در زمان خود بلندترین برج جنوب شرقی آسیا و هفتمین برج بلند در سراسر دنیا بود. سه سال بعد برج‌های دوقلوی پتروناس با ارتفاع 452 متر ساخته شدند و این عنوان از برج منارا گرفته شد. زیباترین مناظر شهر و منطقه بوکیت بینتانگ را از بالای این برج زیبا می‌توانید ببینید. در طبقات فوقانی این برج یک رستوران گردان به نام اتموسفر 360 قرار دارد که منظره‌ای 360 درجه از شهر را به مهمانان نشان می‌دهد. صرف یک وعده غذای خوش طعم مالایی با منظره‌ای فوق‌العاده از شهر و غروب آفتاب می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی از سفر به کوالالامپور باشد.

گردش در کوای چای هونگ

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

کوچه کوای چای هونگ در نزدیکی محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور با وجود نقاشی‌ها و هنرهای خیابانی منحصر‌به‌فرد و زیبا حال و هوای نوستالژی محله چینی‌ها در دهه 1960 را به بیننده القا می‌کند. کوای چای هونگ بین عکاسان و وبلاگ نویسان طرفداران بسیاری دارد و عکس‌های فوق‌العاده دیدنی و زیبایی از نقاشی‌ها و گرافیتی‌های این خیابان در فضای مجازی وجود دارد. وجود رستوران‌ها و کافه‌های قدیمی و غرفه‌های فروش دسرهای محلی و سنتی نیز حال و هوایی نوستالژیک و متفاوت به این خیابان بخشیده است.

معبد سری ماها ماریامان در نزدیکی محله بوکیت بینتانگ

تنها چند صد متر دورتر در جالان تون اچ اس لی، معبد باشکوه سری ماها ماریامان قرار دارد. این معبد یکی از مهمترین دیدنی‌ها در نزدیکی منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور است و آن را به عنوان جواهر منطقه نیز می‌شناسند. ساختمان این معبد در سال 1873 ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو در کوالالامپور به شمار می‌رود. زیبایی معماری این سازه شما را شگفت‌زده می‌کند. ارتفاع برج اصلی که بالای ورودی اصلی قرار دارد به 23 متر می‌رسد و حکاکی‌های رنگارنگ سبک هندو بر روی آن نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. عکاسان بسیاری چندین ساعت از زمان خود را صرف ثبت کردن زیبایی‌های این معبد می‌کنند. حتی اگر یک روز را در کوالالامپور و منطقه بوکیت بینتانگ می‌گذرانید حتما از این معبد بازدید کنید. در داخل ساختمان معبد چندین نمازخانه و زیارتگاه وجود دارد که با مجسمه‌های رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری نفیس تزئین شده‌اند. ورود به معبد سری ماها ماریامان رایگان است، اما به خاطر داشته باشید که برای ورود به معبد، باید کفش‌های خود را در بیاورید.

محله چینی‌ها در حومه منطقه بوکیت بینتانگ

اگر هنوز هم به دنبال جایی برای گردش در اطراف منطقه بوکیت بینتانگ هستید ما محله سرزنده و پرهیاهوی چینی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. مغازه‌های قدیمی و فروشندگان خیابانی بسیاری را در این محله می‌بینید که کالاهای سنتی چینی، صنایع دستی محلی، لوازم الکترونیکی، لباس، کیف و سوغاتی به فروش می‌رسانند. در این میان اجناس تقلبی بسیاری نیز در بساط آنها وجود دارد پس هنگام خرید حتما دقت کنید. البته اگر دوست دارید دوستان خود را با یک ساعت رولکس تقلبی سرکار بگذارید جای درستی را انتخاب کرده‌اید. محله چینی‌ها بهترین مکان برای امتحان کردن غذاهای چینی و محلی، دسرهای خوش‌طعم و تنقلات است. در این بازار بزرگ که در نزدیکی محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور قرار دارد تقریبا هرچیزی که بخواهید را پیدا خواهید کرد.

 خرید از بازار مرکزی

خرید در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

حتی اگر اهل خرید و بازارگردی نیستید پیشنهاد می‌کنیم حتما از بازار مرکزی که در نزدیکی محله بوکیت بینتانگ کوالالامپور قرار دارد بازدید کنید. قدمت این بازار به سال 1888 برمی‌گردد و در حال حاضر به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور تبدیل شده است. این بازار 4 طبقه و یک پشت بام دارد که همه مملو از فروشگاه‌های دیدنی، گالری‌های هنری و کارگاه‌های صنایع دستی هستند و طیف وسیعی از صنایع دستی و سوغاتی و حتی غذاهای محلی را ارائه می‌دهند. پدیکور ماهی، فالگیری و آموزش خوشنویسی از جمله دیدنی‌های بازار مرکزی کوالالامپور هستند.

اقامت در کوالالامپور

اگر به دنبال جایی برای اقامت چند روزه در کوالالامپور می‌گردید بهتر است بدانید که انتخاب‌های زیادی در این شهر وجود دارد. شما با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید. اگر محدودیت بودجه ندارید و به دنبال یک هتل لوکس می‌گردید ما هتل دبلیو کوالالامپور را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استخرهای این هتل به برج‌های پتروناس مشرف هستند و اتاق‌های زیبا و جاداری دارد و از نظر موقعیت مکانی فاصله چندانی از بوکیت بینتانگ کوالالامپور ندارد. اگر بودجه متوسطی دارید هتل کوالالامپور ژرنال مناسب شما است. موقعیت مکانی این هتل دسترسی به منطقه بوکیت بینتانگ را راحت کرده است و علاوه بر این اتاق‌ها بزرگ و بسیار تمیز هستند. هتل کیتز را به عنوان یکی از هتل‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در کوالالامپور معرفی می‌کنیم. این هتل طراحی مدرن و چشم‌نوازی دارد و رفتار مودبانه کارکنان آن از نقاط قوت این هتل به شمار می‌رود.

کلام پایانی

کوالالامپور جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی فراوانی دارد. برجسته‌ترینِ این مناطق بوکیت بینتانگ کوالالامپور است که با وجود جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در کنار معماری مدرن و آسمان‌خراش‌های بلند و مراکز خرید پیشرفته یکی از دیدنی‌ترین مناطق این شهر به شمار می‌رود. منطقه بوکیت بینتانگ می‌تواند روزها شما را سرگرم کند و تجربه‌های بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله کوتاه تنها بخشی از زیبایی‌های این منطقه را برای شما برشمردیم امیدواریم به کمک این راهنما سفری به یادماندنی داشته باشید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران