هند کوچک کوالالامپور

هند کوچک کوالالامپور، محله ای به وسعت یک کشور

کوالالامپور، پایتخت مالزی، جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری دارد. کوچه و خیابان‌های این شهر می‌تواند چند روز شما را سرگرم کند. اما یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین محله‌های این شهر مدرن و شلوغ هند کوچک کوالالامپور است. این محله رنگارنگ به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت شناخته می‌شود و گردشگران بسیاری برای دیدن زیبایی‌های آن، شرکت در فعالیت‌های مختلف و امتحان کردن غذاهای اصیل هندی به این محله می‌روند. این محله محبوب گردشگری در نزدیکی کی‌ال سنترال قرار دارد و همین موضوع دسترسی به آن را بسیار راحت کرده است. علاوه‌براین بسیاری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های سطح بالا در نزدیکی این منطقه قرار دارند و همین موضوع باعث شده در میان مسافران و گردشگران طرفداران بسیاری داشته باشد. اگر تا به حال به هند سفر نکرده‌اید این منطقه می‌تواند برایتان جذاب و دیدنی باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با محله هند کوچک کوالالامپور آشنا شویم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن پرسه بزنیم.

تور اروپا

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

درباره هند کوچک کوالالامپور

هند کوچک کوالالامپور

هند کوچک کوالالامپور در گذشته محله‌ای با خانه‌های کاه‌گلی و قدیمی بود و در دوران استعمار به عنوان مرکز آجرسازی شناخته می‌شد. مالزی در طول تاریخ محل زندگی و رفت‌وآمد بسیاری از مردم جنوب آسیا بوده و سریلانکایی‌ها و هندی‌های بسیاری به واسطه وجود راه آهن در این منطقه زندگی می‌کردند یا به آن رفت‌و‌آمد داشتند. زمانی که در سال 2001 ایستگاه قطار کی‌ال سنترال افتتاح شد هند کوچک مالزی منطقه‌ای شلوغ بود و جرائم بسیاری در آن انجام می‌شد.

گرچه از این نظر به شکل قابل توجهی پاکسازی شده است اما هنوز هم به همین عنوان شهرت دارد. هند کوچک در کوالالامپور امروزه به واسطه خیابان اصلی جالان تون سامبانتان به دو بخش تقسیم شده است. در یک سمت آن برج‌های سر به فلک کشیده و فولادیِ براق را می‌بینیم که در اطراف کی‌ال سنترال  ساخته شده‌اند و در طرف دیگر مغازه‌ها و خانه‌هایی را می‌بینیم که چندین دهه از عمر آنها می‌گذرد و حال و هوایی سنتی به محله بخشیده‌اند.

چرا بازدید از هند کوچک کوالالامپور؟

یکی از دلایلی که اقامت در این محله قدیمی و دیدنی را به مسافران پیشنهاد می‌کنیم ارتباط مستقیم آن به فرودگاه KLIA و KLIA2 است. همچنین قطارهای KLIA اکسپرس و KLIA ترانزیت و قطارهای فرودگاهی یک خط ارتباطی مستقیم به ایستگاه کی‌ال سنترال دارند. تمام خطوط ریلی حمل و نقل عمومی از جمله KTM کوموتر، مونوریل، LRT و خطوط بین شهری KTM ETS در ایستگاه کی‌ال سنترال توقف دارند. همچنین اتوبوس‌های شهری و سرویس‌های گردشگری هاپ آن هاپ آف و اتوبوس‌های GoKL نیز در مجاورت کی‌ال سنترال ایستگاه دارند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این منطقه سهولت رفت‌وآمد برای افراد کم بینا و نابینا است و تمام پیاده‌روها به سنگفرش‌های مخصوص و سیگنال‌های صوتی عبور عابر پیاده مجهز هستند.

اقامت در محله هند کوچک مالزی

هند کوچک کوالالامپور

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم هتل‌ها و اقامتگاه‌های خوبی در این منطقه وجود دارند. بسیاری از هتل‌های محله هندی ها کوالالامپور مقرون‌به‌صرفه هستند و به طور متوسط به ازای هر شب اقامت 100 رینگیت هزینه دریافت می‌کنند. گزینه‌های لوکس‌تر را می‌توانید در اطراف ایستگاه کی‌ال سنترال پیدا کنید. هنگام انتخاب هتل ابتدا موقعیت مکانی آن را روی نقشه بررسی کنید تا از هند کوچک کوالالامپور فاصله زیادی نداشته باشد، یا موقعیت هتل طوری باشد که بتوانید با تاکسی و حمل و نقل عمومی به راحتی به مقصد خود برسید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

شکم‌گردی در هند کوچک کوالالامپور

قطعا آوازه غذاهای هندی به گوشتان رسیده است. این کشور پهناور غذاهای لذیذ و مطبوع زیادی دارد. اگر گذرتان به مالزی افتاد بهترین مکان برای امتحان کردن این غذاها هند کوچک در کوالالامپور است. رستوران‌های زیادی در این منطقه وجود دارد، وان سنترال کاپیتیام در تقاطع خیابان‌های YMCA و مانی فودکورت خیابان جالان تون سامبانتان از جمله غذاخوری‌های محبوب هند کوچک در کوالالامپور هستند. حین قدم زدن در خیابان YMCA غرفه‌ها و رستوران‌های محلی بسیاری را می‌بینید که ناسی گورنگ و تومیام هندی سرو می‌کنند. پس از کمی پیاده‌روی روی صندلی‌های چوبی جلوی یکی از این غرفه‌ها بنشینید و از طعم تند و تیز غذاهای هندی لذت ببرید. اگر هند کوچک مالزی را برای اقامت انتخاب کردید و نصفه شب گرسنه شدید نگران نباشید، در این محله چندین رستوران و فروشگاه بیست‌وچهار ساته وجود دارد؛ رستوران ناگاس، سیتهارام از جمله رستوران‌های شبانه روزی در محله هندی‌ها هستند. اگر هوس فست فود کردید به شعبه مک دونالد در کی‌ال سنترال بروید. رستوران دینز در خیابان جالان راکیات نیز یکی دیگر از رستوران‌های بیست‌وچهار ساعته در منطقه است.

امکانات محله هندی ها کوالالامپور

هند کوچک کوالالامپور

یکی از دلایلی که اقامت در محله هند کوچک کوالالامپور را پیشنهاد می‌کنیم وجود امکانات مورد نیاز یک مسافر است. در این محله فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مختلفی وجود دارد. اگر به خواربار و لوازم بهداشتی نیاز داشتید می‌توانید به شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمز گروسریا در مرکز خرید نو سنترال بروید. در منطقه هند کوچک در کوالالامپور چندین کلینیک، مرکز ماساژ، سالن زیبایی و خشکشویی سکه‌ای نیز وجود دارد.

زیبایی‌های محیطی محله هندی‌ها

در محله هند کوچک کوالالامپور خبری از طاق‌های رنگی و نورانی نیست ولی در گوشه و کنار گل‌فروشی‌های بزرگ را می‌بینید که دسته گل‌های بزرگ از در و دیوار آنها آویزان شده و نمای فوق‌العاده‌ای به خیابان‌ها می‌بخشد. نوای موسیقی نیز از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. گروه‌های رقص محلی هندی در این منطقه برنامه‌های جذاب و دیدنی اجرا می‌کنند و این برنامه‌ها بین گردشگران بسیار پرطرفدار هستند. در محله هندی‌ها بسیاری از کالاها و صنایع دستی هندی را می‌توانید پیدا کنید و به عنوان سوغاتی و هدیه برای دوستان خود ببرید. از جمله سوغاتی‌های محبوب این منطقه می‌توان به انواع پارچه‌ها و ساری‌های رنگارنگ، جواهرات و بدلیجات هندی اشاره کرد.

جاذبه‌های منطقه هند کوچک

یکی از مهمترین جاذبه‌هایی که در محدوده هند کوچک کوالالامپور قرار دارد معبد تین هو است. زیبایی‌های چشم‌نواز و اهمیت معنوی این معبد هر ساله گردشگران و زائران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این معبد در طول جشن‌هایی مثل جشن فانوس و سال نوی چینی بسیار شلوغ می‌شود. علاوه بر این معبد زیبا و دیدنی چند کلیسای چند صد ساله نیز در محله هندی ها کوالالامپور وجود دارد. کلیسای تامیل متدیست یکی از این کلیساها است و قدمت آن به سال 1896 برمی‌گردد. کلیسای تامیل لوتری و هولی روزاری نیز از جمله این کلیساها هستند که قدمت‌ آنها به ترتیب به سال‌های 1907 و 1903 می‌رسد. این کلیساها بین زوج‌های جوان طرفداران بسیاری دارند و هر ساله تعداد زیادی مراسم ازدواج در آنها برگزار می‌شود. معبد بودایی ماها ویهارا نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی محله هند کوچک در کوالالامپور است. این معبد در سال 1894 توسط سینهالی‌ها برای احترام به سنت تراوادای سریلانکا تاسیس شده است.

بعضی ویژگی‌های منفی محله هندی ها کوالالامپور

هند کوچک کوالالامپور

از خوبی‌ها و زیبایی‌های محله هند کوچک کوالالامپور گفتیم حالا بد نیست به بعضی از ویژگی‌های منفی آن اشاره کنیم. احتمالا بزرگترین ویژگی منفی محله هندی‌ها ترافیک همیشگی آن است. در خیابان‌های این منطقه ماشین‌ها در دو طرف خیابان پارک می‌شوند و همین موضوع عبور و مرور دیگر ماشین‌ها را سخت‌تر می‌کند. هند کوچک در کوالالامپور یکی از بدترین مناطق شهر برای استفاده از تاکسی است. تاکسی‌ها اکثرا تاکسی‌متر ندارند اما تاکسی‌های منطقه کی‌ال سنترال از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند.

تاکسی‌های محدوده کی‌ال سنترال را می‌توانید به وسیله یک اپلیکیشن و به صورت آنلاین رزرو کنید. از دیگر ویژگی‌های منفی منطقه هند کوچک کوالالامپور جمعیت زیاد ساکنان است و به این جمعیت مسافران و گردشگران هم اضافه می‌شوند. ممکن است در کوچه‌ها افراد بی‌خانمان، گدا یا زباله‌گردها را ببینید اما نیازی به نگرانی نیست این افراد هیچگونه مزاحمتی برای دیگران ایجاد نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم بعد از ساعت 10 شب از پیاده‌روی‌های شبانه خودداری کنید. این منطقه در گذشته منطقه‌ای بدنام بود و هنوز هم رد پای بعضی جرائم کوچک در آن به چشم می‌خورد.

کلام پایانی

محله هندی‌ها یکی از سرزنده‌ترین و پرشورترین محله‌های کوالالامپور است. در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله رد پای فرهنگ، میراث و تاریخ مالایی و هندی را می‌توانید ببینید. شاید بعضی قسمت‌های آن کمی کثیف به نظر برسد اما اصلا کسل‌کننده نیست و سرگرمی‌های زیادی در آن وجود دارد. سعی ما در این متن کوتاه بر این بود تا کمی شما را با هند کوچک کوالالامپور آشنا کنیم تا به کمک این راهنما در سفر خود به این شهر از زیبایی‌های این محله دیدنی لذت ببرید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران